Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen taiteilijanainen, jota mies elättää. Kysy mitä haluat.

Vierailija
02.03.2023 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskenteletkö yksin vai yhteistyössä muiden kanssa?

Vierailija
42/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet näitä samoja aloituksia. En kysy sinulta mitään. 😵

En ole ennen tehnyt aloitusta, se oli joku muu. Ap

Kyllä olet. Useimmiten esiinnyt naisena tai jonkun sortin tietäjänä. Älkää vastatko tälle.

eri, olen mies ja tein tuon muusikko-taiteilija aloituksen aikaisemmin joten ei todellakaan olla sama ihminen. Katsos kun suomessa on satoja tuhansia taiteilijoita/muusikoita, tiedoksi vaan.

Sunkin on ihan turha kutsua itseäsi taiteilijaksi, kun olet omien kirjoitustesi mukaan joku terapeutti/ pedagogi

Katsos kun ihminen voi olla monta asiaa. Koulutukseltaan voi olla vaikka merkonomi, mutta tuottaa vapaa-ajallaan taidetta, musiikkia, whatever. Se mitä tekee leipätyökseen on vain sitä, leipätyötä. Minulla ei ole tarvetta määritellä itseäni sinun sääntöjen mukaan. Keskity itseesi vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaiken maailman tiktok akrobaatit kutsuvat itseään taiteilijoiksi😅

Vierailija
44/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tämä sama henkilö, joka väittää olevansa jotain ja haluaa kysymyksiä?

Siis tämähän on sellainen klassikko-keskustelunavaus täällä: Olen sitä ja sitä, haluatko kysyä jotakin?

Ei ole todellakaan saman ihminen kyseessä aina. Tiedän, kun olen tänne itsekin kerran avannut keskustelun, jossa on sama teema.

T. Eri

Vierailija
45/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä tämä sama henkilö, joka väittää olevansa jotain ja haluaa kysymyksiä?

Palstalla on kyllä montakin sellaista ihmistä. Ihan palstojen vakioaloituksia, ei noissa mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
46/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko valmis kuolemaan taiteen puolesta?

Jos ajatellaan esim. tilannetta, jossa valtaapitävät eivät hyväksyisi taidettasi, ja sen julkaiseminen johtaisi kuolemantuomioon.

Vierailija
47/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joitakin wannabe hörhöjä joilla ei ole lahjat riittäneet kun pääsykokeisiin. 😀

Vierailija
48/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot löytänyt miehen joka elättää? Oliko niin suhteen alusta asti? Miksi on miehelle ok?

Vierailija
49/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joitakin wannabe hörhöjä joilla ei ole lahjat riittäneet kun pääsykokeisiin. 😀

Jokainen taiteilija on jossain vaiheessa wannabe-hörhö. Jos olisit lukenut Ap:n vastaukset, tietäisit, että hän on tehnyt taidetta jo pitkään ja saanut ihan taloudellistakin menestystä.

Vierailija
50/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut merkittäviä juttuja aikaiseksi? En nyt siis puhu julkisuudesta tai rahasta, vaan omasta mielestäsi.

Onko taiteellasi paljonkin yleisöä?

Mikä on alasi?

Onko järjestely ollut käytössä koko parisuhteenne ajan?

Onko teillä lapsia?

Kuka on lempitaiteilijasi?

Onko puolisosi taiteellinen?

Olen saanut omasta mielestäni muutamia merkittäviä teoksia aikaiseksi, mutta ne eivät ole olleet niiden joukossa, jotka ovat menestyneet kaupallisesti erityisen hyvin. Uskon kuitenkin, että parhaat työni ovat vielä edessä. 

Yleisöni suuruutta en tarkalleen tiedä. En kuitenkaan ole mikään marginaalitaiteilija enkä myöskään valtakunnan julkkisten joukossa. Alani on sen verran pieni, etten kerro sitä. 

Minulla on kaksi muutakin ammattia, jota olen harjoittanut välillä eli mies ei ole elättänyt koko ajan. Lapsia on. Mieheni ei ole taiteellinen, mutta on kiinnostunut taiteesta laajasti, ja meillä on samanlainen maku taiteessa. Lempitaiteilijaa en osaa sanoa, hyvää taidetta on niin paljon, joten lähestyn aihetta enemmän teoskohtaisesti. Ap

Jatkokysymys: Voitko mainita jonkun teoksen, joka on vaikuttanut sinuun syvästi?

Ja toinen kysymys: Saatko vauvapalstalta materiaalia taiteeseesi?

Vierailija
51/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko valmis kuolemaan taiteen puolesta?

Jos ajatellaan esim. tilannetta, jossa valtaapitävät eivät hyväksyisi taidettasi, ja sen julkaiseminen johtaisi kuolemantuomioon.

Peli taitaa jonolla menetetty siltä osin, kun olen jo rappiotaidetta tehnyt eli minulla ei enää olisi mahdollisuutta valita, vaan olisin jo potentiaalinen uhka diktaattorille.

Mutta jos näin ei olisi niin en olisi valmis kuolemaan taiteeni vuoksi, vaan arvojeni puolesta. Puolustaisin vainottuja ja osallistuisin vastarintaliikkeeseen ja olisin muissa ammateissani hyödyksi sillä rintamalla. Ap

Vierailija
52/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties kuvanveistäjä vai maalaatko tauluja?

Alani ei ole kuvataide. Ap

Hyvä ettet ole visuaalisella alalla. Hävettäisi puolestasi. t. graafinen suunnittelija ja kuvittaja

Vierailija
53/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko onnellinen taiteilijana?

Vierailija
54/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö varvi päivässä?

Vierailija
55/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oot löytänyt miehen joka elättää? Oliko niin suhteen alusta asti? Miksi on miehelle ok?

Tapasimme nuorena, en ole mitenkään elättäjää etsinyt ja onhan minulla ollut omaa työuraakin eli mies ei ole aina elättänyt. En itse asiassa tiedä miksi se on miehelle ok. Ei raha-asiat ole meille mitenkään tärkeitä olleet ikinä. Ap

Vierailija
56/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko onnellinen taiteilijana?

En oikeastaan. Olisi helpompaa tavallisessa ammatissa. Ap

Vierailija
57/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut merkittäviä juttuja aikaiseksi? En nyt siis puhu julkisuudesta tai rahasta, vaan omasta mielestäsi.

Onko taiteellasi paljonkin yleisöä?

Mikä on alasi?

Onko järjestely ollut käytössä koko parisuhteenne ajan?

Onko teillä lapsia?

Kuka on lempitaiteilijasi?

Onko puolisosi taiteellinen?

Olen saanut omasta mielestäni muutamia merkittäviä teoksia aikaiseksi, mutta ne eivät ole olleet niiden joukossa, jotka ovat menestyneet kaupallisesti erityisen hyvin. Uskon kuitenkin, että parhaat työni ovat vielä edessä. 

Yleisöni suuruutta en tarkalleen tiedä. En kuitenkaan ole mikään marginaalitaiteilija enkä myöskään valtakunnan julkkisten joukossa. Alani on sen verran pieni, etten kerro sitä. 

Minulla on kaksi muutakin ammattia, jota olen harjoittanut välillä eli mies ei ole elättänyt koko ajan. Lapsia on. Mieheni ei ole taiteellinen, mutta on kiinnostunut taiteesta laajasti, ja meillä on samanlainen maku taiteessa. Lempitaiteilijaa en osaa sanoa, hyvää taidetta on niin paljon, joten lähestyn aihetta enemmän teoskohtaisesti. Ap

Jatkokysymys: Voitko mainita jonkun teoksen, joka on vaikuttanut sinuun syvästi?

Ja toinen kysymys: Saatko vauvapalstalta materiaalia taiteeseesi?

David Lynchin Mulholland Drive tulee ekana mieleen.

Olen joskus saanut: siinä missä muualtakin. Ap

Vierailija
58/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskenteletkö yksin vai yhteistyössä muiden kanssa?

Pääasiassa yksin. Ap

Vierailija
59/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy äijää,mihin kuseen itsensä ajanut.

Vierailija
60/158 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ennen avannut tällaista ketjua, mutta nehän ovat täällä yleisiä, olen psnnut sen merkille eli copycat olen. Ap