Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kitkarenkaat ovat kirineet nastarenkaat kiinni

Vierailija
29.10.2025 |

Kitkarenkaat ovat kirineet nastarenkaat kiinni Asiantuntija: kenelläkään ei ole mitään syytä tuomita niitä kategorisesti

https://tekniikanmaailma.fi/kitkarenkaat-ovat-kirineet-nastarenkaat-kii…?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi nastauskovaisilla...

Vierailija
2/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."

Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäällä ja ääritilanteessa paras rengas on edelleen nastarengas. Kitka ei vaan yksinkertaisesti pysty samaan. 

Vierailija
4/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäällä ja ääritilanteessa paras rengas on edelleen nastarengas. Kitka ei vaan yksinkertaisesti pysty samaan. 

Oman kokemuksen mukaan kun aina on oikeasti alla vanhat renkaat käytetyissä autoissa on että loppuunkuluneet kitkat on paremmat nimenomaan jäällä kuin vanhat nastat.

Vierailija
5/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."

Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.

Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana. 

Vierailija
6/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne syrjäkylille, missä hiekoitusautoa saa varrota puoli viikkoa, joten kiitos, nastat alle, että pääsee kaljamakeleillä töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ajaa kaltevilla, hiekoittamattomilla peilijäisillä teillä ja haluaa tiellä pysyä, on valinta selvä.

Voi arvata kumpi.

Vierailija
8/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukka vannoo nastojen parhautta ja sit joka toisella on jotkut landsail tms paskarenkaat alla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 1989 olen ajanut kitkarenkailla ilman ainuttakaan kolaria, ympäri Suomea, Itävallan alpeilla jne. Se on vaan ajotaidosta kiinni ja ajamisen sopeuttamisesta olosuhteisiin.

Vierailija
10/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tänne syrjäkylille, missä hiekoitusautoa saa varrota puoli viikkoa, joten kiitos, nastat alle, että pääsee kaljamakeleillä töihin. 

Suurin osa suomalaisista asuu taajamissa ajelkaa siellä pöndellä vaikka traktoreilla varma pito!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaikista liukkain keli on se missä toivoo että on nastat alla. Jos mukavuus olisi tärkeintä jatkaisin talvellakin kesärenkailla ajamista.

Vierailija
12/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäällä ja ääritilanteessa paras rengas on edelleen nastarengas. Kitka ei vaan yksinkertaisesti pysty samaan. 

 

näin se on kitkat on muuten paremmat mutta jäällä ne eivät pysty samaan kuin nastat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on että renkaistakin pitää tehdä asia jakamaan ihmisiä.

Jokainen valitsee tarpeensa mukaan.

Vierailija
14/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nastakenkiä kokeillut tietää että mikään kumiseos ei pidä jäällä läheskään niin hyvin kuin nasta. Kitkat kannattaa ostaa vain suklaapatukkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."

Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.

Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana. 

Useamman kerran valitettavasti. Olen väistänyt hirveä ihan tosissani kaksi kertaa ja porolaumaa kerran. Toista autoilijaa olen väistänyt useamman kerran. Olen ajanut autoa 20 vuotta, osan ajasta myös työkseni. Ääritilanteen ei tartte sattua kuin kerran ja se voi olla viimeinen tilanne. Et voi tietää, koska sellainen tulee, vaikkei sulle olisi koskaan sellaista tapahtunut ennen.

Vierailija
16/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."

Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.

Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana. 

Useamman kerran valitettavasti. Olen väistänyt hirveä ihan tosissani kaksi kertaa ja porolaumaa kerran. Toista autoilijaa olen väistänyt useamman kerran. Olen ajanut autoa 20 vuotta, osan ajasta myös työkseni. Ääritilanteen ei tar

Toisille sattuu ja tapahtuu, mulla on takana 24v ja myös työkseni. Kertaakaan ei ole ollut hätätilannetta.

Vierailija
17/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."

Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.

Noh me muut ajetaan kelin mukaan kitkoilla. Jos on epävarma omista ajotaidoistaan eikä osaa arvioida tien liukkautta, niin silloin on hyvä ajaa nastoilla.

Vierailija
18/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesta 1989 olen ajanut kitkarenkailla ilman ainuttakaan kolaria, ympäri Suomea, Itävallan alpeilla jne. Se on vaan ajotaidosta kiinni ja ajamisen sopeuttamisesta olosuhteisiin.

Pistän paremmaksi olen ajanut vuodesta 1981 nastoilla ilman yhtään kolaria,jonka olisin itse aiheuttanut,pari pusua on tullut persiisiin,mutta ne olivatkin kitkamiehiä jotka liukuivat.

Vierailija
19/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."

Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.

Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana. 

No ei kai sitä jos ajaa perärymättylän kirkolle kerran kuussa. Itse olen joutunut hätäjarruttamaan niin hirven kuin peurankin takia ja pari kertaa on liittymästäkin tultu eteen sen arvoisesti, että hallittu hätäjarrutus on estänyt kolarin. 

Vierailija
20/58 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi nastauskovaisilla...

 

 

      Siinähän sitten  talvella liukastelette risteyksissä kun  kiillotatte kitkoilla ne😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä