A-studiossa eläkeikää ollaan nostamassa 70 vuoteen
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
56v ja olen jättäytynyt toimeentulotuelle. Toivottavasti saan pysyttyäkin eläkeikään asti- jos siis elän sinne asti,tietysti. Vaihtoehtona ei olisi ollut päästä kunnon töihin, vaan työkkärin iloiset sammakot hyppikää-kursseja loputtomiin.
Eivätkö Kelassa pakota ensin hakemaan työttömyystukia ennen viimesijaista toimeentulotukea?
Näin on. Osa taitaa täällä kirjoitella vain lämpimikseen.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun muistaa ÄÄNESTÄJÄ ETTEI ÄÄNESTÄ,,, kokoomusta,,,, niin Suomi pärjää ja kokoomuslaiset eivät kääri niitä rahoja herroille ja narreille..Tekevät vielä Suomeele hallaa ja paljon..
Enemmin kokoomus kuin demarit joita en tule ikinä äänestämään koska inhoan demareita yli kaiken.
Käyttäytykäähän.
Tämä on hyvä ketju, ei hankita tälle poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytykäähän.
Tämä on hyvä ketju, ei hankita tälle poistoa.
Painu sinä huo** vit****!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa köpötellä vielä 65-70-vuotiaana rakennustyömaalle töihin. Varmasti urani tehokkaimmat työvuodet luvassa silloin. Hienosti taas mietitty asiat, käyköhän tuollaisilla päättäjillä mielessäkään, että on muitakin kuin toimistotöitä.
Taitaa olla kaksisuuntaista mielialahäiriötä?
Sanoit 65-70-vuotiaana olevan varmasti tehokkaimmat työvuodet.
Vai oletko tyhmä?
Unto? Et oo sarkasmista kuullu?
Älä turhaan selitä tyhmyyttäsi, joskus on parempi myöntää että olet tyhmä.
Olen eri. Huvituin typeryydestäsi. Sinä olet tyhmä kun teet olettamuksia.
Sinullakin psykoosi? Se että näet tyhmiä kaikkialla on paha merkki.
Mene terapiaan!
Oletpas sinä kiukkuinen. Pms vai laskenut libido?
Ihanan iloinen keskustelu. Ei ihme että tässä maassa ei saada mitään aikaan oikeiden asioiden parissa, kun kansa alkaa vaan kiukuttelemaan keskenään jonninjoutavia, vaikka olisi oikeita asioita ratkottavana. Vai joku ylemmän tahon kökkelikö tänne on palkattu riehumaan ja usuttamaan kommentoijia toistensa kimppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa köpötellä vielä 65-70-vuotiaana rakennustyömaalle töihin. Varmasti urani tehokkaimmat työvuodet luvassa silloin. Hienosti taas mietitty asiat, käyköhän tuollaisilla päättäjillä mielessäkään, että on muitakin kuin toimistotöitä.
Taitaa olla kaksisuuntaista mielialahäiriötä?
Sanoit 65-70-vuotiaana olevan varmasti tehokkaimmat työvuodet.
Vai oletko tyhmä?
Unto? Et oo sarkasmista kuullu?
Älä turhaan selitä tyhmyyttäsi, joskus on parempi myöntää että olet tyhmä.
Olen eri. Huvituin typeryydestäsi. Sinä olet tyhmä kun teet olettamuksia.
Mene terapiaan!
Oletpas sinä kiukkuinen. Pms vai laskenut libido?
En tiedä minkälaista on olla kiukkuinen kun en pysty tuntemaan.
Onko sinulla skitsofrenia?
Vierailija kirjoitti:
Ihanan iloinen keskustelu. Ei ihme että tässä maassa ei saada mitään aikaan oikeiden asioiden parissa, kun kansa alkaa vaan kiukuttelemaan keskenään jonninjoutavia, vaikka olisi oikeita asioita ratkottavana. Vai joku ylemmän tahon kökkelikö tänne on palkattu riehumaan ja usuttamaan kommentoijia toistensa kimppuun?
Keskustelullako luulit saavasi jotain aikaan? Voi pyhä yksinkertaisuus!
Aivan sama vaikka kuinka keskustelet, osoitat mieltä tai jätät äänestämättä, niin mikään ei muutu!
Idiootti...
Pakko hankkiutua eläkkeelle jo nyt alle viisikymppisenä. Onneksi on mt-taustaa yli kymmeneltä vuodelta, niin eiköhän se eläke irtoa. Eipä tartte matalapalkka-alalla raataa, kun lähes saman saa ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella. Ja ajattele sairaanhoitajaa vaikkapa 69-vuotiaana. Tai päiväkodin lastenhoitajaa. Tai vanhainkodin hoitajaa joka hoitaa itseään muutamaa vuotta vanhempia vanhuksia. Työteho on varmasti todella kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SÄÄLITTÄVÄRESSUKKA kirjoitti:
Psykoosiin on mahdollista saada tukea ja apua. Älä liikaa häpeä.
Sisällisota olisi hienoa. Teidät vihervasemmisto roskat heitettäisiin ulos tästä maasta. Tehän ette ole edes suomalaisia riippumatta mikä passi teillä on. Teihin pitää suhtautua niinkuin kansanpettureihin suhtaudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella. Ja ajattele sairaanhoitajaa vaikkapa 69-vuotiaana. Tai päiväkodin lastenhoitajaa. Tai vanhainkodin hoitajaa joka hoitaa itseään muutamaa vuotta vanhempia vanhuksia. Työteho on varmasti todella kova.
Ihmiset ovat eri kuntoisia. Meidän lasten päiväkodissa sijaisena oli aika usein heidän vanha työntekijänsä, välillä teki pitkiäkin sijaisuuksia, kunnes täytti 70v. Ikinä ei olisi uskonut että oli sen ikäinen, ainakin 10v iästä pois ulkonäön ja meiningin perusteella. Tarha oli kyllä huippu, kotoisa, hyvin johdettu, pitkiä työsuhteita ja tuli jopa ystävyyssuhteita vanhempien ja hoitajien kesken. Helppo painaa töitäkin tuollaisessa paikassa.
Maahanmuutto ainoa ratkaisu. Suomessa olisi aikoja sitten pitänyt tehdä eläkekatto, nyt se on myöhäistä.
Kyllä on niin oksettavaa, miten tavallisiin työntekijöihin suhtaudutaan poliitikkojen taholta. Suurin osa ei varmaan koskaan ole ollut kunnon töissä.
Työn orjat sorron alta nouskaa...!!
Vierailija kirjoitti:
Jos jä eläkkeelle 70vuotiaana, niin onhan siinä 15 vuotta aktiivista "'menoikää" ja sitten 10 vuotta vanhusaikaa.
Terveydestään pitää pitää huoli.
Tää on mun suunnitelma.
Alimpaan tuloviidennekseen kuuluvan, 35-vuotiaan miehen elinajanodote on 68 vuotta. Jää vanhuuseläke vain haaveeksi monella miehellä.
Minun ukkini eläköityi 54-vuotiaana 80-luvulla. On siis ollut eläkkeellä jo 35 vuotta. Minä olen nyt 33-vuotias, ollut töissä 15 vuotta taukoamatta ja vielä olisi yli puolet edessä työelämästä. Minun eliajanodotteeni on 82 vuotta, ehdin olla siis 12 vuotta eläkkeellä tämän mukaan. Tasan ei mene nallekarkit, ei maksujen, eikä eläkeiän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jä eläkkeelle 70vuotiaana, niin onhan siinä 15 vuotta aktiivista "'menoikää" ja sitten 10 vuotta vanhusaikaa.
Terveydestään pitää pitää huoli.
Tää on mun suunnitelma.Alimpaan tuloviidennekseen kuuluvan, 35-vuotiaan miehen elinajanodote on 68 vuotta. Jää vanhuuseläke vain haaveeksi monella miehellä.
Eipä paljon harmita, ettei täällä hullussa maailmassa tarvitsisi yli seitsemänkymppiseksi elellä. Ottaisin ihan mielelläni vastaan jonkin sairauden, joka veisi täältä jo ennen 50-vuotispäiviä.
Mene terapiaan!