Työkavereiden (aikuisia) käytös töissä, en kestä!
Tänään meillä oli palaveri neljään. Viittä vaille homma oli pahasti kesken, mutta ekat tekivät lähtöä minun puhuessani. Osa kirosi avoimesti, miten kehtaan viivyttää heidän viikonloppuaan puhumalla. Palaverissa oli 20 henkilöä, klo 16 päättelimme palsua kahden muun työkaverin kanssa.
Kun menimme naulakoille hakemaan takkeja, oli suuri osa etuajassa lähteneistä vielä pukeutumassa. Klo oli ehkä 16:04.
Siis miten aikuisille viisi minuuttia on niin pitkä aika, varsinkin kun työaikakin päättyy neljältä? Tuntui pahalta puhua tyhjälle kokoushuoneelle tärkeästä työasiasta.
Lähtiessä kuului vain jupinaa ylitöistä ja siitä ämmästä joka puhui. Kukaan ei vastannut, kun pahoittelin palaverin pitkäksi menemistä (1 min) ja toivotin hyvää viikonloppua.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ihmisillä on oikeus lähteä, kun työpäivä loppuu. Sinä se tässä se idiootti olet! Usein minullakin menoa työn jälkeen, enkä todellakaan anna työn pilata omia suunnitelmia.
2 minuuttia ei kyllä pilaa kenenkään suunnitelmia. Ja työaika loppuu klo 16.00 ei 15.55.
Asenne kysymys, minä laittaisin klo 16 päättyvän palaverin loppumaan jo noin klo 15 ja kaikki lähtisi hyvin mielin vkl viettoon ja olisivat iloisia hyvästä työpaikastaan.
Ottakaa joustot pois ja työaika kiinteä esim 08:00-16:00 kuten läsnätyö aloilla. Sitten ei tarvitse kenenkään loukkaantua siitä ettei kukaan ole paikalla, kun aikaraamit on määriteltynä.
Se on sillä lailla, ettei muuallakaan maailmassa työntekijät määräile omaa läsnäaikaansa, ellei ole itse yrittäjä tai päällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta, mistä syystä ette pidä aikataulusta kiinni? Tai sitten palaverin tulisi alkaa aiemmin? Mikä oli se tärkeä anti, joka oli säästetty ihan viimeisille minuuteille? Onko noin käynyt ennenkin, että palaverit venyy yli?
Ihan minuutin (1 minuutti) meni yli. Kukaan ei kuole siihen. Kaikki jaksaa sen kuunnella tai sitten joutaa pois työelämästä. Luetaan se aloitus ennen kommentointia.
Haluaisin nähdä työpaikan, jossa on töissä lapsia. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Työaika loppuu tasan silloin kun työsopimuksessa on niin sovittu. Meillä ei makseta sentiäkään ylitöistä. Joten jos palaveri on aikeissa venähtää, sovitaan uusi palaveriaika, jossa käsitellään ne asiat mitä ei ehtinyt aiemmalla kerralla. Suurimmalla osalla ihmisistä
Yhden minuutin meni yli, ei tuntia. Siihen ei kaadu kyllä kenenkään maailma ja joutaa sen kuunnella. Nämä mammat lähti palaverista jo 5 minuuttia etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Syysi työpaikkakiusata muita perjantaina klo 16.00 palaverilla? Klo 12 jälkeen perjantaisin ei enää mitää tärkeitä työhommia, luulisi harkkarinkin tämän tietävän.
Suomalaiset on kyllä todella laiskoja työntekijöitä muuhun maailmaan verrattuna. Työpäivätkin on meillä lyhyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta, mistä syystä ette pidä aikataulusta kiinni? Tai sitten palaverin tulisi alkaa aiemmin? Mikä oli se tärkeä anti, joka oli säästetty ihan viimeisille minuuteille? Onko noin käynyt ennenkin, että palaverit venyy yli?
Ihan minuutin (1 minuutti) meni yli. Kukaan ei kuole siihen. Kaikki jaksaa sen kuunnella tai sitten joutaa pois työelämästä. Luetaan se aloitus ennen kommentointia.
On sillä vaan väliä. Työaika päättyy sopimuksen mukaan tiettyyn kellonaikaan. Sitähän varten työsopimukset on tehty. Se, että sinua ei haittaa roikkua töissä työajan päättymisen jälkeen, ei tarkoita että muut haluaisivat siellä viettää aikaansa mahd.vielä palkatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaika loppuu tasan silloin kun työsopimuksessa on niin sovittu. Meillä ei makseta sentiäkään ylitöistä. Joten jos palaveri on aikeissa venähtää, sovitaan uusi palaveriaika, jossa käsitellään ne asiat mitä ei ehtinyt aiemmalla kerralla. Suurimmalla osalla ihmisistä
Yhden minuutin meni yli, ei tuntia. Siihen ei kaadu kyllä kenenkään maailma ja joutaa sen kuunnella. Nämä mammat lähti palaverista jo 5 minuuttia etuajassa.
Opettele pitämään palaverit niin että ne käydään läpi työajan puitteissa. Minuutin ylimeno on jo ylityöaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä sopia palaverejä perjantai-iltapäivään ja loppumaan klo 16? Kukaan ei keskity tuossa vaiheessa kunnolla.
sinunkin on parempi lampsia kortistoon jos ei duuni maistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele pitämään palaverit niin että ne käydään läpi työajan puitteissa. Minuutin ylimeno on jo ylityöaikaa.
tyypillinen ay-mafian kommentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyypillinen ay-mafian kommentti
Niin, että sinun mielestäsi ihmisten pitäisi tehdä palkatta töitä työpaikoilla työajan jälkeenkin?
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa joustot pois ja työaika kiinteä esim 08:00-16:00 kuten läsnätyö aloilla. Sitten ei tarvitse kenenkään loukkaantua siitä ettei kukaan ole paikalla, kun aikaraamit on määriteltynä.
Se on sillä lailla, ettei muuallakaan maailmassa työntekijät määräile omaa läsnäaikaansa, ellei ole itse yrittäjä tai päällikkö.
Tämä lienee ainoa ratkaisu ongelmaan, koska asenteet työntekijäpuolella ovat niin itsekkäitä, että siitä yhdestäkin minuutista kerran kuukaudessa tarvitsee loukkaantua.
Mitä tulee niitten mammojen lähtöihin 5-10 minuuttia ennen pauwaun loppua, heillä ei tulisi olla mitään etuoikeuksia rikkoa työaikaa vaan siihen tulisi puuttua välittömästi. Lastenhoidot ynnä muut järjestetään työn ehdoilla, eikä käytetä lapsia tekosyynä poissaoloon.
Vierailija kirjoitti:
kyllä monessa työpaikassa meno on nykyään kun päiväkodissa tai yläasteella, silmien pyörittelyä palavereissa, puhelimen selailua, keskenään supisemista vaikka joku oikeasti puhuu palaverissa sillä hetkellä..tämä monen vuoden esimieskokemuksella, eikä puhuta edes juuri työelämään tulleista vain +30v henkilöistä. Jos lomat ei onnistu tasan niin kuin itse haluaa, ollaan vikisemässä kuinka epäreilua kaikki on..sillä ei ole väliä että on muutama muukin työkaveri ja asiakkaat jotka pitäisi huomioida lomia suunnitellessa. Välillä tuntuu oikeasti siltä, että pitää pyydellä anteeksi joiltakin että joudut olemaan täällä töissä ja saat vielä palkkaakin siitä :D
Tämä on niin totta! Vaihdoin työpaikkaa muka parempaan, ts. myi itsensä mulle nykyaikaisena, nuorekkaana jne. Pakko oli viime f2f-keskustelussa pomolle sanoa, että enpä tiennyt, että se tarkoittaa lastentarhaa.
Sanoin suoraan, että en käsitä sitä, että sovituista asioista tai ajoista ei pidetä kiinni. Että puuttuu täysin käytöstavat. Just tuota silmien pyörittelyä ja muka tukahdetettua kikattelua, kun yritetään sopia jotain vaikka tehtäväjaosta. Puhelin on käteen liimattu. Myöhästelyä palavereista ja noin vaan aikaisemmin lähtemistä.
Mä olen itse hyvin joustava, koska mulla ei ole mitään semmoisia juttuja yleensä, miksi en voisi joustaa. Mutta silti ottaa päästä, että itse olen sovitellut liukumani vaikka juuri siten, että olen 15 alkavassa palaverissa (työaika 16.30 saakka), mutta siellä ei saada mitään aikaiseksi, koska puolet porukasta puuttuu. Itse toki mielelläni tekisin 7-15 päiviä, sillä olen aamuvirkku, mutta ymmärrän, että muut eivät ole, joten teen sitten suunnilleen samaa työaikaa kuin toisetkin, jotta olen tavoitettavissa.
Alkaa mennä käyrät siihen suuntaan, että itsekin lakkaan yrittämästä ja teen aivan kuten muutkin, ihan miten itselle sopii ja vtut heidän töistään ja menoistaan.
Olen itse pomona keskisuuressa yrityksessä. Meillä pidetään kaikki palaverit alkuviikosta ja yleensä heti aamuisin. Perjantaisin on yleensä kiire saattaa viikon työt päätökseen ja kukin saa käyttää myös liukumia työtilanteen salliessa. Työntekijöiden vaihtuvuus on minimaalista ja työilmapiiri on hyvä. Pienillä asioilla on suuri vaikutus työssäjaksamiseen ja työssäviihtymiseen.
Oletko kaupassakin sulkemisajan jälkeen?
Jos ihmiset liikkuvat julkisilla, niin se bussi ei odota edes sitä minuuttia ja seuraava voi mennä puolen tunnin kuluttua tai jopa seuraavana päivänä.
Osalla ihmisistä on minuuttiaikataulu. Julkisilla liikkuessa on minuutista kiinni ehtiikö esim. junaan tai bussiin. Lapset on haettava minuutilleen päiväkodista. On erilaisia harrastuksia/opinto joissa on oltava minuutilleen. Tämän takia ärsyttää palaverivatuloijat jotka luulevat ettei se heidän ns 1 minuutti yliaikaa haittaa ketään. Kyllä se vaan haittaa.
Eikö noita joutavia palavereja voi pitää muka heti aamusta??? Tottakai työntekijät ärtyvät kun kotiinlähtöaika uhkaa viivästyä ja vielä viikonloppua vasten!
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita joutavia palavereja voi pitää muka heti aamusta??? Tottakai työntekijät ärtyvät kun kotiinlähtöaika uhkaa viivästyä ja vielä viikonloppua vasten!
Minä varaudun siihen aina, että palaverit venyvät. Sen vuoksi joko a) ilmoitan, että joudun lähtemään jo vaikka 15 min ennen loppua, olen pahoillani tästä, mutta tänään on minuuttiaikataulu b) varaudun siihen, että jos myöhästyn bussista palaverin venymisen vuoksi, käyn silloin kaupassa vaikka tms. muuta arkea jouduttavaa odotellessani.
En rymistele naulakolle mutisten ja työkaveria (joka on todennäköisesti syytön niin siihen, mihin palaveri on pakko laittaa kuin siihenkin, että aika venyy) haukkuen. Jos minulla on tiukka aikataulu, mieluummin varaudun siihen kertomalla, että näin on ja lähtemällä hyvissä ajoin huomaamattomasti.
Koska olen aikuinen ihminen, minä tiedän, että työelämässä joskus käy näin. Kun on haluttu niitä vaativia asiantuntijatehtäviä korkeakoulutuksineen, se tarkoittaa, että ei olla tehdastyössä, jossa pilli ilmoittaa, että nyt saa hanskat tippua.
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistä on minuuttiaikataulu. Julkisilla liikkuessa on minuutista kiinni ehtiikö esim. junaan tai bussiin. Lapset on haettava minuutilleen päiväkodista. On erilaisia harrastuksia/opinto joissa on oltava minuutilleen. Tämän takia ärsyttää palaverivatuloijat jotka luulevat ettei se heidän ns 1 minuutti yliaikaa haittaa ketään. Kyllä se vaan haittaa.
Konttori&työliukuma-aloilla ei liikuta millään julkisilla, näillä henkilöillä on palkat 3500e+/kk ja tasan tarkkaan jokaisella se oma velkavolvo pihalla, päiväkodin täti kyllä odottaa sen 20 minuuttia, koska muuten saavat syytteet, lisäksi harrastuksesi eivät kiinnosta ketään eikä ole mikään peruste - siispä koko argumenttisi on invalidi.
Työaika loppuu tasan silloin kun työsopimuksessa on niin sovittu. Meillä ei makseta sentiäkään ylitöistä. Joten jos palaveri on aikeissa venähtää, sovitaan uusi palaveriaika, jossa käsitellään ne asiat mitä ei ehtinyt aiemmalla kerralla. Suurimmalla osalla ihmisistä on muutakin elämää kun roikkua yliajalla (palkatta) jonninjoutavissa palavereissa.