Pikakysymys linjasaneerauksesta
Tehdäänkö putkiremontin työvaiheet linjastossa alhaalta ylöspäin vai ylhäältä alaspäin? Vai onko järjestyksellä väliä?
Kommentit (18)
Saman nousun varrella olevia tehdään yhtä aikaa. Ei siis kerroksittain, vaan päällekkäin olevat asunnot.
Linjasaneerauksen aikana pitää 6 viikkoa juosta alhaalle pissille ja kakille.
Ei oikeastaan nimi tulee siitä että samalla rempataan kaikki putket yms mitkä on samassa linjassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan nimi tulee siitä että samalla rempataan kaikki putket yms mitkä on samassa linjassa
Käytännössä siis päällekkäin olevat huoneistot.
Vierailija kirjoitti:
Saman nousun varrella olevia tehdään yhtä aikaa. Ei siis kerroksittain, vaan päällekkäin olevat asunnot.
Tosiaan, tarkoitin siis sitä, onko nimenomaan päällekkäin olevissa asunnoissa jokin järjestys.
Ap
Onko siis niin että jos mulle tehtiin kylpyhuoneremontti, alapuolellani oleva asunto oli myös ilman vesiä? vai miten? Mä oon saanut käsityksen että kaikkia kylppäreitä ei edes rempata, ainoastaan ne joihin on tarve
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, tarkoitin siis sitä, onko nimenomaan päällekkäin olevissa asunnoissa jokin järjestys.
Ap
Ajattelitko, että teet itse ja säästät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi jossain pintajutuissa olla että tullaan ylhäältä alaspäin vaikka laatoitus mutta koko linjasta on vedet yms poikki.
Osta mieluusti pähkinöitä. Ehkä maissia.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin että jos mulle tehtiin kylpyhuoneremontti, alapuolellani oleva asunto oli myös ilman vesiä? vai miten? Mä oon saanut käsityksen että kaikkia kylppäreitä ei edes rempata, ainoastaan ne joihin on tarve
Ei niitä samassa linjassa olevia putkia voi vaihtaa, ellei koko linjasta ole vedet poikki. Ja vaikka joku jätettäisiin tekemättä, vedet on silti poikki koko linjassa. Vai miten kuvittelet veden kulkevan, jos putket on jonkun asunnon kohdalta poikki?
Vai onko niin että tehdään yhtä aikaa. Ei siis tehdä yhtä kerralla valmiiksi vaan aina vaihe kerrallaan jokaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos tekisin itse, en varmaan kyselisi tällaisia. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No sait varmaan vastauksen että kaikista linjassaan/päällekkäin olevissa asunnoissa on vesi yms. poikki yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No sait varmaan vastauksen että kaikista linjassaan/päällekkäin olevissa asunnoissa on vesi yms. poikki yhtä aikaa.
En minä sitä kysynyt, koska se on ihan selvä juttu. Kysyin, onko työjärjestys ylhäältä alas vai alhaalta ylös, vai onko järjestyksellä mitään väliä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yleensä tehdään alhaalta ylöspäin, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä. Meidän pienessä taloyhtiössä (11 huoneistoa, kaksi linjaa, molemmat tehtiin yhtäaikaa) remontti oli kesäaikaan ja usea sopi että tekevät sen huoneiston osalta, silloin kun väki lomailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yleensä tehdään alhaalta ylöspäin, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä. Meidän pienessä taloyhtiössä (11 huoneistoa, kaksi linjaa, molemmat tehtiin yhtäaikaa) remontti oli kesäaikaan ja usea sopi että tekevät sen huoneiston osalta, silloin kun väki lomailee.
OK, kiitos vastauksesta. Mikä tahansa siis on mahdollista.
Ap
Meillä tehtiin ylhäältä alaspäin. Sukituksella.
Riippuu kenen kylppäreitä rempataan?