Onko teillä muilla etätyöläisillä kävelymatto?
Mietin että pitäisikö hommata tuollainen kävelymatto/juoksumatto. Alkaa tämä etätyö tuntua kropassa liiallisesta istumisesta johtuen. Kiinnostaisi varsinkin joku minkä saa piiloon kaappiin ja joka on lähes äänetön niin voisi kävellä esim ainakin kaikki palaverit läpi.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo kävelymatot tarpeeksi leveitä että saisi sauvat siihen myös? Mulla myös tuollaiset joustavat bungy jumpit niin saisi käsilihakset töihin myös samalla
En tiedä, mutta vain omakotiasujille tuo vaihtoehto. Jos ei sitä maton töminääkään jaksaisi kuunneella, niin kävelysauvojen nakutus siihen päälle olisi jo kiusantekoa.
En kyllä ymmärrä, miksi kukaan kerrostalon asukas edes harkitsisi kävely- tai juoksumaton ostamista. Sen lisäksi, että niiden äänet kantautuvat muihin asuntoihin häiritsevästi, hankinta olisi ihan turha: kerrostalon käytävässä voi harrastaa porraskävelyä, jos ulkona on niin huono keli, ettei halua lähteä ulkoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iWalk-matto. SIllä pääsee 8km/h, eli voi myös hölkätä. Opiskelen yliopistossa ja ostin sen, että voin kävellä siinä, kun katson etäluentoja. Lisäksi harrastan lenkkeilyä, joten hölkkään siinä pahimmilla keleillä, kun ei viitsi mennä uhmaamaan säätä :)
Onko sulla sen kanssa myös sähköpöytä?
Ja sen kanssa myös sähkötuoli?
Kun kerta kommenttini herättänyt suht paljon kummastelua niin tulin korjaamaan antamani tiedon liittyen mieheni kävelyihin.
Eli tehdessään 1h lenkin noilla sauvoilla niin matkaa kertyy kuulema rapiat 8km ja 1,5h lenkillä rapiat jokunen km lisää.
Eli voitte rauhoittua, tosin kyllähän tuokin vaatii kunnon vauhtia eikä mitään tallustelua, ei sujuisi minulta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerta kommenttini herättänyt suht paljon kummastelua niin tulin korjaamaan antamani tiedon liittyen mieheni kävelyihin.
Eli tehdessään 1h lenkin noilla sauvoilla niin matkaa kertyy kuulema rapiat 8km ja 1,5h lenkillä rapiat jokunen km lisää.
Eli voitte rauhoittua, tosin kyllähän tuokin vaatii kunnon vauhtia eikä mitään tallustelua, ei sujuisi minulta.
Eli hän juoksee? Joko äijä valehtelee, arvioi matkan väärin tai sitten älykello on rikki. Tulee tästä mieleen ylipainoinen, huonokuntoinen työkaverini, joka aina kehuskeli, että hän juoksee 10 km lenkin 40 minuutissa. Vähän ihmettelin, kun itse olen hyväkuntoinen aktiiviliikkuja, jolla kuitenkin peruslenkkiin menee 10 km tunnissa. Kun tarkemmin selviteltiin, niin työkaverin todellinen lenkin pituus oli 3,5 km.
Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden välillä ulos kävelylle ja poikkean kahvilaan. Eilen imuroin puolessa välissä työpäivää.
Saako teidän töissä lintsata? Meillä ei.
Meillä saa pitää 2,5 tunnin lounastunnin halutessaan ja jatkaa töitä myöhempään tai tehdä jonain muina päivinä tunnit sisään. Eri
Minä ostin kävelymaton.
Pelkästä seisomisesta tulee pidemmällä ajalla selkä kipeäksi. Kävellessä ei tule. Varmaan seison jotenkin vänkyrällä. Istumisesta 8h, tulee taas muita vaivoja.
Minulla on työpisteenä iso sähköpöytä. Ostin halvimman kävelymaton jonka löysin, alle 400e. Ei ole mitään älyä tai appia, 1 -6km/h nopeutta menee. Työtuoli mahtuu jotenkuten sen maton viereen ja saan tehtyä työtä istualtaakin, pöydän kulmalla, mutta ihan hyvässä asennossa.
Töitä tehdessä, konfigurointia ja low code -koodaamista, voin kävellä 1,5-2km/h vauhtia. Webinaari, viikkopalaveri tms. missä ei tarvitse osallistua paljoa, niin voi mennä kovempaa, samoin kuin lukiessa artikkeita tms.
Yleensä kävelen 1,5h aamupäivällä ja 2h iltapäivällä. Välillä menee enemmän ja välillä unohtuu kävely, kun on kiirettä tai asiakaspalavereita, joissa ei voi usein kävellä. Voisi meilläkin työpäivän välissä käydä ulkona ja joskus on ihan varattu henkilöstelle kalenterista tunti, jossa kannustetaan liikkumaan tai muuten käyttämään omaan hyvinvointiin. Mutta silti liika istuminen ei kropalle sovi ja kotitoimistolla ei tule taukoja istumisesta pidettyä, kuin konttorilla, jossa hakee kahvia, siirtyy neukkariin, juttelee työkavereiden kanssa jne. muuta kuin pelkkää istumista koneella.
Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä töissä toimistolla tuli enemmän käveltyä?
Voihan kotona käydä vaikka aamulenkin ennen töitä, jos kaipaa sitä työmatkakävelyä? Iltapäivällä toinen?
Kotona luulisi muutenkin olevan helpompi taukojumpata, kun ei ole muita katsomassa?
Välillä juoksee vaikka paikallaan 30sek tai kyykkää muutaman kerran joka s.postin lähetyksen jälkeen ja ennen + jälkeen vessakäynnin.
Kotona kahvinkeittimelle on noin 6 askelta, töissä ehkä sata. Kotona kysyt työkaverilta asiaa chatissa, konttorilla huomaat hänen kävelevän kohti kahvinkeitin kävelet mukana ja juttelette. Konttorilla siirryt palaveriin neukkariin. Lounaalle menet jonnekin, kotona taas kuuden askeleen päähän lämmittämään eväät.
Kotona on perhe, jos erehtyy menemään jumppamaan, niin kyllä siinä on kohta joku joukko kyselemässä kotiasioita joita pitäisi selvittää, kun kerran on aikaa jumppaillakin. Konttorilla joku nostaa pöydän ylös ja venyttelee, niin moni tekee saman perässä. Minä ainakin kotona otan kahvin ja istun koneelle klo 8 ja nousen klo 11 lounaalle. Istun taas kahteen ja sitten taas neljään. Kävelymatto auttaa, kun iltapäivällä kävelen ja jätän pöydän yläasentoon, tulee taas aamulla käveltyä. Isoin syy miksi en mene toimistolle, on se etten aamulla jaksa lähteä mihinkään, niin aika epätodennäköistä olisi saada itsestä irti jotain aamulenkkiä.
0/5