Työkavereiden (aikuisia) käytös töissä, en kestä!
Tänään meillä oli palaveri neljään. Viittä vaille homma oli pahasti kesken, mutta ekat tekivät lähtöä minun puhuessani. Osa kirosi avoimesti, miten kehtaan viivyttää heidän viikonloppuaan puhumalla. Palaverissa oli 20 henkilöä, klo 16 päättelimme palsua kahden muun työkaverin kanssa.
Kun menimme naulakoille hakemaan takkeja, oli suuri osa etuajassa lähteneistä vielä pukeutumassa. Klo oli ehkä 16:04.
Siis miten aikuisille viisi minuuttia on niin pitkä aika, varsinkin kun työaikakin päättyy neljältä? Tuntui pahalta puhua tyhjälle kokoushuoneelle tärkeästä työasiasta.
Lähtiessä kuului vain jupinaa ylitöistä ja siitä ämmästä joka puhui. Kukaan ei vastannut, kun pahoittelin palaverin pitkäksi menemistä (1 min) ja toivotin hyvää viikonloppua.
Kommentit (151)
Kyllä mä voin minuutin joustaa jotta palaveri saadaan käytyä loppuun ja lähden sitten toinen päivä vaikka sen minuutin aiemmin. Kivat työkamut.
Kertoo paljon, että puolet kommentoijista ei osanneet edes lukea aloitusta. Minuutin venyi ja mammat lähti 5 min etuajassa. Eivät työajan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita joutavia palavereja voi pitää muka heti aamusta??? Tottakai työntekijät ärtyvät kun kotiinlähtöaika uhkaa viivästyä ja vielä viikonloppua vasten!
Minä varaudun siihen aina, että palaverit venyvät. Sen vuoksi joko a) ilmoitan, että joudun lähtemään jo vaikka 15 min ennen loppua, olen pahoillani tästä, mutta tänään on minuuttiaikataulu b) varaudun siihen, että jos myöhästyn bussista palaverin venymisen vuoksi, käyn silloin kaupassa vaikka tms. muuta arkea jouduttavaa odotellessani.
En rymistele naulakolle mutisten ja työkaveria (joka on todennäköisesti syytön niin siihen, mihin palaveri on pakko laittaa kuin siihenkin, että aika venyy) haukkuen. Jos minulla on tiukka aikataulu, mieluummin varaudun siihen kertomalla, että näin on ja lähtemällä hyvissä ajoin huomaamattomasti.
Koska olen aikuinen ihminen, minä tiedän, että työelämässä joskus käy näin. Kun on haluttu niitä vaativia asiantuntijatehtäviä korkeakoulutuksineen, se tarkoittaa, että ei olla tehdastyössä, jossa pilli ilmoittaa, että nyt saa hanskat tippua.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistä on minuuttiaikataulu. Julkisilla liikkuessa on minuutista kiinni ehtiikö esim. junaan tai bussiin. Lapset on haettava minuutilleen päiväkodista. On erilaisia harrastuksia/opinto joissa on oltava minuutilleen. Tämän takia ärsyttää palaverivatuloijat jotka luulevat ettei se heidän ns 1 minuutti yliaikaa haittaa ketään. Kyllä se vaan haittaa.
Konttori&työliukuma-aloilla ei liikuta millään julkisilla, näillä henkilöillä on palkat 3500e+/kk ja tasan tarkkaan jokaisella se oma velkavolvo pihalla, päiväkodin täti kyllä odottaa sen 20 minuuttia, koska muuten saavat syytteet, lisäksi harrastuksesi eivät kiinnosta ketään eikä ole mikään peruste - siispä koko argumenttisi on invalidi.
Tienaan paljon enemmän kun tuo reilu 3k ja silti kuljen julkisilla 😃. Niin bussilla kuin junalla. Päiväkotityöntekijöiden ei todellakaan tarvitse odotella sitä että vanhemman palaveri venähtää. Heilläkin päättyy työajat ja on tarve päästä kotiin. Harrastukset tukevat työssäjaksamista ja vähentävät sairauslomia joten kyllä kannattaisi kiinnostaa. Oliko muuta?
Ap osoittaa sosiaalisten taitojen puutetta. On hyvin typerää jättää tärkeitä asioita perjantaina klo 16 päättyvän kokouksen viime minuuteille.
Normaali kokouskäytäntö on käyttää kokouksen viimeiset minuutit yhteenvetoon. Ap kertoo pitäneensä monologia siinä vaiheessa, kun kokousta olisi pitänyt olla päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Syysi työpaikkakiusata muita perjantaina klo 16.00 palaverilla? Klo 12 jälkeen perjantaisin ei enää mitää tärkeitä työhommia, luulisi harkkarinkin tämän tietävän.
Missä pullamössössä elät??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Perjantaina palaveri klo 14.00 jälkeen typerää.
