Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkitys

Vierailija
02.03.2023 |

Mulla on lääkityksenä Olanzapin 10 mg (ennen nukkumaan menoa) ja Ketipinor 75 mg (ilta ja nukkumaan meno). Aamulla mulla on Sepram 30 mg. Opamox 15 mg on 1-3 kertaa päivässä.

Olen alkanut jo pelkäämään sitä, kun lääkkeillä ei enää ole vaikutusta. Tällä hetkellä lääkkeet auttavat jonkin verran, mutta jossain vaiheessa ei enää. Annoksia ei voi enää kauheasti nostaa. Miten toimisitte minun tapauksessani?
Onko täällä muita kroonisesta unettomuudesta kärsiviä paikalla tai ihmisiä, jotka tuntevat unettomia ihmisiä? Millaisia kokemuksia teillä on?
Unettomuus on hirveä taakka niin henkisesti kuin fyysisestikin, miten jaksatte kantaa taakan?
Vertaistukea siis lähinnä haen <3. Miten olette pärjäilleet (lääkkeelliset ja lääkkeettömät vinkit).
En kaipaa ilkeitä kommentteja lääkityksen määrästä tai muusta.

Mulla on alttiutta ylivireyteen ja maniaan. Päänsisäinen ajattelu on vilkasta. Luonteeltani olen asperger-tyyppinen ihminen, jolla on skitsoidityyppisiä taipumuksia. Lievä masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko sekä pakko-oireisuutta on diagnosoitu. Olen persoonaltani estynyt.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ketipinor,opamox ja imovane. Syynä masennus, ahdistus,unettomuus.

Stressaa myös tuo lääkitys kun aina vaan lisätty. En haluais käyttää näitä mutta on pakko, näilläkin nukun huonosti:(

Olen pitkällä sairaslomalla.

On vaikeaa rentoutua, elimistö jotenkin ylivireys tilasssa, raskasta on.

N60v

Vierailija
22/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat vähän siltä, että saattaisit olla kaksisuuntainen/epävakaa.

Oletko koettanut noita antipsykootteja isommalla annostuksella?

En tiedä kuinka suuri annostukseni on parhaillaan verraten? Mikä sinusta on iso annos antipsykootteja?

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillereillä valitettavasti on tuo tehon hiipuminen tai se ettei huomaa sen enempi haittojakuin hyötyjäkään melko yleistä.

Itse kärsin, tai en enää, vähäunisuudesta, nukun 3-5 tuntia yössä päikkäreitä en ole nukkunut kun vievät yö rytmin heti.

Joskus menee muutama yö valvoen, mutta lopetin väkisin makaamisen yritykset ja jaksan käydä hyvin töissä ja muutenkin elää. 

Lääkityksellä kun hoidettiin en oikeastaan jaksanut mitään, tekivät zombeiksi, se lääkityksestä eroon pääsy oli henkisesti rankkaa, kun luuli olevansa riippuvainen niistä, onneksi ukko auttoi vaikka taisi eninten kärsiä.

Muija huitelee yöt puskissa että muu perhe saisi nukkua.

Vierailija
24/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka suuri annostukseni on parhaillaan verraten? Mikä sinusta on iso annos antipsykootteja?

Ap.

Minusta sulla on aivan järkyttävän kokoinen lasti lääkkeitä mitä menee päivässä. 

Vierailija
25/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös ketipinor,opamox ja imovane. Syynä masennus, ahdistus,unettomuus.

Stressaa myös tuo lääkitys kun aina vaan lisätty. En haluais käyttää näitä mutta on pakko, näilläkin nukun huonosti:(

Olen pitkällä sairaslomalla.

On vaikeaa rentoutua, elimistö jotenkin ylivireys tilasssa, raskasta on.

N60v

Ap.

Vierailija
26/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo vuosia unettomuus. Tällä hetkellä yritys vähentää rauhoittavaa. Huomasin että yllättäen pienemmällä annoksella nukuin hyvin. Jospa säkin yrittäisit vähentää. Rauhoittavat voi myös lisätä ahdistusta. Uimassa käynti saattaa rauhoittaa jo muutenkin.

Vierailija
27/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vierottautua noista pikkuhiljaa.

Vierailija
28/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pillereillä valitettavasti on tuo tehon hiipuminen tai se ettei huomaa sen enempi haittojakuin hyötyjäkään melko yleistä.

Itse kärsin, tai en enää, vähäunisuudesta, nukun 3-5 tuntia yössä päikkäreitä en ole nukkunut kun vievät yö rytmin heti.

Joskus menee muutama yö valvoen, mutta lopetin väkisin makaamisen yritykset ja jaksan käydä hyvin töissä ja muutenkin elää. 

Lääkityksellä kun hoidettiin en oikeastaan jaksanut mitään, tekivät zombeiksi, se lääkityksestä eroon pääsy oli henkisesti rankkaa, kun luuli olevansa riippuvainen niistä, onneksi ukko auttoi vaikka taisi eninten kärsiä.

Muija huitelee yöt puskissa että muu perhe saisi nukkua.

Ap.

Vierailija
29/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Minusta sulla on aivan järkyttävän kokoinen lasti lääkkeitä mitä menee päivässä. 

😔

Ap.

Vierailija
30/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

😔

Ap.

Ei ole tosi paljon. Mutta silti en tiedä viekö ne sen enempää eteenpäin pitkällä tähtäimellä vai uskotko että ne alkaa yhtäkkiä tepsimäänkin ne lääkkeet? Eikö ne olis jo parantanu sut jos ne toimis hyvin? On muitakin vaihtoehtoja parantamiseen kuin nämä mielialalääkkeet. Itse en oikeestaan usko mielialalääkkeiden parantavaan voimaan juuri yhtään nykyään enää.

Vierailija
31/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut jo vuosia unettomuus. Tällä hetkellä yritys vähentää rauhoittavaa. Huomasin että yllättäen pienemmällä annoksella nukuin hyvin. Jospa säkin yrittäisit vähentää. Rauhoittavat voi myös lisätä ahdistusta. Uimassa käynti saattaa rauhoittaa jo muutenkin.

Mä yritän. Otan aina mahdollisimman vähän rauhoittavaa. Mikä rauhoittava sulla on käytössä?

Ap.

Vierailija
32/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siis olisin itse aivan tillintallin koko ajan noilla sun annostuksilla. Mulla itsellä riittää nukkumiseen puolikas siitä 25mg tabletista ja oon aivan kohmeessa pitkälle asti seuraavaa päivää. Unettomuuteen siis määrätty.

Ex oli epävakaa ja söi tota olantsapiinia, jolla oli selkeästi tasaisempi, annostusta en muista. Aiemmin oli syönyt ketipinoria jopa 600mg annostuksella tuohon epävakauteen. Joskus otti multa sen 100mg iltasella että sai nukuttua. Ei mitään sivuoireita, itsehän olisin nukkunut varmaan kaksi päivää sillä satsilla.

Siis tuota sun maniataipumusta ajattelin, että onko annos riittävä kun jo teksteistäsi huomaa, että käyt ylikierroksilla.

Joillekin ne sopii mainiosti tasaamaan ja joillekin ei yhtään.

Hienoa, että yrität myös itse hoitaa itseäsi etkä turvaudu pelkästään lääkkeisiin.

Vierailija
33/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän. Otan aina mahdollisimman vähän rauhoittavaa. Mikä rauhoittava sulla on käytössä?

Ap.

Ei voi muuta kun toivottaa tsemppiä, vaikutat vahvalta sielulta. Kyllä se siitä menee ohi, itse kuitenkin edelleen suosittelisin vierottautumaan näistä, mitä nyt kokemuksia kuullut ympäriinsä niin se pitkäaikainen mielialalääkkeiden käyttö ei oikeen ole vienyt mihinkään.

Vierailija
34/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

😔

Ap.

Ei ole tosi paljon. Mutta silti en tiedä viekö ne sen enempää eteenpäin pitkällä tähtäimellä vai uskotko että ne alkaa yhtäkkiä tepsimäänkin ne lääkkeet? Eikö ne olis jo parantanu sut jos ne toimis hyvin? On muitakin vaihtoehtoja parantamiseen kuin nämä mielialalääkkeet. Itse en oikeestaan usko mielialalääkkeiden parantavaan voimaan juuri yhtään nykyään enää.

Mä yritän mahdollisimman paljon kokeilla juurikin lääkkeettömiä keinoja. Mikä on sun lemppari lääkkeettömistä keinoista?

Ap.

Vierailija
35/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

😔

Ap.

Mä yritän mahdollisimman paljon kokeilla juurikin lääkkeettömiä keinoja. Mikä on sun lemppari lääkkeettömistä keinoista?

Ap.

Mielenvoimalla ja että vierottauduin lääkkeestä auttoi todella paljon. Liikunta, suht terveellinen ruokavalio ja hyvä suhtautuminen ylipäätänsä niihin oloihin ja ymmärtää että ne huonot olot ei ole negatiivinen asia vaan se että keho korjaa itseään takaisin ennalleen sitä ne vieroitusoireet myös on. Ja kaikki nuo sun luonnolliset menetelmät kuulosti hyviltä.

Vierailija
36/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siis olisin itse aivan tillintallin koko ajan noilla sun annostuksilla. Mulla itsellä riittää nukkumiseen puolikas siitä 25mg tabletista ja oon aivan kohmeessa pitkälle asti seuraavaa päivää. Unettomuuteen siis määrätty.

Ex oli epävakaa ja söi tota olantsapiinia, jolla oli selkeästi tasaisempi, annostusta en muista. Aiemmin oli syönyt ketipinoria jopa 600mg annostuksella tuohon epävakauteen. Joskus otti multa sen 100mg iltasella että sai nukuttua. Ei mitään sivuoireita, itsehän olisin nukkunut varmaan kaksi päivää sillä satsilla.

Siis tuota sun maniataipumusta ajattelin, että onko annos riittävä kun jo teksteistäsi huomaa, että käyt ylikierroksilla.

Hienoa, että yrität myös itse hoitaa itseäsi etkä turvaudu pelkästään lääkkeisiin.

Nyt keväällä olen huomannut, että kierrokset alkavat taas nousemaan. 😔. Onhan tämä aika omituista, että olen kierroksilla, vaikka lääkitystäkin löytyy jo aika tavalla. Kiitos

Mä yritän parhaani.

Ap.

Vierailija
37/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö sulla AP sosiaalista mediaa tai mitään missä voisi ottaa yhteyttä? 

Mulla voisi löytyä jotain hyvää sun tilanteeseen. 

Vierailija
38/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

😔

Ap.

Ap.

Mielenvoimalla ja että vierottauduin lääkkeestä auttoi todella paljon. Liikunta, suht terveellinen ruokavalio ja hyvä suhtautuminen ylipäätänsä niihin oloihin ja ymmärtää että ne huonot olot ei ole negatiivinen asia vaan se että keho korjaa itseään takaisin ennalleen sitä ne vieroitusoireet myös on. Ja kaikki nuo sun luonnolliset menetelmät kuulosti hyviltä.

Ap.

Vierailija
39/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Nyt keväällä olen huomannut, että kierrokset alkavat taas nousemaan. 😔. Onhan tämä aika omituista, että olen kierroksilla, vaikka lääkitystäkin löytyy jo aika tavalla. Kiitos <3

Mä yritän parhaani.

Ap.

Tästäkin piti mainita,että keväisin tuolla exällä iski mania päälle ja alkoi menemään liian lujaa, lääkityskin sit unohtui ja kohta oltiin osastolla. Älä nyt ainakaan lopeta ominpäin lääkkeitä.

Itsellä myös mt-ongelmat tuppaa pahenemaan valon lisääntyessä ja ahdistaa ja masentaa tauotta, sitä on hyvin vaikea sietää, jatkuva ylivireisyys mutta mitään ei kuitenkaan jaksa.

Syksyisin tuntuu, kuin joku rauha laskeutuisi maan päälle.

Onkohan joku hormonijuttu mihin valo vaikuttaa. Kaikille tää kevät ja kesä ei vaan sovi.

Sinua kokeilisin lisätä noita tasaavia ja katsella hetken miten auttaa.

Vierailija
40/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö sulla AP sosiaalista mediaa tai mitään missä voisi ottaa yhteyttä? 

Mulla voisi löytyä jotain hyvää sun tilanteeseen. 

Mulla on ainoastaan Gmail ja sähköposti.

Ap.