Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät jaksa tehdä 40 tunnin työviikkoja

Vierailija
22.02.2023 |

Miten on mahdollista että 40 tuntia on teille liikaa? Viikossa on 168 tuntia ja te ette jaksa tehdä vajaata neljännestä siitä töitä? Lisäksi vielä lomat ja pyhäpäivät. Kuinka on mahdollista että olette noin laiskoja ja saamattomia?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui kaikki selkä ja jalkavaivat, kun aloin tekemään 4 päiväistä työviikkoa. Sen ansiosta voin hyvin sekä henkisesti että fyysisesti.

Vierailija
22/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhullut on outoa porukkaa.

Näillä energianhinnoilla, lainan korkojen nousulla, ruuan kallistumisella, oli paljon helpompaa tehdä extratyötä hetken kuin kituuttaa tuskissaan kun ei selviä.

Mutta olen myös ihmetellyt miten toiset väsyy niin kauheasti jo vaikka 30h työviikosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitäisi palkkatyön sijaan olla enemmän yrittäjyyttä, jolloin voisi itse määrittää työaikansa. Loppuunpalamista ei olisi, kun voisi tehdä vain 6 tuntia päivässä tehokkaasti ja saisi itse määrittää palkkansa.

Vierailija
24/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee selvästi fyysisesti kevyttä työtä. Tervetuloa kokeilemaan esim. kolmivuorotyötä vanhuspuolelle. Tai kiireisen ravintolan kokin tai tarjoilijan hommiin. 

No ap onkin lapsellinen trolli jolla tuskin on edes työpaikkaa.

Vierailija
25/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavampaa nostaa täyttä palkkaa kolmepäiväisellä viikolla.

T. Li A.

Oih, vielä ihanampaa olisi saada 20.000 €/kk, ilmaisen kodinhoidon ja valtion rahoittaman tuliterän auton ilman että pitäisi tehdä töitä <3

t. jokainen "elämäonniinmasentavaamullekaikkinytjaheti loinen.

Vierailija
26/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelu- ja cadpiirtämisessä on useissa työpaikoissa joissa olen ollut 35h työviikko. En viitsi palkatta 5h tehdä liikaa.

Vierailija
27/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivä omn ruokatauon kanssa 8.5h. Ns. pekkasia toki kertyy 13 päivää vuodessa. Matka töihin kestää runsaan 30 min eli autoiluineen mulla menee liki 10h päivässä työhön. huoh.

Vierailija
28/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä energianhinnoilla, lainan korkojen nousulla, ruuan kallistumisella, oli paljon helpompaa tehdä extratyötä hetken kuin kituuttaa tuskissaan kun ei selviä.

Mutta olen myös ihmetellyt miten toiset väsyy niin kauheasti jo vaikka 30h työviikosta.

Mä ihmettelen sitä, että aikuiset ihmiset eivät tajua ihmisten olevan erilaisia. Jaksaminen voi olla kiinni monesta asiasta, niin fyysisestä kuin psyykkisestä sairaudesta.

Ei, en tee vain 30 tuntia viikossa tms. vaan teen 100% listaa ja opiskelen samalla AMK:ssa. Mä osaan kuitenkin ajatella oman napani ulkopuolella tapahtuvia asioita.

Vierailija
29/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että sen 40h aikana pitää tehdä:

- omat työt jotka on tosiasiassa kahden ihmisen työt tehostamisen takia

- kahvihuoneen lusmujen työt

Eli käytännössä 120h edestä duunia pitää onnistua änkemään siihen 40h. Ja eihän se onnistu, vaan töissä menee aina 1-2h ylitöiksi.

Jos kaikki tekisi tehokkaasti jaksaisi paljon paremmin sen 40h viikon.

Ja olen siis julkisella, missä ei voi vain "jättää tekemättä", koska sitten vaarantuu kansalaisten oikeudet. Ettekä te halua, että jätän tekemättä, koska teidän asiat ei sitten tule hoidettua.

Joku Urpo luulee olevansa korvaamaton. Meilläkin näitä pässejä riittää onneksi niin minulle jää aikaa kahvitella, urheilla ja hoitaa omia asioita työajalla :D

Pässit luulevat jotenkin että jos irtisanomisia tms. tulee he ovat viimeisiä jotka irtisanotaan.

Todellisuus on että heitä ei arvosteta yhtään ja lähtevät ensimmäisinä :D

Vierailija
30/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin on suuri helpotus tehdä vain 4 päivästä työviikkoa. Teen hoitoalan töitä ja minulla on 5 lasta, joten arkeni on erittäin hektistä. Voin paremmin näin.

Vierailija
31/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppui kaikki selkä ja jalkavaivat, kun aloin tekemään 4 päiväistä työviikkoa. Sen ansiosta voin hyvin sekä henkisesti että fyysisesti.

Millä saat maksettua kaikki nousseet kulut?

Vierailija
32/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä 120h edestä duunia pitää onnistua änkemään siihen 40h. Ja eihän se onnistu, vaan töissä menee aina 1-2h ylitöiksi.

Ja olen siis julkisella, missä ei voi vain "jättää tekemättä", koska sitten vaarantuu kansalaisten oikeudet. Ettekä te halua, että jätän tekemättä, koska teidän asiat ei sitten tule hoidettua.

No miksi ne muut voivat lusmuilla? Miksi pomo ei tee asialle mitään, jos kansalaisten oikeudet vaarantuu?

Vierailija
33/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Urpo luulee olevansa korvaamaton. Meilläkin näitä pässejä riittää onneksi niin minulle jää aikaa kahvitella, urheilla ja hoitaa omia asioita työajalla :D

Pässit luulevat jotenkin että jos irtisanomisia tms. tulee he ovat viimeisiä jotka irtisanotaan.

Todellisuus on että heitä ei arvosteta yhtään ja lähtevät ensimmäisinä :D

Työpaikalla on yt, erittäin jännä nähdä ketkä lähtee.... ahkerat puurtajat, vanhat valittajat, pomon kaverit, vai paljon saikuttavat

Vierailija
34/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin hyvin, kun jätin pois kumppanin ja ystävät. Sitten vanhempani alkoivat tarvita enemmän apua ja minun oli jäätävä osa-aikaiseksi. Pelkän työn kyllä jaksan, mutta jos on muutakin pakollista touhua, niin en enää jaksa huolehtia itsestäni täysillä työtunneilla.

Vierailija
35/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananlasku sanookin"Hullu saa olla, kunhan ei ole työhullu".

Allekirjoitan ;)

Vierailija
36/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kokonaisuus. Elämässä on muitakin tekijöitä kuin työ. Siellä muussakin elämässä voi olla isoja stressitekijöitä. Aina edes lyhennetty työviikko ei ole mahdollinen, esim. taloudellisten realiteettien vuoksi.

No, kuolo korjaa. Nimim. Sitä odotellessa.

Vierailija
37/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja teen alle 30h työviikkoa, koska tuntilaskutukseni on 140e/h+alv. Tätä ei voi sanoa ääneen oikeastaan kenellekään, koska lammasmaiset suomalaiset työssäkäyvät ihan aidosti näemmä suuttuvat ja puhuvat pahaa selän takana, jos joku pääsee vähemmällä.

Maksan veroja ja palkan veroja varmasti keskivertosuomalaista enemmän, mutta joidenkin mielestä "lintsaan" kun en yrittäjänä paahda 50h työviikkoja.

Tähän erikoiskiitos myös peruskoululle, jossa opettajat ei halunneet antaa lisätehtäviä osaaville, vaan sanoivat että tehtävät pitää tehdä hitaammin, että kaikki ovat samaan aikaan valmiita. Opin siis jo lapsena sen, että kun teen just sen mitä kaikkien täytyy, saan puoli tuntia aikaa lukea omia kirjoja joka tunnin lopussa.

Vierailija
38/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa, osin se, etten tee johtuu myös siitä, kun ei ole taloudellista pakkoa. Jos mä mittaan mun Oura-sormuksella palautumistani, se on monesti nytkin punaisella, vaikka teen 30h/viikko.

Eli palautuminen takkuilee. Olen jostain syystä ollut aina huono palautumaan.

Säälin sinunlaisiasi ap, jotka olette niin köyhiä, että töissä on painettava 40h/viikko. Mä neulon, käyn kävelyllä, shoppailemassa joskus, hoidan varallisuuttani etc. lisääntyneellä vapaa-ajallani.

Vierailija
39/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, tee sinä 40h jos niin haluat, jaksat ja saat tunteja. Kaikki eivät halua , jaksa, eivätkä saa. Jaksaminen, elämäntilanteet, fyysinen ja henkinen vointi, kustannukset, pärjääminen (voi tilla helposti toimeen vähemmällä, kun ei ole autoa yms) työmatkat ja työt ovat erilaisia.

Vierailija
40/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini mietti samaa ja pohti, että onko lapsia rokotettu 90-luvulta lähtien jollain vaarallisella rokoteella, kun ruoka on parempaa kuin ennen, aikaa harrastaa on enemmän kuin ennen, työt aloitetaan vanhempina kuin ennen, lapsia saadaan vähemmän kuin ennen ja silti kolmekymppiset ei jaksa mitään, vaan masentuvat. Töissä on eläkeläisiä, jotka edelleen jaksavat, mutta lapsensa eivät työhön kykene sen vaativuuden takia. Samaa siltä eläkeläiseltä töissä vaaditaan, mutta ei hän ennätä masentumaan.

On se työelämän kuormitus myös muuttunut pelkästään tietotulvan ja uusien järjestelmien/ohjelmien osalta. Asiantuntijatyössä voi olla se 7h non-stop nettipalaveriputkea, jossa aihe ja osallistujat vaihtuvat minuutissa. Hädintuskin pääset vessaan päivän aikana ja näiden palavereiden päälle mailiboksi tulvii, on käytävä kaikkia läpi tulee 100-150 päivässä ja siihen päälle chatti laulaa kun kollegat kysyy jotain ja puhelimessa asiakkaat. Moniajo on uuvuttavaa, jossain väissä pitää valmistella seuraavan päivän palaverit jne. Kolme screeniä ja jokaisella jotakin menossa koko ajan ja taustalla avotoimiston hälinä. Kyllä se väsyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän