"Huijaaminen" AMK:n verkkotentissä?
Ei ole koulutuksen kannalta kauhean oleellinen kurssi koska kyse englannin kurssista. En tule kauheasti englantia tarvitsemaan työelämässä. Osaan englantia ihan kohtalaisesti, mutta tuollainen ammattisanasto tökkii eikä tahdo jäädä muistiin. Lisäksi haluan panostaa niihin oikeasti tärkeisiin kursseihin.
Mietin, että kun tuosta itsenäisestä kurssista on verkossa kotona tehtävä koe niin mistä kukaan voisi tietää jos samalla katson apuja kännykällä googlen kääntäjällä? Ei siinä nyt älyttömästi ole aikaa jokaista katsoa, mutta jos sen verran, että saisi kokeen edes läpi.
Onko kauhean väärin huijata tuolla tavalla?
Kommentit (94)
Kenties polkuopiskelija olet? Ainakaan et oo pääsykokeista päässy noilla taidoilla läpi
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti koitat päästä läpi VALMENTAVAA englantia googlen avulla niin miten ajattelit päästä läpi kaikista englannin kielisistä esseistä ja tehtävistä tulevalla varsinaisella kurssilla, saatika valvotuista kokeista, mitä tulee sitten lopuksi. Toinen koe on suullinen!
Vähän väärän kuvan nyt annoit amk kieliopinnoista
Ei ole kyse valmentavasta kurssista vaan ihan opintojen pakollisesta kurssista.
Vierailija kirjoitti:
Kenties polkuopiskelija olet? Ainakaan et oo pääsykokeista päässy noilla taidoilla läpi
Ihan olen tutkinto-opiskelija ja pääsykokeista pääsin läpi.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä kielenopiskelusta on aina hyötyä; mistä voit muka etukäteen tietää, ettet tarvitse kieltä työelämässä? Ammattisanasto nimenomaan kuulostaa tärkeältä. Siyä paitsi onnittelet itseäsi, kun suoritat kurssin rehellisin keinoin.
Kyllä mä tiedän, usko pois.
Hahha. Me esim. tehdään kaikki analyysit englanniksi. Englanti työkieli 90%. Työskentelen pankissa. Kyllä, ihan Suomessa :)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä kielenopiskelusta on aina hyötyä; mistä voit muka etukäteen tietää, ettet tarvitse kieltä työelämässä? Ammattisanasto nimenomaan kuulostaa tärkeältä. Siyä paitsi onnittelet itseäsi, kun suoritat kurssin rehellisin keinoin.
Hahha. Me esim. tehdään kaikki analyysit englanniksi. Englanti työkieli 90%. Työskentelen pankissa. Kyllä, ihan Suomessa :)
No kivat sulle. Mä tiedän kuitenkin tämän asian miten omalla alalla on.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kivat sulle. Mä tiedän kuitenkin tämän asian miten omalla alalla on.
No mikä ala se sitten on?
Haluan vielä kaikille sanoa, että kyse todellakin on valmentavasta kielikurssista. Ei virkamiesenglannista! Ap valehtelee.
Valmentavassa kielikurssissa koe tehdään juuri noin, ei valvota, mutta kehotetaan tekemään oman oppimisen kannalta ilman apua, jotta osaa sitten oikealla kielikurssilla kameralla ja äänillä valvotussa, paljon haastavammassa kokeessa ja suullisessa. Lisäksi esseemäisiä tehtäviä monta, joissa ei todellakaan riitä google.
Ihan sama mikä ala, jokaisella amk alalla on paljon korkeampi taso kieliopinnoissa, kuin mitä Ap väittää. Eikä se olisi ikinä päässy noilla taidoilla läpi edes kurssin tehtävistä. Mutta kerran Ap on jo vakitöissä ja sinne jäämässä, on kyse tradenomista tai lähihoitajasta sosionomiksi tai sairaanhoitajaksi opiskeleva.
Mutta ei huolta, ap on vasta opintojensa alussa oleva polkuopiskelija, jolla juuri alkanut valmenta englanti.
Taas yksi vilpintekijä jää kiinni...AMK: ssa itse opiskelleena ja jo valmistuneena. En kerro mikä on tutkintonimikkeeni. Tein oppariin liittyvällä kurssilla tutkimussuunnitelman OPINTOViLPISTÄ, ja miten sitä voidaan torjua kyseisessä amk:ssa pääsykokeista lähtien. Olin nähnyt ja kuullut kaikennäköistä toisilta opiskelijoilta opintojeni aikana. Tästä suunnitelmastani ei silloin tiennyt kuin kurssin opettaja. Uskon, että tämä tutkimussuunnitelmani tuli muiden opettajien ja oppilaitoksen käyttöön, koska sain tehtävästä arvosanaksi 5!
Tällaisellä teolla, vilpillä, on kauaskantoiset seuraukset. Voi johtaa oppilaitoksesta erottamiseen.
Lol, täällä itkee rannalle ruikuttamaan jääneet ja purkaa pahaa oloaan ap:hen.
Kyllä sen tarvittavan sanaston sitten oppii, jos sitä kieltä oikeasti tarvitsee.
Oon opiskellu sekä amkissa että yliopistossa ja molemmissa on ollut kotona tehtäviä verkkotenttejä tai lähitenttejä, joissa matskut saa olla mukana. Usein ulkoamuistamisen sijaan on oleellisempaa, että osaa etsiä, yhdistää ja soveltaa tietoa nopeasti.
Ja kuten joku sanoikin, kyllä noissa kotitenteissä jokainen järkevä hyödyntää nettiä ja kirjallisuutta. Miksi ei hyödyntäisi?
Jos on valvomaton tentti niin minä ottaisin sen niin että kaikki keinot on sallittuja. Opettajan pitää ottaa tämä huomioon koetta laatiessa. Käytetäänhän kirjeshakissakin tietokonetta apuna koska sitä ei voi valvoa.
Vierailija kirjoitti:
Lol, täällä itkee Oirannalle ruikuttamaan jääneet ja purkaa pahaa oloaan ap:hen.
Kyllä sen tarvittavan sanaston sitten oppii, jos sitä kieltä oikeasti tarvitsee.
Oon opiskellu sekä amkissa että yliopistossa ja molemmissa on ollut kotona tehtäviä verkkotenttejä tai lähitenttejä, joissa matskut saa olla mukana. Usein ulkoamuistamisen sijaan on oleellisempaa, että osaa etsiä, yhdistää ja soveltaa tietoa nopeasti.
Ja kuten joku sanoikin, kyllä noissa kotitenteissä jokainen järkevä hyödyntää nettiä ja kirjallisuutta. Miksi ei hyödyntäisi?
Copy Peistaamallako??? Hah. Ja nopeasti? Toi ei ainakaan jää pitkäkestoiseen muistiin. Nähty ja koettu on.
T: Se tutkimussuunnitelman tehnyt.
Eikö amiksessa kokeesta saa lähes täydet pisteet kunhan jonkin pökäleen sinne päin suhaisee. Saati sitten pelkkä läpipääsy!
Vierailija kirjoitti:
Haluan vielä kaikille sanoa, että kyse todellakin on valmentavasta kielikurssista. Ei virkamiesenglannista! Ap valehtelee.
Valmentavassa kielikurssissa koe tehdään juuri noin, ei valvota, mutta kehotetaan tekemään oman oppimisen kannalta ilman apua, jotta osaa sitten oikealla kielikurssilla kameralla ja äänillä valvotussa, paljon haastavammassa kokeessa ja suullisessa. Lisäksi esseemäisiä tehtäviä monta, joissa ei todellakaan riitä google.
Ei meillä ole mitään virkamiesenglantia vaan vain virkamiesruotsi. Englannin kurssi EI ole mikään valmentava kurssi vaan ihan oikea kurssi. Tuolla kurssilla tehdään kyllä suullisia juttuja videolle.
Älä kerro omia luulojasi faktoina kun et kerran tiedä mitään mun asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä ala, jokaisella amk alalla on paljon korkeampi taso kieliopinnoissa, kuin mitä Ap väittää. Eikä se olisi ikinä päässy noilla taidoilla läpi edes kurssin tehtävistä. Mutta kerran Ap on jo vakitöissä ja sinne jäämässä, on kyse tradenomista tai lähihoitajasta sosionomiksi tai sairaanhoitajaksi opiskeleva.
Mutta ei huolta, ap on vasta opintojensa alussa oleva polkuopiskelija, jolla juuri alkanut valmenta englanti.
Ei vaan olen tutkinto-opiskelija ja kyse on koulutukseen kuuluvasta englannista eikä valmentavasta englannista. Koita jo tajuta jankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö amiksessa kokeesta saa lähes täydet pisteet kunhan jonkin pökäleen sinne päin suhaisee. Saati sitten pelkkä läpipääsy!
Amis on ammattikoulu ja AMK on ammattikorkeakoulu. Kaksi eri tason oppilaitosta joka teidän besserwissereiden pitäisi jo tajuta. Missään oppilaitoksessa ei ole kokeet sellaisia, että ne pääsee lukematta läpi. Et todellakaan pääsisi meidän koulutuksen oikeasti tärkeitä kursseja läpi jos et olisi niihin lukenut lainkaan.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap aikoo valmistua työttömäksi ja eristäytyä kotiinsa kun oin varmaksi tietää ettei tarvitse ammattinsa sanoja koskaan.
Mä olen jo töissä. Ihan on kuule vakituinen työpaikka.
Hoitoalalla?
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap aikoo valmistua työttömäksi ja eristäytyä kotiinsa kun oin varmaksi tietää ettei tarvitse ammattinsa sanoja koskaan.
Mä olen jo töissä. Ihan on kuule vakituinen työpaikka.
Hoitoalalla?
Sitä voit miettiä vaikka loppuelämäsi.
Helppo huijata. Laita englanninkielinen oikoluku selaimeesi päälle. Kirjoita näytön reunaan pienellä avainsanoja, joista muistat asiat. Mikäli tentissä käytetään valvovaa tekniikkaa, esimerkiksi taustaäänien, silmien ym. tarkkailua kameran avulla, niin laita lunttilaput kameraan kiinni. Saatat joutua näyttämään ympäröivät tilan kameran avulla. Näillä ohjeilla saat vähintään kolmosen, joka lienee ammattisurkeassa huonoin numero.
Mitä sitten englantiin tulee, niin alan sanastoa on hyvä hallita, jos se vain on ajankohtaista. Ammattisurkeassa englannin sanasto vaikuttaa olevan brittienglantia, jota harvempi käyttää. Tentissä pitäisi olla jokin aito tilanne, jossa chatitään vaikka virtuaaliasiakkaan kanssa. Tekoälyllä tämä ei olisi mikään ongelma toteuttaa.
Jos oikeasti koitat päästä läpi VALMENTAVAA englantia googlen avulla niin miten ajattelit päästä läpi kaikista englannin kielisistä esseistä ja tehtävistä tulevalla varsinaisella kurssilla, saatika valvotuista kokeista, mitä tulee sitten lopuksi. Toinen koe on suullinen!
Vähän väärän kuvan nyt annoit amk kieliopinnoista