Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Tottakai se ärsyttää ja välillä on hetkiä, kun haikeudella muistelee omaa nuorta naamaa ja kroppaa. Mutta tällaisina hetkinä sanon itselleni, että jokainen vuorollaan saa olla nuori ja raikas, ja iän tuomat muutokset kuuluvat elämään. Kerran kysyin äidiltäni, miten hän on käsitellyt (ulkoista) vanhenemista. Sanoi, että se on vain hyväksyttävä. Ja näin se onkin. Se on hyväksyttävä, koska ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Tuo äidin lause tulee mieleeni, kun tunnen lievää alakuloa fyysisistä muutoksista. Sitten taas leuka ylös ja etsimään tästä keski-iästä hyviä puolia. Niitäkin on. :)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se ärsyttää ja välillä on hetkiä, kun haikeudella muistelee omaa nuorta naamaa ja kroppaa. Mutta tällaisina hetkinä sanon itselleni, että jokainen vuorollaan saa olla nuori ja raikas, ja iän tuomat muutokset kuuluvat elämään. Kerran kysyin äidiltäni, miten hän on käsitellyt (ulkoista) vanhenemista. Sanoi, että se on vain hyväksyttävä. Ja näin se onkin. Se on hyväksyttävä, koska ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Tuo äidin lause tulee mieleeni, kun tunnen lievää alakuloa fyysisistä muutoksista. Sitten taas leuka ylös ja etsimään tästä keski-iästä hyviä puolia. Niitäkin on. :)
Hyvin sanottu. Yritän muistaa tämän joka kerta kun meinaan masentua tästä, tosin kukaan ei odotakaan että kuusikymppinen olisi kovin hehkeä tai että meitä yleensä kukaan huomaisi.
Käyttäkää voiteita, mitä ketjussakin on mainittu, se auttaa kyllä jonkun verran. Mutta pitää hyväksyä että yli 70 vuotiaana ryppyjä ei pääse pakoon, kroppa alkaa kuivua jostain syystä, niin iho rypistyy joka tapauksessa.
Geenit ratkaisee tuleeko ryppyjä vai ei. Mun äidillä on lähes rypytön naama vaikka päälle 70.
Kieltämättä kun on näin kolmekymppisenä vasta kunnolla herännyt siihen, että on oikeasti hyvän näköinen (ensin oli nuoruuden itsetunto-ongelmat ja sitten raskaudet ja pikkulapsivuosien väsymys, joka alkaa nyt olla takana päivä), alkaa ahdistaa miten katoavaista tämä kauneus on. Auttamatta se rupsahdus tekee tuloaan. Mutta eihän se oikeasti auta sitä stressata, se tulee kun tulee. Siihen saakka nauttien tästä ja eläen terveellisesti, että saisi pitää terveen kropan mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kukaan ei voi sanoa objektiivista arviota itsestään. Tuota kuulee kiusallisen usein "näytän ikäistäni nuoremmalta" . Joojoo niinhän me kaikki. Eteenkin palstamiehet putoaa tähän kuoppaan niin kovin helposti.
Entä kun sen sanovat kaikki muut? Ne työkaverit jotka eivät tiedä että olen 50 vuotias pitävät minua 30 - 35 vuotiaana. Toisen iän arvioiminen ei ole helppoa. Myös pukeutuminen ja käytös vaikuttavat paljon siihen minkä ikäisenä ihmistä pidetään ja siihen miten sinua kohdellaan.
Niin minä näytän mielestäni ihan ikäiseltäni (35v), mutta järjestään ihmiset olettaa 5-10v nuoremmaksi. En minä sille itse mitään voi. Viimeksi yksi tyyppi ihmetteli että mitä tuommoiset parikymppiset (minä ja ystäväni) tekee tässä porukassa juhlimassa, kun muut on niin paljon vanhempia, no tää tyyppi oli sit vuoden minua vanhempi... Vastaavanlaisia "siis minkä ikäinen sinä oikein olet?" - tilanteita tulee usein, kun ihmiset ei saa työkokemuksen määrää, lasten lukumäärää ja ulkonäköä täsmäämään mielessään.
Kaikilla hissi ei nouse vintille asti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä alapeukutetaan sitä että haluan pitää vaimoni ihosta huolta? T:Mies 44
Siksi että olet typerä mies jolla äo jotain alle 70. Et siis vaan tajua sitä että vanhenet samaa tahtia kuin vaimosi tai jopa enemmän koska miehillä on useammin ne epäterveelliset vanhentavat elintavat (alkoholi ja tupakka sekä epäterveellinen ruokavalio olemattoman liikunnan lisäksi).
Me naiset emme edes oleta sinun tätä tajuavan koska et yksinkertaisiakaan asioita ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kiitos ideasta! Vaimo täytti juuri 30v, ja taidan hankkia hänelle noita anti-age tuotteita. Valittelee myös kuivaa ihoa ja juonteet ovat alkaneet jo näkyä. Onko suosituksia hyvistä anti-age tuotteista T: Mies 44
Rasva. Siis sisäisesti nautittuna, niin ei näy rypyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap kiitos ideasta! Vaimo täytti juuri 30v, ja taidan hankkia hänelle noita anti-age tuotteita. Valittelee myös kuivaa ihoa ja juonteet ovat alkaneet jo näkyä. Onko suosituksia hyvistä anti-age tuotteista T: Mies 44
Hei osaat varmaan neuvo, kun oma mies on 44-vuotias ja antoi mulle myös anti-age tuotteita.
Käytän niitä, mutta miten kertoisin miehelle että hän tarvitsisi niitä enemmän?
Miehellä on lisäksi iso vatsa ja muutenkin aika ruma perussuomalainen, niin kasvoleikkausta olen miettinyt (otsa, leukaa lisää, silmien laser, nenä ja silmät). Miten sä haluaisit, että tällaisesta kerrottaisiin sinulle vaimosi taholta? Mikä olisi vähiten loukkaava tapa?
Pelkään että tämä vaikuttaa miehen jo ennestään hauraaseen itsetuntoon siten, ettei se pikkupeli kohta edes jäykisty. Se olisi todellinen harmi, koska ei se tunnu missään jäykkänäkään (vain 22 cm).
Naisille ikääntymisestä saa sanoa, mutta se on tabu että 99% suomalaisista miehistä on todella rupsahtaneita ja muutenkin sellaisia muodottomia pötköjä.
Nähtävästi W.T porukan kokoontumisajot menossa
tuolla haukkumistekniikalla. Tuskin ollaan ainoita päivän aikana. t:ap
Itsellä alkoi vasta n. 60 tienoilla näkyä merkkejä. En ole käyttänyt mitään tököttejä