Kitkarenkaat ovat kirineet nastarenkaat kiinni
Kitkarenkaat ovat kirineet nastarenkaat kiinni Asiantuntija: kenelläkään ei ole mitään syytä tuomita niitä kategorisesti
https://tekniikanmaailma.fi/kitkarenkaat-ovat-kirineet-nastarenkaat-kii…?
Kommentit (58)
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Jäällä ja ääritilanteessa paras rengas on edelleen nastarengas. Kitka ei vaan yksinkertaisesti pysty samaan.
Vierailija kirjoitti:
Jäällä ja ääritilanteessa paras rengas on edelleen nastarengas. Kitka ei vaan yksinkertaisesti pysty samaan.
Oman kokemuksen mukaan kun aina on oikeasti alla vanhat renkaat käytetyissä autoissa on että loppuunkuluneet kitkat on paremmat nimenomaan jäällä kuin vanhat nastat.
Vierailija kirjoitti:
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana.
Tervetuloa tänne syrjäkylille, missä hiekoitusautoa saa varrota puoli viikkoa, joten kiitos, nastat alle, että pääsee kaljamakeleillä töihin.
No, jos ajaa kaltevilla, hiekoittamattomilla peilijäisillä teillä ja haluaa tiellä pysyä, on valinta selvä.
Voi arvata kumpi.
porukka vannoo nastojen parhautta ja sit joka toisella on jotkut landsail tms paskarenkaat alla :D
Vuodesta 1989 olen ajanut kitkarenkailla ilman ainuttakaan kolaria, ympäri Suomea, Itävallan alpeilla jne. Se on vaan ajotaidosta kiinni ja ajamisen sopeuttamisesta olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa tänne syrjäkylille, missä hiekoitusautoa saa varrota puoli viikkoa, joten kiitos, nastat alle, että pääsee kaljamakeleillä töihin.
Suurin osa suomalaisista asuu taajamissa ajelkaa siellä pöndellä vaikka traktoreilla varma pito!
Se kaikista liukkain keli on se missä toivoo että on nastat alla. Jos mukavuus olisi tärkeintä jatkaisin talvellakin kesärenkailla ajamista.
Vierailija kirjoitti:
Jäällä ja ääritilanteessa paras rengas on edelleen nastarengas. Kitka ei vaan yksinkertaisesti pysty samaan.
näin se on kitkat on muuten paremmat mutta jäällä ne eivät pysty samaan kuin nastat
Mikä on että renkaistakin pitää tehdä asia jakamaan ihmisiä.
Jokainen valitsee tarpeensa mukaan.
Jokainen nastakenkiä kokeillut tietää että mikään kumiseos ei pidä jäällä läheskään niin hyvin kuin nasta. Kitkat kannattaa ostaa vain suklaapatukkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana.
Useamman kerran valitettavasti. Olen väistänyt hirveä ihan tosissani kaksi kertaa ja porolaumaa kerran. Toista autoilijaa olen väistänyt useamman kerran. Olen ajanut autoa 20 vuotta, osan ajasta myös työkseni. Ääritilanteen ei tartte sattua kuin kerran ja se voi olla viimeinen tilanne. Et voi tietää, koska sellainen tulee, vaikkei sulle olisi koskaan sellaista tapahtunut ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana.
Useamman kerran valitettavasti. Olen väistänyt hirveä ihan tosissani kaksi kertaa ja porolaumaa kerran. Toista autoilijaa olen väistänyt useamman kerran. Olen ajanut autoa 20 vuotta, osan ajasta myös työkseni. Ääritilanteen ei tar
Toisille sattuu ja tapahtuu, mulla on takana 24v ja myös työkseni. Kertaakaan ei ole ollut hätätilannetta.
Vierailija kirjoitti:
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Noh me muut ajetaan kelin mukaan kitkoilla. Jos on epävarma omista ajotaidoistaan eikä osaa arvioida tien liukkautta, niin silloin on hyvä ajaa nastoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 1989 olen ajanut kitkarenkailla ilman ainuttakaan kolaria, ympäri Suomea, Itävallan alpeilla jne. Se on vaan ajotaidosta kiinni ja ajamisen sopeuttamisesta olosuhteisiin.
Pistän paremmaksi olen ajanut vuodesta 1981 nastoilla ilman yhtään kolaria,jonka olisin itse aiheuttanut,pari pusua on tullut persiisiin,mutta ne olivatkin kitkamiehiä jotka liukuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tekniikan Maailman rengasvertailuissa painotetaan voimakkaimmin jääpitoa ja ääritilannekäytöstä, mikä suosii nastarenkaita. Jos painotetaan enemmän ajomukavuutta, alhaista melutasoa ja vierintävastusta, kärkirenkaat menivät uusiksi."
Minä painotan autoni renkaissa turvallisuutta ja siksi valitsen renkaan, jolla on paras jääpito ja joka on varmin nimenomaan ääritilanteissa, eli nastarenkaan.
Ja ääritilanteita on kuinka usein? Montako kertaa olet joutunut elämäsi aikana hätäjarrutukseen? Itse en ole joutunut hätäjarruttamaan kertaakaan yli 30 vuoden aikana.
No ei kai sitä jos ajaa perärymättylän kirkolle kerran kuussa. Itse olen joutunut hätäjarruttamaan niin hirven kuin peurankin takia ja pari kertaa on liittymästäkin tultu eteen sen arvoisesti, että hallittu hätäjarrutus on estänyt kolarin.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi nastauskovaisilla...
Siinähän sitten talvella liukastelette risteyksissä kun kiillotatte kitkoilla ne😁
Paitsi nastauskovaisilla...