Olisitko sinä voinut olla huomaamatta raskauttasi kunnes synnytys koitti?
Minä en todellakaan :D
Kuulin juuri yhden tutun lähteneen töistä vatsakipujen takia, kappas sieltähän tuli vauva
Kommentit (75)
En ole koskaan ollut raskaana, mutta mahdollisesti mulle voisi käydä näin, koska
- ei kuukautisia moneen vuoteen hormonaalisen ehkäisyn takia
- vahvasti taaksepäin kallistunut kohtu
- jos vielä lihoisin, vatsa erottuisi huonommin
- huonovointisuutta jo valmiiksi refluksin takia
- erinäisiä tuki- ja liikuntaelimistön kolotuksia valmiina
No, tämän takia teenkin raskaustestin varulta 1-3 kk välein :D
Jos menkat ei olisi loppuneet niin aika pitkälti kyllä. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu eikä vatsa kasvanut juuri ollenkaan kuin vasta jossain viikolla 34-35. Ei pahoinvointia, närästystä, mielitekoja tai mielialanvaihteluita tms. Käytin ihan omia tavallisia vaatteitani koko raskausajan.
No itsellä oli kyllä niin valtava pallo se maha, että huomasi kyllä kilometrien päähän 😂
Mulla oli yksi työkaveri, joka ilmestyi firman pikkujouluihin ja kännäsi siellä. Siitä muutaman viikon päästä ilmoitti jäävänsä äitiyslomalle ex. tempore. Mahansa näkyi kyllä siellä pikkujouluissa ja muut sitä mietti, mutta ei kai tuollaisesta voi mennä kysymään. Itse en tuolla juhlissa ollut, mutta voi olla että olisin ehkä mennyt sanomaan jotain.
Serkullani taas ei raskausmahaa kauheasti huomannut, koska oli muutenkin isompi kokoinen nainen.
Olisin .
Sain raskausmyrkytyksen viikolla 32 ja jouduin päivystykseen,tuossa vaiheessa näytin aika lailla samalta kuin aina ennenkin eli omenalihavalta. Närästi mutta muuten ei ollut mitään huonoja oloja,kunnes raskausmyrkytys iski.
Ellen olisi tiennyt odottavani vauvaa se olisi selvinnyt päivystyksessä.
Mä tein testin, kun "tiesin" olevani raskaana pari päivää ennen kuin kk olisi pitänyt alkaa. Sittemmin loppuneet kuukautiset, järkyttävä väsymys, liitoskivut, tissien turpoaminen ja pahoinvointi sekä jättimäinen vatsa olisivat tehokkaasti paljastaneet tilani. Tai no kai noi kaikki olisi voinut laittaa lihomisen, närästyksen, elämäntapojen ja stressin piikkiin, jos olisi oikein yrittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kun katukuvaa katsoo, täynnä valtavan lihavia naisia. Sen näkösiä vatsoja näkee, että helposti siellä voisi vauva ollakin, eikä kantaja huomaa mitään. Monien naisten mahat näyttää siltä, että olisivat nielaisseet rantapallon.
Et tiedä selkeästi raskaudesta yhtään mitään. Eikö ole hieman noloa osallistua raskausaiheeseen keskusteluun, kun ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta?
Näytä mulle se hoikka nainen joka ei raskausvatsaa huomaa, nii olen hiljaa.
Kaverille kävi näin. oli epäsäännölliset kuukautiset olleet aina ja nytkin epämääräistä vuotoa silloin tällöin. Luuli vähän pulskistuneensa, niin minäkin kun hänet näin. Lapsi syntyi yllättäen, keskosena ja vaikeasti kehitysvammaisena.
Täytyy sen vauvan olla tosi apaattinen siellä kohdussa, jos se ei liiku niin että odottaja huomaisi. Kyllä täytyy tietoisuus omasta kehosta olla aika lailla sumea.
Vierailija kirjoitti:
Kaverille kävi näin. oli epäsäännölliset kuukautiset olleet aina ja nytkin epämääräistä vuotoa silloin tällöin. Luuli vähän pulskistuneensa, niin minäkin kun hänet näin. Lapsi syntyi yllättäen, keskosena ja vaikeasti kehitysvammaisena.
Eli lapsi ei liikkunut ja äiti dokasi ja poltti tupakkaa?
Vaikka kuinka olisi taaksepäin kallistunut kohtu ja pieni maha on vaikea ymmärtää miten ne vauvan liikkeet isompana voisi jäädä huomaamatta. Olisin kyllä ollut tosi huolissani mitä vartalossani tapahtuu jos en olisi tiennyt vauvan liikkeiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsi ei liikkunut ja äiti dokasi ja poltti tupakkaa?
Juuri näin itseasiassa. Oli kova bileputki päällä ja luuli lihomisen johtuneen tästä.
Minulla on eteenpäin kallistunut kohtu, joten ei ole mahdollista olla huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka työkaveritkaan ollet huomanneet?
Ei se vatsa kasva, jos sikiö on selkärankaa vasten.
Tiedän lähipiiristä yhden tapauksen, jossa kukaan ei tiennyt naisen olevan raskaana. Ja oli n. 29v ja itsekin sai tietää vasta yli puolen välin raskauden. Sukulaiset veikkasivat jopa adoptiolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kun katukuvaa katsoo, täynnä valtavan lihavia naisia. Sen näkösiä vatsoja näkee, että helposti siellä voisi vauva ollakin, eikä kantaja huomaa mitään. Monien naisten mahat näyttää siltä, että olisivat nielaisseet rantapallon.
Et tiedä selkeästi raskaudesta yhtään mitään. Eikö ole hieman noloa osallistua raskausaiheeseen keskusteluun, kun ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta?
Tässä jutussa rouva on oikeasti hyvin hoikka ja viikolla 36 vatsa on pieni tiukka kumpu vain.
Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja vielä pitkä selkä. Vatsa ei mitenkään suurissa määrin kasvanut raskausaikana. Mutta sisäisesti kyllä tunsi, että siellä möllöttää vauva, olipa vielä varsin vilkas sellainen, joten kyllä sen möyrinän ja potkut näki muutkin. Lisäksi oksentelin melkein viisi kuukautta sekä kärsin lonkkakivuista ja närästyksestä.
Mulla oli kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu mutta kyllä mun vatsani oli iso ja näkyvä silti.
Ei mitään mahdollisuutta pistää lihomisen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole raskausvatsaa, oli hän vaikka alipainoinen, jos sikiö on selkää vasten. Eikä päällepäin huomaa raskaudesta. Serkkuni oli juuri tälläinen ja luulin hänen adoptioineen lapsen.
En olisi, vaikka naapurin mielestä olin ihanan kohtuullisen kokoinen. Muuten sain kaikki mahdolliset vaivat riesakseni. Yhteen lapseen jäi meidän perheen koko.
Tuttava huomasi raskauden vasta ihan viimeisillä viikoilla. Olisiko ollut kolmas lapsi tulossa, ei kuitenkaan mikään ensikertalainen.
Olen itse normaalipainoinen, pitkäselkäinen, nyt viikolla 33 raskaana.
Ainoa oire on ollut tähän asti appelsiinin himo ja positiivinen testi.
Minulla on aina ollut hyvin helpot ja kevyet kuukautiset, jotka ovat temppuilleet.
Tein huvikseni raskaustestin, joka oli positiivinen viikolla 21.
Toistaiseksi kukaan ulkopuolinen ei ole huomannut, painoa minulle on tähän mennessä tullut 1,7 kg.
Kaikki kunnossa ja vauva kasvaa hyvin.
Jos en olisi tehnyt vitsillä testiä ja jos olisi vaikka stressiä tai jotain, niin varmaan voisi jäädä huomaamatta.
Ehkä olisin jossain vaiheessa ihmetellyt päivittäistä oksenteluani.