Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilas soitti suutaan, ope tarttui kyynärvarteen. Potkut 40 v uran jälkeen. Pidetty ope

Vierailija
03.03.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009431374.html

Aivan kohtuutonta. Lapsi tarkastettiin terveydenhoitajalla. Ei vammoja.

Kommentit (1178)

Vierailija
101/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penikalle remmiä!

Vierailija
102/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja toimi väärin, mutta uutista lukiessani en ihmettele kun oppilas oli systemaattisesti käyttäytynyt huonosti. Kamelin selkä napsahti. Mitäköhän olisi tapahtunut jos opettaja olisi ottanut puheeksi oppilaan käytöksestä vanhempien kanssa? Varmaan olisi saanut haukut niskaan. 'EI meidän NIklas sellainen ole' ihan yököttää joidenkin vanhempien suhtautuminen jos heidän lapselleen sataa kritiikkiä.

Laitoin vanhemmalle viestiä, että koulussa ei saa leikkitapella ja selitin, että leikkitappelut johtavat usein oikeisiin tappeluihin. Myös välituntivalvojan on vaikea tunnistaa "leikkitappelua" leikiksi. Vanhemman vastaus oli: "Mitä ne lapset sitten siellä välituntisin tekevät, jos eivät saa leikkiä. Pyörittelevät peukaloita? Vai kiellättekö senkin!!!"

Niin, että mitään muita leikkejä ei ole kuin tappelu??? En olisi malttanut olla kysymättä tuolta vanhemmalta lisätietoja siitä, miten heillä noin muuten leikitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä koulussa ja olen itse ollut silminnäkijänä kuinka kädettömiä opettajat ovat. Jotkin oppilaat piruilevat, nauravat ja mekastavat ja opet seuraavat hiljaa vierestä ääni monotonisena hyssyttävät. Riehuminen sen kun jatkuu. Kuin lauma jotain eläimiä.

Vierailija
104/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kohtuutonta erottaa. Ensimmäisestä virheestä 40 vuoden jälkeen. Miksei siirretty muihin tehtäviin?

Vierailija
105/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä koulussa ja olen itse ollut silminnäkijänä kuinka kädettömiä opettajat ovat. Jotkin oppilaat piruilevat, nauravat ja mekastavat ja opet seuraavat hiljaa vierestä ääni monotonisena hyssyttävät. Riehuminen sen kun jatkuu. Kuin lauma jotain eläimiä.

No mitä pitäisi tehdä, kun kurinpidosta seuraa potkut?

Vierailija
106/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kohtuutonta erottaa. Ensimmäisestä virheestä 40 vuoden jälkeen. Miksei siirretty muihin tehtäviin?

Mihin muihin yli 60-vuotias opettaja siirrettäisiin?

Vierailija
107/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilas haukkui opettajaa "pakastimen pistorasiaksi"???

Vierailija
108/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli jutun mukaan pidetty opettaja oppilaiden ja opettajien keskuudessa.

Melkein 40 vuoden ura.

Tarkemmin juttua lukematta oletettavasti mies. Jo "melkein 40 vuoden ura" paljastaa, että omana kouluaikanaan hän on nähnyt pahempaakin.

Vierailija
109/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutussuunnittelijaksi, sivistysjohtajaksi, rehtoriksi.

Vierailija
110/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppilas haukkui opettajaa "pakastimen pistorasiaksi"???

Kova jätkä :D::D:D:D

Vierailija
111/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja annetaan potkut sille, joka ko. toimea hoitaa nyt? Oliko muita hyviä ideoita? :D

Vierailija
112/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenkään noista ei luokanopettajalla riitä pätevyys. Opettajalla kun ei ole minkäänlaista hallinnollista koulutusta. Ja minne se nykyinen työntekijä sitten laitettaisiin? 

Vierailija
113/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat lapset eivät ole koulussa. Meno on mennyt niin villiksi, että kukaan ei enää opi mitään kun opettajat eivät pysty opettamaan. Nyt vielä viimeiset hyvien oppilaiden oljenkorret eli painotetut luokat lopetetaan, koska kaikki pitää saada samaan liemeen lillumaan kaikkien häiriöiden kanssa. Hullummaksi näyttää vaan menevän. Oppilaat saavat hyppiä silmille, uhkailla ja haukkua opettajaa ja eivätkä opettajat voi sille mitään, teepä jotain niin tulee potkut. Ihme jos kukaan haluaa kohta opettaa.

Onnea vaan kaikki nykyisten ja tulevien koululaisten vanhemmat.

Vierailija
114/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja toimi väärin, mutta uutista lukiessani en ihmettele kun oppilas oli systemaattisesti käyttäytynyt huonosti. Kamelin selkä napsahti. Mitäköhän olisi tapahtunut jos opettaja olisi ottanut puheeksi oppilaan käytöksestä vanhempien kanssa? Varmaan olisi saanut haukut niskaan. 'EI meidän NIklas sellainen ole' ihan yököttää joidenkin vanhempien suhtautuminen jos heidän lapselleen sataa kritiikkiä.

Laitoin vanhemmalle viestiä, että koulussa ei saa leikkitapella ja selitin, että leikkitappelut johtavat usein oikeisiin tappeluihin. Myös välituntivalvojan on vaikea tunnistaa "leikkitappelua" leikiksi. Vanhemman vastaus oli: "Mitä ne lapset sitten siellä välituntisin tekevät, jos eivät saa leikkiä. Pyörittelevät peukaloita? Vai kiellättekö senkin!!!"

Niin, että mitään muita leikkejä ei ole kuin tappelu??? En olisi malttanut olla kysymättä tuolta vanhemmalta lisätietoja siitä, miten heillä noin muuten leikitään. 

Kai sinäkin tykkäsit lapsena kotia leikkiä? Kotiaanhan ne nykymukulatkin leikkii kun toisiaan turpaan mättävät. Kotona isi ja äiti pieksää lempeästi toisiaan.

Vierailija
115/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole mitään muita tehtäviä, joita koko ikänsä opettajana toiminut voisi tehdä. 

Vierailija
116/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetustoimenjohtaja purki opettajan virkasuhteen ilman irtisanomisaikaa. Päätöksessä muistutettiin, että oppilaan koskemattomuuden kunnioitus on ehdoton edellytys opettajan työssä. Oppilaan haastavakaan käytös ei oikeuta loukkaamaan oppilaan fyysistä koskemattomuutta.

Eli koskea ei saa oli se sitten oppilaan rauhoittelemista,ulos luokasta saattelemista tms ei tietenkään saa lyödä tms mutta edes rauhoitella ei saa tai luokasta saattaa ulos tämä käytännössä tarkoittaa myös sitä että jos joku oppilas käy vaikka opettajan päälle opettajaa pitää antaa muiluttaa?

Vierailija
117/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aikanaan opettaja heitti märällä taulusienellä kun auoin sille päätäni. OIisikohan minunkin pitänyt heittäytyä selälleni ja mennä huppu päässä nyyhkyttämään? Minä kun olin niin vanhanaikainen että olin sen jälkeen vain hiljaa enkä häirinnyt enää opetusta. Kai minäkin sitten jotkut elinikäiset traumat tuosta sain kukkahattujen mukaan.

Lisäisin vielä senverran että todellakaan ei siis tullut heti tuon jälkeen mieleen "opettaja heitti minua sienellä nyyh nyyh olen uhri ja minua pitää sääliä". Muistan kuinka ajattelin vain että taisi mennä aukominen vähän överiksi.

Vierailija
118/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kunnalla työtehtäviä. Puhelinvaihteeseen, kirjastoon, arkistoon, sihteeriksi tai vaikka kiinteistöhuoltoon, kun kerran teknisen opettaja oli. Tiedän useamman, joka on saanut siirron toiselle alalle kunnan hommissa, kun vaikka terveys on pettänyt.

Vierailija
119/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetustoimenjohtaja purki opettajan virkasuhteen ilman irtisanomisaikaa. Päätöksessä muistutettiin, että oppilaan koskemattomuuden kunnioitus on ehdoton edellytys opettajan työssä. Oppilaan haastavakaan käytös ei oikeuta loukkaamaan oppilaan fyysistä koskemattomuutta.

Eli koskea ei saa oli se sitten oppilaan rauhoittelemista,ulos luokasta saattelemista tms ei tietenkään saa lyödä tms mutta edes rauhoitella ei saa tai luokasta saattaa ulos tämä käytännössä tarkoittaa myös sitä että jos joku oppilas käy vaikka opettajan päälle opettajaa pitää antaa muiluttaa?

Näin se on nyt linjattu. Ja jos oppilas raivopäissään hyökkää toisen oppilaan kimppuun, pitää vain katsoa vierestä, koska "fyysinen koskemattomuus". 

Vierailija
120/1178 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme hyvin sairaassa yhteiskunnassa. Tästä kaikesta kiitos kukkahattukulttuurille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme