Työkavereiden (aikuisia) käytös töissä, en kestä!
Tänään meillä oli palaveri neljään. Viittä vaille homma oli pahasti kesken, mutta ekat tekivät lähtöä minun puhuessani. Osa kirosi avoimesti, miten kehtaan viivyttää heidän viikonloppuaan puhumalla. Palaverissa oli 20 henkilöä, klo 16 päättelimme palsua kahden muun työkaverin kanssa.
Kun menimme naulakoille hakemaan takkeja, oli suuri osa etuajassa lähteneistä vielä pukeutumassa. Klo oli ehkä 16:04.
Siis miten aikuisille viisi minuuttia on niin pitkä aika, varsinkin kun työaikakin päättyy neljältä? Tuntui pahalta puhua tyhjälle kokoushuoneelle tärkeästä työasiasta.
Lähtiessä kuului vain jupinaa ylitöistä ja siitä ämmästä joka puhui. Kukaan ei vastannut, kun pahoittelin palaverin pitkäksi menemistä (1 min) ja toivotin hyvää viikonloppua.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistä on minuuttiaikataulu. Julkisilla liikkuessa on minuutista kiinni ehtiikö esim. junaan tai bussiin. Lapset on haettava minuutilleen päiväkodista. On erilaisia harrastuksia/opinto joissa on oltava minuutilleen. Tämän takia ärsyttää palaverivatuloijat jotka luulevat ettei se heidän ns 1 minuutti yliaikaa haittaa ketään. Kyllä se vaan haittaa.
Konttori&työliukuma-aloilla ei liikuta millään julkisilla, näillä henkilöillä on palkat 3500e+/kk ja tasan tarkkaan jokaisella se oma velkavolvo pihalla, päiväkodin täti kyllä odottaa sen 20 minuuttia, koska muuten saavat syytteet, lisäksi harrastuksesi eivät kiinnosta ketään eikä ole mikään peruste - siispä koko argumenttisi on invalidi.
Tienaan paljon enemmän kun tuo reilu 3k ja silti kuljen julkisilla 😃. Niin bussilla kuin junalla. Päiväkotityöntekijöiden ei todellakaan tarvitse odotella sitä että vanhemman palaveri venähtää. Heilläkin päättyy työajat ja on tarve päästä kotiin. Harrastukset tukevat työssäjaksamista ja vähentävät sairauslomia joten kyllä kannattaisi kiinnostaa. Oliko muuta?
Eivät taida tukea, jos minuutin ylitöistä nousee kova haloo.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ihmisillä on oikeus lähteä, kun työpäivä loppuu. Sinä se tässä se idiootti olet! Usein minullakin menoa työn jälkeen, enkä todellakaan anna työn pilata omia suunnitelmia.
Niin, kun työpäivä loppuu. Ei 5min tai 10min ennen.
Lukekaas se aloitus ajatuksella ennen kuin kommentoitte. Tässä on kyse ihmisistä jotka lähti palaverista ennen kuin työaikansa päättyi. Eivät kun työaika päättyi.
Tuokin kokous olis varmaan voinut olla sähköpostiviesti.
Jos jotain sähköpostia laittaa asiasta ja pyytää parannusehdotuksia tai mistä nyt onkaan kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Perjantaina palaveri klo 14.00 jälkeen typerää.
2. Miksi ei voi pitää etänä? (Miksi pitää kaikkien olla toimistolla istumassa ja kuuntelemassa?)
3. Aina voi laittaa sähköpostilla asiaa tai järkätä toinen palaveri jos jää kesken asiat.
Joo voi saatana teitä kermaperseitä.
Jotkut palaverit nyt ovat semmoisia, että ei voi. Niihin osallistutaan. Lisäksi teille on ihan turhaa laittaa sähköposteja, kun ette niitä lue kuitenkaan ja uusia palavereitahan saa järjestää täältä marsiin mittaisen matkan, kun aina on joku lissukissu tai lööperilasse, joka just ei pääse koska wääwiiiwuu. Jos nyt ilmoittaa, miksi ei ole paikalla.
Asiat ovat koko ajan kesken, ei ole keritty, kukaan ei ole kertonut mulle. Ja kaikkein huvittavin tekosyy, tai no eihän se naurattanut, jonka viime viikolla sain: EN OLLUT SIINÄ PALAVERISSA, JOSSA TÄTÄ KÄSITELTIIN. Olen ihan kivan pomon maineessa, mutta nyt sanoin, että nämä alkavat olemaan irtisanomisperusteita. Ensin ei tulla palaveriin ja sen jälkeen ei tehdä töitä, joista palaverissa on sovittu. Tämä ei ole päiväkoti, jossa hoitajatäti kulkee perässä katsomassa, onko kaikki ymmärretty.
