Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko kotoa muuttaneiden lastenne puhelinlaskut?

Vierailija
24.02.2023 |

Minä maksan.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan edelleen vaikka ovatkin töissä. Osaksi omaa laiskuuttani kun en ole jaksanut tehdä omistussuhteen muutosta, mutta osaksi ajattelen, että olkoot ne sitten sekä joulu- että synttärilahjat, mistä hyötyvät koko vuoden. Muuta laskuja en maksa.

Vierailija
122/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, työnantajansa maksavat

Mikä työnantaja maksaa puhelinlaskut?

Aika monikin. 

t. eri

No mainitse edes minkä alojen työnantajia ne on?

No vaikka edesmennyt Nokia. Microsoft jne. Kaikki toimistot missä joudut vastaamaan puhelimiin tai soittamaan, lankapuhelimia kun ei enää ole.

Puhelinetu lasketaan palkan päälle ja verotetaan. Ihan kuin autoetu tmv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan maksa. Lapsellani on työsuhdekännykkä ja vakituinen päivätyö.

Vierailija
124/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten työsuhdepuhelin/puhelinetu on täällä monelle ihan uppo-outo asia ja ketjun aihe vaihtui sen ällistelemiseen :D Itseltänikin moinen kummajainen löytyy kädestä, kotona olevan langattoman netin tosin maksan itse.

Vierailija
125/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan, koska molempien kotoa poismuuttaneiden lasten (18v ja 19v) puhelinliittymät ovat vielä meidän perheliittymäpaketissa. Molemmat lapset opiskelevat, joten voidaan sen aikaa hyvin maksaa nuo puhelinliittymät

Vierailija
126/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin maksaisin, jos lapsella olisi taloudellisesti tiukkaa ja hän parhaansa tekisi toimeentulonsa eteen. Autoimme lapsiamme eri tavoin taloudellisesti oman elämän alkuun heidän muutettua pois kotoa opiskelemaan ja myöhemminkin taloudellisesti haastavina aikoina. Tämä auttaminen sisälsi normaaliin arkielämään liittyviä perustarpeita tai yllättäviä menoja (esim. kodinkoneen rikkoutumisen). Nykyään autamme lähinnä lapsia siten, että ostamme lapsenlapsille ulkovaatteita yms. sekä annamme lastenhoito-ja kuljetusapua.

Olen halunnut auttaa lapsiani, koska tiedän miten raskasta on kamppailla toimeentulon kanssa: Muutin kotoa 16-vuotiaana ja olen elättänyt itseni siitä lähtien. Voin todeta jälkikäteen, että hieman vanhempana ja helpommalla toivoisin nuoren ihmisen pääsevän oman elämän alkuun, kuin itse pääsin. Sisua kova elämä toki voi kasvattaa, mutta osattomuus ja jatkuva kamppailu myös haavoittaa ja masentaa. Pahimmillaan syrjäyttää elämästä näköalattomuudellaan.

Vierailija
127/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin sellanen 20 v "synttärilahja" diili tyttärelle nyt joulukuusssa, että nyt tämän vuoden alusta hän alkoi itse maksamaan omat kännykkä ja spotify kuukausimaksut. Ja omat bensat. ( tuli aina käymään kotona kun tankki lähes tyhjä.....) On yliopistossa ja tekee töitä viikonloppuisin. Iskä oli maksanut kaikki tähän asti. Ja Tytär itse asiassa tykkäsi (ja ymmärsi ) "synttärilahjastaan"

Vierailija
128/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin sellanen 20 v "synttärilahja" diili tyttärelle nyt joulukuusssa, että nyt tämän vuoden alusta hän alkoi itse maksamaan omat kännykkä ja spotify kuukausimaksut. Ja omat bensat. ( tuli aina käymään kotona kun tankki lähes tyhjä.....) On yliopistossa ja tekee töitä viikonloppuisin. Iskä oli maksanut kaikki tähän asti. Ja Tytär itse asiassa tykkäsi (ja ymmärsi ) "synttärilahjastaan"

Meillä on myös 20 vuotias tyttö joka opiskelee yliopistossa ja jonka laskuja minä yksinhuoltajana maksan mielelläni. Vaateostokset hoitaa pääsääntöisesti itse.

Mielestäni nuoren tulee keskittyä opiskeluun eikä työntekoon. Kesätyöt ja harjoittelut tietysti eri asia.

Taloudellinen apu kuussa on 500-600€.

Vierailija
129/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa enää. Opiskellessaan maksoin, mutta nyt hän tienää 1000 euroa kuussa enemmän kuin minä. Eikä hän kyllä ole pyytänytkään maksamaan.

Vierailija
130/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös 20 vuotias tyttö joka opiskelee yliopistossa ja jonka laskuja minä yksinhuoltajana maksan mielelläni. Vaateostokset hoitaa pääsääntöisesti itse.

Mielestäni nuoren tulee keskittyä opiskeluun eikä työntekoon. Kesätyöt ja harjoittelut tietysti eri asia.

Taloudellinen apu kuussa on 500-600€.

Samaa olen ajatellut. Eri asia jos lapsi olisi laiska, eikä mitään päämäärää elämässä.

Vierailija
131/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ovat nuoret keskenään eri asemassa. Toiset saavat tukea kotoa ja toisten on pärjättävä heti omillaan.

Surullista, että omillaan pärjäämistä heti ihannoidaan niin. Miksi pitää heti pärjätä itse jos ei ole pakko? Minä avustin rahallisesti lapsiani kun opiskelivat ja olen avustanut rahallisesti kun saivat lapsia. Painopiste nyt toki lapsenlapsissa.

Eri asia tietysti jos taloudellista mahdollisuutta tukemiseen ei ole.

Vierailija
132/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva vittuilulahja.

Vierailija
133/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin, kunnes opiskeluiden jälkeen menivät duuniin.

Vierailija
134/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva vittuilulahja.

No sen verran pitää lisätä, että ostimme just kesällä oman auton tyttärelle, maksamme kaikki vakuutukset jne. Eli sellaiset 500-600 euroa kuussa autamme toki.yhteensä edelleen. Tietenkin. Tytär nyt maksaa vaan ite kännyn ja spotifyn. On töissä la ja su 3 tuntia päivässä, eli tekee yht 6 h viikossa töitä, eli kyllähän pääpaino hänellä on opiskelussa.

Vierailija
135/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee päinvastoin, eli hoidan isäni puhelinlaskut.Kyl se on sen ansainnut kun yksin jaksoi tälläisen molopään kasvattaa.

Vierailija
136/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon se meidän maksaminen loppuu. Kunnes valmistuvat yliopistosta, niin sitten pärjätkööt omillaan

Vierailija
137/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos maksaa opiskelevien lasten kännylaskut, mutta kyllä se napanuora pitää katkaista sitten kun ihminen on aikuinen ja työssä. Jos haluaa muistaa merkkipäivinä niin se on sitten sen päivän asia/ muistaminen vaikka rahalahjalla.

Myös vanhempien pitää päästää irti ja näyttää lapsilleen että ovat itse vastuussa laskuistaan.

Vierailija
138/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kyllä, vaikka lapset tienaa huimasti mua enempi 😅. Se tapa vain on jäänne niiltä ajoilta, kun avasimme liittymät heille. Eikä mua ees haittaa 🤷🏻

Vierailija
139/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo maksetaan kaikki kulut toistaiseksi. 

Vierailija
140/150 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon se meidän maksaminen loppuu. Kunnes valmistuvat yliopistosta, niin sitten pärjätkööt omillaan

Minä olen jatkanut maksamista, kun yliopistoon eivät ole menneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi