Onko leasingauto hyvä jos haluan stressitöntä autoilua? Olen täystyöllistetty useamman lapsen yh ja en enää jaksa elää autottomana
Asutaan sitä paitsi aika syrjässä, ja ikinä ei päästä mihinkään kun julkinen liikenne on lähestulkoon olematonta. En halua muuttaa kaupunkiin, mutta halutaan mennä välillä kaupunkiin ja katsella muutenkin maailmaa.
Mulla on ihan ok tulot. Halpa vuokra, ei lainoja. Lisäksi edullinen sähkö, edulliset liittymät, ei vesimaksua. Omaa autoa en halua koska se stressaa. Haluan vain ajaa. Katselin että esim. vm 2019 autoja liisataan monessa paikassa ihan kohtuuhintaan. Esim. vm 2019 Volvo V40 Cross Country 12 kk sopimuksella kaikkineen 365 e/kk itselleni sopivilla kilometreillä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä20295 kirjoitti:
Minulla on NF Fleet liisari käytössä jo neljä vuotta ja voin antaa teille meikkläisen luvut ja te voitte ite laskea ja tehdä johtopäätöksiä.
Elikkä...
Toyota Corolla hatchback 2021 1.8L Hybrid (Auton hinta silloin muistaakseni oli joku 30 - 33k euroa)
Auto + huollot + renkaiden vaihto - 308/kk
NF Fleet oma vakuutus - 79 eur/kk oma vastuulla 500 eur
kerran sattui pikku kolari parkkipaikalla. Kun tulin paikalle niin huomasin että auton etuosan muovikappaleessa on halkeama. Sain sen korjattu vakuutuksella joka maksoi minulle sen 500 euron mutta ilman vakuutusta olisi ehkä hieman kalliimpa. Eli vakuutus toimii mutta kesti tosi kauan että asia oli hoidettu.
1.8l hybridi corolla? kuka liisaa tuollaisen? kokeilin kerran 2.0l versiota ja sekin tuntui laiskalta ja oli surkea ajaa.
Siis on ihan ok ajaa sekä kulutus on kohtuullinen noin 5.5l per 100 km. Tietysti ei ole mikään merssu mut hinta/laatusuhde mun mielestä ihan jees.
"Niin siis liisarin suurin etu on se, että arvonalenema on etukäteen maksettu ja tiedossa (siis liisarin hinta), ja ihan kohtuullinen verrattuna siihen, että ajat 3v omalla autolla ja kun myyt, saatkin siitä enää 70% siitä, mitä maksoit. Siis ihan vaikka 23000e maksava auto. Ajat 3v, saat myynnissä n. 16000e, ja maksoit siis pelkkää arvonalenemaa melkein 200e/kk."
Tämän foorumin lainanustoiminta on täsmälleen yhtä syvältä ja poikittain kuin HS konsertin nykyinen linja muutenkin mutta asiaan.
EU:n pää vaaleanpunaisissa muumipilvissä leijuva päästöpolitiikka on jo valmiiksi irtoamassa tämän planetaan vetovoimasta ja siihen päälle vielä suomalainen autojen himoverotus niin on lähes mahdotonta arpoa käyttömaksujen ja jälleenmyyntiarvon romahduksen vaikutusta tänään ostetaun auton kokonaiskustannuksiin seuraavan 3v aikana.
Tämän epäyhtälön voi viimeistellä hankkimalla omalla rahallaan Teslan tai jonkin niistä pikkumerkeistä jotka katoavat mahdolisesti 3v kuluessa niin pelkästä auton jälleenmyyntiarvon romahduksesta voi tulla kymppitonnien lisäkustannus. Minä pidän yksityisleasingia käytännössä vakuutuksena joka estää taloudellisen katastrofin jos hankit tänään uuden auton allesi. Vakuutus luonnollisesti maksaa jotain mutta tässä tapauksessa se voi kyllä säästääkin kymppitonneja.
Tunnen parikin Teslan 3-4v sitten omalla rahallaan ostanutta (kyllä, ovat oikeustoimikelpoisia vaikka joku holhooja tuollaiselle pitäisi asettaa) joilla on naama aikas norsun rutulla kun eivät ole mitään biljonäärejä vaan juuri niitä jotka sopottivat tuhansissa vauva-viesteissä miten "sähköautolla ajaminen on aivan ilmaista ja Musk heti Jumalasta seuraava eikä välttämättä tässä järjestyksessä. Melkein vuoden nettotulot katosivat "ylimääräiseen" arvon romahdukseen kun olivat tuijottaneet mennyttä maailmaa jossa 3v Teslasta maksettiin melkein uuden hintoja.
Me on maksettu muusta kuin polttoaineesta ja sähköstä nykyisellä yli 700€/kk. Omaksi jäädessä auton arvo on arviolta muutama tuhat euroa. Todennäköisesti vaihdetaan kuitenkin aiemmin uuteen eli otetaan nykyisestä vaihdossa enemmän, kuitataan siitä loppurahoitus ja se mitä jää yli, käytetään käsirahaksi uuteen tai sitten otetaan liisari ja käytetään ylimääräinen hyvitys nykyisestä esimerkiksi lomamatkaan.
Halvin on autorane "ravintola"sta. Varvipalkalla autoilet sen autolla huolettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tarkastaa auton omistustiedot ja sitten irvailla ja melkein tukehtua nauruun kun auton omistaja onkin rahoitusyhtiö.
Mitä luulet moniko auto tuolla liikenteessä on oma? Siis 100%
Useimmat kalliimmat autot on firmojen liisareita ja loput yksityisten osamaksulla ostamia
Aika moni. Tulee varmaan yllätyksenä nykyajan velkavetoisille, mutta kyllä meitä on paljon, jotka ajaa ihan oikeasti omilla autoilla.
Yleensä se auto ei ole ihan uusimmasta päästä, mutta tiedän toki muutaman täysin uudenkin auton joka on ostettu kerralla omaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tarkastaa auton omistustiedot ja sitten irvailla ja melkein tukehtua nauruun kun auton omistaja onkin rahoitusyhtiö.
Mitä luulet moniko auto tuolla liikenteessä on oma? Siis 100%
Useimmat kalliimmat autot on firmojen liisareita ja loput yksityisten osamaksulla ostamia
Aika moni. Tulee varmaan yllätyksenä nykyajan velkavetoisille, mutta kyllä meitä on paljon, jotka ajaa ihan oikeasti omilla autoilla.
Yleensä se auto ei ole ihan uusimmasta päästä, mutta tiedän toki muutaman täysin uudenkin auton joka on ostettu kerralla omaksi.
Toisaalta jos minulla olisi noin paljon käsirahaa että voisin omaa autoa heti ostaa niin laittaisin mieluimmin osakkeisiin ja ostaisin autoa osamaksulla jossa on joku hyvä korkotarjous. Siinä sitten olisi paras setti.
Minun tapauksessa olen maksanut vuodessa 308 + 79 eli 4644 eur pois lukien polttoaine. Tässä on tietysti vielä yksi tarkka seikka että kilometriraja oli 10 000 km per vuosi. Itse ajan niin vähän että minulla jäis jopa käyttämättä 4 tuhatta mutta joillekin se voi olla liian vähän ja sit tietysti puhutaan eri summasta.