Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Nimettömänä ja ilman nimimerkkiä kun on " hyvä huudella" .
miksi pitää taistella tuulimyllyjä vastaan? ei sille ikääntymiselle mitään mahda. nykyään kaikki käyttää botoksia, kumihuulia, tekotissejä, tekopeppuja, nahan kiristyksiä ja valtavasti meikkiä. silloin näyttää vain joltain liskolta, jonka ikää ei pysty määrittämään. en ole käyttänyt meikkiä 25 vuoteen, enkä ole värjännyt tukkaani ikinä (koska olen sieluton punapää). ihoni on suht hyvässä kunnossa kun en tupakoi tai käytä alkohoolia. kun liikkuu, juo vettä ja syö lihaa, niin pysyy terveenä. tissit toki lähestyy napaa uhkaavasti, mutta ukko ei asiasta ole millänsäkään. totesi saunassa lohduttavasti, että alkaa maan vetovoima viemään voiton lopulta akka-parasta. ikääntykää arvokkaasti, ilman häpeää. rypyt kertovat elämäsi tarinaa. minun mummu aina kertoi tarinoita siitä, kuinka jokainen ryppy on ansaittu, ja että ne ovat ansiomerkkejä hyvin eletystä elämästä.
Olette naamanne ansainneet, suurin osa kronologista ikäänsä vanhemman. Mitäs murjotatte siinä vaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Sokeri tekee ihon sakeaksi ja lähes elottomaksi. Siis suurissa määrin syötynä. Ei ole olemassakaan mitään tiettyä dieettiä jolla iho pysyisi hyvänä.
Ei niin. Geeneistäkin se on pitkälti kiinni, millaisen ihon on saanut. Itse käytän vain aurinkosuojaa ja pesun jälkeen kosteusvoidetta. Minulla ei koskaan ole ollut iho-ongelmia, esimerkiksi finnejä. Olen 76 vuotiaaksi harvinaisen rypytön. Niin oli myös äitini. Muuten olen kyllä ihan ikäiseni vanhus.
Mites kaikki peräkammarin pojat ovat tähän aikaan jo hereillä?
Mitä sitten? Ulkonäkö on todella toissijainen asia. Enemmän huolestuttaa fysiikan vanheneminen ja muisti kuin naaman iho.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ulkonäkö on todella toissijainen asia. Enemmän huolestuttaa fysiikan vanheneminen ja muisti kuin naaman iho.
Sataprosenttisesti aamaa mieltä!
Ajatelkaapa mikä on vaihtoehto ikääntymiselle ja sen vääjäämättömille merkeille?
Kuoleminen- siihen loppuu nuo turhat murheet.
Otetaan jokainen päivä ja vuosi tyytyväisenä vastaan.
Mitäköhän minä täällä vaahtoan ;)
Lähetäänkö fiilisteleen pikku kruisailulle!
Minäkin haaveilen että olisin joskus mukana paikallispolitiikassa. Mutta sen verran realisti olen ettei sinne ole mitään asiaa oikeasti.
40v näyttää olevan aikamoinen vedenjakaja, sen jälkeen todella punnitaan kenen geenit ja elämäntavat tukevat ulkonäköä ja sen säilymistä hyvänä.
Mitä itse olen seurannut vierestä, niin neljänkympin jälkeen monella tippuu ulkonäkö täysin alas kielekkeeltä, romahdus voi olla aivan uskomaton ihan muutaman vuoden sisällä.
Haw-haw! Parim enne päivä koittanut. Ryydy siihen!
Me kaikki vanhenemme valitettavasti, mutta ihon voi yrittää pitää nuorekkaan. Itse käytän suun kautta otettavaa kollageenia, sellaista jauhetta mikä sekoitetaan esim juomaan tai jogurttiin tai mihin haluaa. Lisäksi vitamiinilisiä käytän mutta syön myös kasviksia ja hedelmiä. Iho kannattaa kosteuttaa huolella ja kasvot mieluiten aurinkovoiteella heti,kun aurinko vähän pilkistää. Mihinkään leikkauksiin ja täyteaine hömppään ei pidä ruveta, vaan kannattaa vanheta luonnollisesti. Mulla ikää 37,kohta 38
Suihkuun nukkumaan huomenna töihi!
Sä olet niin vanha käppänä jo, että paras kun sovittelet omaan naamaasi niitä tuotteita, ettei nuori vaimosi hokaa miten vanhalta näytät ja lähde kälppimään siitä syystä, ellei tuo huono "huumorisi" jo karkoita häntä.