Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka eivät jaksa tehdä 40 tunnin työviikkoja

Vierailija
22.02.2023 |

Miten on mahdollista että 40 tuntia on teille liikaa? Viikossa on 168 tuntia ja te ette jaksa tehdä vajaata neljännestä siitä töitä? Lisäksi vielä lomat ja pyhäpäivät. Kuinka on mahdollista että olette noin laiskoja ja saamattomia?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on valitettava tosiasia tänä päivänä että on aivan liikaa ihmisiä joille normaali työpäivä (8h) ja työviikko (40h) on liikaa. Ei katsos ehdi harrastaa ja levätä tarpeeksi. Kyllähän siinä stressaantuu.

Vierailija
122/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen sovitusti 80 % työaikaa ja elämä on kivaa. Toki rahaa vähemmän, mutta kuitenkin tarpeeksi. On aikaa parheelle ja myös itselle. Pakko myöntää, että olen töissäkin paljon tehokkaampi ja saan enemmän aikaiseksi.

Suomen verotuksen ansiosta voi olla, että käteen jää melkein sama summa riippuen tulorajasta. 80% työaika ja palkkaa satku vähemmän kuussa niin kelpaa 👍

Tuo on sellainen harhaluulo, jota yhä viljellään. Pitää olla tosi pieni palkka, jos 80% työajalla jää satanen kuussa vähemmän käteen. Keskimäärin 3000 euron kk-palkasta jää käteen 2279 euroa ja 2500 euron kk-palkasta 1986 euroa. Jos osaa laskea, niin siinä on lähes 300 euroa eroa käteen jäävässä summassa. Jos tarkkoja ollaan, niin80% työajalla ei saa edes 2500 euroa palkkaa bruttona, jos 100% työajalla saa 3000 euroa. Mutta menköön nyt pyöristyksenä. Todellisuudessa siis yli 300 euroa jää vähemmän kuussa käteen.

Tämä ei pidä paikkansa. 3000 brutto ei todellakaan jää käteen keskimäärin 2279 euroa, vaan summa on lähempänä 2000 euroa.

Juuri tienasin muutaman vuoden tuon 3k/brutto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La työpäiväksi niin päästään jo 48 tuntiin.

Ennen kommunistit oli kovia työmiehiä, nykyään laiskimpia. Sdp, vas,viher mitä näitä nyt on.

Olipa hyvinkin. Naapurissa oli viimeisen päälle kommunisti niin ei olisi lapsiaan päästänyt mihinkään kouluun ysiluokan jälkeen. Mottona oli "kyllä yhteiskunta elättää".

Vierailija
124/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini luhistui henkisesti jo 24h työviikosta. Hän tosin oli yläasteella opettajana.

Oliko hänellä 24 opetustuntia? Vai todellisia työtunteja?

Todennäköisesti opetusta 24 tuntia. Sen voi yläkoulussa kertoa kahdella, niin saa ne työhön käytetyt viikkotuntimäärät. Työhön kun sisältyy kaiken maailman kokouksissa ja työryhmissä istumista, hitaammin etenevien opiskelijoiden asioissa palaveria ja kirjaamista, oppituntien valmistelua, kokeiden korjaamista ja Wilma-merkintöjen tekemistä. Toki välillä myös välituntivalvojan hommaa, tulostamista ja kopioimista, vanhempainiltoja ja vanhempainvartteja, tappeluiden selvittelyä ja mahdollisesti ruokailujen ja jälki-istuntojen valvontaa.

Vierailija
125/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen sovitusti 80 % työaikaa ja elämä on kivaa. Toki rahaa vähemmän, mutta kuitenkin tarpeeksi. On aikaa parheelle ja myös itselle. Pakko myöntää, että olen töissäkin paljon tehokkaampi ja saan enemmän aikaiseksi.

Suomen verotuksen ansiosta voi olla, että käteen jää melkein sama summa riippuen tulorajasta. 80% työaika ja palkkaa satku vähemmän kuussa niin kelpaa 👍

Tuo on sellainen harhaluulo, jota yhä viljellään. Pitää olla tosi pieni palkka, jos 80% työajalla jää satanen kuussa vähemmän käteen. Keskimäärin 3000 euron kk-palkasta jää käteen 2279 euroa ja 2500 euron kk-palkasta 1986 euroa. Jos osaa laskea, niin siinä on lähes 300 euroa eroa käteen jäävässä summassa. Jos tarkkoja ollaan, niin80% työajalla ei saa edes 2500 euroa palkkaa bruttona, jos 100% työajalla saa 3000 euroa. Mutta menköön nyt pyöristyksenä. Todellisuudessa siis yli 300 euroa jää vähemmän kuussa käteen.

Tämä ei pidä paikkansa. 3000 brutto ei todellakaan jää käteen keskimäärin 2279 euroa, vaan summa on lähempänä 2000 euroa.

Tuosta on turha väitellä kun veroprosentti on yksilöllinen.

Vierailija
126/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin jää käteen 3000 euron bruttotuloilla 2279 euroa. Riippuu toki, missä kunnassa asut ja maksaako kirkollisveroa. Tuo on ihan julkista tietoa tuloverosta.

Vierailija
127/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitäisi palkkatyön sijaan olla enemmän yrittäjyyttä, jolloin voisi itse määrittää työaikansa. Loppuunpalamista ei olisi, kun voisi tehdä vain 6 tuntia päivässä tehokkaasti ja saisi itse määrittää palkkansa.

Huomaa ettet ole yrittäjä.

Vierailija
128/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitäisi palkkatyön sijaan olla enemmän yrittäjyyttä, jolloin voisi itse määrittää työaikansa. Loppuunpalamista ei olisi, kun voisi tehdä vain 6 tuntia päivässä tehokkaasti ja saisi itse määrittää palkkansa.

Huomaa ettet ole yrittäjä.

Huomaa ettet ymmärrä sarkasmia.

Vierailija
129/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Maksoit tonnin veroja, jos tienasit 3000. Nyt kyllä haiskahtaa. Laskitko veroksi nyt muita palkasta meneviä maksuja, kuten ay-jäsenmaksut? Tai työpaikkaruokailua? Vai saitko veronpalautuksia? Minun siskoni väitti kummallista summaa, joka jää verojen jälkeen palkasta. Yhtään ei antanut periksi, intti vain, että kyllä häneltä menee niin paljon veroa. Sitten hihkui innoissaan, että lähes 1000 euroa tulossa veronpalautuksia. Niinpä niin, oli siis maksanut joka kuukausi liikaa veroja.

Vierailija
130/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee vuorotöitä, niin kannattaa kysyä lyhennettyä työaikaa. Sunnuntailisillä kirii hyvin sen vajauksen, joka tulee.

Niitä sunnuntailisiäkin tulee suhteessa vähemmän. Ainakin meillä sunnuntait ja pyhäpäivät jaetaan reilusti ja suhteessa työaikaan. Meillä on pari vanhempaa työntekijää, jotka tekee 50%, jäävät pikkuhiljaa siitä eläkkeelle. Ei heille anneta su-töitä saman verran kuin muulle vaan puolet vähemmän. Yövuoroja taas saa halutessaan enemmän kuin muut, koska meillä on työntekijöitä, jotka eivät pysty tekemään yövuoroja. Tavallaan se heidän osuus on toisille vapaata riistaa. Itse vihaan yötöitä, joten niitä en himoitse.

Vierailija
131/131 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntityöntekijä. Keskimäärin tienaan satasen per työpäivä verojen jälkeen, käteen siis. Lomakorvaus maksetaan palkassa, ei kerry lomarahoja erikseen. Jaksan tehdä noin 15-18 työpäivää kuukaudessa. Eniten väsyttää, kun pitää vaihtaa paikkaa. Jos olisi vakituinen työ, jaksaisin varmaan 5-päiväisen työviikonkin. Toisaalta eipä siitä taida käteen jäädä enempää kuukausipalkalla kuin nyt saan 18 työpäivästä. Mikä järki tässä on, niin voin pitää vapaata, jos tarvitsee. Joulun aikaan olin 2 viikkoa omalla lomalla, kävin vanhempien luona junalla, tein suursiivouksen ja vietin ystävien kanssa mahtavan uuden vuoden. Akut oli taas ladattu. En kaipaa ainakaan sitä, että pitää tapella töissä, kuka saa pitää lomaa kulloinkin. Jonkun mielestä tosi pienet tulot, kun jää käteen 1500-1800 euroa kuukaudessa. Minulla jää säästöön välillä jopa satanen per kk. Kun ei tuhlaa, niin pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän