Työkavereiden (aikuisia) käytös töissä, en kestä!
Tänään meillä oli palaveri neljään. Viittä vaille homma oli pahasti kesken, mutta ekat tekivät lähtöä minun puhuessani. Osa kirosi avoimesti, miten kehtaan viivyttää heidän viikonloppuaan puhumalla. Palaverissa oli 20 henkilöä, klo 16 päättelimme palsua kahden muun työkaverin kanssa.
Kun menimme naulakoille hakemaan takkeja, oli suuri osa etuajassa lähteneistä vielä pukeutumassa. Klo oli ehkä 16:04.
Siis miten aikuisille viisi minuuttia on niin pitkä aika, varsinkin kun työaikakin päättyy neljältä? Tuntui pahalta puhua tyhjälle kokoushuoneelle tärkeästä työasiasta.
Lähtiessä kuului vain jupinaa ylitöistä ja siitä ämmästä joka puhui. Kukaan ei vastannut, kun pahoittelin palaverin pitkäksi menemistä (1 min) ja toivotin hyvää viikonloppua.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette taida olla akateemisia?
Pahinta on juuri se, että olemme. -ap
Ja silti ei ole sen vertaa järkeä päässä, että ymmärtäisi jättää palaverit pitämättä perjantaina viittä vaille työajan loppua. Sitten närkästytään aiheellisesta palautteesta. No, oliko mielestäsi hedelmällinen ja onnistunut palsu? Akateemisuuden harhaanjohtava puoli on ikävä kyllä se, että se ei anna mitään takeita siitä, että osaisi käyttään päätään tai ymmärtäisi ylipäätään mistään mitään. Olmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ikinä palavereita perjantaina päättymässä klo 16.
Olettekin laiskoja. Terkuin pomosi
Meillä tehdään töitä, ei pidetä massapalavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä toimistopäivän pitää olla perjantai??
Perjantai vapaaksi ja sunnuntaina töihin?
Meillä ollaan etänä ma ja pe. Ti, ke ja to toimistolla.
Jos palaverissa on ollut tyhjää jahkailua, niin kyllä minäkin poistuisin.
Jos perjantaisin ei ole tapana tehdä töissä mitään niin sama sitten siirtyä 4-päiväiseen työviikkoon samoin tein.
Vierailija kirjoitti:
Jos palaverissa on ollut tyhjää jahkailua, niin kyllä minäkin poistuisin.
Ja. Iän esimiehenä antaisin sinulle varoituksen. Työ lopetetaan vasta kun minä niin sanon.
Tottakai ihmisillä on oikeus lähteä, kun työpäivä loppuu. Sinä se tässä se idiootti olet! Usein minullakin menoa työn jälkeen, enkä todellakaan anna työn pilata omia suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi huonoa käytöstä. En tykkää yhtään tästä suomalaisten tylystä itsekkyydestä.
"Mutku on pakko päästä kaljalle!"
- Pera, Make, Jokke ja Samppa
kyllä monessa työpaikassa meno on nykyään kun päiväkodissa tai yläasteella, silmien pyörittelyä palavereissa, puhelimen selailua, keskenään supisemista vaikka joku oikeasti puhuu palaverissa sillä hetkellä..tämä monen vuoden esimieskokemuksella, eikä puhuta edes juuri työelämään tulleista vain +30v henkilöistä. Jos lomat ei onnistu tasan niin kuin itse haluaa, ollaan vikisemässä kuinka epäreilua kaikki on..sillä ei ole väliä että on muutama muukin työkaveri ja asiakkaat jotka pitäisi huomioida lomia suunnitellessa. Välillä tuntuu oikeasti siltä, että pitää pyydellä anteeksi joiltakin että joudut olemaan täällä töissä ja saat vielä palkkaakin siitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä suojatyömeininkiä.
Luultavasti kyseessä oli joku täysin tarpeeton ja turha palaveri, jota ap pitkitti ja pitkitti.
En usko mitenkään. Mieheni ja miehen miespuoleisten työkavereiden mielestä palavereitä järjestetään ainoastaan että voivat mässyttää pullaa ja jauhaa jaskaa.
Työelämässä hommat voi hoitaa tehokkaasti käyttäen pelisilmää tai yrittää fasismia ja sen jälkeen jeesustella miksi työilmapiiri on heikko.
Pidä seuraavalla kerralla puoli viiteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tunnin matka klo 17 kiinni menevään päiväkotiin, ei voi olla minuuttiakaan yli klo 16.
Juuri näin. Itse lähden tasan silloin kun pitää lähteä, riippumatta siitä, onko jokin työ kesken vai ei. Työnantajan resursoinnin ongelma, jos on. Työnantaja tuskin hoitaa ladyensuojeluilmoituksia tai hakee lasta sosiaalitädiltä puolestani ja selittää. Meillä päiväkoti menee kiinni jo 16.45.
Vierailija kirjoitti:
Pidä seuraavalla kerralla puoli viiteen asti.
Lähtökohtaisesti ilmoita että joka perjantai palaveri kestää 17 niin jokainen yllättyy iloisesti kun pääsee aikasemmin viikonlopun viettoon. Tietenkin palkka määräytyy sen mukaan miten on läsnä.
Monelle kynän pyörittäjälle tekisi ihan hyvää tehdä jotain duunari työtä kuten lumessa ja tuiskussa raksalla paskalla palkalla 12 tuntista työpäivää.
Mikä asia asiantuntijaorganisaatiossa on sellainen käsiteltävä, että sen kuulemiseksi pitää olla toimistolla paikalla? Seuraavan kerran otat TEAMSin alkuviikosta ja ne jotka on paikalla istuu sun kanssa neukkarissa ja loput ottaa palaverin mistä ottaa.
Eihän perjantai-iltapäivä ole kiva aika palaverille, mutta välttämättä muitakaan aikoja ei löydy. Sitten osallistujat voivat lähteä vähin äänin kesken pois, jos haluavat lopettaa päivän jo aiemmin. Parasta vielä, jos ilmoittaa järjestäjälle jo etukäteen, että minun pitää lähteä xx mennessä.
Palaverin ajankohta ei ikinä ole syy haukkua työkaveria. Itse kyllä tuollaisista haukuista kertoisin esihenkilölle tai luottamusmiehelle.
Vierailija kirjoitti:
kyllä monessa työpaikassa meno on nykyään kun päiväkodissa tai yläasteella, silmien pyörittelyä palavereissa, puhelimen selailua, keskenään supisemista vaikka joku oikeasti puhuu palaverissa sillä hetkellä..tämä monen vuoden esimieskokemuksella, eikä puhuta edes juuri työelämään tulleista vain +30v henkilöistä. Jos lomat ei onnistu tasan niin kuin itse haluaa, ollaan vikisemässä kuinka epäreilua kaikki on..sillä ei ole väliä että on muutama muukin työkaveri ja asiakkaat jotka pitäisi huomioida lomia suunnitellessa. Välillä tuntuu oikeasti siltä, että pitää pyydellä anteeksi joiltakin että joudut olemaan täällä töissä ja saat vielä palkkaakin siitä :D
Komppaan. Ja ne juuri valmistuneet itseasiassa ovat yleensä kuuliasimpia. Kuuntelevat palavereissa hiljaa, eivät multitaskaa tai tuijota puhelinta ja käyttäytyvät muutenkin kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä sopia palaverejä perjantai-iltapäivään ja loppumaan klo 16? Kukaan ei keskity tuossa vaiheessa kunnolla.
Miljoonaa kertaa mieluummin niin kuin maanantai - aamuna klo 8.
Tapahtuuko tätä sinulle usein?
Minun esimieheni on jaarittelija isolla J:llä. Hän ei millään osaa ilmaista asioitaan ytimekkäästi, ja siksi sovitut palaverit venyvät aina yliajalle vaikka aikaa olisi kyllä riittävästi. Hänelle on puhuttu asiasta miljoona kertaa, palautetaan hänet aiheeseen, ilmoitetaan hyvissä ajoin että nyt pitäisi alkaa lopettelemaan, ja lopuksi tärkeään osuuteen päästään vasta ihan viime minuuteilla kun hän huomaakin että nyt alkaa olla aika taas lopussa. Alussa kärvisteltiin yliajalla, nyt noustaan penkistä ja lähdetään kun sovittu aika loppuu ja asiat jäävät hoitamatta, hoitakoot itse. Hän kyllä tiedostaa ongelmansa mutta ei kykene sille tekemään mitään. Tykkää myös omasta valta-asemastaan eikä siksi anna puheenjohtajuutta jollekin muulle.