"Huijaaminen" AMK:n verkkotentissä?
Ei ole koulutuksen kannalta kauhean oleellinen kurssi koska kyse englannin kurssista. En tule kauheasti englantia tarvitsemaan työelämässä. Osaan englantia ihan kohtalaisesti, mutta tuollainen ammattisanasto tökkii eikä tahdo jäädä muistiin. Lisäksi haluan panostaa niihin oikeasti tärkeisiin kursseihin.
Mietin, että kun tuosta itsenäisestä kurssista on verkossa kotona tehtävä koe niin mistä kukaan voisi tietää jos samalla katson apuja kännykällä googlen kääntäjällä? Ei siinä nyt älyttömästi ole aikaa jokaista katsoa, mutta jos sen verran, että saisi kokeen edes läpi.
Onko kauhean väärin huijata tuolla tavalla?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, ja jäät kiinni suullisissa tilanteissa kun et muista, ymmärrä, edes yritä tajuta, mistä on kyse. Tyhmä oot kuin saapas ja kiero kuin korkkiruuvi. Häpeä jos osaat.
Niin missä suullisissa tilanteissa? Kun en tule työssäni tarvitsemaa englantia, varsinkaan ammattisanastoa. Ei ole sellainen työ, että siinä tarvitaan kieliä vaikka millä mitalla. Ei ole kansainvälistä työtä.
Mulle on ihan sama mitä sä musta ajattelet. Ei hetkauta mua.
Ja sinähän se tiedät mitä tulevaisuudessa sun töissäs vaaditaan, kansainvälisessä maailmassa? Tyhmä ja häpeämätön paska!
Usko pois, mä tiedän. Olen jo alalla töissä ja siitä ei koskaan tule sellaista, että pitäisi englannilla pärjätä huippuhyvin.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tuollaiset feikkaajat saa viedä rehellisten opiskelijoiden paikan? Olisit jäänyt sinne liitetin kassalle lusimaan.
En ole koskaan ollut yhdessäkään kaupassa töissä.
Etkä tuolla feikkinaamallas koskaa tuu töitä saamaankaan alaltasi, kuka tollasta valehtelijaa edes haluais?
Koko amk ja siellä opiskelu on kyllä varsinainen vitsi. Tarkoitettu vissiin niille, jotka ovat jollain konstilla selvinneet lukiosta, mutta rahkeet ei riitä enää yliopistoon.
Tiedoksi vaan ap:lle, ja muillekin huijaajille, että opettajia kyllä pidetään koko ajan ajan tasalla erilaisista huijauskeinoista, ja tämä otetaan huomioon tenttien suunnittelussa. En paljasta, miten. Huijaaminen on rangaistava teko, joka pahimmassa tapauksessa hidastaa valmistumistasi.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks tuollaiset feikkaajat saa viedä rehellisten opiskelijoiden paikan? Olisit jäänyt sinne liitetin kassalle lusimaan.
En ole koskaan ollut yhdessäkään kaupassa töissä.
Etkä tuolla feikkinaamallas koskaa tuu töitä saamaankaan alaltasi, kuka tollasta valehtelijaa edes haluais?
Harmi sun kannalta, että olen jo alalla töissä. Koita kestää se. Mulla ei lue otsassa, että olen valehtelija.
Hoh hoijaa ap, keksi parempi iltasatu ja mee tutimaan teinipelle.
Älä välitä näistä kateellisten vikinöistä. Ikään kuin ulkoa opetellut sanat muistaisi enää parin vuoden päästä, kun valmistuu ja siitä vielä voi mennä vuosian ennen kuin koko sanastolle on tarvetta. Oppiihan sitä koetta tehdessäkin. Mutta googlea en suosittele, kirjoita valmiiksi itellesi sanasto oppimateriaaleista
Osaan koetilaisuuksistahan saa myös ottaa kirjat ja apuvälineet mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan ap:lle, ja muillekin huijaajille, että opettajia kyllä pidetään koko ajan ajan tasalla erilaisista huijauskeinoista, ja tämä otetaan huomioon tenttien suunnittelussa. En paljasta, miten. Huijaaminen on rangaistava teko, joka pahimmassa tapauksessa hidastaa valmistumistasi.
Tämä ja potkitaan koulusta ulos.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä se ope huomaa Googlen käytön, ja vielä jos hän tietää tunneilta, että olet enkussa täysin onneton, niin yhtäkkiä kotitentissä osaatkin. Joopa joo.
Miltä tunneilta? Ei meillä mitään tunteja ole vaan itsenäisesti pitää suorittaa tehtäviä verkossa. En todellakaan käytä kääntäjää koko ajan ja olen käyttänyt sitä lähinnä jos on tullut vastaan joku sana jota en tiedä. Yhtäkään kokonaista lausetta en ole kääntäjän avulla tehnyt vaan olen tehnyt ne itse.
No mihin tarvit sitä kääntäjää tentissä sitten?
Tueksi joidenkin sanojen kanssa.
Minusta on ihan eri asia käyttää Google kääntäjää kuin katsoa muutama erillinen sana sanakirjasta. Jälkimmäinen ihan ok tentissäkin, siinähän ne sanat jää parhaiten mieleen. Kävisit nyt kumminkin läpi ammattisanaston, tuskin se kovin kauaa vie.
Ensin on kyse siitä, että "pääsisi edes läpi", ja tällä toisella sivulla onkin kyse vain muutaman ammattisanan lunttaamisesta. Näpit irti niistä maalitolpista, ap, sinä hävisit tämän ottelun jo.
Taitaa olla hoitoalasta kyse, opiskelija-aineksen perusteella.
Surkeita nää amistollot, ei edes mitään moraalia. Kielitaidosta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla hoitoalasta kyse, opiskelija-aineksen perusteella.
Siltä pahasti vaikuttaa.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus huijaat. Laita se puhelin näyttöön nojaamaan vaikka sinitarralla, ja ettei näy koneen kamerasta.
Ei kokeessa mikään kamera ole päällä. Jokainen tekee kokeen silloin kun itse haluaa eikä sitä kukaan mistään valvo.
😂 Mikä tää keskustelun aloituksen tarkoitus sitten on? Tottakai siinä kokeessa sillon saa käyttää materiaaleja, jos sitä ei edes valvota. Vai onko kyse valmentavasta englannista 🤦 siinä tapauksessa onnea vaan kurssin suorittamiseen. Sitä ei pääse läpi googlella.
Kaikki googlettavat etätenteissä ja -tehtävissä. Se on otettu huomioon tehtäviä ja arvostelua laadittaessa. Joko niin, että tehtäviin ei yksinkertaisesti löydy vastausta suoraan, eli pitää ymmärtää ja osata soveltaa. Tai sitten niin, että tehtäviä on yksinkertaisesti niin paljon aikaan nähden, ettei niitä ehdi tehdä jos vastaukset eivät tule tarpeeksi selkäytimestä. Esseetehtävissä google ja tekoäly eivät paljoa auta, koska tarvitset kuitenkin lähdeluettelon virallisista tieteellisistä teksteistä (Wikipedia ei ole lähde), joten joudut kuitenkin kaivamaan asiat oikeista lähteistä, että saat ne merkittyä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Surkeita nää amistollot, ei edes mitään moraalia. Kielitaidosta puhumattakaan.
Kuka tässä on amiksen käynyt? Haukut tolloiksi ihmisiä koulutuksen perusteella joten et kyllä itsekään mikään välkky ole.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus huijaat. Laita se puhelin näyttöön nojaamaan vaikka sinitarralla, ja ettei näy koneen kamerasta.
Ei kokeessa mikään kamera ole päällä. Jokainen tekee kokeen silloin kun itse haluaa eikä sitä kukaan mistään valvo.
😂 Mikä tää keskustelun aloituksen tarkoitus sitten on? Tottakai siinä kokeessa sillon saa käyttää materiaaleja, jos sitä ei edes valvota. Vai onko kyse valmentavasta englannista 🤦 siinä tapauksessa onnea vaan kurssin suorittamiseen. Sitä ei pääse läpi googlella.
Tentin ohjeissa on, että ei saa käyttää apuvälineitä. Vaikka ei siis kukaan valvo tenttiä. Sen tentin voi tehdä vaikka keskellä yötä jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki googlettavat etätenteissä ja -tehtävissä. Se on otettu huomioon tehtäviä ja arvostelua laadittaessa. Joko niin, että tehtäviin ei yksinkertaisesti löydy vastausta suoraan, eli pitää ymmärtää ja osata soveltaa. Tai sitten niin, että tehtäviä on yksinkertaisesti niin paljon aikaan nähden, ettei niitä ehdi tehdä jos vastaukset eivät tule tarpeeksi selkäytimestä. Esseetehtävissä google ja tekoäly eivät paljoa auta, koska tarvitset kuitenkin lähdeluettelon virallisista tieteellisistä teksteistä (Wikipedia ei ole lähde), joten joudut kuitenkin kaivamaan asiat oikeista lähteistä, että saat ne merkittyä oikein.
No ei tietenkään Wikipedia ole lähde!
Tässähän on se varjopuoli, että hujaamisen estämiseksi testaika on joskus sen verran lyhyt, että ei pitäisi ehtiä googlailla liikaa. Varjopuolena se, että hitaammat eivät ehdi tehdä testiä loppuun, vaikka eivät mitään googlailekkaan.