UMK-voittaja Käärijä kertoo tv:ssä englannin kielen taidostaan: Aikoo edustaa Suomea rallienglannilla
No nyt ei Suomella ainakaan oo mitään mahiksia. 🙈🤣
https://www.seiska.fi/katso/TV/UMK-voittaja-Kaarija-kertoo-tvssa-englan…
Kommentit (43)
Suomalaisten rallienglanti on monen ulkomaalaisenkin mielestä hyvin selkeää ja ymmärrettävää. Sitten esim. hollantilaisten ja ranskalaisten rallienglannista voi olla vaikea saada selvää. Eikä siinäkään mitään, sitten kuuntelija voi sanoa, että anteeksi, sanoisitko hieman hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään merkitystä, miten hän osaa englantia. Menestys on silti taattu. Hänen kielitaitonsa haukkuminen on myös äärimmäisen noloa. Hävettää niiden suomalaisten puolesta, jotka omalla naamallaan somessa kritisoivat Käärijän englannin osaamista. Oon englannin ope enkä voi sietää suomalaisten pakkomiellettä kitistä rallienglannista ylemmyydentunnoissaan. Me ollaan paljon, paljon parempia ja selkeämpiä kuin esim. ranskalaiset englantia puhuessamme.
Päivän/viikon paras kommentti oli tässä 🏆🏅
Oikein oma ketju tälle päiväpolttavalle aiheelle, hienoa.
HUIJAAMISTA, eihän täällä mitään englanninkielistä laulua sinne äänestetty, ei se ole sama, jos täällä varta vasten äänestetään suomenkielen puolesta niin ei sitä voi mennä muuttamaan.
ps laulu eri sanoilla on eri laulu
Vierailija kirjoitti:
Oikein oma ketju tälle päiväpolttavalle aiheelle, hienoa.
Kiva kun liityit mukaan! Tervetuloa! You are welcome!
Vierailija kirjoitti:
Voittoon tai sen puutteeseen ei taatusti vaikuta yhtään mitään hänen "rallienglantinsa".
Ei se yleensäkään ole edes mitenkään noloa. Itse olen it-alan hommissa ja teen tällä hetkellä töitä tiimissä, jossa meitä on Suomesta, Puolasta, Espanjasta ja Intiasta. Kyllä on kaikilla omanlaisensa aksentit ja useampi on niitäkin, joilla menee kieliopillisestikin usein pieleen, menee aikaa etsiä sanoja yms. Mutta kukaan ei todellakaan arvostele toisen kielitaitoa tai pidä sitä ongelmana. Jos asia saadaan selvitettyä, niin se on pääasia.
Täällä toinen IT-työlainen jolla 20-vuotta kokemusta kansainvälisistä ympyröistä. Ja oma kokemus on että helpoin kommunikoida juurikin rallienglantia puhuvien kanssa. Nopeasti puhuvien natiivi-brittien ja intialaisten kanssa hankalinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään merkitystä, miten hän osaa englantia. Menestys on silti taattu. Hänen kielitaitonsa haukkuminen on myös äärimmäisen noloa. Hävettää niiden suomalaisten puolesta, jotka omalla naamallaan somessa kritisoivat Käärijän englannin osaamista. Oon englannin ope enkä voi sietää suomalaisten pakkomiellettä kitistä rallienglannista ylemmyydentunnoissaan. Me ollaan paljon, paljon parempia ja selkeämpiä kuin esim. ranskalaiset englantia puhuessamme.
Ei ole mitään merkitystä, että ranskalaiset ovat vielä huonompia englanninkielessä kuin rallienglantia möngertävät. Noloja ovat kummatkin
Päästätkö läpi oppilaita, jotka sanoo "innit" ja "me X" "my X" sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ei tuon ikäinen voi osata englantia? Ymmärrän, jos seitsemänkymppiset eivät osaa, mutta nuori ihminen...
Rallienglanti ei ole sama asia kuin huono kielitaito. Rallienglanti on tapa jolla kieltä lausutaan, puhujan sanavarasto voi olla vaikka kuinka laaja ja hän voi hyvinkin lukea tiedeartikkeleita englanniksi ja ymmärtää ne.
Itse ymmärrän kieltä hyvin, sanavarasto on kohtuu laaja, kielioppi ei ole vahvuuteni ja lausun sanoja ihan miten sattuu. Aina olen hyvin pärjännyt ulkomailla.
Rallienglanti juurikin on huonoa kielentaitoa, muutenhan se olisi vain "englantia".
Onko se tarpeeksi hyvin, jos joku täällä puhuisi "mina puhu hoono soomi"? Kehuisitteko vuoron perään, että ihan ymmärrettäväähän tuo on eikä ole tarpeen harjoitella enempää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ei tuon ikäinen voi osata englantia? Ymmärrän, jos seitsemänkymppiset eivät osaa, mutta nuori ihminen...
Rallienglanti ei ole sama asia kuin huono kielitaito. Rallienglanti on tapa jolla kieltä lausutaan, puhujan sanavarasto voi olla vaikka kuinka laaja ja hän voi hyvinkin lukea tiedeartikkeleita englanniksi ja ymmärtää ne.
Itse ymmärrän kieltä hyvin, sanavarasto on kohtuu laaja, kielioppi ei ole vahvuuteni ja lausun sanoja ihan miten sattuu. Aina olen hyvin pärjännyt ulkomailla.
Rallienglanti juurikin on huonoa kielentaitoa, muutenhan se olisi vain "englantia".
Onko se tarpeeksi hyvin, jos joku täällä puhuisi "mina puhu hoono soomi"? Kehuisitteko vuoron perään, että ihan ymmärrettäväähän tuo on eikä ole tarpeen harjoitella enempää
Hattu päästä aina kun ulkomaalainen puhuu tai yrittää puhua suomea. Ihan sama miten se menee. Aina voi itse tukea vuorovaikutusta tekemällä esim täsmentäviä kysymyksiä jne.
Eipä ne haastattelijatkaan puhu suomea, joten mikä on ongelma?
Taitaa olla provo.
No kuinkas hyvin esim viime vuoden voittajat puhui englantia?
Suomalainen rallienglanti on maailmalla ihan toimivaa englantia. Tärkeämpää on että Käärijä tyyppinä vaikuttaa rennolta tyypiltä joka uskaltaa vetää roolin ja esiintymiset häpeilemättä överiksi.
Tulos zero points niin ei siinä paljon englantia tarvi sönkätä 👍
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Twitterissä on muuten kansainvälisillä sivustoilla paljon ihastelua hänen rallienglantiaan kohtaan. Eilenkin tuli feedissä vastaan kun joku espanjaksi ja englanniksi twiittaava pääosin viihteestä (elokuvat, sarjat, musiikki) tweettaava laittoi runsaiden sydänhymiöiden kanssa Käärijän haastattelun, ja kommentoi jotain tyyliin Käärijä puhuu englantia, päivä pelastettu. Monet erityisesti espanjaa puhuvat ketjsusa myös tunsivat ääntämistavan jotenkin itselleenkin tutuksi - maailmassa on paljon, paljon ihmisiä jotka ei puhu täydellistä englantia ja on ilaihduttavaa että julkisuudessakin on.
Tämä. Tietää ettei ihminen ole juuri matkustellut missään jos ei tiedä että suomalaisten englannintaito on parhaita maailmassa. Jopa esim Saksassa puhutaan paljon vähemmän ja huonompaa englantia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo pikkasen kulunut juttu tämäkin?
Bosse on kumminkin varmaan saavuttanut ja tienannut jonkun verran enemmän kuin keskiverto vauvapalstailija, vaikkei ääntämys ole ihan kohillaan (toisin kuin arvostelijoilla😆🤔...)
Käärijän rallienglanti on ihan supersympaattista!
Hyvä!!! Hienoa, että joku näyttää esimerkillään, että englannin ei tarvitse olla täydellistä, jotta sitä voi puhua!
Muuten mulla ei oo tyypistä mielipiteitä.
Natiiveille tarvitaan sitten tekstitykset kun ne ei ymmärrä jos aksentti on våhånkin väärä.
Tai intialaisen englantia...jestas, en meinaa ymmärtää mitään!