Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko sinä voinut olla huomaamatta raskauttasi kunnes synnytys koitti?

Vierailija
23.02.2023 |

Minä en todellakaan :D
Kuulin juuri yhden tutun lähteneen töistä vatsakipujen takia, kappas sieltähän tuli vauva

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat suomalaisnaiset ovat jo aika pitkiä, joten ei tarvitse olla mitenkään erityisen lihava, että raskaus alkaa näkyä vasta loppumetreillä kunnolla vaatteet päällä. Tietysti mitä pidempi ja pitkäselkäisempi ja mahdollisesti vähemmän siro on, sitä helpommin se pieni maha on erottumatta. Jos on oikein hoikka, mutta pitkä niin se vauvamaha voi saada näyttämään vain vähemmän hoikalta. Mutta harvinaistahan se on, että raskaus lähentelee viikkoa 40 eikä sitä 170 cm tai alle pituisesta naisesta huomaisi. Liki tai yli 180 senttisillä paljon helpommin mahdollista.

Vierailija
62/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olisin. Olin jo melkoin kolmannella kuulla ennenkuin tajusin odottavani esikoista. Mulla oli ennen ekaa raskautta todella epäsäännolliset kuukautiset ja välillä puolen vuodenkin pausseja,  mun raskausvatsa oli sellainen tasapaksu tynnyri joka näytti vaan siltä että olin lihonut, eikä paino noussut kuin 7 kiloa koko raskauden aikana. Lapsi syntyi rv:lla 28.

Kuvittelin aluksi raskausoireiden kuten jatkuvan pahoinvoinnin, johtuvan jostain muusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei huomannut pitkään aikaan, että olin raskaana, vatsa oli aika pieni, joten ostin varta vasten äitiysfarkut, että vatsa korostuisi. Vauva syntyi ennenaikaisesti keskosena, joten olisivat varmaan sitten myöhemmin huomanneet lähempänä laskettua aikaa. Alastomana tietysti huomasi heti, mieheni otti nättejä alastonkuvia, kun olin raskaana, kyllä niistä huomasi mahan selvästi.

Vierailija
64/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Vatsa oli niin jäätävän iso ja vauva mylläsi ja potki niin mahdottomasti. Ja vielä aivan kaikki raskausoireet ja vaivat siihen päälle.

Vielä puoli vuotta synnytyksestä tuntui että vauva potkii mahassa ja paniikissa tein varmuuden vuoksi monta raskaustestiä vaikka tiesin etten mitenkään voi edes olla raskaana.

Vierailija
65/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menkat ei olisi loppuneet niin aika pitkälti kyllä. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu eikä vatsa kasvanut juuri ollenkaan kuin vasta jossain viikolla 34-35. Ei pahoinvointia, närästystä, mielitekoja tai mielialanvaihteluita tms. Käytin ihan omia tavallisia vaatteitani koko raskausajan.

Ekaa kertaa kuulen, että taaksepäin kallistunut kohtu voisi vaikuttaa asiaan. Kirjoitin äsken tuosta, että jouduin ostamaan äitiysvaatteita, että joku huomaisi, että ylipäätään olen raskaana, kun muuten ei huomannut. Ehkä tulkitsivat, että olen vain lihonut. Kävin jumpassa 4-5 kertaa viikossa koko raskauden ajan ja hoitamassa hevosia ja myöhemmin olen miettinyt johtuiko ennenaikainen synnytys siitä. Sanottiin, että elä normaalia elämää, joten elin, ja elämäni on aika liikunnallista.

Onneksi kaikki meni hyvin ja keskostarkastuksetkin lopetettiin kaksivuotiaana turhina. Mutta toisinkin olisi voinut käydä, koska suhtautuminen oli yliolkaista (lapsivettä oli tullut jo monena päivänä ja sanottiin, että olet vain pissanut housuusi, vaikka mulla ei ole mitään virtsanpidätysvaivaa).

Vierailija
66/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalipainoinen ja kapeavyötäröinen, ja minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Käytän normaalistikin aika väljiä vaatteita, mutta viimeistään rv 14 piti ottaa äitiyshousut käyttöön, kun maha oli alkanut kasvamaan, vaikka paino ei ole juurikaan vielä noussut. Loppuraskaudesta näytin siltä, kuin minulla olisi ollut rantapallo vaatteideni alla.

Vierailija
67/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä ne on teille todennut nuo kohtujen kallistukset? Ei mulla vaan missään ultrassa ole kohdun kallistuksia tutkittu kolmessa raskaudessa 2014, 2016 ja 2018??

Vierailija
68/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä ne on teille todennut nuo kohtujen kallistukset? Ei mulla vaan missään ultrassa ole kohdun kallistuksia tutkittu kolmessa raskaudessa 2014, 2016 ja 2018??

Sulla ei sitten varmaankaan ole taaksepäin kallistunutta kohtua. Mulle on sanottu ihan tavallisessa gynekologisessa tarkastuksessa se jo ennen raskautta. Mutta ei ole sanottu mitään siitä mitä vaikutusta sillä on enkä ole tullut kysyneeksi.

Vierailija
69/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan 😂

Mullakin on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, mutta kyllä vatsa alkoi näkyä puolivälissä raskautta ja oli loppuvaiheessa niin selkeä, iso pallo, että ei keltään jäänyt huomaamatta, vähiten itseltäni 😂

Vauvakin mönki ja kääntyili niin, että maha pomppi ja ne potkut näkyi ulkopuolisillekin.

En mitenkään voi ymmärtää että (loppu-) raskaus jäisi huomaamatta keltään odottajalta.

Vierailija
70/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei sitten varmaankaan ole taaksepäin kallistunutta kohtua. Mulle on sanottu ihan tavallisessa gynekologisessa tarkastuksessa se jo ennen raskautta. Mutta ei ole sanottu mitään siitä mitä vaikutusta sillä on enkä ole tullut kysyneeksi.

Mut toisille sanottu että eteenpäin kallellaan? Mulla sitten ilmeisesti ei ole kallellaan ollenkaan, käsitinkö oikein?

Vierailija
71/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut toisille sanottu että eteenpäin kallellaan? Mulla sitten ilmeisesti ei ole kallellaan ollenkaan, käsitinkö oikein?

Niin kai, en tosin ole asiantuntija. Minulle sanottiin tuo jo alle kaksikymppisenä, että on taaksepäin kallistunut, joten varmaankin sinulle olisi sanottu se, jos olisi. 

Vierailija
72/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui pitkä hoikka nainen, oltiin kyllä koko perhe ihmeissämme kun mies kertoi eräänä päivänä että heille syntyi kolmas lapsi. Mihin ihmeeseen se lapsi mahtui, kun mitään raskausmahaa ei näkynyt ulospäin? 

Vierailija
73/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainoa raskausoire ollut kaikissa raskauksissa kasvava maha. Jos olisin ollut kovin ylipainoinen, en olisi välttämättä huomannut.

Vierailija
74/75 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainoa raskausoire ollut kaikissa raskauksissa kasvava maha. Jos olisin ollut kovin ylipainoinen, en olisi välttämättä huomannut.

Samoin. Maha kyllä erottuu muotonsa puolesta ilman vaatteita ollessa, mutta koska muuten on hoikka ja kapeavyötäröinen, niin raskausmaha menee ulkopuoliselle pienenä lihomisena. Koska monilla on mahaa ilman raskauttakin ja vauvani oli viikkoihinsakin nähden pieni keskonen. Nro 65

Vierailija
75/75 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä julkisuudessakin: Kauniiden ja rohkeiden ekaa Tayloria näytellyt Hunter Tylo sai potkut aiemmasta työstään Melrose Placessa raskauden vuoksi. Tylo nosti tästä oikeusjutun ja tuotantoyhtiö puolustautui korostamalla, että sopimus kieltää rajut ulkonäön muutokset, eikä hahmolla saa olla raskausvatsaa.

Oikeutta käytiin pari vuotta ja istunnossa tyköistuvaan asuun pukeutuneelta hoikalta Tylolta kysyttiin kuinka monta lasta hänellä on ja vastaus oli "2 ja puoli". Häntä pyydettiin tarkentamaan mitä tämä puolikas tarkoittaa ja hän kertoi olevansa jälleen raskaana, laskettu aika ensi kuussa. Hunter Tylo siis voitti oikeusjutun sillä pystyi luotettavasti todistamaan, ettei ulkonäkö muuttunut lainkaan raskauden aikana. Tässä vaiheessa oli jo Kaunareissa ja raskauksista huolimatta ilmeisesti työskenteli ihan normaalisti.

Itse toki siis tiesi raskaudesta, mutta ulospäin se ei aina näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä