Maksatteko kotoa muuttaneiden lastenne puhelinlaskut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin maksamme.
Ja laajakaistan.
Ja kk-rahaa vähän, että opiskelijat pärjää.Miksi kukaan vanhempi, jolla on taloudellisesti mahdollista tehdä se, ei auttaisi tuollaisten pikkulaskujen kanssa?
Jos ne ovat pikkulaskuja, miksei se opiskelija maksa niitä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, työnantajansa maksavat
Mikä työnantaja maksaa puhelinlaskut?
Luuletko, että työpuhelut on tapana maksaa itse? Jos pitää olla tavoitettavissa, tietysti työnantaja maksaa.
T: kirjanpitäjäNiin mutta maksaa siis kaikki yksityispuhelutko myös?
Yleensä. Ei ne tavalliset toiselle henkilölle soitetut puhelut mitään hirveitä maksa, monellä jää helposti verotusarvon alle. Ulkomaan datamaksut on yleensä se kallein juttu, mutta reissuhommissa ne ovat pieni kulu siihen nähden, mitä maksaisi olla ilman sitä datansiirron kautta saatua tietoa.
Yleensä noissa yritysliittymissä on estetty tiettyjen maksullisten numeroryhmien käyttö ja puhelimella maksamiset niin, että ne laskutettaisiin liittymän kautta.
-ohis-
En maksa, mutta mies maksaa, samaten kiinteän nettiliittymän lisänopeuden. Lapsi opiskelee vielä. Muuttaessa piti vaihtaa liittymä, kun vanha ei toiminut kunnolla hänen asunnossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut lapseni vuokran, lastenlasten harrastusmaksuja, lapseni harrastusmaksuja, auton vakuutusmaksuja, bensakuluja, maksanut ostokset ruokakaupassa, maksanut ulkomaan matkoja, puhelinlaskuja jne.
Mieluummin apua nyt kuin turhaakin turhempaa perintöveroa verottajan pohjattoman säkkiin. Lapseni sitten voivat laittaa omia rahoja säästöön tai sijoituksiin. Tai maksaa asuntolainaa nopeammin pois.
Minusta olisi aikuisena noloa, jos äitini maksaisi minulle melkein kaiken. Olen sitä mieltä, että hänen kuuluu käyttää rahat itseensä. Säästää vaikka tulevaa hoivakotipaikkaa varten, jos muuta ei keksi.
Ja minusta olisi ihan älytöntä säästää jotain hoivakotiin siirtymistä varten. Meillä tämä ei ole noloa vaan jo edellisissä sukupolvissa hyväksi tavaksi havaittu keino välttää perintöveroja. Lapseni ovat fiksuja, kerryttävät kumpikin omaisuutta sillä mikä jää säästöön kun me maksetaan kuluja.
Aina ne omat lapset ovat fiksuja äidin mielestä. Jos ovat niin fiksuja, osaavat varmaan hoitaa raha-asiansa ilman äitiäkin.
Kiva vittuiluketju tästäkin tuli 😂. On se niin väärin auttaa lapsiaan ihan omasta tahdostaan, mutta sekin on väärin, jos jollain on työsuhde-etuna kännykkä. Sekin on väärin jos lapsi opiskelee, tai ei opiskele.. kaikki sossuun vain, niin loppuupahan eriarvoistuminen.. nih! Oppivatpa perkeleet olemaan, ettei ainakaan inhimillisyyttä ja välittämistä tässä maassa kuulu kenenkään näyttää yhtään kellekään 👻
Vierailija kirjoitti:
Kiva vittuiluketju tästäkin tuli 😂. On se niin väärin auttaa lapsiaan ihan omasta tahdostaan, mutta sekin on väärin, jos jollain on työsuhde-etuna kännykkä. Sekin on väärin jos lapsi opiskelee, tai ei opiskele.. kaikki sossuun vain, niin loppuupahan eriarvoistuminen.. nih! Oppivatpa perkeleet olemaan, ettei ainakaan inhimillisyyttä ja välittämistä tässä maassa kuulu kenenkään näyttää yhtään kellekään 👻
Ehkä tässä tulevat ne filosofiset erot kasvatuksessa, toiset ovat helikopterivanhempia ja syytävät lapsille rahaa raivatakseen näille tasaisen ja yllätyksettömän polun tulevaisuuteen, toiset taas painottavat itsenäisyyttä ja vastuun ottamista omasta toimeentulosta.
Ymmärrän kyllä ensimmäistä ryhmään, mutta itse kallistun jälkimmäisen kannattajaksi. Olen nähnyt liian paljon pilalle hemmoteltuja opiskelijoita joilla vanhemmat maksatavat kaiken.
Itse sain jonkin verran tukea opiskeluaikana (bensarahaa ja joskus ruokailuja), mutta itse piti pääasiassa pärjätä. Ehkä olisin saanut enemmän tukea jos olisin pyytänyt, mutta en halunnut kun ei sitä toisaalta suoraan tarjottukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä tulevat ne filosofiset erot kasvatuksessa, toiset ovat helikopterivanhempia ja syytävät lapsille rahaa raivatakseen näille tasaisen ja yllätyksettömän polun tulevaisuuteen, toiset taas painottavat itsenäisyyttä ja vastuun ottamista omasta toimeentulosta.
Ymmärrän kyllä ensimmäistä ryhmään, mutta itse kallistun jälkimmäisen kannattajaksi. Olen nähnyt liian paljon pilalle hemmoteltuja opiskelijoita joilla vanhemmat maksatavat kaiken.
Itse sain jonkin verran tukea opiskeluaikana (bensarahaa ja joskus ruokailuja), mutta itse piti pääasiassa pärjätä. Ehkä olisin saanut enemmän tukea jos olisin pyytänyt, mutta en halunnut kun ei sitä toisaalta suoraan tarjottukaan.
Ja taloudellinen tukeminen niin että nuori saa laskunsa maksettua, ruokaa pöytään ja perustarpeensa tyydytettyä ilman velkaantumista on tietysti pilalle hemmottelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut lapseni vuokran, lastenlasten harrastusmaksuja, lapseni harrastusmaksuja, auton vakuutusmaksuja, bensakuluja, maksanut ostokset ruokakaupassa, maksanut ulkomaan matkoja, puhelinlaskuja jne.
Mieluummin apua nyt kuin turhaakin turhempaa perintöveroa verottajan pohjattoman säkkiin. Lapseni sitten voivat laittaa omia rahoja säästöön tai sijoituksiin. Tai maksaa asuntolainaa nopeammin pois.
Minusta olisi aikuisena noloa, jos äitini maksaisi minulle melkein kaiken. Olen sitä mieltä, että hänen kuuluu käyttää rahat itseensä. Säästää vaikka tulevaa hoivakotipaikkaa varten, jos muuta ei keksi.
Ja minusta olisi ihan älytöntä säästää jotain hoivakotiin siirtymistä varten. Meillä tämä ei ole noloa vaan jo edellisissä sukupolvissa hyväksi tavaksi havaittu keino välttää perintöveroja. Lapseni ovat fiksuja, kerryttävät kumpikin omaisuutta sillä mikä jää säästöön kun me maksetaan kuluja.
Aina ne omat lapset ovat fiksuja äidin mielestä. Jos ovat niin fiksuja, osaavat varmaan hoitaa raha-asiansa ilman äitiäkin.
Kyllä kateellista ketuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se se ole helikopterivanhemmuutta, että siirrän laillisesti rahaa lapselleni jotta vältetään tulevaisuudessa perintöveroja. Lapseni ovat ihan itse hankkineet koulutuksensa, työpaikkansa, puolisonsa ja asuntonsa. Se, että maksan heidän kulujaan ei ole pilalle hemmottelua. Siinä olet oikeassa että tässä näkee perheiden erot, toiset osaavat suunnitella lapsilleen turvatumpaa tulevaisuutta ja toiset eivät.