Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Kyllä tuntuu menevän joidenkin naisten ihon alle tämä :D
Hyvän mielen kanssa puoli maailmaa.
Vanhenemisen vaihtoehto on kuolema. En ymmärrä, miksei ikä saisi näkyä ihmisessä. Surullisinta on Madonnan tyylinen epätoivoiselta ja naurettavalta näyttävä pyrkimys tavoitella nuoruutta ja huomiota samoin (keikistely)keinoin kuin parikymppiset onlyfans-kimulit.
Täytän pian 50v, eikä muutamat ilmestyneet harmaat hiukset tai juonteet haittaa. On kivaa elää kaikki ikävaiheet ja katsoa mitä mikin tuo tullessaan! Teini-iän syömishäiriövaiheen jälkeen olen pyrkinyt kääntämään katseen omasta navasta ulospäin; maailmassa on niin paljon mielenkiintoisa asioita, joita on kivaa pohtia ja katsella ja opiskella, että oman pärstän ja tunnetilojen jatkuva arviointi tuntuu jotenin tylsältä.
En tiedä onko tässä sukupolvieroja. Ehkä on. Minähän en ole kasvanut somessa, vaan pihaleikkien parissa, niin jotenkin sellainen toimijuus on ominaisempi rooli. Nykyisin ihmiset ovat itselleenkin jotenkin objekteja ja projekteja, joita tarkkaillaan ja muokataan ja katsotaan jotenkin itsen ulkopuolelta.
Tuli tästä mieleen sohvakäärmeen synty
Vierailija kirjoitti:
Mua on nyt 52v. alkanut ärsyttämään.
Mulla alkoi naama uuvahtaa joskus 49v eli pitkään sain iloita hehkeästä ihosta.
Jokaisella on omat surunsa polvilleen.
Luepa Raamatusta Ilmestyskirjan 13.luku.
Äänestän vihreää liittoa ja olen kaikkea vastaan :D
Olen 53 ja kyllähän sen vanhenemisen tietysti huomaa. Mutta arvatkaa mitä? Nykyään se ulkonäön merkitys elämässä on aika radikaalisti vähentynyt. Enpä olisi vielä kolmikymppisenä tätäkään uskonut. Nyt kiinnostaa enemmän se, että pysyy terveenä ja muuten hyvässä kunnossa.
Toki meitä on joka lähtöön, osalle ihmisistä vanheneminen on varmasti ihan musertavaa.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Olen huomannut ihan saman asian!