Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäasema epäonnistuu asiakaspalvelussa

Vierailija
22.02.2023 |

Oma kokemukseni on nyt testattu kolmessa eri Silmäaseman pisteessä.

Yhdellä kerralla optikko tutki piilarit päässä näköni (unohdin sanoa). Toisella kerralla unohdettiin mainita silmälaseissa olevan nikkeliä, josta rajut allergiaoireet. Kertaakaan ei ole pahoiteltu tai oltu huolissaan tilanteesta tai mietitty asiakkaan kannalta että tarvitseeko korvaavat kehykset tms, vaan päinvastoin pyydetty kuljettamaan kehykset tutkimuksiin ja korvauksesta ei ole tietoakaan. Kolmannella kerralla sellaista koppavaa asiakaspalvelua yrittäjältä. Sellaista minätiedänmitätarvitset. Ei tätä päivää.

Asiakkaana olen ystävällinen ja vaadin sellaista palvelua. Sitä en nyt ole Silmäasemalta saanut. Yllätyin kuinka osaamatonta henkilökuntaa niin asiakaspalvelun kuin heidän tuotteidensa suhteen näissä liikkeissä on töissä.

Itse en mene enää uudelleen ja sitä samaa suosittelen teille muillekin. Menkää pienempiin liikkeisiin, vaikka vähän kallimpaa olisi. Palvelusta ja osaamisesta kannattaa maksaa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että tietyt henkilöt saavat AINA huonoa asiakaspalvelua

Itse olen saanut hyvää asiakaspalvelua monesta paikasta, myös Silmäasemalta.

Omalla kohdallani voin sanoa, että saan pääsääntöisesti erinomaista asiakaspalvelua ja siksi osaan vaatia sita. Tämä Silmäaseman palvelu jäi mieleen, koska oli rimanalitus.

Vierailija
42/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muistanut että sulla piilarit päässä näöntarkastuksessa? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut sieltä hyvää palvelua, kunnes olen ostanut lasit.

Sitten kun onkin ilmennyt ongelmia lasien kanssa, niin palvelu on ollut nihkeää.

Pari kertaa on käynyt näin. Voi tietysti olla, että minua on vain sattunut palvelemaan liikkeen tympeimmät henkilöt juuri silloin, kun on ollut pakko reklamoida.

Sama kokemus nyt myös minulla. Kiva palvelu (tosin osaamaton) kun kaikki menee liukuhihnalla. Nyt tässä omassa tilanteessani testattiin miten aidosti heidän asiakaspalvelunsa toimii ja pakko sanoa, etten ole vakuuttunut. Kokemus on todella huono, valitettavasti. Annoin heille mahdollisuuksia ja he mokasivat.

AP

Kävitkö sä siellä Porvoon Silmäasemalla, vai Pihtiputaalla? Taidat myös opiskella Lapin Yliopistossa.. voi jeesus Maria 🤣

Vierailija
44/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö AP ikinä esim. kampaajalla? Siellä päähän laitetaan kaikenlaisia väriaineita, shampoita ja muotoilutuotteita, monessa on runsaasti allergisoivia aineita, mutta harvemmin taitaa kampaaja luetella asiakkaalleen näitä varmuuden vuoksi kenellekään... Jos asiakas saa sitten aineista yllättäen reaktion (vaikka sen elämänsä ensimmäisen), onko se kampaajan syytä, kun ei maininnut etukäteen, mitä kaikkea hänen käyttämissään aineissa on? Hohhoijaa.

Vierailija
45/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.

Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.

AP

Kuluttajan tulee osata itse kertoa allergiansa, koska meillä on niin laaja allergioiden kirjo, ettei asiakkaalle oikeastaan voi antaa edes kehyksiä käteen selostamatta joka kerta noin 5 min ajan kehysten ominaisuuksia.

En ollut allerginen ennen allergisoivia kehyksiä. Ja kuuluu kuluttajan oikeuksiin tietää, jos kehyksissä allergisoivia ainesosia. Nikkeli on todella monelle herkkyyksiä aiheuttava. Tästä olisi ehdottomasti pitänyt mainita.

AP

Ei ole pakko proaktiivisesti kertoa, jos asiakas ei edes kysy.

Tämä pitäisi kuulua hyvään ja vastuulliseen asiakapalveluun ja sisältyä kaikkien silmälasiliikkeiden toimintaan.

Ja varmaan samalla selvittää ruoka-aineallergiat ja mahdolliset uni- sekä mt-oireilut 👍🏻

Vierailija
46/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia vatipäitä. No joka tapauksessa, Suomessa kyllä harvoin saa palvelua, jossa aidosti kiinnostaisi asiakkaan tarpeet ja niiden täyttäminen. Useassa paikassa joutuu ns. palvelemaan itse itseään ja kyselemään olennaiset asiat ja jopa vertaamaan tuotteita aspan puolesta. Vakuutuksia, liittymiä ja muuta paskaa yritetään kyllä pakotettuna kaupata siinä samalla. Myös jälkitoimet, reklamoinnit ym. osoittavat usein aspan paskuuden kun kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia ei edes tunnuta tajuavan.

Tämä on se ydin, mikä monella menee kovaa ohi tässä keskustelussa. Suomalaisessa asiakaspalvelukulttuurissa odotetaan, että asiakas on valmistautunut, etsinyt tietoa ja tietää mitä haluaa, että maksu vaan ja sillä siisti. Täällä kommentoidaan, että mikset sitä ja tätä. Arjessa vaan ei monella ole aikaa käyttää taustatutkimuksiin aikaa ja odotan, että jos maksan jostakin, niin saan sille vastinetta. Itse odotan asiantuntemusta, mahdollisuutta kysyä ja saada tietoa.

AP

Kyllä minä ainakin tajusin, mitä ajat takaa. Mielestäni olet silti väärässä. Isoin osa ihmisistä saa hyvää palvelua Silmäasemalta, eikä syyttäisi heitä, jos itsellä on piilarit silmissä tai saa allergisen reaktion jostain.

Ei liity minun mielestäni hyvään asiakaspalveluun ja taustatiedon hankkimattomuuteen mitenkään.

Hienoa, että tajusit! En tiedä missä asiassa olen mielestäsi väärässä, kun nämä ovat omia kokemuksiani ja mielipiteitäni, jotka halusin jakaa. Minun negatiiviset kokemukseni ovat nyt Silmäaseman osalta. En ole vastaavia kömmähdyksiä muilta silmälasiliikkeiltä kokenut. Toki ei ole ollut niissä ongelmiakaan.

No sanotaanko, että väärässä sen suhteen, että syy olisi *Silmäasemassa* ja pienet optikkoliikkeet toimisivat muka paremmin. En ole silmälasiallalla, vaan asiakas itsekin, mutta kokemukseni ei tue tuollaista väittämää.

Lisäksi väärässä siinä, että voisit tällälailla arvostellen ja haukkuen viedä *agendaasi* eteenpäin, kun kuulostat ainoastaan mulqulta ihmiseltä. Vielä kerran: ei ole kenenkään muun syy ja vastuulla, että tarkastutin näkösi piilarit päässäsi. Miten kukaan voi olla noin tyhmä?

Tietenkin olisi hienoa, jos sinua olisi holhottu siinäkin asiassa, mutta sitten asiakaspalvelukoulutukseen pitäisi sinunlaisten avuttomien pässien takia panostaa lisääja keneltä sekin raha otettaisiin? Asiakkailta.

Vierailija
47/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muistanut että sulla piilarit päässä näöntarkastuksessa? :D 

No en muistanut :D En juuri käytä niitä ja lasit olivat rikki. Mutta aika huono oli tutkijakin, kun ei sitä huomannut vaikka silmät tutki monella tapaa.

Vierailija
48/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia vatipäitä. No joka tapauksessa, Suomessa kyllä harvoin saa palvelua, jossa aidosti kiinnostaisi asiakkaan tarpeet ja niiden täyttäminen. Useassa paikassa joutuu ns. palvelemaan itse itseään ja kyselemään olennaiset asiat ja jopa vertaamaan tuotteita aspan puolesta. Vakuutuksia, liittymiä ja muuta paskaa yritetään kyllä pakotettuna kaupata siinä samalla. Myös jälkitoimet, reklamoinnit ym. osoittavat usein aspan paskuuden kun kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia ei edes tunnuta tajuavan.

Tämä on se ydin, mikä monella menee kovaa ohi tässä keskustelussa. Suomalaisessa asiakaspalvelukulttuurissa odotetaan, että asiakas on valmistautunut, etsinyt tietoa ja tietää mitä haluaa, että maksu vaan ja sillä siisti. Täällä kommentoidaan, että mikset sitä ja tätä. Arjessa vaan ei monella ole aikaa käyttää taustatutkimuksiin aikaa ja odotan, että jos maksan jostakin, niin saan sille vastinetta. Itse odotan asiantuntemusta, mahdollisuutta kysyä ja saada tietoa.

AP

Peukutat itseäsi ? 😂

Vierailija
49/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.

Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.

AP

Kuluttajan tulee osata itse kertoa allergiansa, koska meillä on niin laaja allergioiden kirjo, ettei asiakkaalle oikeastaan voi antaa edes kehyksiä käteen selostamatta joka kerta noin 5 min ajan kehysten ominaisuuksia.

En ollut allerginen ennen allergisoivia kehyksiä. Ja kuuluu kuluttajan oikeuksiin tietää, jos kehyksissä allergisoivia ainesosia. Nikkeli on todella monelle herkkyyksiä aiheuttava. Tästä olisi ehdottomasti pitänyt mainita.

AP

Ei ole pakko proaktiivisesti kertoa, jos asiakas ei edes kysy.

Tämä pitäisi kuulua hyvään ja vastuulliseen asiakapalveluun ja sisältyä kaikkien silmälasiliikkeiden toimintaan.

Ja varmaan samalla selvittää ruoka-aineallergiat ja mahdolliset uni- sekä mt-oireilut 👍🏻

Jep. Toi mt-oireilun selvittäminen olisi aika monilla palvelualoilla tärkeää, jotta asiakasta pystytään holhoamaan hänen ongelmansa aiheuttaman haitta-asteen vaatimalla tavalla. Samoin uni: minkälaisia ongelmia siinä on? Tarvitsisitko mahdollisesti sinivaloa leikkaavan pinnoitteen, oletko siis myös laiteaddikti?

Vierailija
50/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kyllä minä ainakin tajusin, mitä ajat takaa. Mielestäni olet silti väärässä. Isoin osa ihmisistä saa hyvää palvelua Silmäasemalta, eikä syyttäisi heitä, jos itsellä on piilarit silmissä tai saa allergisen reaktion jostain.

Ei liity minun mielestäni hyvään asiakaspalveluun ja taustatiedon hankkimattomuuteen mitenkään.

Hienoa, että tajusit! En tiedä missä asiassa olen mielestäsi väärässä, kun nämä ovat omia kokemuksiani ja mielipiteitäni, jotka halusin jakaa. Minun negatiiviset kokemukseni ovat nyt Silmäaseman osalta. En ole vastaavia kömmähdyksiä muilta silmälasiliikkeiltä kokenut. Toki ei ole ollut niissä ongelmiakaan.

No sanotaanko, että väärässä sen suhteen, että syy olisi *Silmäasemassa* ja pienet optikkoliikkeet toimisivat muka paremmin. En ole silmälasiallalla, vaan asiakas itsekin, mutta kokemukseni ei tue tuollaista väittämää.

Lisäksi väärässä siinä, että voisit tällälailla arvostellen ja haukkuen viedä *agendaasi* eteenpäin, kun kuulostat ainoastaan mulqulta ihmiseltä. Vielä kerran: ei ole kenenkään muun syy ja vastuulla, että tarkastutin näkösi piilarit päässäsi. Miten kukaan voi olla noin tyhmä?

Tietenkin olisi hienoa, jos sinua olisi holhottu siinäkin asiassa, mutta sitten asiakaspalvelukoulutukseen pitäisi sinunlaisten avuttomien pässien takia panostaa lisääja keneltä sekin raha otettaisiin? Asiakkailta.

Itselläni hyvät kokemukset pienistä liikkeistä ja siksi vertasin. En tiedä miksi tunteilet näin kovasti asian suhteen, joka ei kosketa sikua mitenkään, ja haukut ihmisiä tyhmäksi, vaikket tiedä niistä mitään. Surullista.

Omat kokemukseni ovat omia kokemuksiani ja vain niistä voin kertoa. Jos ei kokemuksia vaihda, niin ei voi asiat kohentuakaan. Ja kyllä myös palautetta on annettu suoraan.

AP

Vierailija
51/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaksi ensimmäistä on kyllä myös omaa syytäsi jos et ole saanut sanottua piilolinsseistä silmissä ja että olet nikkeliallergikko.

On totta että unohdin epähuomiossa sanoa piilareista, mutta tutkimusta ennen tästä olisi pitänyt mainita.

En tiennyt olevani nikkeliallergikko. Jos olisin tiennyt (myyjä sanonut), niin en olisi altistanut itseäni turhaan nikkelille. Jatkossa varmasti nyt sitten olen nikkeliallergikko, kiitos Silmäaseman. Ehdottomasti optikon olisi pitänyt kertoa tästä. Kuluttajaviranomainen on myös huomauttanut tästä useita silmälaseja myyviä yrityksiä.

AP

Siis mitä? Myyjän olisi pitänyt kertoa sinulle, että olet nikkeliallergikko?

Vierailija
52/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Itselläni hyvät kokemukset pienistä liikkeistä ja siksi vertasin. En tiedä miksi tunteilet näin kovasti asian suhteen, joka ei kosketa sikua mitenkään, ja haukut ihmisiä tyhmäksi, vaikket tiedä niistä mitään. Surullista.

Omat kokemukseni ovat omia kokemuksiani ja vain niistä voin kertoa. Jos ei kokemuksia vaihda, niin ei voi asiat kohentuakaan. Ja kyllä myös palautetta on annettu suoraan.

AP

Kyllä koskettaa, minua inhottaa niiden optikkojen puolesta, kun sinunlaisesikin asioivat siellä, eikä aspa vois sitä valita.

Vierailija
53/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaksi ensimmäistä on kyllä myös omaa syytäsi jos et ole saanut sanottua piilolinsseistä silmissä ja että olet nikkeliallergikko.

On totta että unohdin epähuomiossa sanoa piilareista, mutta tutkimusta ennen tästä olisi pitänyt mainita.

En tiennyt olevani nikkeliallergikko. Jos olisin tiennyt (myyjä sanonut), niin en olisi altistanut itseäni turhaan nikkelille. Jatkossa varmasti nyt sitten olen nikkeliallergikko, kiitos Silmäaseman. Ehdottomasti optikon olisi pitänyt kertoa tästä. Kuluttajaviranomainen on myös huomauttanut tästä useita silmälaseja myyviä yrityksiä.

AP

Ei vaan, että kehyksissä on nikkeliä.

AP

Vierailija
54/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Missä maailmassa sä elät? Ihan itse on jokaisen vaan jostakin löydettävä aikaa sille, että selvittää itse itselleen merkitykselliset asiat tuotteista ennen ostopäätöstä. Myyjän tehtävä on myydä, ja firman tehtävä on myydä tuotetta/palvelua, ei holhota asiakkaitaan kuin nämä olisivat jotain puupäitä joiden ei voi antaa tehdä itse omia päätöksiään. Totta kai jokaisen myyjän mielestä oma tuote on parempi kuin kilpaileva, ei myyjiltä totuutta kuule.

Multa on myös tutkittu näkö ja silmät ihan tarkoituksella piilarit päässä, ei kai se hemmetin tutkimuksen tekijä mistään kristallipallosta pääse katsomaan että olisitkin halunnut tutkimuksen ilman piilareita mutta menet kuitenkin ne päässä tutkittavaksi. Oletko nyt ihan varma että selviät elämästä ilman että joku koko ajan holhoaa?

Vierailija
55/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei kun ap tarkoittaa, että jos myyjä olisi sanonut, että sangoissa on nikkeliä, hän olisi joko keksinyt sillä hetkellä olevansa nikkelin karttaja tai muistanut olevansa. Myyjän vika siis.

Vierailija
56/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei vaan, että kehyksissä on nikkeliä.

AP

Kenellekään täysipäiselle ei mene jakeluun, että sinun ei olisi kuulunut kysyä sitä itse, jos olet nikkelin karttaja tai wannabe sellainen.

Vierailija
57/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein yksityisiltä optikoilta saa parasta palvelua.

Vierailija
58/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein yksityisiltä optikoilta saa parasta palvelua.

Mun ei ainakaan tarvitse maksaa lisähintaa kummastakaan ap:n kokemasta puuteesta palvelussa. Osaan nuo asiat itsekin huolehtia.

Vierailija
59/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Missä maailmassa sä elät? Ihan itse on jokaisen vaan jostakin löydettävä aikaa sille, että selvittää itse itselleen merkitykselliset asiat tuotteista ennen ostopäätöstä. Myyjän tehtävä on myydä, ja firman tehtävä on myydä tuotetta/palvelua, ei holhota asiakkaitaan kuin nämä olisivat jotain puupäitä joiden ei voi antaa tehdä itse omia päätöksiään. Totta kai jokaisen myyjän mielestä oma tuote on parempi kuin kilpaileva, ei myyjiltä totuutta kuule.

Multa on myös tutkittu näkö ja silmät ihan tarkoituksella piilarit päässä, ei kai se hemmetin tutkimuksen tekijä mistään kristallipallosta pääse katsomaan että olisitkin halunnut tutkimuksen ilman piilareita mutta menet kuitenkin ne päässä tutkittavaksi. Oletko nyt ihan varma että selviät elämästä ilman että joku koko ajan holhoaa?

Elän sellaisessa maailmassa, jossa maksava asiakas on tottunut saamaan hyvää palvelua. Vaihdan palveluntarjoajaa, jos en saa rahoille vastinetta.

Piilarit päässä oli kyllä omakin moka, mutta melkoinen oli tutkijakin, kun ei huomannut missään vaiheessa.

AP

Vierailija
60/86 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Elän sellaisessa maailmassa, jossa maksava asiakas on tottunut saamaan hyvää palvelua. Vaihdan palveluntarjoajaa, jos en saa rahoille vastinetta.

Piilarit päässä oli kyllä omakin moka, mutta melkoinen oli tutkijakin, kun ei huomannut missään vaiheessa.

AP

Mistä tiedät ettei huomannut? Jos vaan oletti että haluat tutkimuksen piilarit päässä kun kerran niiden kanssa sinne menit? Vai olisiko tässäkin pitänyt holhota ja varmistaa että onhan tämä nyt varmasti se mitä haluat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän