Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät jaksa tehdä 40 tunnin työviikkoja

Vierailija
22.02.2023 |

Miten on mahdollista että 40 tuntia on teille liikaa? Viikossa on 168 tuntia ja te ette jaksa tehdä vajaata neljännestä siitä töitä? Lisäksi vielä lomat ja pyhäpäivät. Kuinka on mahdollista että olette noin laiskoja ja saamattomia?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaikkien olisi mielestäsi tehtävä 40h/viikko? Tee sinä vaikka 80h/viikko, jos haluat. Se on sinun valintasi. Itse teen osa-aikatyötä, koska kahden aikuisen taloudessa tämä on mahdollista. Yhteiskunnan tukia emme tarvitse. Arvostan työn ulkopuolista elämää sen verran paljon, että rahaa on ihan tarpeeksi silloin kun saadaan laskut maksettua, rahaa jää ruokaan ja vaatteisiin. Joka kk myös pistetään vähän säästöön. Työn ulkopuolella teen vapaaehtoistyötä, hoidan lapsia sekä kotieläimiä ja metsän eläimiä, keräilen roskia ja pulloja luonnosta. Tärkeää työtä on aika moni muukin työ sen palkkatyön lisäksi.

Tuo metsän eläinten hoitaminen taitaa olla laitonta jo ihan luonnon monimuotoisuuden kannalta. Ruuan kantaminen metsään ilman maanomistajan lupaa tarkoittaa sitä, että roskaat hänen aluettaan.

Siinä tapauksessa saat ryhtyä sakottamaan jokaista lintulaudan ja talipallojen omistajaakin. Metsän asukkeja siinäkin ruokitaan. Omalla pihalla tai omassa metsässä on laillista ruokkia eläimiä, kunhan varmistaa, ettei syötä mitään sopimatonta. Esim. pullaa tai leipää puluille, mikä on aika yleistä ja linnuille vahingollista ruokkimista.

Vierailija
82/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä toki ihmetellä jos itse tekee siistiä asiantuntijatyötä (tai pitäisikö sanoa erittäin vaativaa asiantuntijatyötä kuten niin moni täällä oman työnkuvansa kokee). Minä teen lyhennettyä viikkoa koska en yksinkertaisesti jaksa 100% ja en myöskään halua tappaa itsenäni työllä. Olen sairaanhoitaja ja työ on kiireistä ja raskasta kolmivuoro työtä. Tosin saan myös vähemmän palkkaa mutta onneksi taloudessa on kaksi palkansaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi taloudellisesti mahdollista, lyhentäisin työaikaa saman tien. Jäisi enemmän aikaa ja jaksamista OMAN ELÄMÄN ELÄMISEEN.

Nykyään arkisin ei jaksa töiden jälkeen hädin tuskin muuta, kuin välttämättömimmät kotihommat. Työt pyörii mielessä kotonakin. Kesäloma ei riitä palautumiseen, koska ehkä viikko siitä on oloa, että on päässyt lomamoodiin ja irti työarjesta.

Viikonloputkin menee usein vain lepoon ja rästihommiin. Haluaisin tehdä ja harrastaa enemmän.

Työnantajat vaativat, että työntekijä "elää ja hengittää työtä varten". Oon lopen kyllästynyt.

Vierailija
84/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun tietäisi, miksi on niin vaikeaa, niin johan sitä ratkaisisi ongelman. En ole valinnut tätä elämää ja voin kertoa, että vuosien varrella olen yrittänyt ja epäonnistunut kerta toisensa jälkeen muuttua edes vähän vähemmän "saamattomaksi ja laiskaksi". Enää en jaksaisi pettyä itseeni. 

Vierailija
85/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sovitusti 80 % työaikaa ja elämä on kivaa. Toki rahaa vähemmän, mutta kuitenkin tarpeeksi. On aikaa parheelle ja myös itselle. Pakko myöntää, että olen töissäkin paljon tehokkaampi ja saan enemmän aikaiseksi.

Vierailija
86/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin jos olis pakko mutta ei ole kun elän niukasti. Miksi puurtaisin saadakseni lisää turhaa materiaa kun ei sitä täältä mukaan kuitenkaan lähtiessä saa? Mieluummin kudon vaikka villasukkaa kotisohvalla.

Vierailija
87/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee vuorotöitä, niin kannattaa kysyä lyhennettyä työaikaa. Sunnuntailisillä kirii hyvin sen vajauksen, joka tulee.

Vierailija
88/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa käy töissä rahan takia ja jos tulee toimeen vähemmällä työmäärällä ja palkalla niin mikäs siinä. Itse olen lopettanut ylityöt 5 vuotta sitten.

Vierailija
89/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yötyötä täydellä työajalla yli 30 vuotta kunnes palautuminen alkoi olla liian vaikeaa ja valvomisesta aiheutuvat terveysongelmatkin nostelivat päätään. Nyt menossa neljäs vuosi 90h/3vk (vuoro 21-07) mutta haittavaikutukset sitä luokkaa että alan pikkuhiljaa siirtyä lääkärin määräyksestä päivätöihin. Oliko aloittajalla muuta kysyttävää? Lapsellinen kitinäsi on musiikkia korvilleni.

Vierailija
90/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jouda. On minulla oikeaakin tekemistä.

Vierailija
91/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa työt tehtyä lyhyemmässäkin ajassa, mitä pitäisi tehdä se loppuaika, jotta työaikaa kertyisi 40 tuntia viikossa?

Vierailija
92/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuskin käy töissä... Tai jos käy, niin tuskin mitään kovin rasittavaa työtä ainakaan, kun on muka niin kivaa. Tai sitten on joku yrittäjä, jolle työ=elämä ja millään muulla ei ole väliä eikä millekään muulle ole aikaa. Sitä voi sitten miettiä 70-vuotiaana, että oliko kiva työntäyteinen elämä... Mitäs muuta tulikaan tehtyä...

Vierailija
93/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhullut on outoa porukkaa.

Näillä energianhinnoilla, lainan korkojen nousulla, ruuan kallistumisella, oli paljon helpompaa tehdä extratyötä hetken kuin kituuttaa tuskissaan kun ei selviä.

Mutta olen myös ihmetellyt miten toiset väsyy niin kauheasti jo vaikka 30h työviikosta.

He ehkä tekevät erilaista työtä kuin sinä, tai ovat fyysisiltä ja/tai psyykkisiltä ominaisuuksiltaan erilaisia kuin sinä.

Vierailija
94/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: mikäs sinun on "tehdessä" 40 tunnin työviikkoa, kun lasket ne 2 tunnin kahvitaukosi työajaksi.

Mietipä sitä, jos kahvitaukosi olisikin vain 2 minuuttia, kuinka hyvin silloin jaksaisit 40 tunnin työviikkoa?

Vierailija
95/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enä jaksa eikä kiinnosta. Vielä vuonna 2016 painettiin parhaimmillaan ma-la 12h ja su 8h, reissuhommissa olin. Sen jälkeen olen vähentänyt työntekoa rajusti. Velaton asunto (välittäjän arvio 7/2022 n. 475 tonnia), pankkitileillä lepää n. 750 tonnia. Miksi lyhentää elinikäänsä liialla työllä? Antaa köyhien painaa. 

Vierailija
96/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja plantaarifaskiitti sekä polvinivelessä vikaa ja sydän ekg-vuosikontrollissa. Mulla on myös tullut käsivarteen lihaskipu raskaammista nostoista. Haluaisin tehdä osa-aikatyötä, mutta TE-toimisto puskee tekemään kokopäivätyötä. Jos teen alallani 37,5 h töitä per viikko niin työnantaja hiillostaa koko ajan työtehoista. Sekä saan jatkuvasti jotain kipuja jonnekin.

Työkkäri taas hiillosti kun olin työvoimakoulutuksessa ja harjoittelussa, siis näiden tahojen mielestä olen ilmeisesti terve ja mun pitäisi tehdä töitä kuin terveen ihmisen sekä palautua työstä niin kuin terve ihminen palautuu.

Vierailija
97/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee vuorotöitä, niin kannattaa kysyä lyhennettyä työaikaa. Sunnuntailisillä kirii hyvin sen vajauksen, joka tulee.

vuorotyö, ja lyhennetty työaika. Hetkinen, hetkinen nyt en ymmärrä kaikkea. Jos esim. vuorotyöt on 6-14 ja 14-22. Kuka tai mikä tekee sen 12-14, jos työaikaa lyhennetään? 

Selvennätkö hieman

Vierailija
98/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin kun vähemmälläkin pärjään?

Tuolla asenteella ei edes tarvitse kysyä että oletko vihervassari.

Täytynee kysyä, että haluaako kunnon porvari itse tehdä niitä työtunteja vai nauttiiko vaan siitä, että muut raataa ja tekee?

Vierailija
99/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin kun vähemmälläkin pärjään?

Tuolla asenteella ei edes tarvitse kysyä että oletko vihervassari.

Täytynee kysyä, että haluaako kunnon porvari itse tehdä niitä työtunteja vai nauttiiko vaan siitä, että muut raataa ja tekee?

Kyllä mukavia ja leppoisia työhommia voi välillä tehdä. Fyysisesti raskaat tai likaiset työt antaa mielellään vähemmän koulutettujen hommiksi. Jokaiselle ansionsa mukaan, sanottiin jo Buchenwaldin keskittymisleirin portissakin.

Vierailija
100/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikilla pitää olla kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi