Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin elää todella säästeliäästi, ruokakulut noin 300e/hlö/kk.

Vierailija
26.02.2023 |

Tarkalleen ruokaan meni 278,10e, mutta pakastimessa oli tammikuussa ostettua alelappuista lihaa 800g kanaa ja 3x400g jauhelihaa sekä muutama tonnikalapurkki.

Herkkuja 0e ja foodora 0e.

Ruuan lisäksi meni 13.84e ruokakaupan muihin ostoksiin (dödö, pesusieni yms hygienia.)

Näiden lisäksi vaatekauppa 63,95e (ostin yhdet treenishortsit ja 2 treenitoppia)
Harrastukset 122e
Kosmetiikka 17.67e (meikkivoide ja huulirasva)
Muut kulut 82e (mm. bussikortti, apteekki (vitamiineja ja kylmägeeliä)

Näiden lisäksi vuokra, sähkö, sähkönsiirto, puhelin, sekä oli myös vuoden vakuutukset.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foodorat ja sushit on kallista ja turhaa.

Kumpaankaan en helmikuussa laittanut rahaa.

Sushi on kyllä hyvänmakuista, ehkä maaliskuussa rahkenen kerran ostaa sushia, foodoralakkoa jatkan. (Sitä muutenkin käytän harvoin, mutta tammikuussa käytin.)

Vierailija
62/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden hengen perheellä on mennyt ruokaan kuukaudessa noin 800€ (keskimäärin viimeisen vuoden ajan). Eli syöt kyllä aika paljon kalliimman kuin mitä meillä syödään. Ja käytät rahaa muutenkin sika reippaasti?

Niin, jos syö pelkkää puuroa ja makarooneja. Et todellakaan ruoki kuuden hengen perhettä tohon hintaan ostamalla lihaa tai kalaa. Älä naurata.

Ruokkiihan kolmiokuudelle Päivikin 5 ihmistä 300e/kk.

Aika paljon syövät lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen S-uskollinen, joten tosi pitkälle pitänee paikkansa seuraava: helmikuussa s-kaippoihin mennyt 687e, joista 260e löpöön, kissanhiekkaan/ruokaan 70e kuussa ja loput ruokaan. Perheessä minä ja joka toinen viikko kaksi alle kouluikäistä, jotka toki saavat aamiaisen ja lounaan päiväkodissa. Edellämainittujen lisäksi budjetoin 50e kuussa salikorttiin.

Olen opiskelija (monimuoto, koulu kaukana), joten kaupassa on vähän katsottava mitä koriin laittaa. Olemme kasvissyöjiä, joten tuolla 350e tulee syötyä monipuolisesti kasviksia, riisiä tai makaronia, soijaa tai tofua, lapsille raejuustoa, puuroa jne. Ruokavalio on jonkun mielestä tylsä ja ennalta-arvattava, mutta olen laskenut kuitujen ja proteiinien määrät riittäviksi ja voimme hyvin.

250g pussi soijasuikaleita maksaa n. 3e, kun 100g kuivissa suikaleissa on proteiinia 70g ja pussista aikuinen syö 8 ateriaa niiiiiiin... yli 21g proteiinia per annos eikä ole kallista.

En oo kokeillut soijasuikaleita, mutta ainakaan soijarouhe ei sovi omalle vatsalle yhtään :(

Vierailija
64/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt tässä kuussa alle 90e ruokaan, yleensä menee n. 100-120e. Yhtään en ole mitään nuudeleita syönyt. Syön aika paljon perunaa ja pakastevihanneksia jne, en syö lihaa, turhia herkkuja, kahvia, tai mitään proteiinijauheita tms. Ruisleipää ostan valmiina, muuten teen pitkälti itse omat ruokani.

Minusta on kyllä ihan normaalia ja ymmärrettävää että monipuoliseen sekaruokavalioon menee 200e/hlö kuussa (tai enemmän), jos haluaa syödä välillä vähän jotain herkkujakin, tai jotain vähän kalliimpaa tuotetta. Jos söisin enemmän marjoja niin käyttäisin todella helposti enemmän rahaa ruokaan.

65/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden hengen perheellä on mennyt ruokaan kuukaudessa noin 800€ (keskimäärin viimeisen vuoden ajan). Eli syöt kyllä aika paljon kalliimman kuin mitä meillä syödään. Ja käytät rahaa muutenkin sika reippaasti?

Meillä 2+2 ja 400 euroo per KK. Eikä ny mitenkään säästellä.

Vierailija
66/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mennyt tässä kuussa alle 90e ruokaan, yleensä menee n. 100-120e. Yhtään en ole mitään nuudeleita syönyt. Syön aika paljon perunaa ja pakastevihanneksia jne, en syö lihaa, turhia herkkuja, kahvia, tai mitään proteiinijauheita tms. Ruisleipää ostan valmiina, muuten teen pitkälti itse omat ruokani.

Minusta on kyllä ihan normaalia ja ymmärrettävää että monipuoliseen sekaruokavalioon menee 200e/hlö kuussa (tai enemmän), jos haluaa syödä välillä vähän jotain herkkujakin, tai jotain vähän kalliimpaa tuotetta. Jos söisin enemmän marjoja niin käyttäisin todella helposti enemmän rahaa ruokaan.

90e, huhhuh...

Vierailija
67/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä menee noin 440e kk ruokakauppaan. Terveellisesti ja monipuolisesti syön.

Vierailija
68/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500e, ostan mitä huvittaa.

Vierailija
69/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee yhden hengen taloudessa ruokakauppaan kuukaudessa n. 400-450 euroa ja tämä sisältää omat ruokaostokseni ja myös vierastarjoilut (n. 50-100 eur/kk) sekä hygienia- ja siivousaineet. Levitteenä käytän leivän päällä kolestrolia alentavia levitteitä, jotka ovat vähän hintavia ja syön hintojen noususta huolimatta päivittäin myös paljon kasviksia ja hedelmiä joihin tietysti menee rahaa, mutta toisaalta säästöä tulee ruokakuluissa siitä etten osta enkä juurikaan syö punaista lihaa (en myöskään lihajalosteita) ja kahvileivät leivon pääasiassa itse. Tingin mieluummin jostakin muusta kuin ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi