Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkitys

Vierailija
02.03.2023 |

Mulla on lääkityksenä Olanzapin 10 mg (ennen nukkumaan menoa) ja Ketipinor 75 mg (ilta ja nukkumaan meno). Aamulla mulla on Sepram 30 mg. Opamox 15 mg on 1-3 kertaa päivässä.

Olen alkanut jo pelkäämään sitä, kun lääkkeillä ei enää ole vaikutusta. Tällä hetkellä lääkkeet auttavat jonkin verran, mutta jossain vaiheessa ei enää. Annoksia ei voi enää kauheasti nostaa. Miten toimisitte minun tapauksessani?
Onko täällä muita kroonisesta unettomuudesta kärsiviä paikalla tai ihmisiä, jotka tuntevat unettomia ihmisiä? Millaisia kokemuksia teillä on?
Unettomuus on hirveä taakka niin henkisesti kuin fyysisestikin, miten jaksatte kantaa taakan?
Vertaistukea siis lähinnä haen <3. Miten olette pärjäilleet (lääkkeelliset ja lääkkeettömät vinkit).
En kaipaa ilkeitä kommentteja lääkityksen määrästä tai muusta.

Mulla on alttiutta ylivireyteen ja maniaan. Päänsisäinen ajattelu on vilkasta. Luonteeltani olen asperger-tyyppinen ihminen, jolla on skitsoidityyppisiä taipumuksia. Lievä masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko sekä pakko-oireisuutta on diagnosoitu. Olen persoonaltani estynyt.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kaksi antipsykoottia, masennuslääke sekä rauhoittava (ihmettelen kyllä, miten jopa 3 opamoxia päivässä, nykyään niitä ei meinaa saada millään).

Siis mitkä sun diagnoosit on?

Mä olisin täysi zombi tuolla satsilla.

Keskimäärin otan päivässä 2 opamoxia. En tunne oloani yhtään zombiksi lääkitykselläni. Johtuu varmaankin toleranssista 😔.

Mulla on lievää/keskivaikeaa masennusta, asperger-tyyppisyyttä, skitsoidi-tyyppisyyttä, pakko-oireisuutta, estyneisyyttä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ahdistuneisuushäiriötä (paniikkihäiriöitä), taipumusta traumatisoitumiseen jne.

Varsinaiset diagnoosit: masennus, asperger-piirteisyys, sosiaalisten tilanteiden pelko

haavainen paksusuolen tulehdus

Hoidetaanko tuota paksusuolen tulehdusta yhtään millään? Miten ravitsemus? Entä alkoholin ja päihteiden käyttö?

Mun paksusuolen tulehdusta hoidetaan kolmella eri lääkkeellä: Asacol, Imurel ja Pentasa. Syön mahdollisimman monipuolisesti. En käytä alkoholia enkä päihteitä.

Ap.

Vierailija
62/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kaksi antipsykoottia, masennuslääke sekä rauhoittava (ihmettelen kyllä, miten jopa 3 opamoxia päivässä, nykyään niitä ei meinaa saada millään).

Keskimäärin otan päivässä 2 opamoxia. En tunne oloani yhtään zombiksi lääkitykselläni. Johtuu varmaankin toleranssista 😔.

Mulla on lievää/keskivaikeaa masennusta, asperger-tyyppisyyttä, skitsoidi-tyyppisyyttä, pakko-oireisuutta, estyneisyyttä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ahdistuneisuushäiriötä (paniikkihäiriöitä), taipumusta traumatisoitumiseen jne.

Varsinaiset diagnoosit: masennus, asperger-piirteisyys, sosiaalisten tilanteiden pelko

Hoidetaanko tuota paksusuolen tulehdusta yhtään millään? Miten ravitsemus? Entä alkoholin ja päihteiden käyttö?

Mun paksusuolen tulehdusta hoidetaan kolmella eri lääkkeellä: Asacol, Imurel ja Pentasa. Syön mahdollisimman monipuolisesti. En käytä alkoholia enkä päihteitä.

Ap.

Paljon lääkkeitä, mutta auttaako niistä mikään? Et vaikuta terveeltä niin onkohan liikaa luottoa nyt tähän länsimaalaiseen lääketeollisuuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Paljon lääkkeitä, mutta auttaako niistä mikään? Et vaikuta terveeltä niin onkohan liikaa luottoa nyt tähän länsimaalaiseen lääketeollisuuteen?

Voit olla oikeassa. En luota oikein mihinkään enää, en itseenikään.

Ap.

Vierailija
64/64 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa täytyy nyt alkaa väsäämään jotain ruokaa valmiiksi. Aurinko on paistanut koko päivän kirkkaasti. Pitää yrittää illalla laittaa verhoja kiinni, mulla on pimennysverho ikkunassa.

Ap