Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko sinä voinut olla huomaamatta raskauttasi kunnes synnytys koitti?

Vierailija
23.02.2023 |

Minä en todellakaan :D
Kuulin juuri yhden tutun lähteneen töistä vatsakipujen takia, kappas sieltähän tuli vauva

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka työkaveritkaan ollet huomanneet?

En tiedä, kukaan ainakaan sanonut mitään ilmeisesti.

Ap, näkyikö raskaus millään tavalla työkaveristasi?

Hän tuskin oli kovin hoikka, jos ei näkynyt lainkaan. Toki raskaus näkyy toisilla enemmän kuin toisilla, mutta jos synnytys lähtee käyntiin normaalissa odotusajassa niin kyllä sen loppuajasta näkyy.

Ystävälläni kohtu oli jotenkin taka-asennossa niin pitkälle raskaus meni ennen kuin huomasi selvästi myös ulkopuoliset, mutta huomasivat kuitenkin ennen laskettua aikaa. Lapsi syntyi itsessään reilun viikon myöhässä, joten siinä vaiheessa huomasi niin äidin tuskastuneen ilmeen kuin vatsankin jo hyvin.

Vierailija
42/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka olisi taaksepäin kallistunut kohtu ja pieni maha on vaikea ymmärtää miten ne vauvan liikkeet isompana voisi jäädä huomaamatta. Olisin kyllä ollut tosi huolissani mitä vartalossani tapahtuu jos en olisi tiennyt vauvan liikkeiksi :D

Vauva kasvaa istukan takana, eikä silloin tule raskausvatsaa, eikä vauvan liikkeet tunnu.

Tässä yksi tapaus, äiti sai tietää olevansa raskaana 3 viikkoa ennen synnytystä. Kuvasta päätellen äiti näyttää myös hoikalta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laura-meni-laakariin-sai-kuulla-ole…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa vasta ensimmäinen kolmannes, mutta oireet ovat iskeneet kuin märkä rätti päin kasvoja. Jos en olisi raskaana, olisin hakeutunut jo lääkäriin pahoinvoinnin, väsymyksen ja muiden kolotusten takia. Eli ei olisi ainakaan tämän raskauden osalta mahdollista.

Vierailija
44/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kanssa ei olisi onnistunut, tuli "maitoakin" rinnoista puolivälistä saakka ja kunnon maha. Ja menkat jäi pois.

Toisen kanssa oli itseasiassa parissa viime kuussa veristä vuotoa satunnaisesti, joten kovassa stressissä olisi saattanut selittyä että menkat vähän sekaisin. Kiloja tuli silloin vain 4, joten raskaus olisi saattanut mennä ohi jos ei olisi ollut yrittämällä yritetty lapsi.

Vierailija
45/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka olisi taaksepäin kallistunut kohtu ja pieni maha on vaikea ymmärtää miten ne vauvan liikkeet isompana voisi jäädä huomaamatta. Olisin kyllä ollut tosi huolissani mitä vartalossani tapahtuu jos en olisi tiennyt vauvan liikkeiksi :D

Mulla oli istukka edessä ja lapsi lähellä selkää, joten liikkeet oli lähinnä epämääräistä kuplintaa. Hyvin samanlaista kuin että ilmaa liikkuu suolistossa. Jos en olisi tiennyt olevani raskaana, olisi hyvinkin voinut mennä vain vatsanpurujen piikkiin. 

Vatsa kasvoi lähinnä sivusuunnassa ja olisi sekin voinut selittyä ihan vaan lihomisella, eikä pahoinvointiakaan ollut sanottavasti. Nälkä oli alkuraskaudessa koko ajan, mutta eipä sitäkään raskausoireeksi välttämättä olisi osannut epäillä. Ja ylensyömisestä loogisesti lihoo, joten turvotus olisi selittynyt liialla syömisellä.

Olin/olen pitkäselkäinen, lievästi ylipainoinen eli en mikään valas, mutta en niin hoikkakaan, että lihomisen olisi huomannut selvästi.

Itse tosiaan tiesin olevani raskaana, koska yritystä oli, mutta oireiden perusteella olisi voinut mennä huomaamatta.

Vierailija
46/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ovat kyllä raskauden aikana jumpanneet ja kääntyilleet niin paljon, ettei niitä liikkeitä ilmavaivoiksi ole voinnut luulla.

Vierailija
47/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi voinut olla huomaamatta jo ekoilta viikoilta... Säännölliset kuukautiset jäivät pois ja alkoi pahoinvointi ja väsymys.

Vierailija
48/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan raskauden loppuun asti olisi voinut olla huomaamatta, mutta 18-vuotiaana mulle kävi niin että olin tietämättäni raskaana rv 16 asti, jolloinka maha alkoi olla jo sen mallinen, että ei mennyt turvotuksesta tai lihomisesta, olin tosi hoikka. Käytin minipillereitä eikä mulla ollut menkkoja muutenkaan, joten menkkojen loppumisesta en tajunnut mitään enkä voinut kuvitella olevani raskaana kerran ehkäisin tunnollisesti ja olin etäsuhteessa, joten seksiäkään ei paljon ollut. Tissien kasvamisesta olisi voinut päätellä, mutta olin vain iloinnut siitä että viimein, en ikinä ollut kuullutkaan että liittyisi raskauteen... ja lääkärissäkään ei tosiaan sitten ensimmäisenä uskottu raskauden olevan pitkällä vaan väitettiin minun vain jännittävän vatsaa ulospäin. Toinen öääkäri sitten kyllä uskoi. Päädyin aborttiin.

Abortti rv 16? Jouduitko hakemaan erikoislupaa? Ja siis ensimmäinen lääkäri arvioi raskauden kestoa mahan koon perusteella, eikö tehnyt sisätutkimusta? Vai oliko tämä joskus vuosikymmeniä sitten?

Vierailija
49/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja todella skeptisesti suhtautunut näihin: raskaana ja yllärisynnytys. Vaikka olisi teini ja bimbo.

Raskaus voi kyllä jatkua pitkällekin esim. voi olla että kuukautiset ei jää pois heti, mutta yllärisyntymiin en usko.

Vierailija
50/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta valittaminen on opittu tapa. Jos ei tiedä olevansa raskaana ei tule oireita.

Vierailija
51/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  neljästä raskaudesta kolmesta tiennyt jo raskaustestiä tehdessä plussaavani. Myös siitä ensimmäisestä, jolloin kaikki raskausjutut olivat uutta. Olo oli niin kertakaikkisen erilainen monella tapaa.

Vierailija
52/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaudesta valittaminen on opittu tapa. Jos ei tiedä olevansa raskaana ei tule oireita.

Eikö edes kuukautiset jää pois, se kun on oire? Meinaatko, että minä vain ihan huvikseni - vaikka ehkäisy on ollut käytössä - keksin lähteä ostamaan raskaustestiä, ja että oireet paukahti vasta sitten tajuntaan, kun testi näytti positiivista, tissit kasvoi samantien kuppikoolla ja alkoi oksettaa?

Vierailija
53/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksensin joka raskaudessa 9kk, jouduin sairaalaan tiputukseen. Et selkeästi ole itse kokenut tällaista?

Ystäväni kävi monesti neuvolassa ja lopulta tk:ssa valittamassa todella huonoa oloaan ja selkäsärkyä rv 28. Kukaan ei ottanut nuorta ensiodottajaa tosissaan.

Lopulta pyörtyi töissä ja kiidätettiin sairaalaan lanssilla. Raskausmyrkytys. Ystäväni kävi kuoleman kielissä ja makasi teholla tiedottomana monta päivää, verenpaineet huiteli taivaissa.

Lapsi ei ikävä kyllä selvinnyt.

Varmaan hänkin sitten valitti turhaa.

Vierailija
54/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti, taaksepäin kallistunut kohtu.

Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ja en todellakaan olisi voinut olla huomaamatta raskautta. Alkuraskauden pohjaton väsymys ja järkyttävä pahoinvointi jo pitivät siitä huolen. Mutta jos olisin sen tulkinnut joksikin sairaudeksi, olisi mahan kasvu viimeistään paljastanut asian. Sikiön liikkeet alkoivat tuntumaan rv 16 alkaen.

Kun 4,5 kiloinen sikiö asettaa päänsä lantioluiden väliin ja peppunsa rintalastaa vasten, pitää olla jo vähintäänkin tyhmä tai tajuton, jos ei huomaa olevansa raskaana. Ihan sama, vaikka kohtu olisi alun perin ollut ylösalaisin.

Mutta toki tunnen ihmisen, jolla jäi raskaus huomaamatta. Sairaudeksi luuli oireita, ja siinä selvisi, että 30 viikolla oli raskaana. Hänellä oli helpot raskaudet, siis nekin, mitkä hän huomasi jo alkuvaiheessa.

Vierailija
55/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka raskaus oli niin helppo, että jos ei maha olisi kasvanut ja ollut "tiellä", niin olisin voinut tehdä ihan mitä normaalistikin. Toisella kerralla oksensin lähes alusta alkaen viimeiseen iltaan.

Mutta pitkänhuiskea työkaverini (toisella osastolla) toi ennen joulua pipareita ja kakkuja kahvihuoneeseen. Jutustelimme keskenämme, että mitä nyt juhlitaan, kun hän oli täyttänyt 30 kesällä. Sanoi jäävänsä pois määrittelemättömäksi ajaksi. Kun sitä ääneen myös ihmeteltiin, sanoi hän jäävänsä äitiyslomalle!! 

Hänestä ei todellakaan näkynyt raskaus millään lailla, kasvotkin olivat yhtä kapeat, kuin aina ennenkin, samanlaiset tiukahkot housut olivat, mitä aina on käyttänyt. Ja samanlaisesti on liikkunut ja kulkenut joka puolella. 

Facesta näin, että perhe oli kasvanut tyttövauvalla tammikuun lopulla. 

Vierailija
56/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi onnistumut omassa tapauksessani.

Mulla oli esikoista odottaessa aivan jäätävä väsymyskooma, hirveä hormonaalinen hedari ja "menkkajomotus" jatkui raskauden puoliväliin saakka. Puolivälin jälkeen kivut vaihtuivat selkäkivuiksi. Vatsa tuli näkyviin joskus rv16-17 tienoilla ja jo paria kuukautta ennen laskettua olin valtavan kokoinen.

Vierailija
57/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, pieni ja laiha - vain 52kg kaikkien 4 raskauden alussa. Viikolla 20 alkoi vatsa tulla näkyviin, siihen saakka normivaatteissa. 

Vierailija
58/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 8 kertaa raskaana ja oireita on ollut vain niissä 4:ssä mitkä meni kesken. Onnistuneet raskaudet täysin ilman oireita, vain menkat jäi pois

Vierailija
59/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi tuttu, joka oli äärimmäisen laiha. Hänestä ei raskautta huomannut edes kun oli aivan viimeisillään raskaana. Näytti normaalipainoiselta, kun aikaisemmin oli vatsa kuopalla.

Eli hänestä muut eivät olisi varmasti huomanneet raskautta. Tiedä sitten millaiset oireet hänellä muuten oli.

Vierailija
60/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun katukuvaa katsoo, täynnä valtavan lihavia naisia. Sen näkösiä vatsoja näkee, että helposti siellä voisi vauva ollakin, eikä kantaja huomaa mitään. Monien naisten mahat näyttää siltä, että olisivat nielaisseet rantapallon.

Et tiedä selkeästi raskaudesta yhtään mitään. Eikö ole hieman noloa osallistua raskausaiheeseen keskusteluun, kun ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta?

Näytä mulle se hoikka nainen joka ei raskausvatsaa huomaa, nii olen hiljaa. 

Kaikilla ei ole raskausvatsaa, oli hän vaikka alipainoinen, jos sikiö on selkää vasten. Eikä päällepäin huomaa raskaudesta. Serkkuni oli juuri tälläinen ja luulin hänen adoptioineen lapsen.

Täysi mahdottomuus, ettei alipainoisella naisella olisi minkäänlaista raskausvatsaa - kyllä tuolla tänne aiemmin linkatulla sirolla naisellakin oli, se vain oli tavallista pienempi mutta ei hänellä mitään litteää vatsaa loppuraskaudesta ollut.

Se on sitten toinen kysymys että laittaako raskausvatsan pelkän lihomisen piikkiin, mutta ihan turha väittää että hyvin laihalla voisi pysyä sama kapea vyötärönympärys läpi raskauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi