Mun mittani tuli nyt täyteen tuota 15 v nuorta
Ollaan yritetty ymmärtää ja kestää ja auttaa, mutta kun muutosta parempaan ei tapahdu, niin en halua enää asua saman katon alla, varastelevan, ja väkivaltaisesti käyttäytyvän lapsen kanssa, joka ei suostu koulussakaan käymään kuin silloin tällöin.
Se on lyönyt ennenkin ja viimeksi mieheni sanoi, että seuraava kerta on viimeinen.
No, olen yksin lasten kanssa kotona, lähdin pienempien kanssa ulos, mutta piti palata takas sisälle. Näin kun poika tuli taas huoneestani ja samantien muistin, että laukussani on vahvempia kipulääkkeitä, ja nyt en löytänyt niitä enää. Unohdin lähtiessä, että se laukku on vietävä aina lukkojen taakse. En vain muistanut.
Suutuin tietenkin pojalle, kun hänellä on tapana varastella, mitä ikinä löytääkään. Ja taas hän oli huoneessani penkomassa.
Ja hän alkoi haukkumaan ja uhkailemaan ja löi nyrkillä.
Myönnän, että mun viha tota lasta kohtaan saa kohta ylivallan, jos se ei lähde muualle. Odotan että mies tulee kotiin. Hän on kohdellut poikaani hyvin ja rakastavasti.ja oikeudenmukaisesti. En tiedä mitä hän sanoo tähän, mutta minä en enää jaksa, kun muutosta parempaan ei vaan näytä tapahtuvan.
Kommentit (69)
Tässä ei voi nyt enää toimia niin, että voi voi, emme voi, kun pojalle tulee paha mieli, kun vaihtoehtona on, että isä tai äiti - todennäköisemmin äiti - saa seuraavaksi puuk0sta ja siitä ei välttämättä selvitä pelkällä ensiapureissulla.
Tämä ketju on täynnä älyltään vajaita, tunteettomia ääliöitä.
Ap:lle annan neuvoksi, että tee lastensuojeluilmoitus ja sano, että haluat pojan laitokseen hänen itsensä vuoksi. Sekä sun ja nuorempien lasten turvallisuuden vuoksi.
Soitto poliisille. Kenenkään ei tarvitse kestää tuollaista.
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
On hänelle apua haettu ja tarjottu. Nuori itse on lähinnä kieltäytynyt kaikesta, ja meille on sanottu, että nuoren itsensä pitää haluta.
Tämä suutuksissaan puhuu välillä, että mut pitäis puukottaa ja tappaa. Mietin vain, että tuleeko joskus se hetki, että hän oikeasti käy puukon kanssa päälle, kun olen yksin lasten kanssa. Mies ei ole aina tässä paikalla.
Ja syyksi sanoo, että koska en anna hänelle rahaa.Mutta hän tietää, että en voi antaa rahaa, koska hän käyttäisi ne alkoholiin ja tupakkaan.
ap
Sä tiedät itsekin, että sun lapsi ei voi enää olla kotona.
Miksi sun lapsi oireilee noin pahasti? Uusperhe ilmeisesti. Jotain teillä kodissa on pielessä. Vai onko lapsella joku diagnoosi?
Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä. Se on jo rikosvastuullinen.
Ap, oot varmasti ollut hyvä äiti. Toisilla on rankempi teini-ikä ja se ajaa esim. siihen huumeidenkäyttöön. Ei tarvitse olla kotioloissa tai kasvatuksessa mitään vialla. Huumeiden käyttö tuo mukanaan sitten mielenterveysongelmia ja käytöshäiriöitä sekä muuta rikollisuutta. Nyt on tärkeää puhaltaa peli mahdollisimman pian poikki. Se sijoitus ei voi enempää vahinkoa tehdä, tilanne on jo kriittinen. Se on lapselle ensin tosi kova paikka, mutta hän kyllä tajuaa myöhemmin, että se tehtiin rakkaudesta. Nyt on aika pelastaa teidän jokaisen elämä.
Minulla on samanlaisesta tilanteesta kokemukset niin, että olin itse se poikaosapuoli. Ja olen todella kiitollinen, että omaa mielipidettäni EI kyselty, vaan se viimeinen varoitus oli oikeasti viimeinen varoitus ja sitten tuli lähtö laitokseen.
Aika lailla tuli itkettyä ja hakattua tyynyä nyrkillä kun tuli liian myöhään tajuaminen, että nyt sitä ollaan paikassa josta ei raivoamalla enää pääsekään pois. Mutta nyt olen päihteetön, koulut loppuun käynyt ja kokopäivätöissä oleva aikuinen mies jolla on lämpimät ja luottamukselliset suhteet äitiinsä. Nimenomaan sen takia että äiti osasi olla kovana pojalleen, eikä siitä huolimatta.