Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle aika on julma, mutta me miehet sen kuin parenemme.
Evoluutiokin sen kertoo. Mies pystyy hankkimaan lapsia lähes koko elänsä ajan mutta naiset vain noin puolet ja +35v:nä riskit on jo sen verran suuret. Tuo myös korreloi naisten parasta-ennen päiväyksen kanssa joka on länsimaalaiselle naiselle noin 30v ja aasialaiselle 40v. Ei siis ollut tarkoitus olla ilkeä vaan latoa faktat pöytään. Anteeksi suorasanaisuudestani. t. M40
Eihän tässä ole faktoja juuri nimeksikään. Ja on aivan hihityttävän tekopyhää "latoa faktoja" ja sitten pyydellä anteeksi "suorasanaisuuttaan" eli asennevammaisuuttaan, jota kailottaa jotenkin muka rohkeasti eetteriin.
-mies voi ehkä siittää lapsia koko "elänsä" ajan, mutta siittiöiden taso laskee iän myötä ja on riski sekin. Tuo selviää, kun vähän lukee asiasta, eikä ajattele, että lasti on jotenkin samaa tasoa loputtomiin
-+35 naisella on riskit, mutta en tiedä mitä ne ovat "sen verran suurena"
-parasta-ennen -päiväys ei ole mikään fakta, vaan kuvaus yhden miesressukan asenteesta. "Korreloi". Tirsk.
-länsimaiset vs. aasialaiset on minulle tästä näkökulmasta täysin uusi "fakta"
-et ole ilkeä, olet vain asenteellinen ja tyhmä
-miehet parenee? Juuei. Äijät lihoo, haisee, muuttuu kärttyisäksi ja alkaa kärsiä erektio-ongelmista
Oi hups anteeksi, latelin vain faktoja, en mitenkään ole ilkeä.
Hohhoijaa.
p.s. Käsitteen "fakta" tarkoitus kannattaa selvittää, ennen kuin alkaa latoa niitä faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiokin sen kertoo. Mies pystyy hankkimaan lapsia lähes koko elänsä ajan mutta naiset vain noin puolet ja +35v:nä riskit on jo sen verran suuret. Tuo myös korreloi naisten parasta-ennen päiväyksen kanssa joka on länsimaalaiselle naiselle noin 30v ja aasialaiselle 40v. Ei siis ollut tarkoitus olla ilkeä vaan latoa faktat pöytään. Anteeksi suorasanaisuudestani. t. M40
Eihän tässä ole faktoja juuri nimeksikään. Ja on aivan hihityttävän tekopyhää "latoa faktoja" ja sitten pyydellä anteeksi "suorasanaisuuttaan" eli asennevammaisuuttaan, jota kailottaa jotenkin muka rohkeasti eetteriin.
-mies voi ehkä siittää lapsia koko "elänsä" ajan, mutta siittiöiden taso laskee iän myötä ja on riski sekin. Tuo selviää, kun vähän lukee asiasta, eikä ajattele, että lasti on jotenkin samaa tasoa loputtomiin
-parasta-ennen -päiväys ei ole mikään fakta, vaan kuvaus yhden miesressukan asenteesta. "Korreloi". Tirsk.
-miehet parenee? Juuei. Äijät lihoo, haisee, muuttuu kärttyisäksi ja alkaa kärsiä erektio-ongelmista
Hohhoijaa.
p.s. Käsitteen "fakta" tarkoitus kannattaa selvittää, ennen kuin alkaa latoa niitä faktoja.
Itse nautin erektio-ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Ap kiitos ideasta! Vaimo täytti juuri 30v, ja taidan hankkia hänelle noita anti-age tuotteita. Valittelee myös kuivaa ihoa ja juonteet ovat alkaneet jo näkyä. Onko suosituksia hyvistä anti-age tuotteista T: Mies 44
Teillä on vähän ikäeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se ärsyttää ja välillä on hetkiä, kun haikeudella muistelee omaa nuorta naamaa ja kroppaa. Mutta tällaisina hetkinä sanon itselleni, että jokainen vuorollaan saa olla nuori ja raikas, ja iän tuomat muutokset kuuluvat elämään. Kerran kysyin äidiltäni, miten hän on käsitellyt (ulkoista) vanhenemista. Sanoi, että se on vain hyväksyttävä. Ja näin se onkin. Se on hyväksyttävä, koska ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Tuo äidin lause tulee mieleeni, kun tunnen lievää alakuloa fyysisistä muutoksista. Sitten taas leuka ylös ja etsimään tästä keski-iästä hyviä puolia. Niitäkin on. :)
Hyvin sanottu. Yritän muistaa tämän joka kerta kun meinaan masentua tästä, tosin kukaan ei odotakaan että kuusikymppinen olisi kovin hehkeä tai että meitä yleensä kukaan huomaisi.
Laitoin tänään kirkkaan keltaisen takin kaupungille, ja voin sanoa, että minut huomattiin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kukaan ei voi sanoa objektiivista arviota itsestään. Tuota kuulee kiusallisen usein "näytän ikäistäni nuoremmalta" . Joojoo niinhän me kaikki. Eteenkin palstamiehet putoaa tähän kuoppaan niin kovin helposti.
Entä kun sen sanovat kaikki muut? Ne työkaverit jotka eivät tiedä että olen 50 vuotias pitävät minua 30 - 35 vuotiaana. Toisen iän arvioiminen ei ole helppoa. Myös pukeutuminen ja käytös vaikuttavat paljon siihen minkä ikäisenä ihmistä pidetään ja siihen miten sinua kohdellaan.
Mulla oli sama juttu, kunnes tuli vaihdevuodet. Sen jälkeen rupsahdin muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se ärsyttää ja välillä on hetkiä, kun haikeudella muistelee omaa nuorta naamaa ja kroppaa. Mutta tällaisina hetkinä sanon itselleni, että jokainen vuorollaan saa olla nuori ja raikas, ja iän tuomat muutokset kuuluvat elämään. Kerran kysyin äidiltäni, miten hän on käsitellyt (ulkoista) vanhenemista. Sanoi, että se on vain hyväksyttävä. Ja näin se onkin. Se on hyväksyttävä, koska ei ole mitään muuta vaihtoehtoa. Tuo äidin lause tulee mieleeni, kun tunnen lievää alakuloa fyysisistä muutoksista. Sitten taas leuka ylös ja etsimään tästä keski-iästä hyviä puolia. Niitäkin on. :)
Hyvin sanottu. Yritän muistaa tämän joka kerta kun meinaan masentua tästä, tosin kukaan ei odotakaan että kuusikymppinen olisi kovin hehkeä tai että meitä yleensä kukaan huomaisi.
Laitoin tänään kirkkaan keltaisen takin kaupungille, ja voin sanoa, että minut huomattiin :)
Mä näin tänään muuten huomattavan monta ihmistä kaupungilla keltaisessa takissa. Mietin mistä se johtuu, onks tänään joku salainen Ultra Bra -fanipäivä?
Sori, offtopic, jatkakaa
Tämä nyt ei liity mitenkään ihonhoitoon, mutta fakta on, että naisen kyky saada orgasmi säilyy loppuun saakka, ja seksuaalinen nautinto vain lisääntyy iän myötä. Moni vanha mies ei pysty enää laukeamaan, joten parasta ennen päiväys taitaa koskettaakin miehiä. Sori siitä ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
"Parasta ennen-päiväys" on kyllä ihan täysin katsojan silmässä. Eri ihmiset erilaisissa elämänvaiheissa arvostaa erilaisia ominaisuuksia, joku lisääntymiskyky ei ole sillä tarpeellisten ominaisuuksien listalla yleisesti ottaen kuin nuorilla lapsia haluavilla. Tietty miehellä on se mahdollisuus tehdä lapsia vielä pappaiässäkin, mutta ne on kyllä aika marginaalitapauksia jotka onnistuu riittävän nuoren naisen kiinnostuksen herättämään ja vielä haluaa alkaa tekemään lapsia vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kummallisia. Kehuvat jotain tuotetta, mutta jos mies ostaa sen, se on huono juttu. Osaatteko selittää miksi toimitte niin? T:Mies 44
Kuka sanoo että on huono juttu, se sun 30v vaimoko? Hän ei ole kaikki naiset. Itseasiassa häntä ei ole edes olemassa.
No sellaisen kuvan täältä nyt saa. Ihmeellisen agressiivinen asenne täällä on kun ostan vaimolle rasvaa. T:Mies44
Sä oisit kyl oikein painajainen aviomiehenä. Voin kuvitella miten kyttäisit ja kontrolloisit kaikkea: syömisiä, liikkumisia, painoa jne. Mut mielikuvitusvaimoa nuo ominaisuudet ei varmaan haittaa, hän tuskin jättää sinua. Sinä varmaan vaihdat hänet nuorempaan.
Ai se on nyt niin väärin että ostan vaimolle naisten suosittelemaa naamarasvaa? Se tekee minusta tuollaisen? Onko sinulla jotain patoutumia? Kyselen helkkari naamarasvasta. Olisi kai pitänyt valehdella olevani nainen, että tulisin kohdelluksi ihan ihmisenä. T:Mies44
Ostatko (mielikuvitus)vaimolle myös tamponit ja sukkahousut? Katos kun kosmetiikan ostaminen ei ole niin yksiselitteinen juttu. Menee aika henkilökohtaiselle alueelle jos niitä toiselle ostaa vieläpä jonkun random palstan vinkeillä. Käy vaikka sokoksen tai stockmannin kosmetiikkaosastolta pyytämässä näytteitä. Kokeilemalla se oikea tuote löytyy.
Olen minä tamponeita ostanut kun on pyytänyt. Ne eivät vertaannu kai naamarasvaan. Jos se oikea tuote löytyy kokeilemalla, niin onko se niin väärin että ostan hänelle kokeiluun jonkun tuotteen? Onko se niin väärin että minut haukutaan kontrolloivaksi idiootiksi jonka testotkin alkaa pian laskea ja että olen niin nolokin vielä. Ja yhteenkään kysymykseen ette vastaa, että olisiko suositella jotain tuotetta. Miksi olette niin agressiivisia? T:Mies44
Pääsin tähän asti, enkä ole vieläkään vihainen.
En osaa antaa naamarasvasuosituksia, koska ei ole ollut vielä tarvetta. Ei ole ryppyjä. Kokeile tummelia, sitä on käytetty..hmm, herkille ihotyypeille jo viime vuosisadalla. Ainakaan silloin tummelin käyttäjillä ei ollut ryppyjä.
Ole hyvä, osta vielä yksi g, ettei palstamammojen tarvitse kurtistella kulmiaan. Loppuu muuten kohta antiaget kaupoista.
Eivät nuo voiteet jne. vaikuta vähääkään ihon ikääntymiseen. Siinä se iho ikääntyy ihan omia aikojaan, rasvasitte ja ravitsitte miten vaan. Aurinkosuojavoiteestakin on lopulta pelkkää haittaa, kun ihmiset luulevat, että voivat sitten olla auringossa pidempään.
Koko ketjua lukematta toteaisin aloitukseen: Kaikki näemme, että samanikäisten ihmisten ihot ovat kovin erilaisia, eikä selittävänä tekijänä ole käytettyjen ihonhoitotuotteiden laatu, määrä tai hinta. Ihon vanhenemistapa on lähinnä geneettisesti saatua. Katso äitiäsi ja muita lähisuvun naisia - heistä näet tulevaisuutesi päälinjat. Vertaa heitä keskenään, jos pelkäät liikaa omaa peilikuvaasi. Elämäntavoista rankimpia iholle on auringonotto. Runsaasti ulkoilevan on syytä suojata ihoansa voitein ja vaattein. Puhdistus ja kosteutus ovat iholle hyväksi. Rypyt eivät ole ruumiinvamma tai sairaus.
Saan mielestäni parempaa kohtelua muilta ihmisiltä nyt 40-vuotiaana ja sen näköisenä. Nuorena minua helposti vähäteltiin ja sivuutettiin. Olen aika varma, että osa siitä johtuu ulkonäöstä eikä niinkään siitä, että olisin itse muuttunut oleellisesti.
Toisin sanoen rypyistä on hyötyä, joten en itse haluaisi niistä eroon.
No se on voi voi. Se tapahtuu kaikille. Paitsi ehkä shar-pei-koirille.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei seiso, niin jotkut naiset ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena. Vaikka itse näyttävät kuin Jabba The Huttin siskoilta.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko vanhentaa ihoa tosi voimakkaasti. Huonot yöunet ja stressi myös näkyy ihossa helposti. Kannattaa myös tehdä jonkinlainen ihonhoitorutiini ja seurata sitä esim yövoide, päivävoide jne. t. rypytön N40
tupakka se vasta runtelee hipiää, eikä alkoholilla läträäminen oo hyvästä
Ei vielä 54 vuotiaana ole mitään hätää.
Ehkä ne geenit mutta tärkeintä se etten ole auringon ottaja. Huomenna taas 50 suojakerroin kun ulos menen. Hyvin sopii ennen meikkiä laittaa.
Koitan ajatella ikää lahjana, vaikka olenkin 27-vuotias. Ikääntyminen tulee meille kaikille eteen, ei sitä rahallakaan voiteta. Aiemmin teiniys oli hienoa ja vapaata, mutta nyt tuntuu siltä, että haluan olla kypsempi ja vastuullisempi ihminen. Vanhuudessa tulen sitten arvostamaan sitä iän tuomaa viisautta, jota on esim. Aasiassa arvostettu.