Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mittani tuli nyt täyteen tuota 15 v nuorta

Vierailija
26.02.2023 |

Ollaan yritetty ymmärtää ja kestää ja auttaa, mutta kun muutosta parempaan ei tapahdu, niin en halua enää asua saman katon alla, varastelevan, ja väkivaltaisesti käyttäytyvän lapsen kanssa, joka ei suostu koulussakaan käymään kuin silloin tällöin.
Se on lyönyt ennenkin ja viimeksi mieheni sanoi, että seuraava kerta on viimeinen.

No, olen yksin lasten kanssa kotona, lähdin pienempien kanssa ulos, mutta piti palata takas sisälle. Näin kun poika tuli taas huoneestani ja samantien muistin, että laukussani on vahvempia kipulääkkeitä, ja nyt en löytänyt niitä enää. Unohdin lähtiessä, että se laukku on vietävä aina lukkojen taakse. En vain muistanut.
Suutuin tietenkin pojalle, kun hänellä on tapana varastella, mitä ikinä löytääkään. Ja taas hän oli huoneessani penkomassa.
Ja hän alkoi haukkumaan ja uhkailemaan ja löi nyrkillä.

Myönnän, että mun viha tota lasta kohtaan saa kohta ylivallan, jos se ei lähde muualle. Odotan että mies tulee kotiin. Hän on kohdellut poikaani hyvin ja rakastavasti.ja oikeudenmukaisesti. En tiedä mitä hän sanoo tähän, mutta minä en enää jaksa, kun muutosta parempaan ei vaan näytä tapahtuvan.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus ja sijoitus johonkin yksikköön, missä valvovat ettei käytä aineita tai roiku epämääräisen jengin kanssa. Karulta tuntuu tehdä omalle lapselle noin, mutta tässä kohti se on suurinta rakkautta mitä voit osoittaa.

Toinen vaihtoehto on odottaa, koska lapsi on linnassa tai mullan alla.

Vierailija
42/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea tilanne. Soittaisin poliisit paikalle ja pyytäisin neuvoa miten tästä edetään. Poika on luultavasti varastanut lääkkeet, lyönyt sinua ja uhkaillut aiemminkin väkivallalla. Tuo on todella vakavaa ja etenkin kun taloudessa on muita pieniä lapsia. Lisäksi henkesi on oikeasti vaarassa.

Jos käytöshäiriöt on noin pitkällä ei asialle voi kotikutoisesti yhtään mitään. Rakastavin teko minkä voitte nyt tehdä on nimenomaan olla viranomaisiin yhteydessä. Kun olin pieni, meillä oli vanhemman sisaruksen kanssa hyvin samankaltainen tilanne. Lopulta hän päätyi sitten suljetulle osastolle ja perhe-elämä rauhoittui ja sisarus sai tarvitsemaansa apua mielenterveysongelmiin ja päihteidenkäyttöön liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit että olette koittaneet ymmärtää. Ehkä se onkin se juttu että olette ymmärtäneet 15v ettekä vaatineet pojalta mitään.

Luulen, että pojallanne on huume/lääkeriippuvuus, vaikuttaa sellaiselta.

Millaisia rajoja lapselle on asetettu? Tiedän, ettei mikään voi selittää noin sairasta käytöstä, mutta jos lapsi on kokeillut rajojaan, onko raja koskaan oikeasti tullut vastaan ennekuin nyt? Oletteko aina vaan joustaneet tuuman ja samalla paheksuneet pojan käytöstä? Tulee sellainen olo, että poika olisi kaivannut rajoja ja lopulta löytänyt suojaa näistä rajoista. On turhautunut, kun tietää että voi tehdä mitä vaan eikä kenestäkään ole estämään hänen syöksykierrettään. 

Uusperheisiin liittyviä ongelmia on juuri se, että lapsille ei aseteta rajoja, koska vanhemmat syyllisyyden tuskissaan yrittävät jatkuvasti miellyttää lapsia ja kompensoida aiheuttamaansa kärsimystä. Saatetaan asettaa ns näennäisrajoja "jos käyttäydyt huonosti, jäät ilman jälkiruokaa", mutta oikeasti ei ole sydäntä olla antamatta jälkiruokaa, vaan kutsutaan pöytään tapahtui parannusta tai ei.

Vierailija
44/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tarvitsette ulkopuolista apua, mutta selitä ensin pojalle juurta jaksaen, miksi. Hänen parhaakseen. Yritä antaa pojalle vastuuta ja palkitse hyvistä suorituksista.

Vierailija
45/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että jos hän lähtee laitokseen, hän alkaa tosissaan käyttää huumeita.

Olen kuullut, että jos ei aiemmin ole oppinut käyttämään huumeita ja alkoholia, niin laitoksessa viimeistään.

Toisaalta en halua omassa kodissani kuunnella ja katsella sitä uhkaavaa käytöstä ja kun hän oikeasti pystyy lyömään, niin mitä hän seuraavalla kerralla tekee kun suuttuu...

Olen todella surullinen tästä, kun poikani pärjäisi koulussakin loistavasti, jos vain tahtoisi. Ja silloin kun on hyväntuulinen, hän on huumorintajuinen ja meillä on mukavaa yhdessä. Mutta häneen ei voi luottaa. Hän on varas, eikä tunne varastamisesta mitään omantunnontuskia. ap

Vierailija
46/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi olet synnyttänyt lisää lapsia, kun et huolehdi ensimmäisestäkään. kasvatat nuorisorikollista, joka purkaa vihansa vielä sivullisiin ulkopuolisiin. olet täysin kykenemätön äidiksi.

Tuota, hänellä on siskokin, joka taas on aivan erilainen kuin tämä veljensä. Siskonsa asuu omillaan, opiskelee, ei juo ei polta. Tällä pojalla on adhd, mutta sekään ei yksin selitä sitä, miksi ei halua käydä koulua esim. Kun häntä on kohdeltu samalla tavoin kuin siskoaankin. ap

Siinäpä se virhe. Erilaisia lapsia ei kohdella samoilla tavoilla, tai kasvateta. ADHD-lapsi vaatii ihan oman kasvatustyylinsä. Onko teillä kasvatettu? Oleellinen kysymys. Miten on reagoitu väkivaltaan ja valehteluun kun lapsi oli pienempi, onko hankittu ajoissa apua?

Tuossa tilanteessa ette voi enää mitään, juna meni jo. Tee lastensuojeluilmoitus ja soita poliisit jos lapsi lyö. Autat sillä eniten lastasi.

Vierailija
47/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että jos ei aiemmin ole oppinut käyttämään huumeita ja alkoholia, niin laitoksessa viimeistään.

Toisaalta en halua omassa kodissani kuunnella ja katsella sitä uhkaavaa käytöstä ja kun hän oikeasti pystyy lyömään, niin mitä hän seuraavalla kerralla tekee kun suuttuu...

Olen todella surullinen tästä, kun poikani pärjäisi koulussakin loistavasti, jos vain tahtoisi. Ja silloin kun on hyväntuulinen, hän on huumorintajuinen ja meillä on mukavaa yhdessä. Mutta häneen ei voi luottaa. Hän on varas, eikä tunne varastamisesta mitään omantunnontuskia. ap

Nyt sinun pitää ap pystyä optimoimaan kokonaistilannetta. Poikasi tilanne on jo aika huono. Millainen tilanne muilla lapsillasi on? Muut lapsesi saavat pelätä henkesi tai henkensä puolesta yhtä lailla. Mikä olisi parasta mitä pojallesi voisi tapahtua? Mikä olisi pahinta mitä muille lapsillesi voisi tästä seurata? 

Vierailija
48/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi käyttää jo aineita, siksi varastaa ja vie lääkkeesi. Katso nyt hyvä nainen totuutta silmiin, ette te tuosta selviä omin avuin eikö lapsesi ilman ulkopuolista apua.

Vierailija
49/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt virheen kasvatuksessa! Tai olet ainakin unohtanut jonkin perustavanlaatuisen asian.

Katso taaksepäin. Vanhemmilla on aina vastuu lapsensa kasvatuksesta.

Kaverit vaikuttaa paljon.

Vierailija
50/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeongelmasta kyllä kielii että varastaa ja lääkkeitä etenkin.

Vierailija
51/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea nähdä miksi lspsi voi huonosti. En yleensä sano näin, mutta sinä olet epäonnistunut. Nyt ei voi enää lapsuutta koejata, mutta jotain voi. Hae apua perheneuvolasta.

Vierailija
52/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotto ja Eholle, oppiipahan tavoille!

Vierailija
53/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi olet synnyttänyt lisää lapsia, kun et huolehdi ensimmäisestäkään. kasvatat nuorisorikollista, joka purkaa vihansa vielä sivullisiin ulkopuolisiin. olet täysin kykenemätön äidiksi.

Tuota, hänellä on siskokin, joka taas on aivan erilainen kuin tämä veljensä. Siskonsa asuu omillaan, opiskelee, ei juo ei polta. Tällä pojalla on adhd, mutta sekään ei yksin selitä sitä, miksi ei halua käydä koulua esim. Kun häntä on kohdeltu samalla tavoin kuin siskoaankin. ap

Siinäpä se virhe. Erilaisia lapsia ei kohdella samoilla tavoilla, tai kasvateta. ADHD-lapsi vaatii ihan oman kasvatustyylinsä. Onko teillä kasvatettu? Oleellinen kysymys. Miten on reagoitu väkivaltaan ja valehteluun kun lapsi oli pienempi, onko hankittu ajoissa apua?

Tuossa tilanteessa ette voi enää mitään, juna meni jo. Tee lastensuojeluilmoitus ja soita poliisit jos lapsi lyö. Autat sillä eniten lastasi.

Niinpä ei nepsylasta kasvateta samalla lailla kuin muita lapsia. Ap on ilmeisesti vähät välittänyt pojasta, tehtaillut uudet lapset mieluummin.

Vierailija
54/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Uskon, että olette oikeassa, että pojalla olisi parempi muualla kuin kotona. On vain ajatuksena hirveää joutua luopumaan ja luovuttamaan. Mutta juttelen miehen kanssa asiasta.

Mieheni ei ole haluamassa päästä eroon pojastani, enkä minä, mutta voiko nuori kokea tämän sellaisena hylkäyksenä, että me emme haluaisi häntä jos sijoittaisimme hänet muualle jahän kantaisi hylkäämisen traumaa koko ikänsä...Aivan hirveä tilanne. Mutta oikeasti hän tarvitsisi psykiatrista apua, mutta kun kaikki sanovat, että jos hän ei itse suostu ottamaan apua vastaan, ei hänelle sitä väkisin anneta. ap

Vierailija
55/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Tarvitsette ulkopuolista apua, mutta selitä ensin pojalle juurta jaksaen, miksi. Hänen parhaakseen. Yritä antaa pojalle vastuuta ja palkitse hyvistä suorituksista.

Voikai sille selittää jos haluaa välttämättä silmän mustaksi, en kertoisi etukäteen mitään.

Vierailija
56/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paskapuheita nuo. Suurinosa saa apua sieltä. On ihan omia kokemuksia yhdestä omasta lapsesta, joka sekoili pari vuotta tehden kaikkea paskaa

Vierailija
57/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanot sille, että et jaksa enää ja aiot tehdä itse lasun ja että se tarkoittaa huostaanottoa tai laitosta. Jos ei tahti muutu, niin sitten tosiaan teet lasun.

Vierailija
58/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huostaanotto ja Eholle, oppiipahan tavoille!

Ymmärtäkää jo!

Elareista luopuminen ei ole vaihtoehto.

Vierailija
59/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Uskon, että olette oikeassa, että pojalla olisi parempi muualla kuin kotona. On vain ajatuksena hirveää joutua luopumaan ja luovuttamaan. Mutta juttelen miehen kanssa asiasta.

Mieheni ei ole haluamassa päästä eroon pojastani, enkä minä, mutta voiko nuori kokea tämän sellaisena hylkäyksenä, että me emme haluaisi häntä jos sijoittaisimme hänet muualle jahän kantaisi hylkäämisen traumaa koko ikänsä...Aivan hirveä tilanne. Mutta oikeasti hän tarvitsisi psykiatrista apua, mutta kun kaikki sanovat, että jos hän ei itse suostu ottamaan apua vastaan, ei hänelle sitä väkisin anneta. ap

15-vuotias tietää varmasti että lyöminen on väärin ja siihen tulee AINA puuttua asian vaativalla vakavuudella, oli lyöjä sitten vanhempi, sisarus tai nuori itse ja kohteena kuka tahansa.

Pojalla on erittäin vakavia ongelmia ja luultavasti et edes tiedä niistä kaikista. Päihdeongelmat ja varastelu ja väkivalta tuskin näkyy vain kotiseinien sisällä. Lapselle on nyt saatava apua ja jos saat isolta pojalta nyrkistä turpaan, ei ole yhtään mitään kurinpalautusta mitä voisit äitinä (tai isänä) tässä kohtaa tehdä. Pahimmassa tapauksessa tulee päivä jolloin lapsi tekee jotain rikollista ja jos uhrina et ole sinä, se voi olla jonkun toisen lapsi.

Ette ole hylkäämässä lasta vaan päinvastoin tekemässä vaikean teon joka kielii rakkaudesta ja vastuuntuntoisuudesta. Se että kaikki jatkuu samaan malliin ja olet(te) vaarassa on sitten päinvastoin luovuttamista ja mikään tuskin muuttuu mitenkään maagisesti.

Vierailija
60/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sanot sille, että et jaksa enää ja aiot tehdä itse lasun ja että se tarkoittaa huostaanottoa tai laitosta. Jos ei tahti muutu, niin sitten tosiaan teet lasun.

Ei tuossa mitään jossitteluja enää voi tehdä, koska jos "tahti" ei muutu, seuraava peliliike voi olla sellainen, että joltain lähtee henki.

Jos hän uhkailee teräaseilla, siinä alkaa jo pakkohoidon kriteerit täyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan