Olen taiteilijanainen, jota mies elättää. Kysy mitä haluat.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties kuvanveistäjä vai maalaatko tauluja?
Alani ei ole kuvataide. Ap
Elämämtaiteilija aaveella?
Ihanaa, onnea. Kunhan varmistat että pärjäät tarvittaessa ilman miestä. Ei kysyttävää, minuakin mies elättää osittain koska hän tienaa moninkertaisesti ja elintaso hänen tuloihinsa suhteutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut merkittäviä juttuja aikaiseksi? En nyt siis puhu julkisuudesta tai rahasta, vaan omasta mielestäsi.
Onko taiteellasi paljonkin yleisöä?
Mikä on alasi?
Onko järjestely ollut käytössä koko parisuhteenne ajan?
Onko teillä lapsia?
Kuka on lempitaiteilijasi?
Onko puolisosi taiteellinen?
Olen saanut omasta mielestäni muutamia merkittäviä teoksia aikaiseksi, mutta ne eivät ole olleet niiden joukossa, jotka ovat menestyneet kaupallisesti erityisen hyvin. Uskon kuitenkin, että parhaat työni ovat vielä edessä.
Yleisöni suuruutta en tarkalleen tiedä. En kuitenkaan ole mikään marginaalitaiteilija enkä myöskään valtakunnan julkkisten joukossa. Alani on sen verran pieni, etten kerro sitä.
Minulla on kaksi muutakin ammattia, jota olen harjoittanut välillä eli mies ei ole elättänyt koko ajan. Lapsia on. Mieheni ei ole taiteellinen, mutta on kiinnostunut taiteesta laajasti, ja meillä on samanlainen maku taiteessa. Lempitaiteilijaa en osaa sanoa, hyvää taidetta on niin paljon, joten lähestyn aihetta enemmän teoskohtaisesti. Ap
Turhaa puuhastelua, eli verhoiltu laiskuus. Sopii lapsille tolskata sormivärien jne kans.
Vierailija kirjoitti:
Kaiveletko sormella nenääsi.
En kaivele :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä äitisi tästä viestailusta sanoo
Ei varmaan juuri mitään. Hän on tottunut siihen, että minusta kysellään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene onlyfansiin niinkuin kaikki taiteilijakollegasi?
Äääh, tylsää. En tee tylsiä juttuja, en ole koskaan tehnyt. Ikäviä ja työläitä kylläkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko meihin kadonneisiin, josta juuri uutisoitiin?
Taide on upea asia!
T. Kotirouva
En tiedä, en lukenut juttua (luin vain otsikon). Olivatko nuo kadonneet ihmisiä, joilla ei ole mitään tuloja? Minä saan kyllä tuloja, tekijänoikeuskorvauksia ja pääomatuloa, mutta mies kyllä käytännössä elättää minua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko meihin kadonneisiin, josta juuri uutisoitiin?
Taide on upea asia!
T. Kotirouva
En tiedä, en lukenut juttua (luin vain otsikon). Olivatko nuo kadonneet ihmisiä, joilla ei ole mitään tuloja? Minä saan kyllä tuloja, tekijänoikeuskorvauksia ja pääomatuloa, mutta mies kyllä käytännössä elättää minua. Ap
Juuri näin; eivät saa mitään tuloja mistään eivätkä elä omaisuudellaan. Mukava kuulla, että teillä on hyvä suhde ja puoliso tukee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu loisen elämä
En ole parasiitti, vaan ihminen. Ap
Olatko ihan varma?
Vierailija kirjoitti:
Hei sama täällä :)
Meillä kyl meni niin että minä ensin elätin miestä ja sitten elätettiin yhdessä lapsia. Tehtiin molemmat monenlaisia töitä siinä ja musiikki ja taide oli vain harrastuksia. Mies alkoi yrittäjäksi ja oli niin kiireinen että heittäydyin opiskelijaksi niin oli lapsille aikaa. Valmistuttuani en mennyt enää töihin vaan taiteilen menemään miehen turvin :D
Miten teillä edettiin vai päädyittekö tuohon jo suhteen alkutaipaleella?
Taisin jo vastatakin, että olen muutamina vuosina ansainnut enemmänkin kun mieheni eikä mieheni muutenkaan ole koko ajan minua elättänyt. Vasta nyt vanhempana, koska katson, että hänen tulojensa takia ei ole reilua, että esimerkiksi haen apurahoja. Minunkin mieheni on yrittäjä. Ehkä siksi hän ymmärtää hyvin taiteilijan ammattia, jossa on myös yrittäjäriski. Minulle taide ei ole koskaan ollut harrastus, vaan ammatti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oot löytänyt miehen joka elättää? Oliko niin suhteen alusta asti? Miksi on miehelle ok?
Tapasimme nuorena, en ole mitenkään elättäjää etsinyt ja onhan minulla ollut omaa työuraakin eli mies ei ole aina elättänyt. En itse asiassa tiedä miksi se on miehelle ok. Ei raha-asiat ole meille mitenkään tärkeitä olleet ikinä. Ap
Kyllä sä tiedät miksi se on miehelle ok. Syy löytyy sun jalkojen välistä.
Harva mies elättää naista sen vuoksi, että hän on nainen, joten tuo on kyllä aika huono selitys. Eikö sinusta?
Mutta en minä oikeasti tiedä miksi hän niin tekee. Ehkä siksi, että hän uskoo minuun ja siihen, että tämä koituu vielä meidän kaikkien parhaaksi jonakin päivänä. Jo nyt tiedämme, että hän itse tai lapsemme saavat tekijänoikeuskorvauksia 70 vuotta kuolemani jälkeen. Ap
virtapiirini on jo mielikuvituksessa kirjoitti:
Mitat? sheivaatko? käytätkö verkkosukkahousuja ja korkkareita kun isäntä paikalla?
Verkkosukkahousuja? :D Mistä sellaisia edes saa? Taitaa minulla yhdet saumasukkahousut olla jossain kaapin perukoilla. Ap
En tiedä, huomasitko viestiä nro 74, joten laitan uudestaan kysymykset:
Oletko kokenut vaikeaksi taiteen ja lapsiperhe-elämän yhdistämisen, vai ruokkivatko ne toisiaan?
Saatko/oletko saanut paljon arvostelua ulkopuolisilta elämäntapasi takia?
T. Aloittelija
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, huomasitko viestiä nro 74, joten laitan uudestaan kysymykset:
Oletko kokenut vaikeaksi taiteen ja lapsiperhe-elämän yhdistämisen, vai ruokkivatko ne toisiaan?
Saatko/oletko saanut paljon arvostelua ulkopuolisilta elämäntapasi takia?
T. Aloittelija
En huomannut viestiä, sorry, vastaan nyt eli en ole kokenut mitään vaikeuksia lapsiperhe-elämän ja taiteen yhdistämisen kanssa, päinvastoin. Lapsethan ovat todella inspiroivia joka tavalla ja saavat näkemään maailman toisin. He ovat myös uusi sukupolvi, joka näkee asiat ja maailman toisin. Olisin huomattavasti kehnompi taiteilija, jos en olisi äiti.
En ole koskaan saanut arvostelua sen vuoksi, että olen taiteilija tai sen vuoksi, että mieheni elättää minua nykyisin. Jälkimmäinen on varmastikin enemmän ihmetystä herättävä asia kuin edeltävä, koska olen aika nuoresta asti ollut taiteilija. Toisen ammatin hankin vasta aikuisiässä, osittain siksi, että kyllästyin olemaan taiteilija. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kuulla etäisän näkökulman?
Haluan. Ap
Mä veikkaan että joku epäonnistunut kultakoruseppä
Jolla ollut joku pikku putiikkikin joskus.