Pojan tyttöystävän käytös häiritsee
Poikani uudehko tyttöystävä (23 vuotias) tuli kanssamme lomalle. Hän asui loma-asunnossamme täysihoidossa. Ostimme hänelle erikoisruokavaliota varten ruuat, kuskailimme jne. Aivan kaiken ylimääräisen ajan tyttö makasi huoneessa, ei tullut juttelemaan sanaakaan. Ei kertaakaan kysynyt, että voisiko jotenkin osallistua tms. Tänään heräsimme aamulla klo 5 jälkeen ja veimme nuoret takaisin jatkamaan matkaa eteenpäin. Odottelin jos nyt olisi tullut sana kiitos. Mutta ei tullut. Tyttö on kyllä todella varautuneen oloinen. Olisi helpompi ymmärtää, jos tietäisi mitä tuollaisen käytöksen takana on.
Kommentit (105)
Miksi ap luulee, että pojan tyttöystävän pitäisi olla jotenkin kiitollinen siitä, että joutuu viettämään lyhyen lomansa jossain anopppilan mökillä? Ja että siellä pitåisi vielä vapaaehtoisesti tarjoutua hyvåksikåytettäväksi työvoimana?
Vierailija kirjoitti:
No sentään ei kieltäydy tapaamasta muuta perhettä, paitsi sinut suostuu tapaamaan koska vaikutat yksinkertaiselta. Meillä on tämä tilanne.
Eli lapsesi seurustelukumppani suostuu tapaamaan sinut koska olet yksinkertainen? Onpa harvinaisen hämmentävää.
pimpsahullu kirjoitti:
Nykygimmat ovat älynneet voivansa olla vaikka kuin laiskoja, riittää että imee slerbaa ja antaa pyllyä silloin tällöin niin poikkis rakastaa.
Otahan välillä jotain rauhoittavaa, alat käydä kierroksilla. Vanhojen ukkojen pitää olla varovaisia, ettei pumppu petä.
Kaikkihan nuo nykyään ovat joko ujoja, ahdistuneita, masentuneita tai saavat paniikkikohtauksen kun pitää käydä kaupassa tai hakea töitä. Toista se oli ennen..
Kuka viettää lomaa anoppinsa kanssa samassa huoneistossa. Jos minä olen lomalla niin teen mitä teen ja silloin kun itseäni huvittaa. En haluaisi anoppia kkyttäämään viereen ja tarkkailemaan, koska se miniä tarttuu tiskiharjaan ja mopin varteen. Ymmärrän tavallaan sua kyllä, mutta jos ajattelee sen nuoren näkökulmasta niin ei, ei kyllä nappaisi edes koko juttu yhteisestä lomahuoneistosta anopin kera.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap luulee, että pojan tyttöystävän pitäisi olla jotenkin kiitollinen siitä, että joutuu viettämään lyhyen lomansa jossain anopppilan mökillä? Ja että siellä pitåisi vielä vapaaehtoisesti tarjoutua hyvåksikåytettäväksi työvoimana?
Eiköhän ole poliisiasia jos hänet on reissuun mukaan pakotettu.
Veitte takaisin jatkamaan matkaansa - tämä kiehtoi minua. Mihin takaisin ja mitä matkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sentään ei kieltäydy tapaamasta muuta perhettä, paitsi sinut suostuu tapaamaan koska vaikutat yksinkertaiselta. Meillä on tämä tilanne.
Eli lapsesi seurustelukumppani suostuu tapaamaan sinut koska olet yksinkertainen? Onpa harvinaisen hämmentävää.
Niin meistäkin. Erikoista. Meillä on kieli ja kulttuuriero, mutta silti. Mielenkiintoista.
ihan kiva, juomia lisää enskerralla? punkka vähän kova.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö itse halusi tulla! Ja en toivonut työvoimaa.
Ap
Kaikki eivät kasvata lapsiaan pärjääviksi ja kohteliaiksi. Siihen päälle vielä negatiivinen luonne ja/tai ujous, niin tuo on lopputulos.
Sitä ujostuttaa ja jännittää. Tai kokee jotekin olevansa tiellä eikä osaa muutakaan kuin vetäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka viettää lomaa anoppinsa kanssa samassa huoneistossa. Jos minä olen lomalla niin teen mitä teen ja silloin kun itseäni huvittaa. En haluaisi anoppia kkyttäämään viereen ja tarkkailemaan, koska se miniä tarttuu tiskiharjaan ja mopin varteen. Ymmärrän tavallaan sua kyllä, mutta jos ajattelee sen nuoren näkökulmasta niin ei, ei kyllä nappaisi edes koko juttu yhteisestä lomahuoneistosta anopin kera.
Minä otin kesällä viikon palkatonta, jotta pääsin pikkukylään anopin ja miehensä yksiön lattialle nukkumaan mieheni ja kahden veljensä kanssa. Ensi kesänä toivottavasti taas. Meitä on moneen junaan, myös anoppeja.
Katse peiliin. Itse otitte mukaan ja maksoitte. Olisiko tyttö saanut vanhemmiltaan rahaa, jos olisi kysynyt? Ehkä se auttoi tyttöä, jos ei ole varaa matkustaa muuten tai osallistua. Mitä oli sovittu ennen matkaa ? Sen ikäiset viihtyvät paremmin omissa oloissaan, nukkuvat pitkään jotkut (kaikki eivät) tai pojan kanssa. Ehkä poika ei pyytänyt mukaan päiväohjelmaan ja tyttö ei uskaltanut itse sanoa mitään.
Hän käyttäytyi temperamenttinsa mukaisesti itselleen uudessa tilanteessa. Mitään mt-juttuja tähän on turha sekoittaa, normaali ihminen toimii juuri noin. Miten hän voisi tietää etukäteen roolinsa tuossa tilanteessa? Nuori ihminen ja elämänkokemus voi olla vielä melko vähäistä.
Kun kerran on kyseessä uudehko tyttöystävä, niin onhan se ihan luonnollista, ettei hän osaa olla kovin rennosti ja luontevasti vieraiden ihmisten kanssa. Meidänkin nykyinen vävy oli hyvin vetäytyvä ensimmäisellä visiitillä. Ei hänellä tuntunut olevan mitään kiinnostusta meihin, hän oli vain tytärtämme tapaamassa, ei meitä vanhempia.
Kyllä me sitten ajan kanssa olemme tulleet tutuiksi, mutta eihän se hetkessä käy.
Onko poikasi samanlainen lusmu, kun tää tyttö. Kyllä siinä on vakka kantensa valinnut. Jos olisi meidän lomallamme paria päivää pidempää, sanoisin nuorille ,että nyt siivoatte pöydän ja keittiön ruokailun jälkeen, astiat koneeseen jne. Ilman muuta molemmille jotain askaretta.
Jos taas olisi kysymys 1-2 päivästä, en käskisi. Mutta kummallekin nuorelle samat komennot. Ei ne muuten opi.
Ite oon about samoja ikiä enkä todellakaan tietäis mitä multa odotetaan tossa tilanteessa. Kiitos nyt varmaan ois mieleen tullut, mut en kyllä omasta aloitteesta mene tuntemattomilta mitään kyselemään jos eivät itse ota minuun mitään kontaktia.
T. Sosiaalinen ahdistus, yksinäisyys ja muutenkin ujo