Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te NETTONA 4000-8000 E/KK tienaavat!!!

Vierailija
22.11.2006 |

Teitähän täältä ilmeisesti löytyy pilvin pimein! Kertokaapa tytölle mitä teette työksenne, koulutus ja nykyinen ammatti/ toimenkuva? Eli mihin kannattaa minunkin yrittää suunnistaa kun kituutus ja opiskelut ovat ohi?

VAI OOTTEKO PORVOOSTA :o??

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muka niin ovelia. Sitte itketään, kun tulee veropetossyyte, että on tää systeemi niin mätä.

Vierailija
22/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ollaan muka niin ovelia. Sitte itketään, kun tulee veropetossyyte, että on tää systeemi niin mätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oikeasti kiinnostaa. Jos pörssimeklarin työ ei oikeasti kiinnosta, niin lyhyeksi jää ura, kun kursseista pitäisi olla kiinnostunut 8-18. Noin niinkuin kärjistäen.

Ja jos tähtäimessä on vain raha, niin entäs sitten kun nettotulot on 8000¿? Onko ihminen silloin tyytyväinen vai ajatteleeko edelleen, että jospa olisi 15000¿ tai olisiko sekään tarpeeksi?

Vierailija
24/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittäjä yo-pohjalta.

Netot noin 5500, joskus enemmän, jos miehellä menee hyvin.

Vierailija
25/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kirvesmies ja tienaa 8.5e bruttona. Sehän sais olla varmaan 700 tuntia kuukaudessa töissä, että yltäis jonnekin 4000e nettopalkkaan. Sais tehdä 35 tunnin työpäiviä...

Vierailija
26/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Herra isä, melkein mikä akateeminen vaan nyt tuon tienaa. Minä luulin, että molempien nettotulo tuo! Se on jo harvinaisempaa.

Vierailija
27/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ilmeisesti ymmärtänyt eri tavalla.

Vierailija
28/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaavat kuulkaas paljon enemmän kuin esim jotkut maisterit. Ihminen voi päästä todella suuriin ansioihin vain perustamalla yrityksen. Esim 6000 euroa nettona tienaava ei voi itse vaikuttaa siihen tienaako 6000 ja mitä kuluja verotuksessa vähentää, mutta yrittäjä, jolla on työntekijöitä, isoja firmoja asiakkaina yms voi tehdä kaikenlaisia vähennyksiä, ostella autoja firman piikkiin jne. Tutuissani parhaiten tienaavia eivät ole lääkärit, vaan juuri yrittäjät. (sitä vaan, kun moni täällä ihmettelee aidosti, että kuinka joku amispohjainen voi tienata hyvin. Totta kai se tienaa, jos on oma erittäin hyvin menestyvä yritys tai osuus perityssä yrityksess, voi nostaa vaikka 300 000 euroa vuodessa)

Vierailija
29/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

summun. Hän on DI, olemme expatteja eli suomalaisen firman ulkomaisella komennuksella. Ja minä kotiäiti, kun ei rahan puolesta ole tarvetta tehdä töitä.

Vierailija
30/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon myös se, että monet duunarit tienaavat ihan hirveästi mutta työajat on sen mukaiset...

Eli tuttavapiirissä mm. metsuri, tienaa valtavasti mutta tekee töitä vuorokaudet ympäri eli ei juuri kotona käy edes kalsareita vaihtamassa...

Sama juttu tuttavaperheen kirvesmies-isä: hommia riittää niin, ettei kotona ehdi käydä kuin kääntymässä ja palkka juoksee...

Miehen työkaveri (rekkakuski) ajaa " putkeen" koko ajan niin paljon kuin laki suinkin sallii (ja ehkei ihan sallikaan...) eikä käy kotona. Vaimo soittaa kuulemma puolen tunnin välein kännykkään, ettei mies nukahda... ja palkka juoksee runsaana.

Eli siis myös ilman pidempää koulutusta voi tienata hyvin mutta usein se vaatii kyllä veronsa...

Vierailija
31/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:t tienaa monet Suomessakin tuon nettona. Ja niin tienaan itse asiassa minäkin, vaikka olenkin vaan FM.

Vierailija
32/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittomuuksiin. Äskettäin oli lehdessä juttua yrittäjäpariskunnasta, joka sai ehdollista veropetoksesta. Todella leveää elämää vietettiin, mutta nyt menee talot ja tavarat velkoihin. Että silleen.

Vierailija
33/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä uskoa, että yksi FM tienaa 8000 eur NETTONA kuussa Suomessa toisen palkollisena, kuten mieheni ulkomaakomennuksella. JOs sulla on joku firma millä pyyhkii hyvin niin ehkä nostat sieltä tiliä.

-26

Vierailija
34/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa 4000 - 8000 euroa netto. Minä tienaan kuussa netto 5 000 - 6 000, enkä ole yrittäjä.

Expatiksi lähtemisessä on oma riesansa, eikä se paluu ole aina helppoa. Varsinkin jos on ollut siellä vain mukana, eikä ole työkokemus karttunut, eikä vakivirka odota. Minua ei ole kauheasti siksi kiinnostanut tuo lähtö. Tiedän myös, että monella jotka ovat olleet ulkomaankomennuksella töissä on ollut vaikeuksia palata firmaan Suomessa, koska siellä on ko. henkilö unohdettu ja uraputkessa ovat ihan muut. Sitä joutuu herkästi sivuun.

Vierailija
35/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tuo palkkataso kertoo minkätasoisesta tehtävästä tässä on kyse..... Eli miehelläni on valmis paluusopimus Suomeen ja positio suuren konsernin johdossa odottaa eli ei sitä tarvitse miettiä. Itsellänikin vakkaripaikka Suomessa odottamassa, ihan sama missä äitisylomani vietän :)

Aika pessimistinen on asennoitumisesi ulkomaankomennukseen?! Ainakin meillä se on tuonut organisaatiossa heti roisit ylennykset ja palkankorotukset. Ja kun komennusmaakaan ei ole mikään kehitysmaa (vaan itse asiassa korkeampi elintaso kuin Suomessa) niin emme valita :) Itselläni ainakin on se käsitys, että jos johtajat eivät ole valmiita tarvittaessa ulkomaankomennuksille niin johtajan tarve voi kummasti kadota.... (no, ainahan poikkeuksia mahtuu, mutta noin yleensä).

Vierailija
36/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä 10 - 15 vuotta, myös niitä johtajatason paikkoja, itse asiassa enempi niitä. Siitä on sitten muodostunut käsitys.

29

Vierailija
37/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on ollut asiasta innoissaan ekat 2 - 5 vuotta. Sitten on alkanut nurjat puolet hahmottua ja sitten on alettu nähdä vain ne nurjat puolet. Ja ihan tilastoa on, että avioerot ja alkoholismi yms. ovat hommassa iso riski. Ja lasten sopeutumisongelmat.

Vierailija
38/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sillä oma rakennusalan firma.

Minä taas tienaan nettona vajaan 1000¿ (lastenohjaaja). ;) Mutta toisaalta, työaikani onkin arkisin klo:8-16:00, joten tiedän milloin minulla on vapaata jne.

Tällä hetkellä tosin nautin kotiäitiydestä 2 lapsen kanssa, ja kotona aion olla siihen asti kunnes nuorempi aloittaa esikoulun.

Eli ihanaa, että minulla on mahdollisuus hoitaa omat lapset kotona, mutta varjopuoli on se, että lasten isä on kotona vain viikonloppuisin siten, että lapsetkin ovat hereillä.

Vierailija
39/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta niissä ulkomaankomennuksissa ei varsinaisesti mitään kadehdittavaa ole. Meillä on ollut oma tilanne se, että olisimme sellaiselle, hyvillä ehdoilla, päässeet jo viimeiset kymmenen vuotta, mutta ei olla vielä lähdetty.

Se on rankka keikka, uskokaa huviksenne. Eikä se kotiinpaluu ole helppoa. Siitä oli juuri Talouselämässäkin taas juttua, yksi entinen ex-pat-rouva on perustanut firman auttamaan perheitä ex-pat-rumbassa.

Ja miksi minä ylipäätään kadehtisin jotain ulkomaankomennuksella olevaa, jolla perheen nettotulot on 8 000, kun meillä on 12 000 ja saadaan asua kotona? Onpa logiikka.

Vierailija
40/68 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että amiksen käynyt raksaduunari voi tienata hyvin. Kateus taas... JA jos joku ihmettelee, miksi hänen raksaduunariäijänsä tienaa vain 8e/h niin kerrottakoon että raksalla osaajat palkitaan rahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme