Miten te naiset jaksatte laittautua joka aamu?
Olen aloittanut töissä joissa joutuu olemaan edustavana joka päivä ja minulla menee suihkuun 5 min, parranajoon 5 min ja hiusten laittoon 5 min joka aamu ja nyt jo toisen viikon perjantaina alkaa hermot mennä kiireeseen aamulla t. mies
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa koetaan laittautuva nainen ylimielisenä ja ikävänä, muualla maailmassa se on normaalia elämää.
Ja auta armias, jos siihen laittautumiseen kuuluu vaikka värjäykset, pidennykset ja muut ei-luonnolliset keinot. Jos ei valkoinen kalvakka nainen halua näyttää ihan muumilta olemattomine kulmakarvoineen, ripsineen ja hiuksineen, niin on ihan hirveää...
Saattehan te pyörittää lisäosillanne ja kemikaaleillanne sairasta kauneusbisnestä. Fiksua se ei teidän toiminnasta tee.
Mua ärsyttää aina tämä vastakkainasettelu, mitä tulee aina meikki-keskusteluihin. Meikkaajat vs meikittömät. Yleensä se haukkuminen kylläkin tulee niiltä, jotka eivät meikkaa. Miksi tarvitsee vähätellä toisia? Mun puolesta kaikki saavat meikata tai olla meikkaamatta, kummassakaan ei ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee en voi enää ihmetellä saamiani katseita. Olen aina tiptop ja lapsia on 4. Ei tulisi mieleenkään hiihtää tuolla tukka lintassa ja likaisilla kainaloilla. Naiset katsoo pitkään ja miehet vielä pidempään
Sehän se onkin tärkeää että muut katsoo.
Sanoinko niin? Sanoin, että en enää ihmettele
No pidät asiaa kuitenkin merkityksellisenä, kun se edes tuli mieleesi tässä kohdin.
Itse en meikkaa kuin harvakseltaan, enkä välitä pas kaa kaan katsooko joku tai ajatteleeko asiasta mitään.
Olen aamuisin hyvin hidas, en herää kunnolla vasta kuin kahden kahvikupillisen jälkeen. Heräämisestä lähtöön menee tunti, ja siinä ajassa suihku jos tarvitsee, kahvikupin äärellä koomailu, sitten hiusten harjaus, hampaiden pesu pukeminen ja lähtö. Joskus yritin "reipastua", mutta eipä se vaikuttanut olemiseeni mitenkään, joten palasin siihen millainen nyt vaan olen, ja se on just hyvä. Kenelle tässä tarvitsee esittää?
Olenko sanonut että sun tai jonkun muun pitää meikata? Minä meikkaan vaikka olisin kotona päivän, ei siinä tarvitse kenellekään esittää. Ihan kummallisia ajatuksia teille tulee. En minäkään välitä katsooko joku mutta olen vain huomannut, että tuijotetaan.
Aika hyökkäävää, PMS vai ihan vaan äksy luonne?
Kukaan ei ole sanonut mitä oletat muiden sanoneen/tarkoittaneen, relax nyt vaan. Ulkona paistaa aurinko, mee tuulettumaan. Minä lähden kohta tallille, ensin talikkohommia, sitten hevosen selkään ja metsäteille. Hmm, pitäisköhän meikata, mitähän hevoset ajattelisivat, katsoisivatkohan? Kaiken kruunaisi sitten Eau de Hevonpaska.
Ei tässä tarvitse hyökätä, vastaan viestiin viestillä. Pian laskettelemaan tuonne auringonpaisteeseen. Olen kyllä meikannut :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät jaksakkaan ja eivät näin ollen meikkaa. Se on okei. Itse jaksan helposti. Rakastan meikkaamista, ihan sama mihin olen menossa. Vaikka mun arkimeikkiinkin menee se 20min, niin viikonloppuisin menee meikkaamiseen vielä kauemmin. En ymmärrä tätä ainaista ihmettelyä, että miten joku jaksaa tehdä tätä ja tätä. Se on ihan kiinnostuksesta kiinni. Ei minuakaan voisi vähempää kiinnostaa esim. sarjojen ja elokuvien katselu, tai juoksulenkillä juokseminen, mutta en kyseenalaista miten joku jaksaa näin tehdä.
Kuulostaa ettet pysty ettet roskikselle menemään ilman sotamaalausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee en voi enää ihmetellä saamiani katseita. Olen aina tiptop ja lapsia on 4. Ei tulisi mieleenkään hiihtää tuolla tukka lintassa ja likaisilla kainaloilla. Naiset katsoo pitkään ja miehet vielä pidempään
No pidät asiaa kuitenkin merkityksellisenä, kun se edes tuli mieleesi tässä kohdin.
Itse en meikkaa kuin harvakseltaan, enkä välitä pas kaa kaan katsooko joku tai ajatteleeko asiasta mitään.
Olen aamuisin hyvin hidas, en herää kunnolla vasta kuin kahden kahvikupillisen jälkeen. Heräämisestä lähtöön menee tunti, ja siinä ajassa suihku jos tarvitsee, kahvikupin äärellä koomailu, sitten hiusten harjaus, hampaiden pesu pukeminen ja lähtö. Joskus yritin "reipastua", mutta eipä se vaikuttanut olemiseeni mitenkään, joten palasin siihen millainen nyt vaan olen, ja se on just hyvä. Kenelle tässä tarvitsee esittää?
Olenko sanonut että sun tai jonkun muun pitää meikata? Minä meikkaan vaikka olisin kotona päivän, ei siinä tarvitse kenellekään esittää. Ihan kummallisia ajatuksia teille tulee. En minäkään välitä katsooko joku mutta olen vain huomannut, että tuijotetaan.
Ilmeisesti olet siis itsekin tuijotellut muita ihmisiä, kun olet sen ns. huomannut. Ei se sen ihmeempää ole. Kun itse pitää itseään kedon kauneimpana kukkana, niin saattaa tulla pientä tulkintaharhaa.
Olenko sanonut olevani kedon kaunein kukkanen? En ole. Minulla on monta kauniimpaa ystävääkin. Eipä keksitä siellä juttuja omasta päästä
Kyllä sun asenteen lukee rivien välistäkin. Sinä oot kaikkien ihailun kohde, muut on laiskoja ja rumia ja hikisiä laahustajia, joista ei kukaan oo kiinnostunut.
Ihmisillä on erilaiset kiinnostuksenkohteet ja arvot, joten turha arvostella muita. Itse kyllä protestoin sellaista käsitystä kohtaan, että naisilla olisi joku velvoite laittautua kauniiksi muita ihmisiä (=miehiä) varten. Se on yksinkertaisesti naisvihaa, sovinismia, esineellistämistä ja alistamista. Melko usein naiset nuorena sisäistävät tämän yhteiskunnassa elävän asenteen ja siksi kokevat, että pitäisi laittautua. Se on väärin ja on hyvä, et siitä välillä muistutetaan näissä keskusteluissa.
Raakaöljyä naamariin pikku muoviputeleista orjallisesti koska muutkin. Kyllä se petolinnun perä siitä paranee. Pestään pois alkoholilla ja ihmetellään kun iho oireilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa koetaan laittautuva nainen ylimielisenä ja ikävänä, muualla maailmassa se on normaalia elämää.
Ja auta armias, jos siihen laittautumiseen kuuluu vaikka värjäykset, pidennykset ja muut ei-luonnolliset keinot. Jos ei valkoinen kalvakka nainen halua näyttää ihan muumilta olemattomine kulmakarvoineen, ripsineen ja hiuksineen, niin on ihan hirveää...
Saattehan te pyörittää lisäosillanne ja kemikaaleillanne sairasta kauneusbisnestä. Fiksua se ei teidän toiminnasta tee.
No eihän teekkään, eikä kukaan ole niin väittänytkään. Onko kaikki ihmisten tekemät asiat aina fiksuja? Ei, eikä tarvitse. Ihminen kaipaa elämäänsä fiksujen asioiden lisäksi myös sellaisia asioita, joista ihan vaan tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet siis itsekin tuijotellut muita ihmisiä, kun olet sen ns. huomannut. Ei se sen ihmeempää ole. Kun itse pitää itseään kedon kauneimpana kukkana, niin saattaa tulla pientä tulkintaharhaa.
Olenko sanonut olevani kedon kaunein kukkanen? En ole. Minulla on monta kauniimpaa ystävääkin. Eipä keksitä siellä juttuja omasta päästä
Kyllä sun asenteen lukee rivien välistäkin. Sinä oot kaikkien ihailun kohde, muut on laiskoja ja rumia ja hikisiä laahustajia, joista ei kukaan oo kiinnostunut.
No se on sun tulkintasi. Näin sitä ihmiset lukee rivien välistä asioita mitä siellä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät jaksakkaan ja eivät näin ollen meikkaa. Se on okei. Itse jaksan helposti. Rakastan meikkaamista, ihan sama mihin olen menossa. Vaikka mun arkimeikkiinkin menee se 20min, niin viikonloppuisin menee meikkaamiseen vielä kauemmin. En ymmärrä tätä ainaista ihmettelyä, että miten joku jaksaa tehdä tätä ja tätä. Se on ihan kiinnostuksesta kiinni. Ei minuakaan voisi vähempää kiinnostaa esim. sarjojen ja elokuvien katselu, tai juoksulenkillä juokseminen, mutta en kyseenalaista miten joku jaksaa näin tehdä.
Kuulostaa ettet pysty ettet roskikselle menemään ilman sotamaalausta.
Tottakai pystyn? Ja usko pois, olen jopa joskus käynyt kaupassa ilman meikkiä, jos on nopeasti pitänyt käydä hakemassa esim. maitoa! Ja uimahallissa olen myös ollut ilman meikkiä!
Pystyminen ja haluaminen on ihan täysin eri asioita. Haluan näyttää näyttävältä ja siinä ei tietääkseni mitään pahaa ole. Paitsi nyt joidenkin mielestä.
Hyvin jaksan, ei ongelmaa. Elämässä on paljon rasittavampiakin asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ripsienpidennykset ja kulmien laminoinnit on munkin aamut pelastaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän teekkään, eikä kukaan ole niin väittänytkään. Onko kaikki ihmisten tekemät asiat aina fiksuja? Ei, eikä tarvitse. Ihminen kaipaa elämäänsä fiksujen asioiden lisäksi myös sellaisia asioita, joista ihan vaan tykkää.
Sen opettaminen lapsille, että naisen tehtävä on näyttää hyvältä, on yksi suurimmista karhunpalveluksista tytöille. Älkää pliis aivopeskö niitä tällä sonnallanne.
Meikkaamalla saan itsestäni täysin eri näköisen, joten se todellakin kannattaa ja mielelläni "uhraan" siihen sen 10-15 minuuttia. Lisäksi se on mielestäni rentouttavaa, juon samalla aamukahvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on sun tulkintasi. Näin sitä ihmiset lukee rivien välistä asioita mitä siellä ei ole
Ja kertoo asioita itsestään, joille on itse ihan sokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen opettaminen lapsille, että naisen tehtävä on näyttää hyvältä, on yksi suurimmista karhunpalveluksista tytöille. Älkää pliis aivopeskö niitä tällä sonnallanne.
En opetakkaan näin. Opetan lapsille, että nainen SAA näyttää miltä haluaa. Oli se sitten olla koko ajan täysin meikitön, tai tehdä sotamaalauksen naamaansa jos haluaa. Opetan lapsilleni, että laittautuminen ei sulje sitä pois, että voit olla hyvä työssäsi, olla hyvä ihminen ja omata myös omia mielenkiinnon kohteita.
Tykkään meikata ja meikkaisin joka aamu etäpäivinäkin, jos en inhoaisi meikkien pesua niin paljon. :D Meikkaaminen on mukavaa ja rentouttavaa puuhaa.
Käyn suihkussa, laitan voiteet, deodorantin ja hiustuotteet, pesen hampaat ja kielen, föönaan hiukset ja laitan suihkauksen kevyttä tuoksua. Meikit laitan aamukahvin tai -teen juomisen lomassa, hiuksia en harjaa ikinä. Tunnin sisällä heräämisestä olen ovesta ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En opetakkaan näin. Opetan lapsille, että nainen SAA näyttää miltä haluaa. Oli se sitten olla koko ajan täysin meikitön, tai tehdä sotamaalauksen naamaansa jos haluaa. Opetan lapsilleni, että laittautuminen ei sulje sitä pois, että voit olla hyvä työssäsi, olla hyvä ihminen ja omata myös omia mielenkiinnon kohteita.
Jep. Ja ne jotka ei laittaudu laahustaa hikisinä tukkka littanassa eikä saa kenenkään huomiota, ja huomio ulkonäölle on tärkeää. Oppi mennee perille.