Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Huijaaminen" AMK:n verkkotentissä?

Opiskelija
01.03.2023 |

Ei ole koulutuksen kannalta kauhean oleellinen kurssi koska kyse englannin kurssista. En tule kauheasti englantia tarvitsemaan työelämässä. Osaan englantia ihan kohtalaisesti, mutta tuollainen ammattisanasto tökkii eikä tahdo jäädä muistiin. Lisäksi haluan panostaa niihin oikeasti tärkeisiin kursseihin.

Mietin, että kun tuosta itsenäisestä kurssista on verkossa kotona tehtävä koe niin mistä kukaan voisi tietää jos samalla katson apuja kännykällä googlen kääntäjällä? Ei siinä nyt älyttömästi ole aikaa jokaista katsoa, mutta jos sen verran, että saisi kokeen edes läpi.

Onko kauhean väärin huijata tuolla tavalla?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä kielenopiskelusta on aina hyötyä; mistä voit muka etukäteen tietää, ettet tarvitse kieltä työelämässä? Ammattisanasto nimenomaan kuulostaa tärkeältä. Siyä paitsi onnittelet itseäsi, kun suoritat kurssin rehellisin keinoin.

Vierailija
2/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä kielenopiskelusta on aina hyötyä; mistä voit muka etukäteen tietää, ettet tarvitse kieltä työelämässä? Ammattisanasto nimenomaan kuulostaa tärkeältä. Siyä paitsi onnittelet itseäsi, kun suoritat kurssin rehellisin keinoin.

Kyllä mä tiedän, usko pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaaminen on aina väärin mutta eniten se sinua itseäsi tulee myöhemmin harmittamaan. Tee mitä teet.

Vierailija
4/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijaaminen on aina väärin mutta eniten se sinua itseäsi tulee myöhemmin harmittamaan. Tee mitä teet.

Ei tule harmittamaan koska pääasia on, että pääsen kyseisen kurssin läpi. 

Vierailija
5/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on väärin ja kyllä jää kiinni.

Vierailija
6/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

t- amk-ope ;)

Vierailija
7/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on väärin ja kyllä jää kiinni.

Niin miten tuosta voisi jäädä kiinni?

Vierailija
8/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

t- amk-ope ;)

Mitä väliä?

Vierailija
9/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut opiskelupaikkasi sellaiselle, joka oikeasti haluaa oppia ja opiskella.

Vierailija
10/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on perseestä

Vierailija
11/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi sinä lähinnä huijaat.

Vierailija
12/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat englantia kohtalaisesti niin tentti menee läpi ilmankin huijaamista. Minulle on herttisen yhdentekevää miten teet.

Vierailija
13/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

t- amk-ope ;)

Mitä väliä?

Koska olen amk-ope ja järjestän verkkotenttejä. Haluaisin helpottaa tenttimistä kaikilta, mutta välttämättä ei kannattaisi näköjään. Tarkoitukseni ei ole helpottaa huijaamista.

Vierailija
14/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnijääminen kielen opinnoissa on aivan helposti mahdollista, jos käyttää Googlea. Sen takia, että googlen käännökset ei ole kaikki oikein ja opettaja tunnistaa mikä on ns. googlekäännös. Englantia varmasti google osaa paremmin kuin muita kieliä, mutta jos sun tarvii kääntää suomenkielestä, niin opettaja voi hyvinkin tunnistaa, että tällaisen käännöksen tuottaa vain google. Usein noissa kotitenteissä kuitenkin enempi ongelmaa tulee siinä, että käytät paljon aikaa sen käännöksen hakemiseen, ja mahdollisesti tenttiaika loppuu ennenkuin olet valmis tehtäviesi kanssa. Tämä pätee myös silloin, jos materiaalien käyttö tentin aikana on sallittu.

Vierailija
15/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä se ope huomaa Googlen käytön, ja vielä jos hän tietää tunneilta, että olet enkussa täysin onneton, niin yhtäkkiä kotitentissä osaatkin. Joopa joo.

Vierailija
16/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit antanut opiskelupaikkasi sellaiselle, joka oikeasti haluaa oppia ja opiskella.

Mitä oikein sekoilet? Miksi ihmeessä olisin jättänyt opiskelematta YHDEN kurssin vuoksi? Itse voisit opetella lukemaan niin voisit huomata, että haluan panostaa niihin oikeasti tärkeisiin kursseihin.

Vierailija
17/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä se ope huomaa Googlen käytön, ja vielä jos hän tietää tunneilta, että olet enkussa täysin onneton, niin yhtäkkiä kotitentissä osaatkin. Joopa joo.

Miltä tunneilta? Ei meillä mitään tunteja ole vaan itsenäisesti pitää suorittaa tehtäviä verkossa. En todellakaan käytä kääntäjää koko ajan ja olen käyttänyt sitä lähinnä jos on tullut vastaan joku sana jota en tiedä. Yhtäkään kokonaista lausetta en ole kääntäjän avulla tehnyt vaan olen tehnyt ne itse.

Vierailija
18/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet? Miksi ihmeessä olisin jättänyt opiskelematta YHDEN kurssin vuoksi? Itse voisit opetella lukemaan niin voisit huomata, että haluan panostaa niihin oikeasti tärkeisiin kursseihin.

Edelleen kiinnostaisi minuakin, mille alalle noin hurmaava keskustelija on suuntautumassa.

Ohis

Vierailija
19/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tunneilta? Ei meillä mitään tunteja ole vaan itsenäisesti pitää suorittaa tehtäviä verkossa. En todellakaan käytä kääntäjää koko ajan ja olen käyttänyt sitä lähinnä jos on tullut vastaan joku sana jota en tiedä. Yhtäkään kokonaista lausetta en ole kääntäjän avulla tehnyt vaan olen tehnyt ne itse.

No mihin tarvit sitä kääntäjää tentissä sitten?

Vierailija
20/94 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnijääminen kielen opinnoissa on aivan helposti mahdollista, jos käyttää Googlea. Sen takia, että googlen käännökset ei ole kaikki oikein ja opettaja tunnistaa mikä on ns. googlekäännös. Englantia varmasti google osaa paremmin kuin muita kieliä, mutta jos sun tarvii kääntää suomenkielestä, niin opettaja voi hyvinkin tunnistaa, että tällaisen käännöksen tuottaa vain google. Usein noissa kotitenteissä kuitenkin enempi ongelmaa tulee siinä, että käytät paljon aikaa sen käännöksen hakemiseen, ja mahdollisesti tenttiaika loppuu ennenkuin olet valmis tehtäviesi kanssa. Tämä pätee myös silloin, jos materiaalien käyttö tentin aikana on sallittu.

Vahvistan tämän, emme me opettajatkaan ihan tyhmiä ja ulkona nykyajan välineistä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi