Sieltä taaa kela maksoi 2kk sähkölaskun 218e kun olen perustoimeentulotuella
Kela maksaa vuokran 889e, perustoimeentulotuen osan 555e, nyt sähkölasku 218/2= 109e/kk, kotivakuutuksen 15e/kk.
Maanantaina kävin lääkärissä ja sain reseptilääkkeitä, yhteiskustannus 45e, nekin maksetaan.
889+555+109+15+45 = 1613 nettohyöty tuista tässä kuussa.
Miten ikinä pääsisin samaan töissä, kun olen ollut 9v työtön? Ei koulutusta.
Kommentit (63)
Hyvä että saan maksaa veroistani sinunkin elämän. Sosialismiin kuuluu huono-osaisista huolehtiminen. Ole hyvä, kiitä seuraavan kerran, kun kohdataan työpaikallani, kaupan kassalla. Ilo on minun puolellani.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että saan maksaa veroistani sinunkin elämän. Sosialismiin kuuluu huono-osaisista huolehtiminen. Ole hyvä, kiitä seuraavan kerran, kun kohdataan työpaikallani, kaupan kassalla. Ilo on minun puolellani.
Tämä oli luultavammin vitsi mutta mikäli ei niin...
Hah, kaupankassa ei paljoa verokirstuun rahaa tuo. Myöskin voit laskea itsesi sinne huono-osaisiin.
"Miten ikinä pääsisin samaan töissä"
Et mitenkään, koska olet laiska ja tyhmä.
3kk sähkölasku vajaa 500e. Myös itsellä Kela-gold.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukimenot 0,7mrd euro/ vuosi
20-25x enemmän lähetetään ulkomaille joka vuosi
Vierailija kirjoitti:
Millainen kämppä?
Itselläni 42m kaksio kerrostalo
Ap
Kiitä sitten yrityksiä, nekin maksavat elämääsi veroillaan.
Hyi. Nämä sosiaalietuudet saisi kyllä lopettaa.
Mä pääsin eläkkeelle heti peruskoulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen kämppä?
Itselläni 42m kaksio kerrostalo
Ap
Rintamamiestalo.
Toimeentuloasiakkaat voivat nöyränä kiittää työtätekeviä kavereitaan elintasostaan huolehtimisesta. Muistat varmaan, että Kela ja valtion kassa kertyy verotuloista.
Itse olen saanut pidempään toimeentulotukea. Olen varaton. Hain apua sähkölaskuun, eivät hyvittäneet yhtään mitään. Katsoivat että perusosasta piti maksaa kaikki.
Olen juuri vaihtamassa nettiyhteyden halvimpaan mahdolliseen, koska sitäkään ei korvata mitenkään erityisesti, joten sekin on maksettava samasta perusosasta. Inflaation myötä viime aikoina laskujen maksamisen jälkeen on ollut sen verran vähän rahaa kuukausibudjetissa ruokaan, ettei oikein jaksa kohta enää mitään. Ruokajonoon en yksinkertaisesti kehtaa mennä.
Niin se Kela vaan kustantaa luksuselämää joillekin. Toisten on käytävä töissä että saa laskut maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli luultavammin vitsi mutta mikäli ei niin...
Hah, kaupankassa ei paljoa verokirstuun rahaa tuo. Myöskin voit laskea itsesi sinne huono-osaisiin.
Viimeisimmässä palkkakuitissa kuukauden palkasta lähti 500e veroja. Että kyllähän sillä maksoi tuon tuensaajan sähkölaskun lähes tuplana.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuloasiakkaat voivat nöyränä kiittää työtätekeviä kavereitaan elintasostaan huolehtimisesta. Muistat varmaan, että Kela ja valtion kassa kertyy verotuloista.
Toimeentulotukimenot 0,7mrd euro/ vuosi
20-25x enemmän lähetetään ulkomaille joka vuosi.
Uniper-sekoilun hinta 10-12mrd euroa.
Tammikuun sähkölasku oli 250e ja siirto 100e.
Ihan itse pitää maksaa.
T. Pitkäaikaistyötön
Minäkin jätän kaikki laitteet nykyään päälle 24/7 kun Kelan sähköisessä palvelussa voi lähettää sähkölaskun liittenä ja siirtävät tililleni siinä näkyvän summan.
Kuka pösilö uskoo tätä aloitusta hävetköön tietämättömyyttään.
Olen ollut työtön kohta vuoden ja saan kaikki tuet mitä voin, eikä todellakaan ole tuollaisia summia.
Tunnen myös muita samassa tilanteessa eläviä...
Mikä motiivi näillä pskanjauhajilla on?
Taitaa olla taas muun kuin työttömän harkittu provo... tässä jää kiinni yhdestä lauseesta heti:
"Miten ikinä pääsisin samaan töissä, kun olen ollut 9v työtön? Ei koulutusta."
joka kuitenkin samaan aikaan käyttää termiä
"nettohyöty tuista tässä kuussa."
Täysin epäloogista on se että kouluttamaton työtön käyttäisi tuollaista sanamuotoa... parempaa yritystä ensi kerralla...
1600 bruttoon voisit ehkä päästä