Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikakysymys linjasaneerauksesta

Vierailija
27.10.2024 |

Tehdäänkö putkiremontin työvaiheet linjastossa alhaalta ylöspäin vai ylhäältä alaspäin? Vai onko järjestyksellä väliä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen kylppäreitä rempataan? 

Vierailija
2/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman nousun varrella olevia tehdään yhtä aikaa. Ei siis kerroksittain, vaan päällekkäin olevat asunnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjasaneerauksen aikana pitää 6 viikkoa juosta alhaalle pissille ja kakille.

Vierailija
4/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan nimi tulee siitä että samalla rempataan kaikki putket yms mitkä on samassa linjassa.

Vierailija
5/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan nimi tulee siitä että samalla rempataan kaikki putket yms mitkä on samassa linjassa

Käytännössä siis päällekkäin olevat huoneistot.

Vierailija
6/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman nousun varrella olevia tehdään yhtä aikaa. Ei siis kerroksittain, vaan päällekkäin olevat asunnot.

Tosiaan, tarkoitin siis sitä, onko nimenomaan päällekkäin olevissa asunnoissa jokin järjestys.

Ap

Vierailija
7/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin että jos mulle tehtiin kylpyhuoneremontti, alapuolellani oleva asunto oli myös ilman vesiä? vai miten? Mä oon saanut käsityksen että kaikkia kylppäreitä ei edes rempata, ainoastaan ne joihin on tarve

Vierailija
8/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, tarkoitin siis sitä, onko nimenomaan päällekkäin olevissa asunnoissa jokin järjestys.

Ap

Ajattelitko, että teet itse ja säästät?

Vierailija
9/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi jossain pintajutuissa olla että tullaan ylhäältä alaspäin vaikka laatoitus mutta koko linjasta on vedet yms poikki.

Vierailija
10/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluusti pähkinöitä. Ehkä maissia.

Vierailija
11/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin että jos mulle tehtiin kylpyhuoneremontti, alapuolellani oleva asunto oli myös ilman vesiä? vai miten? Mä oon saanut käsityksen että kaikkia kylppäreitä ei edes rempata, ainoastaan ne joihin on tarve

Ei niitä samassa linjassa olevia putkia voi vaihtaa, ellei koko linjasta ole vedet poikki. Ja vaikka joku jätettäisiin tekemättä, vedet on silti poikki koko linjassa. Vai miten kuvittelet veden kulkevan, jos putket on jonkun asunnon kohdalta poikki?

Vierailija
12/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko niin että tehdään yhtä aikaa. Ei siis tehdä yhtä kerralla valmiiksi vaan aina vaihe kerrallaan jokaisessa.

Vierailija
13/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos tekisin itse, en varmaan kyselisi tällaisia. :D

Ap

Vierailija
14/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No sait varmaan vastauksen että kaikista linjassaan/päällekkäin olevissa asunnoissa on vesi yms. poikki yhtä aikaa.

Vierailija
15/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No sait varmaan vastauksen että kaikista linjassaan/päällekkäin olevissa asunnoissa on vesi yms. poikki yhtä aikaa.

En minä sitä kysynyt, koska se on ihan selvä juttu. Kysyin, onko työjärjestys ylhäältä alas vai alhaalta ylös, vai onko järjestyksellä mitään väliä.

Ap

Vierailija
16/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleensä tehdään alhaalta ylöspäin, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä. Meidän pienessä taloyhtiössä (11 huoneistoa, kaksi linjaa, molemmat tehtiin yhtäaikaa) remontti oli kesäaikaan ja usea sopi että tekevät sen huoneiston osalta, silloin kun väki lomailee.

Vierailija
17/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yleensä tehdään alhaalta ylöspäin, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä. Meidän pienessä taloyhtiössä (11 huoneistoa, kaksi linjaa, molemmat tehtiin yhtäaikaa) remontti oli kesäaikaan ja usea sopi että tekevät sen huoneiston osalta, silloin kun väki lomailee.

OK, kiitos vastauksesta. Mikä tahansa siis on mahdollista.

Ap

Vierailija
18/18 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin ylhäältä alaspäin. Sukituksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi