Hei te NETTONA 4000-8000 E/KK tienaavat!!!
Teitähän täältä ilmeisesti löytyy pilvin pimein! Kertokaapa tytölle mitä teette työksenne, koulutus ja nykyinen ammatti/ toimenkuva? Eli mihin kannattaa minunkin yrittää suunnistaa kun kituutus ja opiskelut ovat ohi?
VAI OOTTEKO PORVOOSTA :o??
Kommentit (68)
No eiköhän tämä todellisuus ole enemmän kaunisteltu.
Mun isä on amispohjalta yrittäjä, työllistää tosin muitakin mukaanlikuien minut ja hänen nettokuukausipalkkansa + osingot on yli tuon. Tosin minä teen meillä talous- ja rahoitusjohtamista. Olen tradenomi.
Mä en tienaa mutta mun mies tienaa.
Vaihtelevasti 4000-5000e / kk. Koulutus: peruskoulu. Ammatti: myyntipäällikkö
Aika hyvin jos myyntipäällikön brutto on 8000-14000€!! Meillä ei edes myyntijohtaja pääse tuohon liksaan!!
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:01"]Kerro yksikin tapaus missä nainen saa samasta työstä huonompaa palkkaa kuin mies.
[/quote]
It-alalla konsultti- ja esimiestehtävät. Sama tuottavuus, tausta, tehtävät, tuntimäärät ja kokemus - miehillä 10-30% isompi palkka.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 07:10"]Tämä on jotenkin käsittämätöntä, toisaalta palstalla "kaikki vähänkin koulutetut" tienaa nettona yli 4000€/kk ja toisaalta on ketjuja, jossa perheen käytettävissä olevat rahat ruokaan on alle 50€/vko. Kumman todellisuus on enemmän vääristynyt? Miksi osa ei kertakaikkiaan tajua että on paljon todella pienituloisia? Ja osa heistä tekee täysipäiväisesti töitä ja osa kahta työtä eikä siltikään tienaa riittävästi elääkseen.
Missäköhän olisi lähin tilasto siitä, kuinka monta suomalaista/ jollain ikäjakaumalla oikeasti tienaa noita summia nettona?
[/quote]
Verotiedoista voisi katsoa. 90% suomalaisista palkansaajista tienaa alle 5000€/kk brutto (n. 3300€ netto), mikä antaa jotain suuntaa. Veikkaisin yli 4000€ nettotuloihin pääsevän 2-4% palkansaajista. Noissa tosin ovat kai kaikki lisät mukana.
Ne 4000€/kk kaverit voi muuten olla samoja joilla on max 50€/vko ruokaan. Monella on isoja velkoja asunnoista ja kulutuksesta, joita pitää lyhennellä tuhansilla kuussa.
Olen suurituloisimpien suomalaisten listalla ja tienaan nettona keskimäärin 12t euroa kuukaudessa. Sanonpahan vaan, että raha ei tee onnelliseksi. Siinä vaiheessa kun voit ostaa ihan mitä tahansa, ei ole enää mitään tavoittelemisen arvoista.
Juristi, n. 4000 € netto. Asianajaja yksityisellä sektorilla.
Palvelupäällikkö jenkkiläisessä firmassa, netto 4800 kuussa.
Ap:n aloittaessa tämän ketjun kahdeksan vuotta sitten en vielä ansainnut nettona tuota rajaa. Nykyään hieman alle 5 000 euroa.
Vastauksena ap:n kysymykseen: yliopistokoulutus, mutta en ollut Suomessa lainkaan koulutustani vastaavassa työssä. Huonosti palkattu osa-aikatyö. Hakeuduin ulkomaille. Koulutuksella hakuprosessissa oli suuri merkitys. Olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani.
Paljinko teillä on brutto, jotta pääsette yli 4000€ nettoon? Taidan olla jämähtänyt palkassa kun netto on ollut vuosia 3300€/kk ja brutto on vuositasolla juuri 100 000 yli.
Vaihtelevasti 4000-5000e / kk. Koulutus: peruskoulu. Ammatti: myyntipäällikkö.
(Huuhaatutkinto jolla sairaanhoitajat pätevät.)
vallan 3 000 euron bruttotuloillaan... Opettelisi lukemaan ensin.
tai ainaki tuo projektipäällikkö on vanha...
mm. gerontologia, fysioterapia, toimintaterapia, liikuntalääketiede, ergonomia, biomekaniikka, kansanterveystiede, hoitotiede jne... ylihoitajat, opettajat ko. oppilaitoksiin ja monen eri terveysalan tutkijat ja alan kehittäjät valmistuvat täältä. pääsyvaatimukset vaan sen verran kovia, ettei sinne monella av-mammalla ole asiaa, ei vaikka mies lääkäri olisikin=)
.. menee kylläkk-palkka yli tosta sun haarukasta, mutta jos vastaan kuitenkin?
Kirvesmies siis tienaa NETTONA noin paljon???
Osaatko erottaa neton ja bruton?
Vierailija:
Kirvesmies amitsupohjalta. Repikää siitä!
Tämä on jotenkin käsittämätöntä, toisaalta palstalla "kaikki vähänkin koulutetut" tienaa nettona yli 4000€/kk ja toisaalta on ketjuja, jossa perheen käytettävissä olevat rahat ruokaan on alle 50€/vko. Kumman todellisuus on enemmän vääristynyt? Miksi osa ei kertakaikkiaan tajua että on paljon todella pienituloisia? Ja osa heistä tekee täysipäiväisesti töitä ja osa kahta työtä eikä siltikään tienaa riittävästi elääkseen.
Missäköhän olisi lähin tilasto siitä, kuinka monta suomalaista/ jollain ikäjakaumalla oikeasti tienaa noita summia nettona?