Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäasema epäonnistuu asiakaspalvelussa

Vierailija
22.02.2023 |

Oma kokemukseni on nyt testattu kolmessa eri Silmäaseman pisteessä.

Yhdellä kerralla optikko tutki piilarit päässä näköni (unohdin sanoa). Toisella kerralla unohdettiin mainita silmälaseissa olevan nikkeliä, josta rajut allergiaoireet. Kertaakaan ei ole pahoiteltu tai oltu huolissaan tilanteesta tai mietitty asiakkaan kannalta että tarvitseeko korvaavat kehykset tms, vaan päinvastoin pyydetty kuljettamaan kehykset tutkimuksiin ja korvauksesta ei ole tietoakaan. Kolmannella kerralla sellaista koppavaa asiakaspalvelua yrittäjältä. Sellaista minätiedänmitätarvitset. Ei tätä päivää.

Asiakkaana olen ystävällinen ja vaadin sellaista palvelua. Sitä en nyt ole Silmäasemalta saanut. Yllätyin kuinka osaamatonta henkilökuntaa niin asiakaspalvelun kuin heidän tuotteidensa suhteen näissä liikkeissä on töissä.

Itse en mene enää uudelleen ja sitä samaa suosittelen teille muillekin. Menkää pienempiin liikkeisiin, vaikka vähän kallimpaa olisi. Palvelusta ja osaamisesta kannattaa maksaa.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein yksityisiltä optikoilta saa parasta palvelua.

Mun ei ainakaan tarvitse maksaa lisähintaa kummastakaan ap:n kokemasta puuteesta palvelussa. Osaan nuo asiat itsekin huolehtia.

Esimerkillistä. Tasollesi Silmäaseman palvelu varmasti sopiva.

AP

Vierailija
62/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ei ainakaan tarvitse maksaa lisähintaa kummastakaan ap:n kokemasta puuteesta palvelussa. Osaan nuo asiat itsekin huolehtia.

AP

Joo, en tarvitse mitään holhoajia silmälasihankintoihini liittyen. Molemmissa silmissä noin -6, nykyisin jo monitehot. Niidenkin osto sujui ihan Silmäasemalla!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia vatipäitä. No joka tapauksessa, Suomessa kyllä harvoin saa palvelua, jossa aidosti kiinnostaisi asiakkaan tarpeet ja niiden täyttäminen. Useassa paikassa joutuu ns. palvelemaan itse itseään ja kyselemään olennaiset asiat ja jopa vertaamaan tuotteita aspan puolesta. Vakuutuksia, liittymiä ja muuta paskaa yritetään kyllä pakotettuna kaupata siinä samalla. Myös jälkitoimet, reklamoinnit ym. osoittavat usein aspan paskuuden kun kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia ei edes tunnuta tajuavan.

Tämä on se ydin, mikä monella menee kovaa ohi tässä keskustelussa. Suomalaisessa asiakaspalvelukulttuurissa odotetaan, että asiakas on valmistautunut, etsinyt tietoa ja tietää mitä haluaa, että maksu vaan ja sillä siisti. Täällä kommentoidaan, että mikset sitä ja tätä. Arjessa vaan ei monella ole aikaa käyttää taustatutkimuksiin aikaa ja odotan, että jos maksan jostakin, niin saan sille vastinetta. Itse odotan asiantuntemusta, mahdollisuutta kysyä ja saada tietoa.

AP

Missä maailmassa sä elät? Ihan itse on jokaisen vaan jostakin löydettävä aikaa sille, että selvittää itse itselleen merkitykselliset asiat tuotteista ennen ostopäätöstä. Myyjän tehtävä on myydä, ja firman tehtävä on myydä tuotetta/palvelua, ei holhota asiakkaitaan kuin nämä olisivat jotain puupäitä joiden ei voi antaa tehdä itse omia päätöksiään. Totta kai jokaisen myyjän mielestä oma tuote on parempi kuin kilpaileva, ei myyjiltä totuutta kuule.

Multa on myös tutkittu näkö ja silmät ihan tarkoituksella piilarit päässä, ei kai se hemmetin tutkimuksen tekijä mistään kristallipallosta pääse katsomaan että olisitkin halunnut tutkimuksen ilman piilareita mutta menet kuitenkin ne päässä tutkittavaksi. Oletko nyt ihan varma että selviät elämästä ilman että joku koko ajan holhoaa?

Elän sellaisessa maailmassa, jossa maksava asiakas on tottunut saamaan hyvää palvelua. Vaihdan palveluntarjoajaa, jos en saa rahoille vastinetta.

Piilarit päässä oli kyllä omakin moka, mutta melkoinen oli tutkijakin, kun ei huomannut missään vaiheessa.

AP

Please, tee se, ja vaihda palvelun tarjoajaa 👍🏻. Silmäasemat kautta maan kiittää 🥰

Vierailija
64/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Joo, en tarvitse mitään holhoajia silmälasihankintoihini liittyen. Molemmissa silmissä noin -6, nykyisin jo monitehot. Niidenkin osto sujui ihan Silmäasemalla!!!

Ja on kaikki lisäohennukset, kovapinnoitteet, blue blockerit jne ollut. Aina olen selvinnyt uusistakin termeistä ihan helposti!

Vierailija
65/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia vatipäitä. No joka tapauksessa, Suomessa kyllä harvoin saa palvelua, jossa aidosti kiinnostaisi asiakkaan tarpeet ja niiden täyttäminen. Useassa paikassa joutuu ns. palvelemaan itse itseään ja kyselemään olennaiset asiat ja jopa vertaamaan tuotteita aspan puolesta. Vakuutuksia, liittymiä ja muuta paskaa yritetään kyllä pakotettuna kaupata siinä samalla. Myös jälkitoimet, reklamoinnit ym. osoittavat usein aspan paskuuden kun kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia ei edes tunnuta tajuavan.

Tämä on se ydin, mikä monella menee kovaa ohi tässä keskustelussa. Suomalaisessa asiakaspalvelukulttuurissa odotetaan, että asiakas on valmistautunut, etsinyt tietoa ja tietää mitä haluaa, että maksu vaan ja sillä siisti. Täällä kommentoidaan, että mikset sitä ja tätä. Arjessa vaan ei monella ole aikaa käyttää taustatutkimuksiin aikaa ja odotan, että jos maksan jostakin, niin saan sille vastinetta. Itse odotan asiantuntemusta, mahdollisuutta kysyä ja saada tietoa.

AP

Missä maailmassa sä elät? Ihan itse on jokaisen vaan jostakin löydettävä aikaa sille, että selvittää itse itselleen merkitykselliset asiat tuotteista ennen ostopäätöstä. Myyjän tehtävä on myydä, ja firman tehtävä on myydä tuotetta/palvelua, ei holhota asiakkaitaan kuin nämä olisivat jotain puupäitä joiden ei voi antaa tehdä itse omia päätöksiään. Totta kai jokaisen myyjän mielestä oma tuote on parempi kuin kilpaileva, ei myyjiltä totuutta kuule.

Multa on myös tutkittu näkö ja silmät ihan tarkoituksella piilarit päässä, ei kai se hemmetin tutkimuksen tekijä mistään kristallipallosta pääse katsomaan että olisitkin halunnut tutkimuksen ilman piilareita mutta menet kuitenkin ne päässä tutkittavaksi. Oletko nyt ihan varma että selviät elämästä ilman että joku koko ajan holhoaa?

Elän sellaisessa maailmassa, jossa maksava asiakas on tottunut saamaan hyvää palvelua. Vaihdan palveluntarjoajaa, jos en saa rahoille vastinetta.

Piilarit päässä oli kyllä omakin moka, mutta melkoinen oli tutkijakin, kun ei huomannut missään vaiheessa.

AP

Mistä tiedät ettei huomannut? Jos vaan oletti että haluat tutkimuksen piilarit päässä kun kerran niiden kanssa sinne menit? Vai olisiko tässäkin pitänyt holhota ja varmistaa että onhan tämä nyt varmasti se mitä haluat?

Kun itse huomasin tämän, niin optikkoa nolotti ettei ollut huomannut tutkimuksen aikana tai osannut sanoa aiemmin, kun tiesi että lasini ovat rikki. Huumorilla tämä otettiin molemmin puolin eikä tämä nyt ollut koko postauksen pointti, vaikka tähän kohellukseen tartuttiin kommenteissa.

AP

Vierailija
66/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.

Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.

AP

Itseasiassa ei kuulu. Tietoa ei varmasti pimitetty, se on ainoa vaatimus, jos sellaista jotain on. Mitäs et älynnyt kysyä. Jos nikkeliä sisältävien silmälasikehysten myynti on sallittua, myyjätaho ei tehnyt mitään väärin, vaan olit itse vastuussa kartoittaa kehysten materiaalin.

Toivottavasti et itse ole asiakaspalvelutehtävissä. Vastuu tuotteen terveellisyydestä ja turvallisuudesta on aina myyjällä. Laki säätelee sitä. Kyllä asiakkaan pitää saada allergisoivasta riskistä tietoa. Optikot myös terveysalan palveluita tarjoavia.

Kuinka monta kertaa sulle on vaatekaupassa myyjä sanonut että hei, farkkujen napeissa ja vetoketjuissa on sitten nikkeliä? Ei ikinä, olen siitä aivan varma. Vastuu tuotteen terveellisyydestä ja turvallisuudesta ei tosiaankaan ole myyjällä, myydäänhän sulle tupakkaa, lääkkeitä, roskaruokaa ja alkoholiakin.

Vierailija
67/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.

Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.

AP

Itseasiassa ei kuulu. Tietoa ei varmasti pimitetty, se on ainoa vaatimus, jos sellaista jotain on. Mitäs et älynnyt kysyä. Jos nikkeliä sisältävien silmälasikehysten myynti on sallittua, myyjätaho ei tehnyt mitään väärin, vaan olit itse vastuussa kartoittaa kehysten materiaalin.

Toivottavasti et itse ole asiakaspalvelutehtävissä. Vastuu tuotteen terveellisyydestä ja turvallisuudesta on aina myyjällä. Laki säätelee sitä. Kyllä asiakkaan pitää saada allergisoivasta riskistä tietoa. Optikot myös terveysalan palveluita tarjoavia.

Kuinka monta kertaa sulle on vaatekaupassa myyjä sanonut että hei, farkkujen napeissa ja vetoketjuissa on sitten nikkeliä? Ei ikinä, olen siitä aivan varma. Vastuu tuotteen terveellisyydestä ja turvallisuudesta ei tosiaankaan ole myyjällä, myydäänhän sulle tupakkaa, lääkkeitä, roskaruokaa ja alkoholiakin.

Huono vertaus. Tupakka, lääkkeet, ruoka ja alkoholi kaikki ovat hyvin säädeltyjä ja pitää olla pakkausmerkinnät ja varoitukset.

Vierailija
68/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jep. Laki määrittelee, mitä saa myydä. Myyjien ei ole pakko litanioida kaikille tuommoisia, mm. Kun ei vaan voi ikinä tietää, mikä tieto ketäkin asiakasta kiinnostaa.

Jos haluaa välttää allergisoivia aineita, on vain itse otettava se puheeksi. Syy ei ole minusta huono asiakaspalvelu, jos siitä ei mainita, vaan juurikin se, että ei voi tietää, mikä asiakasta kiinnostaa. Siksi sanoin, että ap on väärässä.

Vierailija
69/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa menee tää nyt ihan ohi AP ei tiennyt olevansa nikkeliallergikko, ja myyjä ei nikkelistä maininnut. AP osti kehykset, joissa nikkeliä ja sai tästä reaktiot. Miten tilanne olisi ollut erilainen jos myyjä olisi tuosta nikkelistä maininnut jos AP ei edes TIENNYT olevansa sille allerginen ennen kehyksiä käytettyään?

Mä ostin just uuden puhelimen. Ei se myyjä luetellut mitä kaikkea materiaalia näihin kuoriin on käytetty. Ja vaikka olisikin, niin hittoako mä sillä tiedolla olisin tehnyt kun en tiedä jos niille joillekin allerginen olisikin. Mutta en kai mä nyt sitä sen myyjän syyksi laittaisi jos mulle tulisi allerginen reaktio jostain ainesosasta kun en edes ostotilanteessa tiennyt sille olevani allerginen?

Vierailija
70/86 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa sun elämä tuolla positiivisen railakkaan mielenalasi vuoksi. Parempaa Onnea tuleviin ASIAKASPALVELU kokemuksiin. 

Vierailija
71/86 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy niitä asiakaspalvelijoita, jotka joutuvat tämän kanssa tekemisiin... pitäisi maksaa likaisen työn lisää kaikille aspa-työntekijöille.

Vierailija
72/86 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö näön tarkastuksern piilarit silmissäsi etkä ottanut niitä pois? Tuo nyt ainakin on ihan oma mokasi.

Vierailija
73/86 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset raision myllystä ja oulun keskustasta, olin teinin kanssa etsimässä laseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla.

Silmäasema oli kummassakin kaupungissa ainoa kauppa jossa saatiin palloilla keskenämme 10 min ja poistua, ilman että kukaan edes tervehti. Ja me kierrettiin kaikki ne ketjut ja yksityiset alueella.

Vierailija
74/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani pyytäisin kiinnittämään huomiota Silmäaseman hintoihin.  Nämä mainokset kahdet lasit yksien hinnalla. Jos kahdet lasit maksaa yhteensä noin 1600 euroa, niin onko tämä enää mikään tarjous? On tunne, että olen joutunut höynäytetyksi, pahasti. Kahdet olemattomat räppänät, moisia saa City- Marketin hyllystä. Voi hyvä....!  Varokaa näitä Silmäaseman tarjouksia! Sinne menee optikon pussiin vähäiset säästörahat!

Terveisin tosi vihainen Silmäasemalla sortunut

Vierailija
75/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani pyytäisin kiinnittämään huomiota Silmäaseman hintoihin.  Nämä mainokset kahdet lasit yksien hinnalla. Jos kahdet lasit maksaa yhteensä noin 1600 euroa, niin onko tämä enää mikään tarjous? On tunne, että olen joutunut höynäytetyksi, pahasti. Kahdet olemattomat räppänät, moisia saa City- Marketin hyllystä. Voi hyvä....!  Varokaa näitä Silmäaseman tarjouksia! Sinne menee optikon pussiin vähäiset säästörahat!

Terveisin tosi vihainen Silmäasemalla sortunut

Vierailija
76/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla???!!!

Niillä on omat yritykset, ne kyselee "niitä kysymyksiä" ja tapailevat puolta kaupuankia, miten ne voi epäonnistua muka?????!

Vierailija
77/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL. Kuka menee näkötarkastukseen piilarit päässä? 

Vierailija
78/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasema optikot ovat olleet kokemukseni mukaan hyviä, mutta parissa paikkaa itse vastaanottovirkailijat olivat tärkeitä.

Toisessa paikkaa vastaanottaja kipakasti tuhahteli väitti, että mun olisi pitänyt tulla piilolinssinäöntarkastukseen päässäni vanhat piilarit, joiden vahvuuksilla en näe. Kun sanoin että ennen ohjeistus on ollut, että piilolinssejä ei pitäisi ainakaan pariin tuntiin tai mielellään koko päivänä käyttää, jotta näöntarkastus onnistuisi, hän sanoi että näin ei ole. Optikko saapui ja tämä vastaanottovirkailija päsmäröi, että asiakas ei ole sitten laittanut piilareita silmiin ja optikko vastasi, että ei mitään ongelmaa.

Toisessa paikassa vastaanottaja virkailija alkoi avoimessa myymälässä täyttämään jotain henkilötietojuttua koneella kysymällä niitä minulta. Kyseli, että millainen työ on, mitä harrastuksia. Hyvin ympäripyöreästi vastasin. En todellakaan halunnut siinä kaikkien asiakkaiden kuullen alkaa tarkempia elämäntietojani selostamaan. 

Vierailija
79/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäaseman optikot ovat olleet kokemukseni mukaan hyviä, mutta parissa paikkaa itse vastaanottovirkailijat olivat törkeitä.

Toisessa paikkaa vastaanottaja kipakasti tuhahteli väitti, että mun olisi pitänyt tulla piilolinssinäöntarkastukseen päässäni vanhat piilarit, joiden vahvuuksilla en näe. Kun sanoin että ennen ohjeistus on ollut, että piilolinssejä ei pitäisi ainakaan pariin tuntiin tai mielellään koko päivänä käyttää, jotta näöntarkastus onnistuisi, hän sanoi että näin ei ole. Optikko saapui ja tämä vastaanottovirkailija päsmäröi, että asiakas ei ole sitten laittanut piilareita silmiin ja optikko vastasi, että ei mitään ongelmaa.

Toisessa paikassa vastaanottaja virkailija alkoi avoimessa myymälässä täyttämään jotain henkilötietojuttua koneella kysymällä niitä minulta. Kyseli, että millainen työ on, mitä harrastuksia. Hyvin ympäripyöreästi vastasin. En todellakaan halunnut siinä kaikkien asiakkaiden ku

Vierailija
80/86 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäasema optikot ovat olleet kokemukseni mukaan hyviä, mutta parissa paikkaa itse vastaanottovirkailijat olivat tärkeitä.

Toisessa paikassa vastaanottaja virkailija alkoi avoimessa myymälässä täyttämään jotain henkilötietojuttua koneella kysymällä niitä minulta. Kyseli, että millainen työ on, mitä harrastuksia. Hyvin ympäripyöreästi vastasin. En todellakaan halunnut siinä kaikkien asiakkaiden ku

*Törkeitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän