Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun miesystävällä on aina jotain pientä huomauttamista tekemiini ruokiin

Vierailija
25.02.2023 |

Milloin voisi olla jotain maustetta enemmän tai vähemmän... Eilen tein pizzaa ja mainitsin kyllä etten tee kovin ohutta pohjaa nyt, kun kastike ja täytteetkin olivat niin kosteita.

No nyt suvaitsi maistaa aamukahvilla, ja heti alkoi. "Mitä sä tähän pohjaan laitoit, kun on niin... pehmeetä. Olen tottunut vähän toisenlaisiin."
Kyselin että jaa, semmoisiin pakastekorppuihin, niin kuulemma pizzerioiden pizzapohjiin.

Itse ei ole mitään ruokaa minulle laittanut, tai no kerran sen pakastepizzan, ja senkin mikrossa.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se lautanen ruokineen ja hiero ruokaa sen ukon naamaaa. Sitteen vaan jatkat hiljaa  muinamaunoina syömistäsi. Jep, jep.

Mulle tuli mieleen se kohtaus Tankki täyteen sarjasta. Kun Emmi kaatoi Sulon syömättömän aterian roskikseen.

Tosin muistaakseni Sulo ei ehtinyt jostain syystä syödä tarpeeksi nopeasti tms. Ei siis ronklannut.

En kannata ruoan heittämistä roskiin, mutta aloittajan miehelle ehkä sen tekisin jos aina jostain löytyy huomauttamista.

Tekisin siis Emmi Vilenit.

Vierailija
122/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kummonen kokki...ilmeisesti mies selviäisi hengissä ilman sinun "ruokiasi" vallan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies tekee samaa. Valittaa kaikesta ruoasta. Tykkään leipoa ja leivon mm. näyttäviä kakkuja, joita olen pyynnöstä leiponut joskus myös muille. Miehen mielestä nekin maistuvat pas**lta ja leipominen on kuulemma turhaa. Äsken kerroin tekeväni illaksi guacamolea nachojen kanssa ja komme tti oli "Hyi v***u". Muistaa toki kehua aina muiden kokkailuja ja leipomuksia äänekkäästi.

Vaihtoon ja äkkiä.

Kukaan toista aidosti rakastava ihminen ei puhu rakkaalleen näin. Lisäksi alistaa sinua tietoisesti - lue uudestaan, tietoisesti VALITSEE kohtelevansa sinua näin, koska voi - kun kehuu ääneen muiden ruokia sinun läsnäollessasi.

Tsekkaapa kanava Narsisti vs Minä. Siellä voi tulla ahaa-elämyksiä.

Tämä ei ole terve parisuhde eikä terve mies.

Vierailija
124/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syö takkoos parempaa" totesi edesmennyt avolainen anoppini ruuasta nirsoileville. Hyvä neuvo kqikille.

Jep, meillä äiti sanoi meille lapsille näin, jos kitistiin ruoasta.

Vierailija
125/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla oli sellanen tyyppi, että haistoi tuossa ruuanlaitossa hyvän sauman päästä alistamaan minua. Jonkun arkiruoan tekeminenhän on aika lailla mielipidekysymyksistä ja tavoista kiinni. Ei siinä nyt oikein voi sanoa, että toisen tapa on ehdottomasti väärä.

Alisti siis tuossa, kun tuossa pääsi helposti niskan päälle. Tuo sitten lisääntyi ja laajeni muihinkin osa-alueisiin. Kaikki mitä sanoin, tein, näytin, mistä tykkäsin oli jotenkin huonoa ja tyhmää. Eli kannattaa varoa.

Otin puheeksi tämän kyllä hänen kanssaan, niin kuulemma vitsiä tai sitten hän vaan sanoo mielipiteensä.

Vierailija
126/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi. Eilen tein miesystävän lapsille kebabkastikkeen. Mies ei tykännyt, oli kuulemma liian väkevää, vaikka mielestäni käytin mausteita melko hillitysti. En pidä itsekään liian tulisesta ruoasta. Mutta lapset tykkäsivät, joten päättelin sen olleen kuitenkin hyvää. Mies ei ole tottunut mausteisiin. En loukkaantunut isommin, kun tiedän sen. Tosin mies myös vähän pehmitteli, ja sanoi laittaneensa kastiketta "ehkä vähän liikaa".

Vierailija
127/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan samoilla linjoilla kuin ne, joiden mielestä ruuasta ei saa ikinä huomauttaa. Kyllä minusta saa, jos on oikeasti joku vahva mielipide. Mutta ei jokaisesta ruuasta. Sitten on vika ihan itsessä, jos ei mikään kelpaa. Mutta jos meillä on esimerkiksi kerran viikossa kanaa currykastikkeessa, niin olisi se minusta outoa jos ei toinen saisi koko suhteen aikana sanoa ettei tykkää currysta.

Meillä kyllä molemmat kokkaa ja molemmat sanoo jos ei tykkää ruuasta. Mutta se ei kyllä ole "ruoka on pahaa ja olet huono kokki" -hengessä, vaan "oli muuten hyvää mutta minä en oikein välitä homejuustosta" -hengessä.

Mitä hemmetin pikkuvauvoja te olette vauvasuidenne kanssa, vai onko kyseessä nyt joku viikon teinisuhde? Yhdessähän sitä ensinnäkin ruoka mietitään, ei niin, että toinen tuppisuuna kokkaa ja toinen ei tiedä ollenkaan mitä syödään, istuu vain pöytään kuin laitoskeittiössä! Toiseksi, kyllähän sinä nyt herra isä tiedät ne harvat ruuat ja raaka-aineet mistä puoliso ei pidä! Ei ne yllätyksenä tule, jestas sentään. Paitsi tietysti jos kyseessä on vastasyntyneen makuhermoilla varustettu vauvasuu-pariskunta, ja noin viikon kestänyt suhde.

Ja ap, lähde menemään. Tuollainen nirsoilu aikuiselta on vastenmielistä käytöstä, ja kertoo kyllä enemmästäkin kuin pelkistä makuaistin vajavaisuuksista. Itsekäs ja lapsellinen porsas. Lyön vetoa että se alkaa kohta muutenkin lyttäämään sua. Oikeasti, nyt jos koskaan sitä lapikasta. Älä jää pelleilemään tuollaisen oksetuksen kanssa, se ei kunnioita sua lainkaan.

Vierailija
128/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaanko oikein ap, että sinä maksatkin ne ruuat ja työtön miesystävä hyötyy sinusta taloudellisesti?

Vierailija
129/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se lautanen ruokineen ja hiero ruokaa sen ukon naamaaa. Sitteen vaan jatkat hiljaa  muinamaunoina syömistäsi. Jep, jep.

Mulle tuli mieleen se kohtaus Tankki täyteen sarjasta. Kun Emmi kaatoi Sulon syömättömän aterian roskikseen.

Tosin muistaakseni Sulo ei ehtinyt jostain syystä syödä tarpeeksi nopeasti tms. Ei siis ronklannut.

En kannata ruoan heittämistä roskiin, mutta aloittajan miehelle ehkä sen tekisin jos aina jostain löytyy huomauttamista.

Tekisin siis Emmi Vilenit.

Sulo etsi ketsuppia

Mutta Juhana ronklasi ja huusi "Mää tahdon samaa ku isä" :D Niinpä sai ketsuppia lautasen täyteen ja ruoan roskiin ;)

Vierailija
130/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Vain tämä kysymys sinun kannattaa esittää itsellesi ja sen jälkeen tehdä viisaita ratkaisuja.

Siis miksi ihmeessä sinä ruokit ääliötä, jolle ei kelpaa mikään? Annas kun arvaan: ruoka ei ole ainoa , josta on valittamista. Et voi olla tosissasi, että sinä siedät ruuan sylkemisen pois? Vain silloin ymmärtäisin, jos olisi hurahtanut jotain maustetta tolkuttomasti tai ruoka olisi muuten selvästi täysin pilaantunutta.

Jotenkin minulla mummoikäisellä on vaikea käsittää nuoria naisia, jotka suostuvat tuohon. Äidilläni ja anopillani ei ollut paljon valinnanvaraa, kun oli ottanut ukon ristikseen ja ruokittavakseen. Noin 20-40 vuotta sitten olisi mies saanut tapailusuhteessakin kokata itse, jos ei olisi kelvannut.

Vierailija
131/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan ääliöltä mieheltä ...mä laittaisin vaihtoon. Toisen tekemisen jatkuva arvostelu on ilkeää. Sä passaat ja mies narisee.

Mä seurustelin joskus vähän tollasen ääliön kanssa. Onneksi ymmärsin lähteä. Nyt mulla ihana mies, jonka kanssa tasapainoinen suhde.

Vierailija
132/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää deittaa miestä joka sanoo että tykkää kokata. Pääsääntöisesti tilanne menee joka kerta näin että mies kokkaa jotain ihan tavallista ruokaa johon laitetaan tavallisesti mausteita, nostetaan jäätävä ohjelmanumero kokkaamisesta jolloin minuutin välein saa olla ihastelemassa kuinka maustetta laitetaan oikea määrä ja miten pasta keitetään al dente. Sitten syödessä täytyy suitsuttaa miten maistuukin hyvälle ja lopuksi tiskata se tiskivuori jonka mies jättää jälkeensä. Toki sekään ei mene aina oppikirjan mukaisesti, eräs eksä oli sitä mieltä että tiskaaminenkaan ei onnistunut oikein.

Tokikaan omat suoritukset eivät sitten ole minkään arvoisia. Jauhelihaakaan ei osaa ruskistaa ilman että mies partioi olan takana huomauttelemassa oikeaoppisesta paistinlastan käytöstä, opastaen syvällisesti jauhelihamausteen laittoon. Sitten nyrpistellään nenää kun suolaa on liian vähän/liikaa tai muuta sellaista ympäripyöreää. 

Joten kun kuulen että mies tykkää kokata, haihdun auringonvaloon ja väistän luodin. 

Vierailija
133/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää deittaa miestä joka sanoo että tykkää kokata. Pääsääntöisesti tilanne menee joka kerta näin että mies kokkaa jotain ihan tavallista ruokaa johon laitetaan tavallisesti mausteita, nostetaan jäätävä ohjelmanumero kokkaamisesta jolloin minuutin välein saa olla ihastelemassa kuinka maustetta laitetaan oikea määrä ja miten pasta keitetään al dente. Sitten syödessä täytyy suitsuttaa miten maistuukin hyvälle ja lopuksi tiskata se tiskivuori jonka mies jättää jälkeensä. Toki sekään ei mene aina oppikirjan mukaisesti, eräs eksä oli sitä mieltä että tiskaaminenkaan ei onnistunut oikein.

Tokikaan omat suoritukset eivät sitten ole minkään arvoisia. Jauhelihaakaan ei osaa ruskistaa ilman että mies partioi olan takana huomauttelemassa oikeaoppisesta paistinlastan käytöstä, opastaen syvällisesti jauhelihamausteen laittoon. Sitten nyrpistellään nenää kun suolaa on liian vähän/liikaa tai muuta sellaista ympäripyöreää. 

Joten kun kuulen että mies tykkää kokata, haihdun auringonvaloon ja väistän luodin. 

Kovin omituisia miehiä, eikä johdu siitä että osaavat itse kokata.

Vierailija
134/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, on parempi olla yksin kuin parisuhteessa jossa sinua lytätään ja joudut miettimään "puutteitasi"  ja  ahdistut.

Mielenterveys ja mielenrauha on jokaisen itsestäänselvä, annettu oikeus tässä yhdessä elämässä ja on osattava pitää toksiset tyypit poissa omasta elämästään.

Sinulla on oikeus puolustaa itseäsi kun ei sitä tee kukaan mukaan eikä kukaan, paitsi ei kukaan, ole oikeutettu pilaamaan elämänlaatuasi.  

Kuinka paljon elämää on vielä jäljellä, minkälaisissa tunnelmissa sen haluaa viettää? 

On kivaa kun on joku, vielä et ehkä ole ottanut riittävästi "takkiin" ja yrität unohtaa loukkaavat kommentit - harvenna ensin käyntejä tämän toksisen tyypin luona, vähennä rahallista auttamista ja seuraa mitä tapahtuu. Käänne parempaan?

Mies ehkä mielistelee hetken huomattuaan ettet olekaan niin manipuloitavissa.

Syy, miksi todennäköisesti alistaa sinua on se ettei välitä sinusta yhtään, olet todennäköisesti taloudellisista syistä hänen elämässään, se ärsyttää häntä kun tulet hyväntuulisena hänen luoksensa kun häntä ei kiinnosta kuin rahasi ja apusi - ja se purkautuu kyykyttämisenä, onko hän iloinen kun tapaatte? Miten se ilmenee..voi kritisoida senkin takia että tajuaisit häipyä, mistä sitä tietää? Pahoittelut näistä kovista lauseista mutta en missään tapauksessa tapailisi tällaista tyyppiä. 

Seuraavan kerran kun käyt tapaamassa niin veisit omat tavarasi kotiisi ja jos et kotiin päästyäsi kerro suhteenne olevan ohi niin ainkin vähennä yhteydenpitoa/rahallista auttamista.

Mitä tapahtuu, suuttuuko, alkaako nimittely tms? Parantaa tapansa hetkeksi jos kokee että tyydyt vähään ja kohta vanha meno jatkuu taas.?

Joillekin on elämäntapana saalistaa rakkauden- ja hellyydennälkäisiä naisia piikomaan ja auttamaan etten panostaisi tällaiseen kuvailemaasi tyyppiin mitenkään. 

Vierailija
135/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla kummonen kokki...ilmeisesti mies selviäisi hengissä ilman sinun "ruokiasi" vallan hyvin.

Millainen kokki sinä olet vai selviätkö hengissä ilman kumppanisi tekemisä "ruokia"? Onko parisuhteesi onnellinen?

Vierailija
136/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on vielä kunnon äijiä, joiden muijan paikka on keittiössä. On varmaan peto myös makuuhuoneessa.

Vierailija
137/160 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kunnollista pitsaa voi tehdä kotona, jollei ole kaasukäyttöistä pitsauunia. Pohja jää löysäksi.

Ei pizzaa voi tehdä kaasulla. Oikeaoppinen pizza tehdään puu-uunissa, Italialaisista jauhoista, Italialaisista tomaateista keitettyyn kastikkeesta, Italialaisesta juustosta. Meillä emäntä noista pyöräyttää kuule sellaiset pizzat, ettei enää tarvitse Italiassa, tai muuallakaan matkustella. Tänäänkin katsellaan yhdessä hiihtoja ja emäntä on leipassut kunnon wienerit Tiramisut. Emäntä ei hiihtoja katso niin tarkasti, mutta perkasee aamusella pilkkimäni ahvenet. M58

Vierailija
138/160 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tänään ettei voi olla mitään sanomista, mutta olipahan taas.

Naureskeli että laitoitko tähän jauhelihaa... ei siis mielestään ollut tarpeeksi.

Tai ollenkaan, en tiedä. En näköjään vain voi onnistua.

Vierailija
139/160 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavarasi ja lähde. Mies ei ole normaali. Kuulostaa todella ankealta. Mitä sä edes saat tästä suhteesta? Huonon olon? Olet onnellisempi yksin.

Vierailija
140/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Nyt päästiin siihen että tuli valittamaan että ruoka haisee paskalta. Saas nähdä saanko tehdä loppuun vai pitääkö heittää ulos. (Tonnikalakiusaus)