Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studiossa eläkeikää ollaan nostamassa 70 vuoteen

Vierailija
02.03.2023 |

Aivan sairasta.

Kommentit (642)

Vierailija
261/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan pyörittäminen Suomen sisällä ei luo hyvinvointia. Vientiteollisuutta tukeva suomalaisomisteinen yritystoiminta on yhteiskunnan tukijalka. Suomalaisten tulee ensisijaisesti huolehtia toisistaan, se on oikeastaan ratkaisu kaikkeen.

Vierailija
262/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kommentit kolmanteen sivuun asti vain, mutta pakko nyt itse kommentoida tuota väitettä siitä, kuinka tämä eläkeiän nosto muka johtuisi siitä, että "nuoret makaavat kotona eivätkä käy töissä". Vaikka kaikki tt-tuella tai työttömyyspäivärahalla "hengaavat" ihmiset saataisiin töihin, ei tuota eläkeiän nostoa silti pystytä välttää, ellei SYNTYVYYS nouse!!!!

Ikäluokat ovat pienentyneet aina 60-luvun lopusta alkaen, ja nykyään syntyvyys on niin alhaista, että mikäli halutaan huoltosuhde vielä kuntoon, näiden lisääntyvien naisten tulisi kunkin synnyttää vähintään 3-5 lasta, nykyisen 0-2 sijaan....

Kaikki rivit tietenkään halua/pysty lapsia tehdä, mutta ne jotka niitä haluaa, heitä pitäisi kannustaa tekemään edes se kolme lasta. Mieluiten enemmän.

Työttömyys on sitä paitsi alhaisempaa nyt, kuin moneen vuoteen.

Sen takiahan tänne otetaan koko ajan lisää väkeä tiedätte kyllä mistä maista, ne kyllä tekee lapsia ja kuulkaa paljon tekevätkin. Että kyllä saadaan syntyvyys huimaan nousuun.

Niin, miksei ne "oikeat" ihmiset sitten tee lapsia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kommentit kolmanteen sivuun asti vain, mutta pakko nyt itse kommentoida tuota väitettä siitä, kuinka tämä eläkeiän nosto muka johtuisi siitä, että "nuoret makaavat kotona eivätkä käy töissä". Vaikka kaikki tt-tuella tai työttömyyspäivärahalla "hengaavat" ihmiset saataisiin töihin, ei tuota eläkeiän nostoa silti pystytä välttää, ellei SYNTYVYYS nouse!!!!

Ikäluokat ovat pienentyneet aina 60-luvun lopusta alkaen, ja nykyään syntyvyys on niin alhaista, että mikäli halutaan huoltosuhde vielä kuntoon, näiden lisääntyvien naisten tulisi kunkin synnyttää vähintään 3-5 lasta, nykyisen 0-2 sijaan....

Kaikki rivit tietenkään halua/pysty lapsia tehdä, mutta ne jotka niitä haluaa, heitä pitäisi kannustaa tekemään edes se kolme lasta. Mieluiten enemmän.

Sen takiahan tänne otetaan koko ajan lisää väkeä tiedätte kyllä mistä maista, ne kyllä tekee lapsia ja kuulkaa paljon tekevätkin. Että kyllä saadaan syntyvyys huimaan nousuun.

Epävarmaan elämäntilanteeseen ei haluta tehdä lapsia. Jos pitää itsekin miettiä, onko ensi viikolla rahaa muuhunkin ruokaan kuin vain veteen keitettyyn kaurapuuroon, ei kukaan normaalijärkinen halua sellaiseen tilanteeseen vielä lapsiakin. 

Vierailija
264/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävarmaan elämäntilanteeseen ei haluta tehdä lapsia. Jos pitää itsekin miettiä, onko ensi viikolla rahaa muuhunkin ruokaan kuin vain veteen keitettyyn kaurapuuroon, ei kukaan normaalijärkinen halua sellaiseen tilanteeseen vielä lapsiakin. 

Minä kyllä olen ymmärtänyt, että useimmat noista lapsettomista eivät vain halua luopua vapaudestaan. Halutaan luoda uraa, matkustella ja shoppailla. Lapsentekoa siirretään ja siirretään ja sitten se onkin myöhäistä.

Vierailija
265/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta onko huono terveydenhuolto yhteiskunnan keino tapattaa ihmisiä ennenaikaisesti? Näin karsitaan eläkeläisten määrää tehokkaasti ennakkoon. Köyhä joutuu odottamaan moniin tärkeisiin leikkauksiin 8 kk esim.

Erikoislääkäreille pääsykin kestää kuukausia. Moni köyhä kuolee jonoon pystyyn!

Vierailija
266/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei nykynuoret suostu menemään töihin kuin vasta 35v iässä, niin ei se 35 vuoden työura oikein muuten onnistu. Boomerit meni töihin 16v iässä.

Tälläkin hetkellä meillä on töissä enemmän eläkeläisiä kuin on väkeä työttömänä eli jossain mättää, kun vanhukset on töissä ja nuoret toteaa, että työtä ei kannata tehdä.

Ai jaa? Kas kun meikäläinen terve työhaluinen 59-vuotias ei töihin enää kelpaa. 

Sama se tuntuu nuorillakin olevan, töihin on vaikea päästä, jollei siellä jo ole. Suhteilla voi onnistua.

Vierailija
267/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä olen ymmärtänyt, että useimmat noista lapsettomista eivät vain halua luopua vapaudestaan. Halutaan luoda uraa, matkustella ja shoppailla. Lapsentekoa siirretään ja siirretään ja sitten se onkin myöhäistä.

Tutkimusten mukaan ihmisten lapsilukutoiveet eivät toteudu. Ja nimenomaan niin päin, että ei saada hankittua lapsia niin paljon kuin haluttaisiin. Talous siinä usein se ongelma on. On toki sekin, että naisella on vähän pakko olla vakituinen työpaikka, ennen kuin rupeaa lapsia hankkimaan. Muuten voi olla vaikea päästä enää ikinä mihinkään työhön, paitsi ehkä jos on hoitoalalla.

Vierailija
268/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tekee. Ei ilmeisesti vain riittävästi. Meillä on myös somen mädättämiä niin paljon.

Vierailija
269/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on sanonta:ikähän on vain numeroita. Jos ihminen elää korkeintaan noin 90 vuotiaaksi ja alkaa raihnaistua, dementoitunut, virtsan karkailua, glaukooma, nivelrikko/reuma, ärtyisyys yleensä noin 70-vuotiaana. Mitähän nämä päättäjät ajattelevat.

Vierailija
270/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1941 vuonna syntynyt isäni jäi eläkkeelle 53 vuotiaana. On nyt 82.

Ajatella, olis todella luksusta. Olen 52 v. Työt aloitin 16 v.

Vierailija
271/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ikinä saavani eläkettä. Olen syntynyt -86. Eläkejärjestelmä on suoratulonsiirto nuorilta vanhoille. Maksan joka kuukausi yli 400 euroa eläkettä, joista 4 euroa menee minun "omaan eläkkeeseen", jota tuskin koskaan näen. Eli 396 euroa joka kuukausi eläkeläisille siirtyy rahaa minun tililtäni.

Jipii!

Vierailija
272/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän nämä hallituksen ottamat velat jotenkin maksaa. Korot nousee koko ajan. Olemme tosiaan pulassa. Itse jäin juuri eläkkeelle 66-vuotiaana, en olisi jaksanut yhtään vuotta enempää. Olin yläkoulun ope.

Vierailija
273/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tehdä edes siihen nykynostamiseen saakka. Enempää ei kannata tukea maahantulijanaisten eläkkeitä ja ilmaisolemisia.

Toimeentulotukea saanee sitten, kun säästöt loppuvat ja kaikki on käytetty omaksi eduksi. Lapsiaan voi auttaa jo eläessään ja mitään perintöverojakaan ei kannata maksaa. Kiitos poliitikoille, jotka jakavat ilmaista rahaa niin, että monellakaan ei kiinnosta talkoohenki enää.

Vierailija
274/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja miksi?

Vierailija
275/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Eikös eläkeikä ole nykyisellään sidottu ikäkohorttien keskimääräiseen elinikäodotteeseen? Parikymppisillä eläkeikä on karannut jo seitsemänkymppisten paremmalle puolelle.

Olisi rehellisempää käyttää sosiaaliluokkaa, ammattia ja tulotasoa eläkeikää laskettaessa. Nykyisellään on paljon duunareita, jotka eivät eläkesäästöistään nauti. Yksi vaihtoehto olisi laskea keskimääräisen eliniän ja "lyhyeksi jääneen elämän" erotus ja maksaa eläkesäästöt kuolinpesään. Nythän ne menevät niille tervaskannoille, jotka ovat samojen tilastojen mukaan keskimäärin hyvätuloisempaa joukkoa.

Vierailija
276/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän nämä hallituksen ottamat velat jotenkin maksaa. Korot nousee koko ajan. Olemme tosiaan pulassa. Itse jäin juuri eläkkeelle 66-vuotiaana, en olisi jaksanut yhtään vuotta enempää. Olin yläkoulun ope.

Jännä kulttuuri Suomessa. Voit nuorena maata kotona ja vanhan pitäisi jaksaa elättää esim. lapsiperheitä. Voi näitä, aikoja, tapoja ja arvoja.

Vierailija
277/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin pitäisi maksaa tehtyjen työvuosien perusteella, ikä ei saisi merkitä mitään.

Vierailija
278/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kulttuuri Suomessa. Voit nuorena maata kotona ja vanhan pitäisi jaksaa elättää esim. lapsiperheitä. Voi näitä, aikoja, tapoja ja arvoja.

Totta, ja lisää tähän yhtälöön se, että vanhempana on todella vaikeaa löytää töitä.

Vierailija
279/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja miksi?

Työeläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto

https://yle.fi/a/74-20020709

Vierailija
280/642 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus, jonka tiedostin jo 20 v sitten. On matetaattinen mahdottomuus, että järjestelmä pysyisi pystyssä loputtomiin, kun työvoiman määrä laskee eli veronmaksajien määrä vähenee ja ikääntyvien määrä vastaavasti nousee. Uskon, että järjestelmä romutetaan 10 v sisällä ja tilalle tulee jonkinlainen perustoimeentulotukea vastaava malli tyyliin minimi perusturva ja ruokasetelit.  Eli varsinainen eläkesäästäminen jää jokaisen omalle sekä perhekuntien vastuulle, kuten mm. kolmansissa maissa perheen tehtävä on hoitaa ikääntyvät vanhempansa. 

Juuri näin.

Pidän myös yhteiskunnan ja järjestelmän kannalta jörjettömänä ja kestämättömänä, että 30 vuotta pienellä palkalla huhkinut saa kutakuinkin saman verran elökettä kuin jos olisi ollut 30 vuotta tekemättä mitään.

Eihän tämä toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä