Sieltä taaa kela maksoi 2kk sähkölaskun 218e kun olen perustoimeentulotuella
Kela maksaa vuokran 889e, perustoimeentulotuen osan 555e, nyt sähkölasku 218/2= 109e/kk, kotivakuutuksen 15e/kk.
Maanantaina kävin lääkärissä ja sain reseptilääkkeitä, yhteiskustannus 45e, nekin maksetaan.
889+555+109+15+45 = 1613 nettohyöty tuista tässä kuussa.
Miten ikinä pääsisin samaan töissä, kun olen ollut 9v työtön? Ei koulutusta.
Kommentit (63)
Aikamoinen sähkönkulutus sinulla. Meitä asuu 2 henkilöä 60 neliöisessä kaksiossa, sähkön hinta 37c/ kwh. Olemme kalliin hinnan vuoksi säästänyt mahd paljon sähköä, lasku tulee joka kuukausi ja on 28-30e. Köyhiä ollaan, omasta taskusta maksetaan.
Täyttä paskaa koko juttu 😆
Sossut, tai kela eivät todellakaan maksa tuollaista vuokraa, eikä sähköjä.
Minä todellakin tiedän.
Terkuin. Asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että saan maksaa veroistani sinunkin elämän. Sosialismiin kuuluu huono-osaisista huolehtiminen. Ole hyvä, kiitä seuraavan kerran, kun kohdataan työpaikallani, kaupan kassalla. Ilo on minun puolellani.
Toimeentulotukimenot 0,7mrd euro/ vuosi
20-25x enemmän lähetetään ulkomaille joka vuosi
Suomen YKSI viimeisemmistä avustuspaketeista Ukrainaan, yhteen maailman korruptoituneimmista valtioista, oli YLI 400 MILJOONAA EUROA. Elikkä suomalaisten veronmaksajien rahavaroja siirrettiin Ukrainaan aselähetyksen muodossa. Ja tämä YKSI lähetys maksoi siis sen päälle 400 milliä.
Kaikkiaan lähetyksiä on ollut jotain 12, kolmastoista on lähdössä. On täysin mahdollista, että Ukrainaan tullaan tunkemaan esim. seuraavan puolen vuoden aikana niin paljon suomalaisia verovaroja, että summa ylittää täysin varmasti MILJARDIN.
Mitenköhän nämä lasketaan ja miten valikoituu ne, joille tuota tukea tarjotaan sähkön kanssa? Itse olen osa-aikatyössä eli työkkäreiden lisäksi joudun hakemaan toimeentulotukea. Viimeisin sähkölasku oli minullakin hyvin suuri (parisataa useammalta kuukaudelta) ja siitä laitoin tiedot Kelaan. En saanut apua siihen kuin vain parikymppiä, mutta aloittajalle kai maksetaan ihan kaikki.
Miten joku edes voi uskoa tuota..
Ottakaa selvää asioista hölmöt.
Toimeentulotuki 75e
Asumistuki 380e
Työmarkkinatuki n. 600e
Vuokra 650e
Terv. työtön
Tuskin olet syntyperäinen suomalainen, jos tuet ovat tuollaiset. Maahanmuuttajataustalla uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nämä lasketaan ja miten valikoituu ne, joille tuota tukea tarjotaan sähkön kanssa? Itse olen osa-aikatyössä eli työkkäreiden lisäksi joudun hakemaan toimeentulotukea. Viimeisin sähkölasku oli minullakin hyvin suuri (parisataa useammalta kuukaudelta) ja siitä laitoin tiedot Kelaan. En saanut apua siihen kuin vain parikymppiä, mutta aloittajalle kai maksetaan ihan kaikki.
Aloittaja on tyypillinen tämän vessanseinäfoorumin trolli.
Joko esim. näitä Putlerin kätyreitä jotka yrittävät hämmentää suomalaista keskustelua, tai sitten esim. joku Ylilaudan ääliö-poju (taas vaihteeksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että saan maksaa veroistani sinunkin elämän. Sosialismiin kuuluu huono-osaisista huolehtiminen. Ole hyvä, kiitä seuraavan kerran, kun kohdataan työpaikallani, kaupan kassalla. Ilo on minun puolellani.
Tämä oli luultavammin vitsi mutta mikäli ei niin...
Hah, kaupankassa ei paljoa verokirstuun rahaa tuo. Myöskin voit laskea itsesi sinne huono-osaisiin.
Viimeisimmässä palkkakuitissa kuukauden palkasta lähti 500e veroja. Että kyllähän sillä maksoi tuon tuensaajan sähkölaskun lähes tuplana.
En ehkä pitäisi kovin isoa meteliä :D tirsk
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on ulkkari.
Heille maksetaan tosiaan kaikki...
Suomalaiset eivät saa kun minimin.
Kela osti mulle Teslan kun entinen auto meni rikki.
varsinaiset sähkön tuethan on maksettu 2022 alkaen hallinnolle itselleen ja eliitille / rikkaille, siksihän korvausrajaksi laitettiin korvaus 2000-6000 euron laskuille jotta tätä tukea ei maksettaisi vahingossa pienituloisille... ja ylätulorajaa ei ole että hallinto ja eliitti saavat tämän tuen... ja siis kaikki suomalaiset maksavat tämän eliitin ja hallinnon tukemisen...
Ymmärrän, että joillakin köyhyysrajan yläpuolella taiteilevilla ihmisillä on tarvetta yrittää saada hyvää oloa köyhyydestään, eli siitä, että muut elättävät heitä.
Tämäntyyppinen viestittely kertoo yksilön näköalattomuudesta ja yrityksestä tuntea oma olo paremmaksi, vaikka asiat ovat huonosti.
Koeta löytää lisää sisältöä elämääsi. Olet siinä onnellisessa asemassa kuin minä eläkkeellä, että sinulla on vapaa-aikaa ja saat määrätä, mihin sen käytät. Älä tyydy koneen jatkeena olemiseen, vaan ala kaivaa esiin sisällä olevia lahjojasi. Kyllä sieltä jotain löytyy.
Ja nämä ulkkarit lisääntyvät kun kanit yleensä. Työ ei maistu mutta tukia tulee niin että on varaa pitää jopa autoakin.
T. Faktatieto
Vierailija kirjoitti:
Kuka pösilö uskoo tätä aloitusta hävetköön tietämättömyyttään.
Olen ollut työtön kohta vuoden ja saan kaikki tuet mitä voin, eikä todellakaan ole tuollaisia summia.
Tunnen myös muita samassa tilanteessa eläviä...
Mikä motiivi näillä pskanjauhajilla on?
Ei pidä paikkaansa aloittajan kirjoitus. Nämä on näitä vaalien alla ilmestyviä kirjoituksia. Sitten osa vielä uskoo, että työttömänä sostuilla elävät oikeasti saavat tuollasia summia. Tuttuni saa toimeentukea ja hänellä esim. sähkölaskun maksimi mitä maksetaan on 40e.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötuessa on omavastuu, joka on 400 e/kk. Sähkötuen määrä on 60 % niistä sähköenergiamenoista, jotka ylittävät 400 euron omavastuun.
Sähkönsiirron kustannuksiin ei voi saada sähkötukea, joten niitä ei lasketa mukaan omavastuuseen eikä omavastuun ylittäviin sähkömenoihin.
Sähkötukea voi saada enintään 660 e/kk. Enimmäismäärän sähkötukea saa silloin, kun sähköenergiamenot ovat 1 500 e/kk tai enemmän. Pienin maksettava sähkötuki on lain mukaan 5 e/kk.
Provo tämä on. Kela ei hyväksy noin suuria asumismenoja. Ja vain pakollinen kotivakuutus hyväksytään, joka on alle 100e/vuosi.
Vaikka sähkön hinta on noussut, Kela ei yksin asuvalle maksa kohtuuttomia sähkölaskuja. Katsovat kulutuksen keskiarvon asunnon neliöiden mukaan, ja ylimenevä osuus jää itse maksettavaksi, jos esim. kuukauden kVh on yli 120 yksin asuvalla.
Vaalit on tulossa, ja oikeisto_trollit postaa tännekin kökköä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes voi uskoa tuota..
Ottakaa selvää asioista hölmöt.
Toimeentulotuki 75e
Asumistuki 380e
Työmarkkinatuki n. 600eVuokra 650e
Terv. työtön
Asumistuki 405/kk
Työmarkkinatuki 590 /4vko
Pttt 410/kk
Lisäksi sähkölasku, terveydenhuolto ja kotivakuutus
Ap
Melkoinen puutarha sinulla kun saat noilla neliöillä tuollaisen sähkölaskun. Ai niin mutta olet taas se valehtelija joka näitä aloituksia tehtailee.