Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Minua harmittaa oikeastaan vain silmäpussit. Olen 50. Taitaa olla meidän suvun naisten tunnuspiirre vaikka luulin saaneeni isot silmäpussit itkemisestä (vaikea elämäntilanne noin vuoden ajan). En aio mennä leikkauttamaan, koska käytän silmälaseja. Olkoot silmäpussit siellä pokien takana piilossa.
Hyvä suhde kumppaniin olisi tosi tärkeetä. Melkein tärkeempää kuin nuorena.
Mä olen 57 ja ajattelen ekoja kertoja noin.
Huh huh liian pitkä aloitusteksti. Saisko 5s TikTokkina?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kukaan ei voi sanoa objektiivista arviota itsestään. Tuota kuulee kiusallisen usein "näytän ikäistäni nuoremmalta" . Joojoo niinhän me kaikki. Eteenkin palstamiehet putoaa tähän kuoppaan niin kovin helposti.
Entä kun sen sanovat kaikki muut? Ne työkaverit jotka eivät tiedä että olen 50 vuotias pitävät minua 30 - 35 vuotiaana. Toisen iän arvioiminen ei ole helppoa. Myös pukeutuminen ja käytös vaikuttavat paljon siihen minkä ikäisenä ihmistä pidetään ja siihen miten sinua kohdellaan.
Entäs joskus sitten 70 vuotiaana kuten me kaikki joskus ollaan.
Oisko elämässä jotain muitakin arvoja kuin ikääntyminen ja ulkonäkö?
Vierailija kirjoitti:
Mua on nyt 52v. alkanut ärsyttämään.
Mää olen 58, eikä pahemmin ärsytä itteäni, koska olen mies.
Tässä iässä saa olla ihan rauhassakin ihan joka paikassa, koska oletus on "humalainen".
Vierailija kirjoitti:
Entäs joskus sitten 70 vuotiaana kuten me kaikki joskus ollaan.
Oisko elämässä jotain muitakin arvoja kuin ikääntyminen ja ulkonäkö?
Ei kaikki ole 70 vuotiaita, osa kuolee jo paljon aiemmin :D
On - vapaus.
Olen tyytyväinen, että ikä alkaa näkyä naamassa: se karsii ulkonäkökeskeisten miesten lähestymiset. N49
Kun ikä alkaa kolmosella, ei kannata edes puhua ikääntymisestä. Geenit ratkaisevat sitten tulevaisuudessasi kuinka ikäännyt.
Onnekseni olen välttänyt lihomista ja pahin terveysuhka siten vältetty . Kasvispainotteinen ruokavalioni on hoitanut varmaan niin sisikuntaa kuin ihoanikin.Oma osuus lienee tärkeintä mutta se itsestä riippumaton tulee tietty geeneistä.En ole sortunut käyttämään mitään voiteita koskaan tai no jos tarkkoja ollaan niin jotain Niveaa varmaankin ole sipaissut..
Terveellinen ruokavalio ,liikunta ja pääasiassa vesipesu pitää sisäisesti ja ulkoisesti kunnossa, terveenä ja puhtaana. Hiukseni tosin olen saattanut siihen kuntoon yhdessä elinympäristön kanssa että eivät täysin puhdistu vedellä joten silloin tällöin shampoota käytän.
Suosittelen kaikille siirtymistä luonnonmukaiseen elämään. Toki valinta on kunkin oma! Jos haluaa puleerata turhuuksien markkinalla niin sitten haluaa! '67v -Naturelli!'
hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa
Nopeasti meni aika 34-44. Oikein hirvittää. Sitten lävähti esivaihdevuosiongelmat pöytään ja varmaan pitää ottaa keltarauhashormonia, vaikkei se sovi. Luuli että pääsi pillereistä eroon, ei pääsekään. Alkoi miltei pelottaa "vanheneminen". Ihminen ei tosiaan säily ikuisesti 27v vaikka niin luulin nuorena. Miten tästä kaikesta selvitään. Jokaisella jotain pientä kremppaa joskus.
Minä olen 42-vuotias ja kurttuisuus tekee elämästäni helvetin!
Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!
Enemmän ärsyttää se kun kunto ei ole niin hyvä kun nuorempana. Ja kun on vielälaiska sohvaperuna. Ja se kun suhde ukkoon on niin tylsän arkipäiväinen. Ja vielä se kun lapset on jo miltei aikuisia. On semmonen tarpeeton tylsä olo välillä. Tai siis usein.