Aktiivimalli 2. Työtön Tuttu 64-vuotias lopetti juuri työelämään valmentavan digikurssin ja meni muutama viikko niin jo tarjottiin paja-toimintaa.
Jää eläkkeelle kesällä.
Hienosti toimii tämä systeemi.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole jo jäänyt eläkkeelle? Jos nyt on 64v niin alin eläkeikä on jo täyttynyt.
Jos on tänä vuonna täyttänyt 64v, niin pääsee eläkkeelle aikaisintaan huhtikuussa eli 64v 3 kk on alin vanhuuseläkeikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole jo jäänyt eläkkeelle? Jos nyt on 64v niin alin eläkeikä on jo täyttynyt.
Jos on tänä vuonna täyttänyt 64v, niin pääsee eläkkeelle aikaisintaan huhtikuussa eli 64v 3 kk on alin vanhuuseläkeikä
Eläkettä pitää hakea. Ei tule automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hän on jo ylittänyt alemman eläkeiän. Miksi on hän on edelleen työnhakijana TE-toimistossa?
Eikun ainiin, provohan se tämäkin.
Laskurin mukaan 1959 syntynyt ja tänä vuonna 64v täyttävä pääsee eläkkeelle vasta 64v 3 kk iässä. Se provosta.
90-luvun laman aikana laitettiin eläkkeelle vähän yli 50-vuotiaita.
Nyt tuli pyyntö laatia työhakusuunnitelma ja olen 63,5-vuotias. Joulukuussa 64 + 3kk ikäisenä pääsen vihdoin eläkkeelle. Työelämä on nykyisin todella rankkaa kiusaamisten yleisyyden vuoksi sekä tekniikan jatkuvan muutoksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka väitti muuta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli pyyntö laatia työhakusuunnitelma ja olen 63,5-vuotias. Joulukuussa 64 + 3kk ikäisenä pääsen vihdoin eläkkeelle. Työelämä on nykyisin todella rankkaa kiusaamisten yleisyyden vuoksi sekä tekniikan jatkuvan muutoksen vuoksi.
Minä olen edelleen töissä, ikää saman verran kuin sinulla. Ei ole rankkaa, ei ole kiusaamista ja aion jatkaa viemä monta vuotta. Tosin otan samalla OVEn kautta muutaman satasen kuukaudessa ja sijoitan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka väitti muuta?
No miksei tuttava ole hakenut? Haetaan 2 kk ennen eläköitymistä. Työeläke ja kansaneläke, jos on pieni työeläke.
Itse vajaa viisikymppinen (heh heh) ja näköjään kuulun siihen puolikkaaseen jolla on se 4 paikkaa kuukaudessa haettavana ja soittelevat parin viikon välein niitä kuulustelusoittoja. Yhdellä kurssillakin jo piti olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on jo ylittänyt alemman eläkeiän. Miksi on hän on edelleen työnhakijana TE-toimistossa?
Laskurin mukaan 1959 syntynyt ja tänä vuonna 64v täyttävä pääsee eläkkeelle vasta 64v 3 kk iässä. Se provosta.
AP sanoi hänen jäävän eläkkeelle kesällä. Mitä kesää se huhtikuu on?
Provo mikä provo.
Taitaa olla kiusaava ja yliaktiivinen virkailija asialla. Näitä riittää. Joku hulluus näillä on päällä ja aiheuttavat paljon mielipahaa yli 60-vuotiaille.
Mietin, miksi yh'täkkiä pitää päivittää vielä suunnitelmat. Siis miksi? Eivät kerro! Ja sitten vaikka tekisikin suunnitelman tulee työnhakuvelvoite. Mihin voi valittaa?
Minun setä oli eläkkeellä ollut jo pitkään, kun lähti töihin 72 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka väitti muuta?
No miksei tuttava ole hakenut? Haetaan 2 kk ennen eläköitymistä. Työeläke ja kansaneläke, jos on pieni työeläke.
Viimeksi kun olen lukenut ohjeistuksen, eläkettä piti hakea kuukautta ennen.
Vierailija kirjoitti:
Minun setä oli eläkkeellä ollut jo pitkään, kun lähti töihin 72 vuotiaana.
Mikäs jos tykkää ja jaksaa... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP sanoi hänen jäävän eläkkeelle kesällä. Mitä kesää se huhtikuu on?
Provo mikä provo.
Tuo on aikaisin mahdollinen aika, jos täytti 64 v eilen, niin jää eläkkeelle kesäkuussa. Jos siis haluaa niin tehdä, voi sen eläkkeen aloittaa myöhemminkin.
Jos on syntynyt v. 1959 loppuvuodesta, pääsee eläkkeelle suunnilleen alkuvuodesta 2024.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka väitti muuta?
Viimeksi kun olen lukenut ohjeistuksen, eläkettä piti hakea kuukautta ennen.
Voi hakea 2 kk ennen. Pitää hakea kahdesta paikasta, jos on kertynyt työeläkettä, lisäksi Kelalta, jos on pieni työeläke. Tarkka summa löytyy Kelan sivuilta, milloin on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen edelleen töissä, ikää saman verran kuin sinulla. Ei ole rankkaa, ei ole kiusaamista ja aion jatkaa viemä monta vuotta. Tosin otan samalla OVEn kautta muutaman satasen kuukaudessa ja sijoitan ne.
Olet onnekas, jos ei ole kiusaajia ympärillä. Ne imevät mehut nopeasti. Minulla näitä oli monessa viimeisessä työpaikassa. Tulin niihin jo allergiseksi ja vaihdoin pois heti kun ilmeni hulluutta. Minullakin nyt OVE ja odotan eläkepäiviä vielä tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Saatko rahat kelalta vai liitosta? Kysyn siksi kun ihmettelen tuota työhakusuunnitelmaa vielä tossa vaiheessa kun kohta eläkkeellä. Kiinnostaa vain tietää onko sillä vaikutusta kuka ne rahat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko rahat kelalta vai liitosta? Kysyn siksi kun ihmettelen tuota työhakusuunnitelmaa vielä tossa vaiheessa kun kohta eläkkeellä. Kiinnostaa vain tietää onko sillä vaikutusta kuka ne rahat maksaa.
Saan ansiosidonnaista eläkkeelle saakka, eli olen liitossa.