Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin elää todella säästeliäästi, ruokakulut noin 300e/hlö/kk.

Vierailija
26.02.2023 |

Tarkalleen ruokaan meni 278,10e, mutta pakastimessa oli tammikuussa ostettua alelappuista lihaa 800g kanaa ja 3x400g jauhelihaa sekä muutama tonnikalapurkki.

Herkkuja 0e ja foodora 0e.

Ruuan lisäksi meni 13.84e ruokakaupan muihin ostoksiin (dödö, pesusieni yms hygienia.)

Näiden lisäksi vaatekauppa 63,95e (ostin yhdet treenishortsit ja 2 treenitoppia)
Harrastukset 122e
Kosmetiikka 17.67e (meikkivoide ja huulirasva)
Muut kulut 82e (mm. bussikortti, apteekki (vitamiineja ja kylmägeeliä)

Näiden lisäksi vuokra, sähkö, sähkönsiirto, puhelin, sekä oli myös vuoden vakuutukset.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noin kallis harrastus on?

Vierailija
2/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helmikuuta on vielä jäljellä, mutta jääkaapin antimilla pitäisi pärjätä ke lounaaseen asti, sen jälkeen täytyy käydä isoilla ostoksilla taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on 2 harrastusta.

Vierailija
4/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden hengen perheellä on mennyt ruokaan kuukaudessa noin 800€ (keskimäärin viimeisen vuoden ajan). Eli syöt kyllä aika paljon kalliimman kuin mitä meillä syödään. Ja käytät rahaa muutenkin sika reippaasti?

Vierailija
5/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan joskus vaatteita ja nekin käytettynä. Ei ole harrastuksia. Ruokaan menee n. 240e/kk.

Vierailija
6/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli parannusta tammikuuhun, silloin ruokakauppa oli 353e (en eritellyt ruokaa ja hygieniaa) ja muut kulut 205,35e (busskortin lisäsksi oli junalippuja, foodoraa, sushibuffetia.yms.)

Tammikuussa vaatekauppa 0e.

Kokonaisuudessaan helmikuu meni säästeliäämmin kuin tammikuu, mutta vielä on petrattavaa.

Oon siis köyhä opiskelija ja siksi yritän nyt seurata kuluja ja säästää.

Vierailija
7/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden hengen perheellä on mennyt ruokaan kuukaudessa noin 800€ (keskimäärin viimeisen vuoden ajan). Eli syöt kyllä aika paljon kalliimman kuin mitä meillä syödään. Ja käytät rahaa muutenkin sika reippaasti?

Söin noin 1400kcl päivä.

Syön ainakin puoli kiloa kasviksia päivässä, joinain päivinä menee ~700g. Käytän pastaa ja riisiä todella harvoin ja syön niiden tilalla kasviksia. Jos tarviin urheiluharrastukseen hiilaria, niin keitän 0,5dl riisiä ja jaan sen kolmeen lounaaseen, muut hiilarit otan kasviksista.

Vierailija
8/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yritä elää erityisen säästävästi, ruokakauppaan sisältäen hygieniajutut yms. menee kahdelta henkilöltä 350e kuussa. Toki syön varmaan vähemmän kuin sinä koska kuulostaa että urheilet.

Vierailija
9/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin mikä on noin halpa harrastus. T:hevosharrastaja

Vierailija
10/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin mikä on noin halpa harrastus. T:hevosharrastaja

Kaikki on suhteellista ;)

Vierailija
11/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yritä elää erityisen säästävästi, ruokakauppaan sisältäen hygieniajutut yms. menee kahdelta henkilöltä 350e kuussa. Toki syön varmaan vähemmän kuin sinä koska kuulostaa että urheilet.

Urheilen paljon, mutta söin noin 1400kcl päivässä.

Laihduin 3kg viime kuussa vaikka oon normaalipainoinen.

Vierailija
12/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö Ap syö ollenkaan opiskelijaravintoloissa, joissa saisit hyvän ja maittavan lounaan edullisesti?

278,1€ kuukaudessa ruokaan on summa, josta on perusterveen päätöoimisen opiskelijan, jonka opintoja sponsoroi merkittävästi suomalainen yhteiskunta on varaa tinkiä huomattavasti. Mutta toki pientä viitseliäisyyttä saattaa osalta vaatia.

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
13/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee mulla noin 80€/kk ja ainoa harrastus on lentopallo kaksi kertaa viikko ja 2€/kerta.  Euron pullakahvilla käyn joskus biltemassa 

Vierailija
14/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan esim 400g kanapaketin, jaan sen kolmeen osaan (eli 133g, raakapaino) siihen lisäksi 250g kasviksia ja 1/3 osaa puolesta desistä riisiä (mitattu ennen keittämistä).

Vierailija
15/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö Ap syö ollenkaan opiskelijaravintoloissa, joissa saisit hyvän ja maittavan lounaan edullisesti?

278,1€ kuukaudessa ruokaan on summa, josta on perusterveen päätöoimisen opiskelijan, jonka opintoja sponsoroi merkittävästi suomalainen yhteiskunta on varaa tinkiä huomattavasti. Mutta toki pientä viitseliäisyyttä saattaa osalta vaatia.

Yliopisto-opiskelija

En syö. Eväät tule edullisemmaksi kuin 3e/25 päivää. Lisäksi ruoka on luokattoman huonoa, ei proteiinia lainkaan.

Tossa 278e oli siis koko kuukauden aamupalat, lounaat, päivälliset ja muutama välipala.

Vierailija
16/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mä syön varmaan noin 1800kcal päivässä. Noi sun pakkasen lihat ja tonnikalat ois riittänyt meille koko kuukaudeksi. Syödään myös kasvisruokaa.

Vierailija
17/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opiskelija

En syö. Eväät tule edullisemmaksi kuin 3e/25 päivää. Lisäksi ruoka on luokattoman huonoa, ei proteiinia lainkaan.

Tossa 278e oli siis koko kuukauden aamupalat, lounaat, päivälliset ja muutama välipala.

20 päivää siis

Vierailija
18/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mä syön varmaan noin 1800kcal päivässä. Noi sun pakkasen lihat ja tonnikalat ois riittänyt meille koko kuukaudeksi. Syödään myös kasvisruokaa.

Mulla tulee yhdestä 400g pakkauksesta kolme ruoka-annosta. En saa muuten tarpeeksi proteiinia. Nyt jo saan hieman liian vähän.

Vierailija
19/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostoksiin menee minulla noin 170 euroa kuukaudessa, tuolloin en juuri pihistele. Kun kokeilen miten halvalla voisin ostaa kuukauden ruoat, voin helposti ostaa kaiken 100-120 eurolla. Tuostakin voisi vielä pihistellä, jos suunnittelisi kunnolla syömiset, mutta se ei minua kiinnosta. Kaverimi ostaa kuukauden ruokatarvikkeet keskimäärin 83 eurolla.

Vierailija
20/69 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaikki lounaat ja päivälliset itse. En ostanut valmisruokia lainkaan.

Salsakastiketta ostin usein jauhelihaan ja kahdesti vege ruokakermaa.

Oon maitoallergikko, joten epämaitokahvimaito ja kasvispohjainen aamujogurtti on hieman maitoversioita kalliimpaa.

En aattelut et saisin näin paljon alapeukkuja.

Täytyy kai vähentää kasviksia?? Tuntuu kyllä ällöltä täyttää vatsa kasvisten sijaan riisillä tai pastalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme