Olen taiteilijanainen, jota mies elättää. Kysy mitä haluat.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo mitään erityistä kysymystä AP:lle mutta itselläni on hieman samankaltainen tilanne. Olen taiteilija ja mies tuo valtaosan rahasta kotiin.
Omasta mielestäni ammattiini liittyvä hauska seikka seikka on, että se on tehnyt puolisostani yllättäen kiinnostavan henkilön :D Hän työskentelee IT-alalla ja siellä kaikista on kauhean jännittävää kun jonkun vaimo on "ihan oikea taiteilija" (sovin hyvin tämmöseen taviksen mielikuvaan taiteilijassa, tosin baskeria en käytä). Minusta se on aivan hulvatonta. Se on ilmeisesti auttanut häntä jonkin verran verkostoinnissa uusilla työpaikoilla, koska hän jää tämän takia ihmisten mieleen.
Eli millainen se mielestäsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo mitään erityistä kysymystä AP:lle mutta itselläni on hieman samankaltainen tilanne. Olen taiteilija ja mies tuo valtaosan rahasta kotiin.
Omasta mielestäni ammattiini liittyvä hauska seikka seikka on, että se on tehnyt puolisostani yllättäen kiinnostavan henkilön :D Hän työskentelee IT-alalla ja siellä kaikista on kauhean jännittävää kun jonkun vaimo on "ihan oikea taiteilija" (sovin hyvin tämmöseen taviksen mielikuvaan taiteilijassa, tosin baskeria en käytä). Minusta se on aivan hulvatonta. Se on ilmeisesti auttanut häntä jonkin verran verkostoinnissa uusilla työpaikoilla, koska hän jää tämän takia ihmisten mieleen.
Ehkä se on jännittävää ihmisten mielestä, jotka ovat aina olleet uraputkessa. Että joku on uskaltanut hypätä pois oravanpyörästä ja elää ikäänkuin reunalla. Täytyy olla hyvä itseluottamus ja usko itseensä, että toimii niin.
Ajatteletko itse noin? Minun kaikki ystäväni ja mieheni ovat ns. uraputkessa (ja lapset myös) eivätkä he ajattele lainkaan tuohon tapaan. Heille ura on tärkeä, ei mikään oravanpyörä, josta irtautumisesta he haaveilisivat. Enkä usko, että he pitävät minun elämääni erityisen jännittävänä :) Päinvastoin, heihin verrattuna elämäni on aika tylsää.
Täällä näyttää olevan enemmänkin taiteilijoita, kiva kun joku nosti tätä vanhaa ketjua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Missasin koko taiteilija/elättäjä-jutun pointin. Miksi se ketään kiinnostaa, jos joku elättää ja toinen on taiteilija? Jokaisellahan on oma vapaus elää kuten haluaa.
Aivan. Ja taitelija on ammatti siinä missä muidenkin ammatit. Vain taloudellisesti erittäin epävarma. Työtä aloittaessa ja tehdessä ei voi koskaan tiedä edes sitä tuleeko siitä minkäänlaista taloudellista tai muuta korvausta vaivannäöstä. Vaikka epäonnistumisetkin opettavat kyllä ja lisäävät ammattitaitoa. Kuitenkin voi tehdä myös konkurssin, jos projekti menee pieleen. Tuossa mielessä taiteilijan ammatti vertautuu yrittäjän työhön. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua hävetä olla elättinä?
Ei, mikä siinä olisi hävettävää? Ap
Olet siis maksullinen?
Vierailija kirjoitti:
Jaan tämän kokemuksen, että yleensä siihen suhtaudutaan positiivisen kiinnostuneesti, että joku on taitelija ja jossain määrin myös julkkis. Silloin jää puolisokin mieleen. Joskus minun mieheltäni on jopa kysytty onko hän minun mieheni (siis jokin käsitys asiasta on ollut jo etukäteen). Ap
Onko ammattinimike tosiaan taiteilija? Ennen tätä maailman vanhinta ammattia kutsuttiin ihan eri nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovana ihmisenä olen ollut parisuhteessa ja tapailut miehiä, jotka ovat aivan eri alalla. Koin, että energiani vuotaa tuolle toiselle osapuolelle.
Toisaalta, koska en tee työtä, joka toisi mahdollisimman paljon taloudellista hyvää, en saanut tältä osin arvostusta.
Myöskään
Väistömättä tämä kuvio johtaa suhteen päättymiseen. Tai sitten olisin alkanut tekemään jotain muuta ja sopeuttanut itseni tilanteeseen.Tämä kommentti jäi eilen huomaamatta.
En yhtään ihmettele, että tuollainen kuvio johtaa suhteen päättymiseen. Ei ole mitään syytä jatkaa suhdetta, jossa ei koe itseään arvostetuksi johtuipa se mistä syystä hyvänsä. Mitä tarkoitat sillä, että "energiasi vuotaa toiselle osapuolelle"? Ap
Tarkoitin sitä, että kun tekee taidetta pitäisi olla mahdollisimman hyvinvoiva, jotta energiat virtaavat hyvin. Olen myös empaattinen ja otan tunteita toisilta. Jos joku on ärsyyntynyt ja väsynyt jne., tulen itsekin helposti ärsyyntyneeksi. Muutaman kerran minulle minulle on sanottu, kylläpäs minun seurassani tulee hyvä olo. Silloin itse taas olen tullut väsyneeksi, omaa energiaani on ikäänkuin siirtynyt toiselle.
Jos olisin ihmisen kanssa, joka ei voi hyvin tai jolla on esim. työstressiä, nopeasti tuo tarttuu minuun.
Toteutan unelmaani, ja maksan siitä hinnan. Toisaalta voin hyvin, mutta tulot ovat pienet. Eläkekertymä on naurettavan pieni. Jos alkaisin voida pahoin jonkun toisen takia, sitten katoaisi luomisen ilo. Minulle ei jäisi mitään. Nyt koen iloa sentään taiteen tekemisestä. Ja ammennan energiaa siitä. Mutta mikään pohjaton enrgialähde taide ei ole.
Se on tieteellisesti todistettu, että tunteet siirtyvät. Se näkyy fysiologissa reaktioissa myös, kuuntelin kerran automatkalla tästä ohjelman. Mutta itse en koe, että tunteet kovin helposti siirtyisivät minuun. Ehkä kannattaisi vahvistaa omia rajoja, ettei muiden tunteet niin herkästi siirtyisi. Siihenkin on olemassa harjoituksia (kehollisia). Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaunis?
Ainakin mieheni mielestä olen maailman kaunein ja seksikkäin nainen... Heh. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli millainen se mielestäsi on?
Niin, millainenkohan. Tanssija, kuvataiteilija, kirjailija, näyttelijä tai tarkemmin runoilija, kuvanveistäjä, balettitanssija jne. Lienee kaikista hieman erilainen mielikuva. Ap
afwefeef kirjoitti:
Paljonko painat ja mikä on sun bodycount?
En tiedä tarkkaa painoani, kun en omista vaakaa, mutta suurin piirtein normaalipainoinen olen. Bodycountin merkitys piti tarkistaa googlella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ammattinimike tosiaan taiteilija? Ennen tätä maailman vanhinta ammattia kutsuttiin ihan eri nimellä?
Kyllähän taitelijan ammatissa on myös kurtisaanin ammatin piirteitä, jos haluaa menestyä ja ansaita rahaa. Ap
sgerg kirjoitti:
Paljonko kello on ja onko siellä kaunis ilma tänään?
Kellonajan näet viestin leimasta. Sää on mielestäni kaunis, on lumimyrsky. Hiukseni ovat ihan märät, kun kävelin metsässä koiran kanssa lenkin, osittain kinoksissa. Ap
Kiva. Millaista taidetta teet? Oletko mistä valmistunut? Voinko ostaa taulusi mistä jos olet taidemaalari esim?
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Millaista taidetta teet? Oletko mistä valmistunut? Voinko ostaa taulusi mistä jos olet taidemaalari esim?
En ole kuvataitelija. Toistaiseksi olen tehnyt taidetta, jolla on kaupallista potentiaalia, mutta tällä hetkellä työn alla on marginaalisempaa kamaa. Ap
Ehkä se on jännittävää ihmisten mielestä, jotka ovat aina olleet uraputkessa. Että joku on uskaltanut hypätä pois oravanpyörästä ja elää ikäänkuin reunalla. Täytyy olla hyvä itseluottamus ja usko itseensä, että toimii niin.