Oppilas soitti suutaan, ope tarttui kyynärvarteen. Potkut 40 v uran jälkeen. Pidetty ope
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009431374.html
Aivan kohtuutonta. Lapsi tarkastettiin terveydenhoitajalla. Ei vammoja.
Kommentit (1178)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi säälittää. Joutuu elämässään vielä kovaan kouluun. Vanhemmat ei tajua.
Kun omaiset eivät lapsesta välitä niin seuraavana vuorossa onkin sitten viranomaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aikanaan opettaja heitti märällä taulusienellä kun auoin sille päätäni. OIisikohan minunkin pitänyt heittäytyä selälleni ja mennä huppu päässä nyyhkyttämään? Minä kun olin niin vanhanaikainen että olin sen jälkeen vain hiljaa enkä häirinnyt enää opetusta. Kai minäkin sitten jotkut elinikäiset traumat tuosta sain kukkahattujen mukaan.
Sen kun olisit tehnyt niin kaverisi olisivat olleet siellä lattialla kierimässä naurusta. Ja lopun kouluaikaa sinut olisi tunnettu nimellä tissiposki tms.
t. ysärilapsi
Näinhän se olisi mennyt. Nyt vaan naureskeltiin välitunnilla porukalla asialle ja siihen sekin jäi.
Vierailija kirjoitti:
Minua aikanaan opettaja heitti märällä taulusienellä kun auoin sille päätäni. OIisikohan minunkin pitänyt heittäytyä selälleni ja mennä huppu päässä nyyhkyttämään? Minä kun olin niin vanhanaikainen että olin sen jälkeen vain hiljaa enkä häirinnyt enää opetusta. Kai minäkin sitten jotkut elinikäiset traumat tuosta sain kukkahattujen mukaan.
Meillä oli ala-asteella kiva ruotsin maikka: heitteli oppilaita liiduilla ja antoi karttakepistä, jos pelleili tunnilla tai ei osannut vastata oikein.
Saako tätä nykyä opettaja mennä esimerkiksi väliin (koskea), jos oppilaat tappelevat keskenään? Vai tuleeko siitäkin jotain sanktiota?
Vierailija kirjoitti:
Saako tätä nykyä opettaja mennä esimerkiksi väliin (koskea), jos oppilaat tappelevat keskenään? Vai tuleeko siitäkin jotain sanktiota?
Todennäköisesti tuostakin jonkun lumihiutaleen mami pahoittaisi mielensä ja menisi ulvomaan rehtorille ja ip-lehdille, miten HÄNEN LASTAAN on kohdeltu KALTOIN
Erityisen todennäköisesti näin tapahtuu, jos se lumihiutale on aloittanut homman ja toimii muutenkin kiusaajana.
Minä annoin nelosia häirikkö oppilaille ja muutama jäikin luokalle silloin kun toimin opettajana 20 v sitten.
Ei olisi minusta opettajaksi, ei hermot kestäisi. Jo kasarin loppupuolella kun itse olin 13, oli ikätovereissa kyllä niin sekopäistä porukkaa että aivan käsittämätöntä. Nykyään varmaan meno vielä hullumpaa vielä olemattomammalla kurilla, ihan täysiä apinoitahan ne on, ei ne ymmärrä puhetta, vaan kipua kuten muutkin villieläimet.
Siinä kasvatetaan lapsia ilman kunnioitusta ja kuria.
Menetetty sukupolvi.
Pelottava ajatus, millaisia on tämän nykyisen pumpulisukupolven jälkikasvu.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kivaa että valta on noilla käytöshäiriöisillä mukuloilla. Onpa todella loistava tulevaisuus meillä.
Opettajan pitää olla kuitenkin aikuinen!
Niin pitää kasvattajienkin, mutta eihän teidän pikku kiltit pilttinne toki mitään pahaa tee ja vika on aina opettajissa.
Arvaa vaan, kuinka monta kertaa olen viimeisen viiden vuoden aikana kuullut sanat: "koulu on aiheuttanut lapsemme kaikki ongelmat". Onneksi eläkkeelle ei ole enää kuin vuosi.
T. 25 vuotta opettajana toiminut
Lähdenkin tästä tekemään rikosilmoitusta lukioaikaisesta opettajastani. Hän koski minuun ainakin kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla, kun nilkka meni sijoiltaan liikuntatunnilla ja toisen kerran, kun halasi minua lakkiaispäivänä. Jälkimmäisestä on valokuvakin todisteena!
Tuli tästä mieleen kun olin ekaluokkalainen tyttö ja tunnin alussa jumituin lukemaan kirjaa. Istuin hiljaa omalla paikalla ja luin, niin yhtäkkiä miesopettaja karjuu suunnilleen naama punaisena, että nyt Minna se kirja pois!! Muistan, että kilttinä tyttönä pelästyin tosi pahasti. Olisin ymmärtänyt jos olisin riehunut, mutta kirjan lukeminen ei liene maailman pahin rikos.
Toisaalta tämä sama opettaja raivosi mun kiusaajalle niin, että tuo poika lopetti kiusaamisen.
Voi hemmetti. Jos tuo olisi tapahtunut 60-luvulla, ei syytettä olisi nostettu. Silloin kun oli vielä olemassa kuri ja järjestys. Oppilaat saavat nykyään p*rseillä miten haluavat kun äänen korottaminenkin on henkistä pahoinpitelyä.
Keskeytin itse maisterinvaiheen opettajaopintoni syventävän harjoittelun jälkeen juuri tästä syystä, ja aikaa on kuitenkin kymmenisen vuotta siitä. Sama meno edelleen ja pahentunut etenkin S2-oppilaiden lisääntyessä. Mitään kuria ei saa pitää, muuten sinut leimataan heti rasistiksi. Itse näkisin parhaimpana ratkaisuna luokkien ja ryhmien muodostamisperusteina kielitaidon. Miksi yhdistää kielellisesti eritasoisia oppilaita opetuskieltä ajatellen samaan luokkaan avustajankaan kanssa, kun ei niitäkään ole tarpeeksi jokaista tarvitsevaa oppilasta varten. Juuri tämä on yksi syy, miksi taso laskee myös niillä, joilla oppimiskyky kielitaidollisesti riittäisi opetettavaan aiheeseen. Jatkuvia katkoja ja odottelua avustajien vähyyden takia, jotka vaikuttavat jokaikiseen samassa luokassa, eli muut nuoret hermostuvat ja kaivavat vaikka puhelimet esiin tai sitten muuta perskäytöstä alkaa ilmetä. Opettaja yrittää komentaa ehkä jopa riehuvaa teiniä vaikka pysäyttämällä tämän käsillään, ja siitä saa nykymenolla sitten varmaan ensi vuonna jo taponyrityksestä ehdotonta, jos nyt jo potkut. Ja sitten vielä ihmetellään mikä mättää.
Nykyvanhemmat saisivat slaagin, jos tietäisivät, mitä kaikkea tapahtui viime vuosituhannella kouluissa opettajien toimesta. Varmaan olisi omakin opettajani ollut syytteessä sekä seksuaalisesta häirinnästä (ekaluokalla hänen syliinsä sai mennä istumaan, jos tuli kurja olo kesken tunnin) että välivallasta (otti ainakin yhtä poikaa olkapäästä kiinni, kun poika yritti mennä lyömään toista poikaa).
Vierailija kirjoitti:
OLisi sitten samaan hintaan mättänyt tätä helmeä oikein kunnolla turpaan.
No, joku tekee sen luultavasti myöhemmin kuitenkin.
Mulla oli parikin tällaista luokkakaveria 2000-luvun alussa. Toinen sai sittemmin puukosta 18-vuotissynttäreillään, kun meni aukomaan väärälle henkilölle päätään. Selvisi tästä, mutta kuoli tappelussa vajaan vuoden päästä. Toinen puolestaan hakattiin suunsoittamisen johdosta ja sai aivovamman. On nyt vähän yli kolmikymppisenä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Tarkoitan, että uskon ennustuksesi olevan hyvinkin mahdollinen...
Vierailija kirjoitti:
Nykyvanhemmat saisivat slaagin, jos tietäisivät, mitä kaikkea tapahtui viime vuosituhannella kouluissa opettajien toimesta. Varmaan olisi omakin opettajani ollut syytteessä sekä seksuaalisesta häirinnästä (ekaluokalla hänen syliinsä sai mennä istumaan, jos tuli kurja olo kesken tunnin) että välivallasta (otti ainakin yhtä poikaa olkapäästä kiinni, kun poika yritti mennä lyömään toista poikaa).
Tuohan on pöyristyttävää! Meidän Janne-Jenicaa ei saa estää toteuttamasta itseään! Hän on lahjakas lapsi ja hänen tulee saada toteuttaa halujaan! Näin sanoi meille lääkärikin joka antoi diagnoosin ja pillereitä joita me lapsen isän kanssa popsimme keskioluen kera.
Vierailija kirjoitti:
Sylihoito tekisi hyvää monille nykylapsillekin. Ei olisi niin paha olo kun joku aikuinen edes osoittaisi välittävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi säälittää. Joutuu elämässään vielä kovaan kouluun. Vanhemmat ei tajua.
Siinä vaiheessa viimeistään nykymukula oppii ettei ole maailman napa kun Klamydian biisin sanoin "Pomarfinni raikaa turpavärkkiin hetken aikaa".
Sen kun olisit tehnyt niin kaverisi olisivat olleet siellä lattialla kierimässä naurusta. Ja lopun kouluaikaa sinut olisi tunnettu nimellä tissiposki tms.
t. ysärilapsi