Silmäasema epäonnistuu asiakaspalvelussa
Oma kokemukseni on nyt testattu kolmessa eri Silmäaseman pisteessä.
Yhdellä kerralla optikko tutki piilarit päässä näköni (unohdin sanoa). Toisella kerralla unohdettiin mainita silmälaseissa olevan nikkeliä, josta rajut allergiaoireet. Kertaakaan ei ole pahoiteltu tai oltu huolissaan tilanteesta tai mietitty asiakkaan kannalta että tarvitseeko korvaavat kehykset tms, vaan päinvastoin pyydetty kuljettamaan kehykset tutkimuksiin ja korvauksesta ei ole tietoakaan. Kolmannella kerralla sellaista koppavaa asiakaspalvelua yrittäjältä. Sellaista minätiedänmitätarvitset. Ei tätä päivää.
Asiakkaana olen ystävällinen ja vaadin sellaista palvelua. Sitä en nyt ole Silmäasemalta saanut. Yllätyin kuinka osaamatonta henkilökuntaa niin asiakaspalvelun kuin heidän tuotteidensa suhteen näissä liikkeissä on töissä.
Itse en mene enää uudelleen ja sitä samaa suosittelen teille muillekin. Menkää pienempiin liikkeisiin, vaikka vähän kallimpaa olisi. Palvelusta ja osaamisesta kannattaa maksaa.
Kommentit (86)
Millainen ihminen unohtaa, että on piilarit silmissä?????
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen unohtaa, että on piilarit silmissä?????
No eiköhän tässä ole jo käynyt ilmi, että vaikka ap voikin olla pesän pörröisin mehiläinen, hän ei välttämättä ole penaalin terävin kynä.
Ennen puhuttiin fakki-idiooteista. Ne olivat ihmisisiä, jotka olivat erittäin päteviä omalla erikoisalallaan, mutta täysin kädettömiä tavallisten ihmisten arkipäivään kuuluvissa asioissa. Vanhalle termille olisi käyttöä vielä tänäkin päivänä.
Enemmän kuin ap:n seikkailut silmälasiliikkeessä, minua huolestuttaa, että hän -- ja monet muut hänen kaltaistensa -- saavat äänestää ja ajäa moottoriajoneuvoilla...
Sain 15 vuotta sitten lähes vittuiluksi luokiteltavaa palvelua Jyväskylän Instrumentariumissa, kun kyselin leveään naamaani sopivia kehyksiä. Jostain syystä leveitä kehyksiä ei tuolloin ollut saatavilla juuri minssään, vaikka vaiva oli ja on Suomessa sangen yleinen. En ole sittemmin asioinut ketjun liikkeissä.
Jyväskyläläisessä pikkuliikkeessä sain lasit joiden reseptissä toinen linssi oli 0.1 tai 0.01 astetta vinossa. Paikkakunnalta muuton takia en ryhtynyt reklamoimaan, vaan hankin uuden moniteholinssin omaan piikkiini -- elämästä ei muuten olisi tullut mitään. Ketjuliikkeestä olisin saanut uuden linssin ilman (matka)kuluja.
Specsaversista olen kuullut paljon pahaa -- olisiko hinta/laatusuhde kohdallaan (aina joku tekee vähän huonommin vähän halvemmalla).
Parit viimeiset lasit olen teettänyt Silmäasemalla, jossa työnantajani teetätti diabeetikon näöntarkastukset kahden vuoden välein (mukaan sai reseptin, tarvitsi tai ei).
Ongelmia ei ole ollut ja olen jatkanut asiakkaana lähinnä ilmaisten näöntarkastusten takia. Viimeksi (uusi) optikko totesi voivansa määrätä lasit, mutta suositteli (aiemmin käyttämäni saman talon) silmälääkäriä. Minulle jäi hieman epäselväksi olisinko oikeasti tarvinnut lääkäriä, vai halusiko optikko vain myydä lisää palveluja.
Käyn nykyään näöntarkastuksessa parin vuoden välein julkisella puolella. Kävin juuri kaihileikkauksessa ja tarvitsen uudet lasit tuotapikaa.
Oikeastihan tässä ei ole kyse ketjusta vaan yksittäisestä lääkäristä/optikosta, jonka ammattitaidon armoilla asiakkaat ovat.
Jos näkö on huono niin varokaa Silmäasemaa! Jos silmäsi tarvitsevat vain pienen korjauksen esim. -3 tai +3, niin saatat saada onnistuneet lasit. Optikoiden näöntarkastuksesta ei ole valittamista, mutta linssien laatu on heikko ja Thaimaasta tulee sekundaa, vaikka maksavat asiakkaalle paljon. Syyllistävää asiakaspalvelua heillä. Ei uskota reklamointia vaan putsataan ja kiillotetaan linssejä. Herkimmät eivät jaksa. Minä olen taistellut heidän kansaan yli vuoden ja nyt on kaupan purku työn alla. Heidän kalleimmat "uusinta teknologiaa" on ostokseni. Jos maksaa 1600 euroa laseista, niin minkäänlaista sekundaa ei pidä sallia, mutta Silmäasemalta ei laatua saa. Väärin hiottuja linssejä ja jo hionnassa naarmuuntuneita. Sääliksi käy liikkeen myyjiä. Kovia vaaditaan heiltäkin työnantajan puolesta. Mutta tuolla tekniikalla heiltäkin valitettavasti loppuvat työt. Ihmiset äänestävät jaloillaan.
Silmäasemahan on yksityinen optiikkaliike.
Enpä menisi kehumaan. Kerran ohimennessäni kävin kysäisemässä olisiko näöntarkastusaikaa. Ei ollut, mutta tiskillä ollut henkilö varasi minulle sitten sen ajan. Kun menin kyseiseen aikaan, niin ei sieltä mitään varattua aikaa ollut. Jonkin ajan odottelun jälkeen pääsin kuitenkin sitten tarkistukseen. Lasien piti tulla parissa viikossa. Kun oli mennyt yli kolme viikkoa, rupesin kyselemään jo niiden perään. Lupasivat selvitellä, mutta meni vielä toista viikkoa, että lopulta sain ne lasit.
Nikkelille on muuten olemassa raja-arvot, mitä saa olla (napit, korut, kehykset jne), mutta allergiset saavat siitäkin määrästä oireita. Osassa kehyksiä on ainakin ollut nickel-free tarra. Sinällään oikein mitoittujen kehysten ei pitäisi ottaa ihoon kiinni, ainoastaan muovisten sanganpäätyjen ja nenätyynyjen pitäisi olla ihoa vasten.