2. Miksi ei voi pitää etänä? (Miksi pitää kaikkien olla toimistolla istumassa ja kuuntelemassa?)
3. Aina voi laittaa sähköpostilla asiaa tai järkätä toinen palaveri jos jää kesken asiat.
Joo voi saatana teitä kermaperseitä.
Jotkut palaverit nyt ovat semmoisia, että ei voi. Niihin osallistutaan. Lisäksi teille on ihan turhaa laittaa sähköposteja, kun ette niitä lue kuitenkaan ja uusia palavereitahan saa järjestää täältä marsiin mittaisen matkan, kun aina on joku lissukissu tai lööperilasse, joka just ei pääse koska wääwiiiwuu. Jos nyt ilmoittaa, miksi ei ole paikalla.
Asiat ovat koko ajan kesken, ei ole keritty, kukaan ei ole kertonut mulle. Ja kaikkein huvittavin tekosyy, tai no eihän se naurattanut, jonka viime viikolla sain: EN OLLUT SIINÄ PALAVERISSA, JOSSA TÄTÄ KÄSITELTIIN. Olen ihan kivan pomon maineessa, mutta nyt sanoin, että nämä alkavat olemaan irtisanomisperusteita. Ensin ei tulla palaveriin ja sen jälkeen ei tehdä töitä, joista palaverissa on sovittu. Tämä ei ole päiväkoti, jossa hoitajatäti kulkee perässä katsomassa, onko kaikki ymmärretty.
Anna esimerkki, kiitos. Oma tiimi on siroteltu ympäri Suomea ja 100% kaikki asiat käsitellään TEAMsin yli, vielä en ole törmännyt asiaan joka ei niin hoituisi. Ja jos joku ei lue sähköpostejaan eikä osallistu vaadittaviin palavereihin se on tosiaan kirjallisen varoituksen paikka työtehtävien laiminlyönnistä. T: HR
Tämä keskustelulanka osoittaa että maassamme on todellinen tuholais infestaatio. Nimittäin itsekkäät, omahyväiset konttorirotat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelulanka osoittaa että maassamme on todellinen tuholais infestaatio. Nimittäin itsekkäät, omahyväiset konttorirotat.
Niin, onko ihmekään kun työntekijät uupuvat. Pidetään jatkuvia hyödyttömiä palavereita, jotka venytetään yli työajan. Itse töiden tekemiselle ei jää riittävästi aikaa kun työaika menee palavereissa istuessa. Sitten loukkaannutaan kun työntekijät protestoivat sitä, että joutuvat kuluttamaan omaa palkatonta vapaa-aikaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on vaikea löytää tunnollisia, joustavia ja ahkeria työntekijöitä. Potkut tällaisille kyllä tilalle löytyy hyviäkin työntekijöitä.
Suomennos, on vaikeaa löytää orjaksi suostuvia henkilöitä tekemään töitä palkatta kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita joutavia palavereja voi pitää muka heti aamusta??? Tottakai työntekijät ärtyvät kun kotiinlähtöaika uhkaa viivästyä ja vielä viikonloppua vasten!
Minä varaudun siihen aina, että palaverit venyvät. Sen vuoksi joko a) ilmoitan, että joudun lähtemään jo vaikka 15 min ennen loppua, olen pahoillani tästä, mutta tänään on minuuttiaikataulu b) varaudun siihen, että jos myöhästyn bussista palaverin venymisen vuoksi, käyn silloin kaupassa vaikka tms. muuta arkea jouduttavaa odotellessani.
En rymistele naulakolle mutisten ja työkaveria (joka on todennäköisesti syytön niin siihen, mihin palaveri on pakko laittaa kuin siihenkin, että aika venyy) haukkuen. Jos minulla on tiukka aikataulu, mieluummin varaudun siihen kertomalla, että näin on ja lähtemällä hyvissä ajoin huomaamattomasti.
Koska olen aikuinen ihminen, minä tiedän, että työelämässä joskus käy näin. Kun on haluttu niitä vaativia asiantuntijatehtäviä korkeakoulutuksineen, se tarkoittaa, että ei olla tehdastyössä, jossa pilli ilmoittaa, että nyt saa hanskat tippua.
Ei ei ja ei, aivan sama mikä työ ja kuin koulutettua väkeä: Kun työaika venyy, oli se sitten vartin tai 5 minuuttia tulee siitä myös maksaa tai saada liukumaa, itse en todellakaan jää ylitöihin ilmaiseksi, en edes minuutiksi enkä varsinkaan perjantaisin. Ajankäyttö ei muutenkaan ole hallinnassa jos menee ylitöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ja ei, aivan sama mikä työ ja kuin koulutettua väkeä: Kun työaika venyy, oli se sitten vartin tai 5 minuuttia tulee siitä myös maksaa tai saada liukumaa, itse en todellakaan jää ylitöihin ilmaiseksi, en edes minuutiksi enkä varsinkaan perjantaisin. Ajankäyttö ei muutenkaan ole hallinnassa jos menee ylitöiksi.
Nämä mammat lähti palaverista 5 minuuttia ENNEN kuin työaika päättyi.
Aloittaja lienee akateeminen vanhaneiti, koska kukaan muu ei järjestä työpalaveria perjantaille juuri ennen työajan päättymistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistä on minuuttiaikataulu. Julkisilla liikkuessa on minuutista kiinni ehtiikö esim. junaan tai bussiin. Lapset on haettava minuutilleen päiväkodista. On erilaisia harrastuksia/opinto joissa on oltava minuutilleen. Tämän takia ärsyttää palaverivatuloijat jotka luulevat ettei se heidän ns 1 minuutti yliaikaa haittaa ketään. Kyllä se vaan haittaa.
Konttori&työliukuma-aloilla ei liikuta millään julkisilla, näillä henkilöillä on palkat 3500e+/kk ja tasan tarkkaan jokaisella se oma velkavolvo pihalla, päiväkodin täti kyllä odottaa sen 20 minuuttia, koska muuten saavat syytteet, lisäksi harrastuksesi eivät kiinnosta ketään eikä ole mikään peruste - siispä koko argumenttisi on invalidi.
Oma isäni johtajatasolla ja palkka pari tonnia tuohon päälle. Koko ikänsä on liikkunut julkisilla, vaikka ajokortti löytyykin.
No kyllä on huonoa käyöstä aikuisilta, ettei voi edes tasan neljään asti istua, jos palsu siihen asti kestää. Lapsellista liueta 5min etuajassa naulakoille, joilta ei sitten olekaan niin kiire lähteä. Ymmärrän apn harmituksen, kun hänen työtään ei arvostettu lainkaan. Ei kai kaikilla voi olla lapsi just viideltä haettavana, eri asia heille joilla on. Aina soimataan nuorten keskittymiskyvyn rapautumista mutta eipä ole aikuisillakaan paljon kärsivällisyyttä tai käytöstapoja.
Harrastan teatteria ja oopperaa, ja aina siellä on lauma niitä, jotka liukenevat katsomosta pois sillä siunaaman sekunnilla kun esitys loppuu, ettei vaan tarvitse jonottaa takkeja. Etikettiin kuuluu, että aplodeihin jäädään, ja vasta niiden jälkeen lähdetään. Samoin apn tapauksessa luulisi, että palsu on ohi neljältä ja kun apn hyvän viikonlopun toivotukseen on huikattu kiitos samoin.
Ap sanoi että kyseessä akateeminen työ, ehkä luennoilta etuajassa liukeneminen jäänyt opiskeluajoilta pahaksi tavaksi jollekin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha! Et taida olla Helsingin keskustassa töissä? Luuletko, että siellä kaikki em. summan tienaavat pörrää omalla autolla duuniin ja parkkipaikkoja löytyy kaikille? Herää todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lienee akateeminen vanhaneiti, koska kukaan muu ei järjestä työpalaveria perjantaille juuri ennen työajan päättymistä!
Ap sanoi ettei muu aika käynyt kaikille.
Jos työkaverit kulkevat julkisilla voi seuraavan kulkuneuvon odottamiseen mennä tuntikin. Siinä sitten miettii kuunteleeko palaverin loppuun, kun joku haluaa pitkittää sitä ja odottaa sitten vaikka junaa tunnin verran samalla soittaen päiväkotiin, että pääseekin noutamaan lapsen myöhemmin. (ei siellä päiväkodissakaan välttämättä pystytä joustamaan).
Vai lähteekö kesken mielenkiintosen, mutta yliajalle venyvän puheenvuoron, jotta ehtii ajoissa kulkuneuvolle ja lapsen hakuun. Silläkin uhalla että puhuja tästä loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaika loppuu tasan silloin kun työsopimuksessa on niin sovittu. Meillä ei makseta sentiäkään ylitöistä. Joten jos palaveri on aikeissa venähtää, sovitaan uusi palaveriaika, jossa käsitellään ne asiat mitä ei ehtinyt aiemmalla kerralla. Suurimmalla osalla ihmisistä
Yhden minuutin meni yli, ei tuntia. Siihen ei kaadu kyllä kenenkään maailma ja joutaa sen kuunnella. Nämä mammat lähti palaverista jo 5 minuuttia etuajassa.
Opettele pitämään palaverit niin että ne käydään läpi työajan puitteissa. Minuutin ylimeno on jo ylityöaikaa.
tyypillinen ay-mafian kommentti
Niin, että sinun mielestäsi ihmisten pitäisi tehdä palkatta töitä työpaikoilla työajan jälkeenkin?
Samalla periaatteella ap:n työkavereilta voidaan ottaa 5 minuutin osuus pois palkasta.
Ap on ainut lapsellinen työyhteisössään. Ja jos olisi akateeminen, ei korostaisi työkaverien ikää, koska se on itsestäänselvyys.
Toisaalta hämmentävän tyhmillekin napsahtaa nykyään maisterin paperit. Huuhaasaarellekin, vaikka osaa vain kopioida.