Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen taiteilijanainen, jota mies elättää. Kysy mitä haluat.

Vierailija
02.03.2023 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet se Ritu.

Vierailija
62/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten oot löytänyt miehen joka elättää? Oliko niin suhteen alusta asti? Miksi on miehelle ok?

Tapasimme nuorena, en ole mitenkään elättäjää etsinyt ja onhan minulla ollut omaa työuraakin eli mies ei ole aina elättänyt. En itse asiassa tiedä miksi se on miehelle ok. Ei raha-asiat ole meille mitenkään tärkeitä olleet ikinä. Ap

Kyllä sä tiedät miksi se on miehelle ok. Syy löytyy sun jalkojen välistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat? sheivaatko? käytätkö verkkosukkahousuja ja korkkareita kun isäntä paikalla?

Vierailija
64/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla taidealan koulutus? Laitatko miehen antamaa rahaa sivuun (esim. sijoituksiin) eläkettä tms. varten? Vai miten olet varmistanut, ettet jää tyhjän päälle, jos jotain tapahtuu?

Miehelläsi on ilmeisesti perinteiset perhearvot eli hän ajattelee, että perhe on yksikkö ja että naisen luomisvoima ja feminiinisyys on arvokasta? Onko miehesi keski- vai hyvätuloinen?

Minulla on ammattikoulutus taiteen alalta ja myös akateeminen tutkinto ja siihen liittyvä normiammatti, jossa olen välillä toiminut. Saan eläkettä aivan normaalisti siis sitten aikanaan kahdesta ammatista, joskin eläke jää pieneksi. Minulla on myös omaa omaisuutta ja olen melko varakkaasta perheestä. Mieheni on suurituloinen. Hän arvostaa taidettani korkealle ja on uskollinen muusani ollut aina. Olemme molemmat perhekeskeisiä ihmisiä, mutta emme mitenkään konservatiivisessa mielessä perhearvojen puolesta, vaan liberaaleja porvareita. Ap

Vierailija
65/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla taidealan koulutus? Laitatko miehen antamaa rahaa sivuun (esim. sijoituksiin) eläkettä tms. varten? Vai miten olet varmistanut, ettet jää tyhjän päälle, jos jotain tapahtuu?

Miehelläsi on ilmeisesti perinteiset perhearvot eli hän ajattelee, että perhe on yksikkö ja että naisen luomisvoima ja feminiinisyys on arvokasta? Onko miehesi keski- vai hyvätuloinen?

Vastaisitko näihin, olen aidosti kiinnostunut ja itsekin miettinyt, uskaltaisinko yrittää siirtyä taidealalle.

Vierailija
66/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisitko näihin, olen aidosti kiinnostunut ja itsekin miettinyt, uskaltaisinko yrittää siirtyä taidealalle.

Ehditkin juuri vastata, kiitos.

Vierailija
67/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet se Ritu.

Kuka on Ritu? Ap

Vierailija
68/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset uskaltaisi? Mikä on pahinta mikä sinua voisi uhata? Ap

Vierailija
69/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehditkin juuri vastata, kiitos.

Lisään vielä sen, ettei meillä ole avioehtoa, joten ei minulla ole hätää taloudellisessa mielessä. Ja toisaalta olen myös tyytyväinen aika vaatimattomaan elämään. Haluan jättää mahdollisimman paljon omaisuutta lapsille. Tykkäisin elää hyvinkin askeettisesti ja vähällä rahalla. Pihi en kuitenkaan ole. Ap

Vierailija
70/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko meihin kadonneisiin, josta juuri uutisoitiin?

Taide on upea asia!

T. Kotirouva

Vierailija
71/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sama täällä :)

Meillä kyl meni niin että minä ensin elätin miestä ja sitten elätettiin yhdessä lapsia. Tehtiin molemmat monenlaisia töitä siinä ja musiikki ja taide oli vain harrastuksia. Mies alkoi yrittäjäksi ja oli niin kiireinen että heittäydyin opiskelijaksi niin oli lapsille aikaa. Valmistuttuani en mennyt enää töihin vaan taiteilen menemään miehen turvin :D

Miten teillä edettiin vai päädyittekö tuohon jo suhteen alkutaipaleella?

Vierailija
72/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kuset päivässä.

Vierailija
73/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ylähammasta sulla on.

Vierailija
74/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut merkittäviä juttuja aikaiseksi? En nyt siis puhu julkisuudesta tai rahasta, vaan omasta mielestäsi.

Onko taiteellasi paljonkin yleisöä?

Mikä on alasi?

Onko järjestely ollut käytössä koko parisuhteenne ajan?

Onko teillä lapsia?

Kuka on lempitaiteilijasi?

Onko puolisosi taiteellinen?

Olen saanut omasta mielestäni muutamia merkittäviä teoksia aikaiseksi, mutta ne eivät ole olleet niiden joukossa, jotka ovat menestyneet kaupallisesti erityisen hyvin. Uskon kuitenkin, että parhaat työni ovat vielä edessä. 

Yleisöni suuruutta en tarkalleen tiedä. En kuitenkaan ole mikään marginaalitaiteilija enkä myöskään valtakunnan julkkisten joukossa. Alani on sen verran pieni, etten kerro sitä. 

Minulla on kaksi muutakin ammattia, jota olen harjoittanut välillä eli mies ei ole elättänyt koko ajan. Lapsia on. Mieheni ei ole taiteellinen, mutta on kiinnostunut taiteesta laajasti, ja meillä on samanlainen maku taiteessa. Lempitaiteilijaa en osaa sanoa, hyvää taidetta on niin paljon, joten lähestyn aihetta enemmän teoskohtaisesti. Ap

Jatkokysymys: Voitko mainita jonkun teoksen, joka on vaikuttanut sinuun syvästi?

Ja toinen kysymys: Saatko vauvapalstalta materiaalia taiteeseesi?

David Lynchin Mulholland Drive tulee ekana mieleen.

Olen joskus saanut: siinä missä muualtakin. Ap

Mulholland Drive, ihanaa! Ei täällä kovin usein kohtaa hengenheimolaisia Olen itse aloitteleva taiteilija ja alakin saattaa olla jopa sama. Mies elättää välillä, välillä käyn päivätöissä. Kun vain saisin ensimmäisen teokseni tehtyä, miehellenikin lahjaksi!

Olisi paljonkin kysyttävää sinulta. Tässä taas yksi: Oletko kokenut vaikeaksi taiteen ja lapsiperhe-elämän yhdistämisen, vai ruokkivatko ne toisiaan? Saatko paljon arvostelua ulkopuolisilta elämäntapasi takia?

Vierailija
75/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukissasi reikiä.

Vierailija
76/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi siivosi.

Vierailija
77/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset uskaltaisi? Mikä on pahinta mikä sinua voisi uhata? Ap

Taloudellinen ahdinko, jos ei lyö itseään läpi, ja ajatus siitä, että tuhlaa vain aikaansa. Ei ole miestä tukena eikä varakasta perhetaustaa, enkä ole pienipalkkaista, joskin akateemista, työtä tehdessäni pystynyt säästämään.

Toisaalta taloudellinen tilanne ei ole hyvä nytkään. Eikä apurahataiteilijana mitään hulppeaa elämää eletä, ja se on ihan ok. En ole tottunut mihinkään ylelliseen, joten toiveet elämänlaadusta ovat melko pieniä. Kai eniten pelkään, että olen liian keskinkertainen tai epäuskottava saadakseni jalansijaa kuvataiteilijana.

Vierailija
78/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaatko varpaan kynnet.

Vierailija
79/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö epäterveellisesti.

Vierailija
80/158 |