Anna esimerkki, kiitos. Oma tiimi on siroteltu ympäri Suomea ja 100% kaikki asiat käsitellään TEAMsin yli, vielä en ole törmännyt asiaan joka ei niin hoituisi. Ja jos joku ei lue sähköpostejaan eikä osallistu vaadittaviin palavereihin se on tosiaan kirjallisen varoituksen paikka työtehtävien laiminlyönnistä. T: HR
Niinhän ne aikuisten kanssa hoituvatkin, mutta valitettavasti nyt alkaa olla semmoinen kermapeppuleiden joukko töissä, että niitä on pakko patistella toimistolle, jos haluaa, että jotain tulee aikaiseksikin. Koska teamsit ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, siellä eivät kuuntele sitä vertaa.
Olen yrittänyt myös tätä, tarjota teams-mahdollisuuden, jos aikataulullisesti on ollut vaikeaa tulla paikalle.
Siellä oltiin nimellisesti paikalla, toki, mutta ymmärrys jäi vielä heikommaksi. Sen vuoksi olen ikävä kyllä joutunut toteamaan, että jotain palavereita ei voi notkua teamsin yli.
Lisäksi aidosti on tilanteita, joissa vuorovaikutus on tärkeää. Kuten vaikkapa, kun sovitaan uusista töistä, olisi esimiehenä ihan kiva nähdä ne naamat ja ilmeet, siis ihan livenä ja viiveettä, jotta osaisi sanoa, miten tämä otettiin vastaan. Kyllä mä koen, että teamsin yli on vaikeaa johtaa ihmisiä esimerkiksi nyt muutostilanteessa. Se on sitten toinen juttu, jos alaisten tunteet ja ajatukset eivät liiemmin kiinnostakaan.
Tämä on valitettava toinen kolikon puoli hehkutetusta etätyöstä. Mulla on tasan yksi tiimiläinen, johon voin luottaa kaikissa tilanteissa, olkoot etänä tai paikalla. Mutta mitens sattuukaan, hänelle ei ole ongelmaa olla myös paikalla, kun sellainen kokous ilmoitetaan.
Tunnistan kieltämättä myös muita ikäviä täällä mainittuja käytösongelmia, kuten todella kakaramainen, uhmakas käytös, kun sanotaan, siis tosi harvoin, mutta kuitenkin joskus, että kyllä tämä on nyt oikea tapaaminen konttorilla.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaas se aloitus ajatuksella ennen kuin kommentoitte. Tässä on kyse ihmisistä jotka lähti palaverista ennen kuin työaikansa päättyi. Eivät kun työaika päättyi.
Aloituksesta ei kylläkään käynyt ilmi, että pitikö näiden muiden tehdä vielä jotain muuta ennen lähtöä, tyyliin käydä sammuttamassa oma tietokone tms.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pomona keskisuuressa yrityksessä. Meillä pidetään kaikki palaverit alkuviikosta ja yleensä heti aamuisin. Perjantaisin on yleensä kiire saattaa viikon työt päätökseen ja kukin saa käyttää myös liukumia työtilanteen salliessa. Työntekijöiden vaihtuvuus on minimaalista ja työilmapiiri on hyvä. Pienillä asioilla on suuri vaikutus työssäjaksamiseen ja työssäviihtymiseen.
Aamu-unisen painajainen. Ja kyllä, voin tulla palaveriin aamuksi, mutta olisi tympeää olla työpaikassa, jossa toimitaan aamuvirkkujen ehdoilla. Mieluummin työpaikka, joka huomioi muunkinlaiset.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lienee akateeminen vanhaneiti, koska kukaan muu ei järjestä työpalaveria perjantaille juuri ennen työajan päättymistä!
Jep. En ole aloittaja, mutta olen vanhaneiti ja mielelläni palaveeraan perjantai-iltapäivänä.Mutta en maanantai - aamuna. Meillä perheelliset ehdotti tuota vakioajaksi, koska "joka tapauksessa pitää viedä lapset kouluun kahdeksaksi ja herätä aikaisin". Sanoin että mun ei, vaan mieluummin laskeudun viikonlopusta arkeen pehmeästi ja käytän liukumaan aamulla.
Nämä pellet lähti 5 min ennen palaverin päättymistä jo ja kun palaveri oikeasti päättyi he seisoi naulakolla. Eli ei ollut kiire päiväkotiin.